3D Media Streamers

Started by Erik van Voorst (in memoriam), October 5, 2011, 16:53:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Jongens,

Heeft iemand ervaring met 3D Media Streamers?

Binnenkort komt de XTreamer Prodigy uit is dit kwaliteit?

Ik vraag dit voor mijn collega, maar ik kan daar sinds kort zelf misschie (in)direct ook mijn voordeel mee doen... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jaco

#1
Het is denk ik wachten tot begin volgend jaar als de nieuwe chipsets eindelijk uit komen.
Als je alleen Blu Ray 3D (rips) wilt spelen: Oppo 93 (streamen wordt hem alleen niet)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi, had ik hem al vertelt over de Oppo  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

maximus79

#3
Is er nog een andere blu-ray speler behalve de oppo die ook full blu-ray 3d rips kan afspelen via USB??
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

evilniek

Quote from: Erik van Voorst on October  5, 2011, 16:53:30
Hoi Jongens,

Heeft iemand ervaring met 3D Media Streamers?

Binnenkort komt de XTreamer Prodigy uit is dit kwaliteit?

Ik vraag dit voor mijn collega, maar ik kan daar sinds kort zelf misschie (in)direct ook mijn voordeel mee doen... ;D

Ik zou me persoonlijk niet willen branden aan Xstreamer producten, hun support stelt echt bar weinig voor. Niet aan beginnen dus, er zijn genoeg andere 3D media-players.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bart_M

Zou Dune niets in de pipeline hebben zitten? Er komen toch weer nieuwe chipsets aan?

evilniek

Quote from: Bart_M on December 23, 2011, 13:51:26
Zou Dune niets in de pipeline hebben zitten? Er komen toch weer nieuwe chipsets aan?

Ik heb er nog niks over gehoord verder, behalve dan die exorbitante Dune van 3 mile. Geduld is een schone zaak, ik neem aan dat er wel wat aan zit te komen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

maximus79

Quote from: maximus79 on December 23, 2011, 12:55:17
Is er nog een andere blu-ray speler behalve de oppo die ook full blu-ray 3d rips kan afspelen via USB??

Iemand?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

richardnl

krijg vandaag of 2 januari de himedia hb900B binnen
Eerste reviews zijn veel belovend qua streaming
Later meer

richardnl

Quote from: richardnl on December 31, 2011, 10:27:23
krijg vandaag of 2 januari de himedia hb900B binnen
Eerste reviews zijn veel belovend qua streaming
Later meer

Eerste impressie qua streamen van 3D TOP. Zels 3D iso via netwerk pakt hij zonder problemen.
Als ik meer ervaring heb volgt meer.

fdeleeuwe

Ben erg blij met mijn IconBit XDS1003D. Prachtig beeld!

Geluid 1 issues (kan geen DTS krijgen op mijn Panasonic 5.1) maar daar ga ik nog naar zoeken.

Zag wel dat support erg beperkt is, dus heb een eigen forum opgezet, http://www.iconbitforum.nl

MovieMax

Die himedia hb900B ziet er wel goed uit. Mijn chinees is niet zo denderend, maar het ding kan schijnbaar bd-iso's lezen en heeft hdmi 1.4. Hopelijk zijn de menu's in een leesbare taal.

http://www.himedia-tech.cn/product_show.php?id=28

Helaas ben je met handen en voeten gebonden aan de fabriekssupport voor firmware updates etc.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

stennisborne

Quote from: MovieMax on January  2, 2012, 11:25:43
Die himedia hb900B ziet er wel goed uit. Mijn chinees is niet zo denderend, maar het ding kan schijnbaar bd-iso's lezen en heeft hdmi 1.4. Hopelijk zijn de menu's in een leesbare taal.

http://www.himedia-tech.cn/product_show.php?id=28

Helaas ben je met handen en voeten gebonden aan de fabriekssupport voor firmware updates etc.

www.futeko.com/forum Daar zijn mensen die custom firmware schrijven en worden bugs besproken in het engels ipv chinees :)
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

Chopper

Weet niet of ik hier een vraag op een vraag kan stellen, maar ik wil graag een gedownloade 3d film afspelen op mijn passieve 3d tv Philips PFL7606. Van Philips heb ik begrepen dat het niet mogelijk is om een 3d film via je laptop in 3d op je tv af te spelen. ik heb dit geprobeerd met power dvd 11, maar dat werkt niet, omdat je in power dvd niet de juiste vorm van 3d kunt selecteren. Ik heb ook de Philips Blu-ray BDP600. Nu vraag ik me af of dit wel mogelijk is door een HDD met USB aan mijn Blu-ray te koppelen of via een streamer oid? Of kan ik hier het beste de HB900b voor aanschaffen? Ik hoop dat iemand me kan adviseren hoe ik een gedownloade 3d Film (bijv avatar van 50GB)kan afspelen op mijn tv. Het is een ISO bestand die ik met Daemon heb geconverteerd. Iemand tips?

5061

Je kunt het iso-bestand uitpakken door er met de rechtermuisknop erop te klikken. Na het uitpakken krijg je een afstelbaar bestand.

