USB kabel nodig van 13m, hoe gaan we dit doen?

Started by Remco_RC, October 3, 2011, 17:22:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Remco_RC

Ik wil beneden met mijn mediaspeler een usb verbinding maken. Ik heb hier 13m kabel voor nodig. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik zie op internet kabels van 15 meter met een versterker er tussen. Deze zouden de afstand moeten kunnen overbruggen. Werkt dit ook echt in de praktijk? Of is het beter om eerst 3 meter normale usb kabel te gebruiken en daarna 2x 5m meter met beide een versterker er tussen?

jowi

Ik heb het laatste gedaan. Werkte prima. Destijds was volgens mij 5m ook de max wat je onversterkt kon overbruggen meen ik, maar dat is nu wellicht anders?

Remco_RC

5m onversterkt is nog steeds zo. Alleen hoe ik nu het beste die 13m kan overbruggen? Treed er trouwens snelheidsverlies op bij lange usb kabels?

@moderator, ik heb dit topic per ongeluk in het verkeerde gedeelte geplaatst, zou u hem weer in goed gedeelte kunnen zetten?

PietB

Google maar s op usb cat5 verlengkabel, ik geloof tot max 50 mtr

bartvv

Inderdaad, je kan USB over Cat kabel verlengen, en het kan ook draadloos, zie
http://www.clofis.nl/gefen-wireless.html


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

dronebone

powered usb hub aan een lange kabel (bvb 7m) en dan nog een 2e maal verlengen
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results