Series in 24P?

Started by paaj, September 29, 2011, 13:26:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paaj

Het valt me op dat m'n Dune vrijwel elke serie in 24P afspeelt. Ik dacht dat dat eigenlijk alleen voor films werd gebruikt? Amerikaanse uitzendingen dus je zou 30p of 60i verwachten. Iemand dezelfde ervaring of een mooie verklaring?

Het ziet er verder gewoon goed uit allemaal maar het verbaasde me.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

PeterPan

#1
Vrijwel alle T.V. series (m.u.v. de meeste reality, soaps en live shows) worden gefilmd (al dan niet met digitale camera's) op 24p, net als bioscoop films. T.b.v. T.V. uitzendingen moeten ze dat d.m.v. zogeheten pull-up 'omzetten' naar 60i van het 60Hz NTSC T.V. systeem in de VS. Voor b.v. Blu-ray kan dat dus gewoon 24fps blijven, net als films. De T.V. downloads die je op internet kunt vinden zijn ook weer omgezet van de uitgezonden 60i naar de originele 24p
Films worden op T.V. overigens ook in 60i uitgezonden in de VS om de zelfde reden, dat is niet anders.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

paaj

Je zou verwachten dat ze het dan voor TV opnemen in een formaat dat daar optimaal voor is, maar als het zo hoort vind ik het prima. Ik dacht even dat het misschien aan de instellingen van de Dune kon liggen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Bertjebibber

ter info 24p is meestal 23.976p maar voor het gemak spreekt men van 24p