Aansluiten ACRyan op Onkyo Tx-Nr809: wel beeld geen geluid

Started by MatthijsD, October 9, 2011, 07:09:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MatthijsD

Goedemorgen allen,

Ik heb gisteren de Onkyo nr809 binnengekregen en eigenlijk al direct een hobbel tegengekomen waar ik niet direct een antwoord op weet. Ik heb een AC Ryan HD met hdmi aangesloten op een van de hdmi-ingangen van de Onkyo (menu Ryan is zichtbaar op tv), verder geen kabel tussen de Ryan en de Onkyo. Vanaf de Onkyo gaat een hdmi kabel van main out naar de tv. Ik krijg nu wel beeld maar geen geluid. Moet ik nu een aparte kabel (optisch of coaxiaal) tussen Ryan en Onkyo leggen of iets (maar waar) veranderen in het menu van de Onkyo? Bedankt voor het meedenken!

Maro

Denk dat je in het menu van de Ryan het geluid op bitstream via HDMI moet zetten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

MatthijsD

Bedankt Maro voor het reageren. Ik zie net dat ik me heb vergist. In de opstelling zoals ik heb beschreven (Ryan hdmi naar Onkyo, hdmi naar tv)  heb ik noch beeld noch geluid.

Maar als ik de opstelling verander in: vanaf de Ryan alleen een hdmi naar de tv en een optische kabel van de tv naar de Onkyo, dan heb ik wel beeld maar geen geluid.

Kan ik jouw advies dan nog uitvoeren?

Maro

Denk dat in de Onkyo moet zoeken.

Ga naar het menu in de Onkyo
Selecteer in/uitgangstoewijzing -> monitoruitgang-> HDMI Hoofd

Wel even de goede HDMI bij je input zetten en zoals ik al zei, de audio op bitstream zetten in de Ryan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

MatthijsD

Ondanks deze wijzigingen nog geen resultaat  :unhappy: Lastig.