Larzie zijn HT

Started by larzie, October 10, 2011, 21:22:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

larzie

Quote from: HTip on October 19, 2011, 11:05:31
Gefeliciteerd met je aanwinst voor je geluid en beterschap!

Dankjewel (2x). Ik ben benieuwd of het veel verschil maakt :)

Quote from: Xander32 on October 19, 2011, 11:07:39
Zoonlief gaat zijn ouders ook aansteken?  ;D Kidding, beterschap maar.
Mooie aanvullingen op jouw set, veel plezier ermee.


Sander.

Eerlijk zullen we alles delen :D Heb mn moeder al aangestoken. Ze heeft ook meteen een nieuw kleed voor 40 euro gekocht. :pompom:
Ze had eerst een heel dik en hoogpolig antraciet gekleurd kleed maar dat vond ze zo rottig schoonmaken dus nu heeft ze ook een wat minder hoogpolig kleed en heeft dat andere kleed voor 40 euro op marktplaats gedropt :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Hey kerel,

Mooie upgrades! Ruil je 2 dagen het ene virus voor het andere??
Beterschap!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on October 19, 2011, 11:43:14
Hey kerel,

Mooie upgrades! Ruil je 2 dagen het ene virus voor het andere??
Beterschap!

Thanx :) Wil dat griep/ht combi virus erg graag weer inruilen voor alleen het HT virus :) Zag in je topic dat je je Pana al hebt aangesloten... zo even lezen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Quote from: high-q on October 12, 2011, 10:25:05
Ik meen dat er hier in ieder geval 2 vrouwelijke members rondzweven:

1. Een/de vriendin van een medeforumlid
2. Een dame met 2(!) +50" tv's op haar slaapkamer  :omg:



Die dame die je bedoelt heeft haar 51" te koop staan in de markt: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116111.0. Ze heet Christa. Kwam haar advertentie toevallig tegen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

merces

Leuk om je topic te lezen Larzie, sterkte met de griep en bedankt voor de tips !

larzie

Quote from: merces on October 20, 2011, 14:49:31
Leuk om je topic te lezen Larzie, sterkte met de griep en bedankt voor de tips !

Thanx Merces. Zal morgen of overmorgen proberen een foto te plaatsen met mn nieuwe tapijt. En denk dat ik mn center toch voorlopig eerst maar op de grond zet, zodat hij tenminste onder mijn tv staat  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Zoals beloofd wat foto's met mn nieuwe tapijt  :D





Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

 :omg:

Die center...is dat niet wat te veel van het goede..... :D 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larzie

Quote from: Maro on October 21, 2011, 15:29:45
:omg:

Die center...is dat niet wat te veel van het goede..... :D 

Van het goede kun je bijna nooit te veel hebben  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Ziet er mooi uit Lars. Ik wilde ook iets zeggen over de center, maar ik kan beter mijn mond houden met mijn subje :D

Doet het ook iets met je geluid?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Quote from: HTip on October 21, 2011, 17:18:46
Ziet er mooi uit Lars. Ik wilde ook iets zeggen over de center, maar ik kan beter mijn mond houden met mijn subje :D

Doet het ook iets met je geluid?

Met een center? Jazeker... het geluid van hetgeen waar de camera op gefocussed is komt ook echt uit de center. Dus voornamelijk conversaties enzo. En het klinkt allemaal super :D
Je merkt echt wel het verschil zonder en met :)

Met het kleed klinkt het allemaal ook iets rustiger. Ook nu ik mn center ook met een nordost flatline gold mk2 kabel heb aangesloten.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Mooie update!

Leuk kleedje heb je gekocht, voor een nette prijs ook nog heb ik begrepen. Samen met je kabels zeker mooie tweaks in jouw ruimte om het geluid meer onder de controle te krijgen.