Ikzelf zat ook met het isoprobleem en ben toen op zoek gegaan. Sommigen zeggen dat je daarvoor een speciaal programma nodig hebt maar ik heb het geprobeerd zoals hierboven omschreven en het lukte. Hopelijk heb ik hiermee jullie geholpen. Ikzelf heb geen mediaspeler dus als iemand van de forumleden dit wil uitproberen en laten weten wat het resultaat is dan hebben we weer vele leden (wellicht) gelukkig gemaakt.

Ik hoor graag.

Groeten
Leo
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

MovieMax

#15
Het gaat er volgens mij meer om dat de video kaart in de laptop hdmi 1.4 ondersteund.  Kijk op de doos of in de handleiding van de laptop. Hoogst waarschijnlijk is de video kaart in jouw laptop hdmi 1.3a.

Maar zelfs al zou je een juiste videokaart hebben, met powerdvd 11 heb ik ook de grootste moeite. Powerdvd 11 weigert mijn 3d tv te herkennen. Met Arcsoft Totalmedia 5 heb ik geen enkel probleem.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

evilniek

Quote from: MovieMax on January  7, 2012, 14:46:30
Het gaat er volgens mij meer om dat de video kaart in de laptop hdmi 1.4 ondersteund. De hdmi kabel moet ook 1.4 compatible zijn. Kijk op de doos of in de handleiding van de laptop. Hoogst waarschijnlijk is de video kaart in jouw laptop hdmi 1.3a.

Ok nog een keer dan, álle HDMI kabels zijn 3D compatible, er is niet zoiets als een 1.4 kabel.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

MovieMax

KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

5061

Ben heel erg benieuwd naar de ervaringen met de HB900b. De specs zijn in ieder geval hoopgevend.

Zag enkele dagen terug op de internetsite van de importeur dat ze niet meer op voorrad waren. Zou dit te maken hebben met het aantal verkochte apparaten of de toelevering vanaf de fabriek?
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

richardnl

Quote from: 5061 on January 14, 2012, 17:49:08
Ben heel erg benieuwd naar de ervaringen met de HB900b. De specs zijn in ieder geval hoopgevend.

Zag enkele dagen terug op de internetsite van de importeur dat ze niet meer op voorrad waren. Zou dit te maken hebben met het aantal verkochte apparaten of de toelevering vanaf de fabriek?

Hoi

Ik heb er 1 sinds een paar weken. Ik ben meer dan tevreden met waarvoor ik hem heb gekocht.
Streamen van DVD, bluray en 3D bluray gaar via netwerk prima. Ook vind ik het makkelijk dat je snel een hd erin kan zetten.
Klepje open hd erin dichtdoen en dat is het. Dus als streamen niet lukt dan op de hd zetten.

Ik heb de andere zaken nog niet geprobeerd want die gebruik ik niet.

Waavoor ik hem dus gebruik voor dat geld meer dan tevreden. Een top apparaat tot op heden

GRoet
Richard

5061

Beste Richard,

Bedankt voor je snelle reactie.
Het is ook mijn bedoeling alleen wat dvd'jes af te spelen. Dus ga ik even uit van jou positieve ervaringen en ga ik hem bestellen zodra hij weer leverbaar is.

Groeten
Leo

Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

edgnoj

Quote from: richardnl on January 14, 2012, 23:16:36
Hoi

Ik heb er 1 sinds een paar weken. Ik ben meer dan tevreden met waarvoor ik hem heb gekocht.
Streamen van DVD, bluray en 3D bluray gaar via netwerk prima. Ook vind ik het makkelijk dat je snel een hd erin kan zetten.
Klepje open hd erin dichtdoen en dat is het. Dus als streamen niet lukt dan op de hd zetten.

Ik heb de andere zaken nog niet geprobeerd want die gebruik ik niet.

Waavoor ik hem dus gebruik voor dat geld meer dan tevreden. Een top apparaat tot op heden

GRoet
Richard




Kun je wat zeggen over de beeldkwaliteit Richard?
En eet hij alles wat je hem voert?
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

richardnl

#22
hoi

Ik heb firmare versie 1.28 erop staan. Via een interne hd heb ik inmiddels 3 3D BR bekeken die ik zelf erop heb gezet met Any HD DVD
De kwaliteit doet niet onder voor de originele BR. Het is een 1 op 1 rip.
Verder geldt dit ook voor de 1 op 1 rips van 2D BR.

MKV doet het ook prima en het geeft goed beeld.

Ook via het netwerk gaat het goed het streamen maar dat hangt ook van jouw netwerk af.
Dan kan je het makkelijk oplossen door even dit op de HD te zetten en erin pluggen. Het verwisselen van HD's gaat echt heel simpel.
Of natuurlijk via USB2 of USB3 een hd aansluiten.

In combinatie met wat deze speler kost en kan ben ik te vreden.

Mocht je willen kijken dan ben je welkom. Omgeving Alkmaar.

Of heb je specifieke vragen?

Groet
Richard

jaco

Doet het ding de DTS-HD etc. als multi kanaals bitstream over HDMI uitgeven (interne decodering)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Mart1001

#24
Heeft hij net als mijn Oppo bdp-93 twee hdmi uitgangen, zodat ik mijn huidige versterkers kan houden en blijven genieten van full hd geluid.
Vind het streamen van 3d iso's over je netwerk een aantrekkelijke optie.
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.