Heeft iemand de nieuwe 21:9 tv van Philips uit de 7000 serie al gezien?

Started by bert003, October 9, 2011, 23:10:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bert003

Ik heb er wel oren naar 50" 21:9 is wel een mooi maatje voor hier, maar ik zie hem nog nergens. M.n. de passieve 3D techniek ben ik wel benieuwd naar.

Moet je hier ook weer een speciaal formaat film voor downloaden of werkt het veelgebruikte half-sbs hier ook?

Kingpin

Even volgen.
Bedoel je deze :  Smart LED-TV 50PFL7956H/12 127 cm (50")
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

bert003

Ja precies die bedoel ik!

Maar ook algemene ervaringen met passieve brillen ben ik benieuwd naar. Het heeft allemaal zo zijn voor- en nadelen lees ik.
Ik ga hem zelf even bekijken bij Plasma discounter vanmiddag, geen idee of ze ook 3d demonstreren dan.

revo

Ik heb demo gekeken bij mediamarkt in Alphen ad Rijn, daar hangt ie naast zijn actieve grote 55' broer.

Wat viel mij op de actieve 55' knippert lichtjes maar wellicht is dat even wennen, beeld prima.

De passieve was ik natuurlijk ook even benieuwd naar.

Geen geknipper, rustig beeld, resolutie inderdaad wat minder, maar wat viel mij nou op?

Een goedkope bril met spiegeling van de omgeving.
Er stond trouwens ook een vaste standaard met passieve 3d bril met omgevingslichtafscherming , dat was al beter.
Ik zag een vreemde holografische weerspiegeling in de diepte, hoe leg ik dat uit..?
Ik merk op een of andere manier de polarisatie op in het beeld. Zou nog kunnen dat het aan de bron lag, polar express 3D wellicht niet het beste..

Het doet me denken aan die holografische stickers die je vroeger had. Het zal wel aan de bron liggen bij de LG 3D demo zag ik het niet.

Verder mooie tv, indrukwekkend zo 21:9!

Afijn, wellicht nog eens ergens anders kijken.
Living Cinema

bert003

Ik ben ook net terug van de winkel en wat jouw opviel viel bij mij ook op. De demo bril van Philips die in die vaste zuil er voor staat werkt eigenlijk wel prima, de scherpte zal best de helft zijn, maar dat heb ik niet zo waargenomen. Daarna heb ik ter test ook nog even een brilletje weggehaald bij de LG afdeling waar echt heel dunne glaasjes inzaten, meer een folie.
En dan zie je inderdaad reflecties in de bril zelf. Misschien ook wel om dat dat dunne folie nooit echt strak is en daarom van alle kanten reflecties opvangt.

Wat mij verder opviel is dat als ik met een LG brilletje naar de andere LG brilletjes keek die daar op een rijtje lagen, is dat ik met mijn ene oog het linker glaasje van de andere bril als zwart zag, en met mijn andere oog het rechter glaasje als zwart zag. Dat is logisch want dat is het effect van de polarisatie.
Maar als ik met het LG brilletje door het Philips brilletje heenkeek waren ze allebei transparant.

Daanaast viel me op dat als je met je hoofd draait waardoor de bril schuin komt te staan, de kleur dan een beetje veranderd van het beeld. Op zich niet storend maar wel merkbaar.

Het effect wat jij omschrijft van die holografische weerspiegeling in de diepte is mij niet opgevallen. Ik ga nog wel eens terug om nog eens te kijken.

Maar ik denk toch dat de voordelen opwegen tegen de nadelen na deze eerste indruk. Tenzij wat jij omschrijft er ook altijd is. Iets weglaten als een beetje scherpte is voor mij minder storend dan iets toevoegen wat er niet hoort te zijn.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

bert003

2D heb ik niet echt kunnen zien, er stond permanent een 3d demo te draaien.
Heb wel geprobeerd om in de zwarte passages snel even naar de randen te kijken of daar backlight bleeding aanwezig was. Maar als het er al was viel het erg mee.