Zodra die center op je kast staat zal die gelijk minder groot ogen. Op mijn foto zie je niet eens dat ie "best groot" is  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Je hebt nu dus officieel je eerste aankoop in de wereld van de akoestiek gedaan :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Zelfde speakers als dat ik heb staan nu op marktplaats voor een mooie prijs. Ook in de kleur black ash  :clapping::

http://link.marktplaats.nl/495123205

Update: Zo die waren snel weg die D700's  :blink:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Whoa.... nog een indrukwekkende scene voor HT.... film Super8 waarbij de trein crashed  :worship:
Net ook even een dts gekeken van Linkin Park. Was wel aardig :D Favoriet van het moment is nog steeds de live registratie van Moloko - 11,000 Clicks. Met name het nummer Absent Minded Friends:



Zometeen even wat Hendrix luisteren :D
Edit: Wat ook fantastisch klinkt in stereo is John Coltrane - A Love Supreme
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on October 28, 2011, 14:31:30
Whoa.... nog een indrukwekkende scene voor HT.... film Super8 waarbij de trein crashed  :worship:
Net ook even een dts gekeken van Linkin Park. Was wel aardig :D Favoriet van het moment is nog steeds de live registratie van Moloko - 11,000 Clicks. Met name het nummer Absent Minded Friends:



Zometeen even wat Hendrix luisteren :D
Edit: Wat ook fantastisch klinkt in stereo is John Coltrane - A Love Supreme


Trein crash/explode in "Souce Code" in de eerste 10 minuten is ook nice.
Ik weet ook niet wat het is met die DVD van Moloko, die blijft op één of andere manier altijd lekker klinken  8)

Hoe luister je muziek nu trouwens? Via je htpc of via een cd-speler?

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

nick22


larzie

Quote from: high-q on October 28, 2011, 16:14:19

Trein crash/explode in "Souce Code" in de eerste 10 minuten is ook nice.
Ik weet ook niet wat het is met die DVD van Moloko, die blijft op één of andere manier altijd lekker klinken  8)

Hoe luister je muziek nu trouwens? Via je htpc of via een cd-speler?



Via mijn htpc. Ben er ook net achtergekomen dat ik mijn spikes ook niet helemaal goed had staan van mijn speakers. Klinkt alweer een klein stukje beter. Ja dat concert van Moloko is erg prettig. Had je Lisa Hannigan - Passenger cd al geluisterd? Is ook nice :)

Quote from: nick22 on October 28, 2011, 16:21:41
ziet er netjes uit,joekel van een center  8)

Ja het is best wel een grote center  :laugh: Maar komt ook een mooi stukje geluid uit  :pompom: Met de tijd nieuwe tv... waarschijnlijk ergens volgend jaar en dan alles echt netjes neerzetten  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on October 28, 2011, 16:32:02
Via mijn htpc. Ben er ook net achtergekomen dat ik mijn spikes ook niet helemaal goed had staan van mijn speakers. Klinkt alweer een klein stukje beter. Ja dat concert van Moloko is erg prettig. Had je Lisa Hannigan - Passenger cd al geluisterd? Is ook nice :)

Als je een keer lekker muziek wilt luisteren, mag je mijn squeezebox wel eens lenen. Een htpc is erg handig, maar maakt toch het nodig afleidende "lawaai". Zonder dat achtergrond lawaai (bewegende onderdelen) klinkt het veel rustiger en hoor je veel beter wat je set echt kan. Kwaliteit van de squeezebox tov andere streamers is een andere discussie ;) Oh ja, muziek luisteren zonder dat een scherm aan staat is ook fijner.

Ik heb de cd geluisterd, klinkt goed  :music:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on October 28, 2011, 19:44:47
Als je een keer lekker muziek wilt luisteren, mag je mijn squeezebox wel eens lenen. Een htpc is erg handig, maar maakt toch het nodig afleidende "lawaai". Zonder dat achtergrond lawaai (bewegende onderdelen) klinkt het veel rustiger en hoor je veel beter wat je set echt kan. Kwaliteit van de squeezebox tov andere streamers is een andere discussie ;) Oh ja, muziek luisteren zonder dat een scherm aan staat is ook fijner.

