magneet in hoesje, slecht voor je telefoon

Started by koosnaampje-audiofiel, October 1, 2011, 14:22:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

koosnaampje-audiofiel

Als ik ergens een goed antwoord op mijn vraag kan krijgen dan is het wel hier...hoop ik.

Donder Samsung galazy binnen gekregen, die ging na 1 avond kapot, DOA dus.

Vandaag nieuwe gekregen inmiddels hoesje besteld, nu lees ik in de gebruikshandleiding:

Bewaar het toestel niet in de buurt van magnetische velden.
Het toestel kan worden beschadigd of de batterij kan worden ontladen bij blootstelling aan magnetische velden.

kaarten met magnetischie strips kunnen beschadigd raken voor magnetische velden.

Gebruik geen hoesjes met magnetische aansluitingen en stel het toestel niet langdurig bloot aan magnetische velden.

Ik denk dat dit een retourtje wordt voor het hoesje....maandag komt hij binnen.
Klipsch, Denon.

S@m

Ik heb ook zo'n hoesje gehad, telkens als de telefoon in het hoesje ging werd het toetsenblok geactiveerd (ondanks locken). Waardeloos dus...

koosnaampje-audiofiel

Quote from: S@m on October  1, 2011, 14:27:54
Ik heb ook zo'n hoesje gehad, telkens als de telefoon in het hoesje ging werd het toetsenblok geactiveerd (ondanks locken). Waardeloos dus...
oke in eerste instantie dacht ik hey handig geen klitteband op druk knoopje....maargoed daar kom ik nu van terug.
Klipsch, Denon.

S@m

Quote from: koosnaampje-audiofiel on October  1, 2011, 14:33:41
oke in eerste instantie dacht ik hey handig geen klitteband op druk knoopje....maargoed daar kom ik nu van terug.


Was ook mijn gedachte, helaas...

Stadium III

Al een jaar hier hoesje met magneet icm HTC Legend
Nergens geen problem mee ! ;D
5.2.4 Marantz Klipsch setup

screamhouse

voor mijn BB ook geen issue....wel voor mn bankpasjes
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

tommi

Ik had ook zo'n hoesje voor m'n iPhone 3GS, dat zorgde er iedere keer voor dat het netwerk wegviel....wondertjes van ontvangst die iPhones :-X
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Berend Botje

Ik heb een GarminAsus nuvifone A10 en die zit voor 90% van de tijd in een leren hoesje met twee magnetische sluitingen.
ik heb nog nooit iets van een probleem opgemerkt ???

otitis


No problemo met mijn nokia in magneethoesje.
wel verdenk ik de magneten ervan de magneetstrip van een bankpasje te hebben aangetast zodat ik nu altijd portemonnee (met pinpas) gescheiden hou van de telefoon

snopper

Quote from: otitis on October  3, 2011, 23:00:37
No problemo met mijn nokia in magneethoesje.
wel verdenk ik de magneten ervan de magneetstrip van een bankpasje te hebben aangetast zodat ik nu altijd portemonnee (met pinpas) gescheiden hou van de telefoon
Dat is zeker het geval. Heb ook een BB. Heb het eens ontdekt dat, in een hotel waar ik verbleef, de kamer kaart het niet meer deed (veelvuldig), deze opnieuw bij de receptie moest aktiveren en ik toen pas ben ik op de BB-hoes gekomen weaar een magneet inzit voor het blokkeren van het toetsenbord. Het hoesje was eigenlijk zoooo handig om die kaarten erin te steken. Fail dus

Ik heb echter niets gemerkt met mijn bankkaart aangezien deze met een chip funktioneert en geen magneetstrip heeft.

Snopper


ritchard

Bij de HTC Sensation ook geen probleem.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Rock Solid

Quote from: snopper on October 10, 2011, 16:27:50
Dat is zeker het geval. Heb ook een BB. Heb het eens ontdekt dat, in een hotel waar ik verbleef, de kamer kaart het niet meer deed (veelvuldig), deze opnieuw bij de receptie moest aktiveren en ik toen pas ben ik op de BB-hoes gekomen weaar een magneet inzit voor het blokkeren van het toetsenbord. Het hoesje was eigenlijk zoooo handig om die kaarten erin te steken. Fail dus

Ik heb echter niets gemerkt met mijn bankkaart aangezien deze met een chip funktioneert en geen magneetstrip heeft.

Snopper



Deze ontdekking deed ik een paar weken geleden ook in een hotel met mijn BB  ;D