Bij volvlak witte beelden zag ik wel een lichte vlekvorming, maar ook niet storend. En onzichtbaar bij normale beelden.
Maar gewoon tv of ander 2d materiaal heb ik niet gezien.

Eigenlijk vind ik dit wel een vrij unieke tv. 21:9, 1800Euro, 3D. Ik denk wel een aanrader.

Als het passieve 3D in de 9000 serie zat had ik hem waarsch. zo meegenomen.

revo

Viel het jou ook op dat op zich qua rust passief dan minder knippert dan actief, maar het beeld zelf dan juist weer iets onrustiger lijkt (door het 1080i effect).

Keuzes keuzes..
Living Cinema

bert003

Hoe bedoel je dat precies dan? Je hebt toch niet minder beelden per seconde dacht ik? Volgnes mij is elke beeldlijn (pixelrij) omgekeerd gepolariseerd tov de vorige. Dus dan zie je de helft van de lijnen met je linker oog en de andere helft van de lijnen op het rechter oog. Maar wel de gehele beeldhoogte en ook dezelfde framerate.
Ten minste zo begreep ik het.

revo

Dat is wel zo maar je ogen krijgen een jalouzie aan beeldlijnen ipv 1 plaatje.

Het is toch echt per oog 1080i kijken?

Maar goed wat ik bedoel is dat actief ik het knipperen wel waarnam, dat was dus bij mijn ogen, bij passief dat knipperen dus niet en rustiger, maar in de diepte is het dan door die 1080i wat onrustiger..

Wellicht dat je na enige tijd bij actief dat geknipper niet meer waarneemt..

Wel stoer zo'n 21:9  8)
Living Cinema

bert003

Ik weet het ook allemaal niet zo precies, maar ik denk dat je met passief dus 1080/2=540i kijkt. En dat 'i' is waarschijnlijk zelfs ook nog 'p'.

Maar ik ga nog wel eens een keertje terug om te kijken. Ik vraag me alleen af hoe de beeldkwaliteit t.o.v. een 9000 serie is, hij kost bijna hetzelfde namelijk.

lepelaar

Het grote nadeel van een 21:9 tv is de resolutie van het scherm. Die is namelijk 2560x1080, dit paneel laat geen zwarte balken zien, lijkt leuk maar dat is het niet, een film met een verhouding 2:35:1 heeft als werkelijke film resulutie 1920x817, dit is dus zonder de zwarte balken. Een 21:9 tv moet dus altijd upscalen, met als resultaat een wazig beeld. En de meeste films zijn gefilmd in de 2:35:1 verhouding. Dit toestel is niet in staat om wat voor een bron dan ook goed weer te geven. Immers er bestaat geen media die te koop of uitgezonde word met de verhouding 2560 x1080 picels.

bert003

Ja daar zit ik ook naar te kijken. Volgens mij accepteert de tv sowieso geen 2560 signalen al heeft het scherm deze resolutie.
Nu zal er ongetwijfeld wel een 1:1 modus opzitten dat er niet wordt geschaald, maar dan heb je weer zwarte balken en daar koop je deze tv niet voor.
Ik denk wel dat het met die wazigheid wel meevalt en meer theoretisch is. Als het een computersignaal zoals de windows desktop is dan heb je daar veel meer last van.
De beleving van een brrdbeedfilm op een enorm scherm maakt veel goed. Ik heb een stuk film gezien op die 58" van Philips en het scherpteverlies door scaling stond in geen verhouding door de film die zo enorm groot werd afgebeeld.

Desondanks zit ik enorm te twijfelen tussen deze tv en de 46" 9000 serie. Die geeft van zichzelf een mooier plaatje en heeft behalve het filmformaat alleen maar voordelen.

Optie is om er tzt een beamertje te gebruiken voor films. Maar dan wil ik er wel een met een led lamp en die zijn denk ik nog niet te betalen voor mij.