Ik heb de cd geluisterd, klinkt goed  :music:

Als je weer eens langskomt moet je je squeezebox maar eens meenemen dan kunnen we eens luisteren :)
Had Maurits nou een Meridian eindversterker of was dat een stereoversterker met ht pass through? Ben nog steeds nieuwsgierig wat zoiets doet met mijn set als je die opties toevoegt :) Misschien een keer een meet and greet ofzo organiseren hier in Friesland, waarbij iemand een eindversterker meeneemt oid  :pompom: lijkt me wel interessant.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Ik wilde nog een nieuwe stekkerdoos met name omdat bij mij de stekkers hoog zitten (jaren 30 huis probleem) en de kabel van die gamma dingen nogal kort is. Dus heb besloten om de alom geprezen stekkerdoos van Erik van Jouw Hifi te bestellen http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113729.0. Als het goed is komt deze eind volgende week of het weekend erna binnen. Stekkerdoos met 12 aansluitingen  :clapping: Heb ik voorlopig wel even genoeg aan  :pompom:
Zal er foto's van maken zodra deze binnen is.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on October 28, 2011, 20:32:46
Als je weer eens langskomt moet je je squeezebox maar eens meenemen dan kunnen we eens luisteren :)
Had Maurits nou een Meridian eindversterker of was dat een stereoversterker met ht pass through? Ben nog steeds nieuwsgierig wat zoiets doet met mijn set als je die opties toevoegt :) Misschien een keer een meet and greet ofzo organiseren hier in Friesland, waarbij iemand een eindversterker meeneemt oid  :pompom: lijkt me wel interessant.


Gaan we doen :) Maurits heeft btw een stereo eindversterker. Misschien dat hij je kan vertellen wat het in zijn set heeft gedaan. Meer power betekent vaak meer controle.


Quote from: larzie on October 29, 2011, 14:08:23
Dus heb besloten om de alom geprezen stekkerdoos van Erik van Jouw Hifi te bestellen http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113729.0.


Gefeliciteerd met je nieuwe upgrade! Misschien je oom tzt ook eens vragen of hij een dedicated groep voor je aan wil leggen  ;)



HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on October 29, 2011, 14:46:16
Gaan we doen :) Maurits heeft btw een stereo eindversterker. Misschien dat hij je kan vertellen wat het in zijn set heeft gedaan. Meer power betekent vaak meer controle.

Gefeliciteerd met je nieuwe upgrade! Misschien je oom tzt ook eens vragen of hij een dedicated groep voor je aan wil leggen  ;)

Misschien als het niet te veel moeite is dat Maurits eens zn stereo eindvesterker wil meenemen. Ben erg nieuwsgierig wat zoiets bij mij doet.
Dat van die dedicated groep is misschien wel een goed idee. Zal hem eens vragen of hij dat wil doen en wat zoiets kost :)

PS: Heb een mooie versie gevonden van Gotye - Somebody that i used to know (instrumentale cover bij GIEL). Check it out:

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on October 29, 2011, 15:09:37

Dat van die dedicated groep is misschien wel een goed idee. Zal hem eens vragen of hij dat wil doen en wat zoiets kost :)



Even de zoekfunctie gebruiken op "dedicated groep"
Zo uit m'n hoofd heb je nodig:

*. Extra automaat in de groepenkast met evt audiofiele zekering
*. Draad, heb zelf VMVK van Draka
*. Stopcontact a la HMS of Furutech

En een bereidwillige oom die het voor een kratje bier voor je wil doen, misschien kan hij ook wel goedkoper aan materiaal komen :D

Audiofiele zekering hoeft niet direct en de high grade stopcontact ook niet, dus hoeft niet gelijk duur te zijn.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge