Wat bewaren jullie waar en hoelang

Started by johan d, September 29, 2011, 10:53:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johan d

Ik zie bvb het nut niet van al je film op een NAS te plaatsen... Wanneer ik een film gezien heb, heb ik hem ook gezien. OK, er zijn films die je meerdere malen bekijkt, maar...
Ik heb ook een NAS(je) gekocht maar ga dat vooral om muziek gebruiken en kinderfilms (die kunnen 100x dezelfde kijken  ;D)

jowi

#1
Het is ook een stukje verzameldrift... :D

Series 'verzamel' ik ook, naast dat ik ze kijk. En voor mij is de sport om ze dan in HD te hebben. Blurays bewaar ik niet allemaal, maar de meeste wel. Er zit verder niet veel verschil in muziek luisteren of beeld kijken... cd's bewaar je toch ook, sommige cd's zet je keer op keer weer op. Anderen niet, maar je gooit ze ook niet weg ;)

johan d

Quote from: jowi on September 29, 2011, 11:02:53
sommige cd's zet je keer op keer weer op
da's juist het verschil met films denk ik

Kjelt

Ik heb juist regelmatig dat ik een bepaald stukje film opnieuw wil bekijken. enkele persoonlijke voorbeelden:
beginscenes van Alien, WarGames, Private Ryan,
het komt dan nog steeds voor dat ik toch een heel stuk van de rest vand e film herkijk  :D

Danny1981

Ik bewaar mijn speelfilms niet zo lang of ze moeten echt de moeite waard zijn om een 2e keer te kijken... HD series of documentaires van de BBC of National Geographic bewaar ik daarentegen altijd  :wub: Net wat Jowi zegt... soort verzameldrift.

Dit geldt ook voor m'n muziekcollectie. Daar kan ik nooit wat van weggooien. Ben altijd bang dat ik er later spijt van krijg of te lui ben om nog een keer te downloaden.

Verder ben ik grafisch ontwerper... De ontwerpen van mijn klanten incl. bewerkt beeldmateriaal gaat (na uitlevering) ook allemaal op m'n NAS.
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

Pos

Mijn muziek dvd's (.iso) en cd's (.flac) staan als backup en voor het gemak op de harde schijf van de PCH. Downloads gooi ik weg zodra ik het gezien heb, zowel tv-series als films.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

Bart Kuypers

Ik bewaar ook alleen de films die ik nog een keer wil zien of echt de moeite waard vond. Daarnaast heb ik nog een aantal series die ik erop heb staan en nog steeds niet aan toe ben gekomen. Probleem is dat dat inmiddels zo'n 3TB bij elkaar is  :eh:

Daarnaast muziek en foto's op twee verschillende schijven ivm back-up. Dit staat dan op een 1TB schijf in mijn Popcorn Hour en een 2 TB NAS

Kjelt

Nu ik er nog eens over nadenk, ik koop altijd die films waarvan ik vaak stukjes nog kijk of de moeite waard vind. Die hoef ik niet te bewaren op harddisk.

CoSo

Ik bewaar alles totdat ik de film koop, als de NAS vol zit ga ik opruimen of koop er een DX510 als uitbreiding op de DS1511+ bij.

Danny1981

#9
Quote from: CoSo on September 29, 2011, 15:55:12
Ik bewaar alles totdat ik de film koop, als de NAS vol zit ga ik opruimen of koop er een DX510 als uitbreiding op de DS1511+ bij.

Top  ;D die DX510 uitbreiding... staat ook nog op mijn kerst-verlanglijstje  :P
Nog meer bewaren en minder weggooien...
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

Erik

Ik bewaar zo als niets. Als ik hem nodig heb dload ik hem wel opnieuw.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jowi

Quote from: Erik on September 30, 2011, 15:34:39
Ik bewaar zo als niets. Als ik hem nodig heb dload ik hem wel opnieuw.
Niet alles is opnieuw te downloaden. Het moet ook nog maar beschikbaar zijn of gerepost worden...

Xstream

#12
Quote from: Erik on September 30, 2011, 15:34:39
Ik bewaar zo als niets. Als ik hem nodig heb dload ik hem wel opnieuw.
Idem. Alleen bij meer uniek materiaal let ik even op dat ik 'm backup. Van die onbekende films die ik geweldig vind maar niet zo 1,2,3 te downloaden zullen zijn. En qua muziek bepaalde bootlegs, live opnames of ander materiaal wat lastig te vinden is. Vroeger verzamelde ik ook alles. Kwam er op een gegeven moment wel achter dat 't niet zoveel nut had, behalve veel kosten maken. Ik keek 99% van het spul toch niet terug. Plus ik bouwde steeds meer films/series/muziek op die ik niet eens keek, niet eens 1x ;) Zelfs muziek die ik niet eens goed vond, maar voor die incidentele mogelijkheid dat ik het ooit misschien eens nodig zou kunnen hebben als er visite kwam, of ik voor een A/V project ofzo nodig had. Zeker met de komst als diensten als Spotify wordt het nut van verzamelen nog minder.

Aangezien de download snelheden, en het aanbod, tegenwoordig toch zo hoog zijn dat 't bijna on demand binnen te fietsen is, download ik 't wel weer als ik er behoefte aan heb. Moet zeggen, werkt prima en ik kom niks tekort. En het ruimt ook lekker op. Series van een paar seizoenen terug is soms wat lastiger, dat soort dingen. Maar vind je 't niet op nieuwsgroepen dan zijn er nog wel torrents of ander methodes. Vind tot op heden vrijwel alles wel, behalve bovenstaande uitzonderingen dan die wat unieker zijn, met name mbt muziek.

Het opzoeken van de film/serie/muziek die ik zocht kostte me vaak meer inspanning/irritatie dan even een search en downloaden maar.
Daarbij kwam nog dat je steeds betere edities kreeg. Van SD naar HD, normale naar special editions etc ... dus de laatste die ik downloade was sowieso vaak alweer de betere keuze. Dus op een gegeven moment had je dingen nog dubbel ook, of moest je die oude weer verwijderen. Teveel management :P
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Kjelt

En hoe lang denk je dat je nog legaal kunt downloaden? Kijk eens om je heen wat er in andere europese landen gebeurt.

Xstream

Quote from: Kjelt on September 30, 2011, 16:43:19
En hoe lang denk je dat je nog legaal kunt downloaden? Kijk eens om je heen wat er in andere europese landen gebeurt.
Tja, dat zien we dan wel weer. Ik heb niet het idee dat er veel zal veranderen, legaal of illegaal.
"Downloaden" mag altijd zolang er geen rechten issues bij komen kijken. En zoals bij bijv. nieuwsgroepen zien ze wel een berg data voorbij komen, maar ze hebben geen idee wat 't is. Werkt dat niet meer, dan verzinnen ze wel weer wat anders.
Uploaden mag ook niet en er zijn zat mensen die zich daar schuldig aan maken, je houdt 't toch niet tegen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

bart_nl

Quote from: Kjelt on September 29, 2011, 15:33:24Nu ik er nog eens over nadenk, ik koop altijd die films waarvan ik vaak stukjes nog kijk of de moeite waard vind. Die hoef ik niet te bewaren op harddisk.
bij mij net tegenovergesteld, de films die ik gekocht heb staan sowieso geript  van alle meuk op de fileserver :popcorn:

Struis

Hmm, ik heb 2 nassen met een totale opslag van 13 TB, waarvan 8 vol staat met 50 tv series, 1500 films (mijn eigen films staan er allemaal op), 3000 CDs en veel documentaires. Ik ben net een kind, ik hou van herhaling ... :)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

Kjelt

Ik ben trouwens door de prijsstijging van HDD's bezig om bagger films die ik 1 keer gezien heb maar zeker te weten nooit meer hoef te zien te verwijderen, ik ben dus aan het opruimen, mag ook wel als je richting de 20TB aan het groeien bent  :D

Quote from: bart_nl on September 30, 2011, 20:40:14
bij mij net tegenovergesteld, de films die ik gekocht heb staan sowieso geript  van alle meuk op de fileserver :popcorn:
Bij mij is er nog een (subtiel) kwaliteitsverschil tussen de bluray afspelen met de Oppo 83 en een rip op de Dune. De Oppo is beter, scherper.

Peerless Monster

Muziek bewaar ik incluis backup. Is nu 1,5 tb, waarvan veel aiffjes.
Film bwaar ik tot 20 films (moeite waard).
Geen verzameldriften hier. Kan toch niet alles 10 keer zien.
Plus extra geld kwijt aan nassen. Heb er nu 2 staan met in totaal 10 Tb.
Veel teveel. Het nasje met 2 tb is ruim voldoende voor me.
Muziek staat op mijn interne 3 tb in mijn imac...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Struis

Ik geloof dat WIJ eens moeten praten :)

Quote from: Kjelt on April 29, 2012, 11:49:49
Ik ben trouwens door de prijsstijging van HDD's bezig om bagger films die ik 1 keer gezien heb maar zeker te weten nooit meer hoef te zien te verwijderen, ik ben dus aan het opruimen, mag ook wel als je richting de 20TB aan het groeien bent  :D
Bij mij is er nog een (subtiel) kwaliteitsverschil tussen de bluray afspelen met de Oppo 83 en een rip op de Dune. De Oppo is beter, scherper.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

Teejoo

Ik bewaar alles in mijn kamer atteached storage (KAS):


Struis

Bloody hell.. En ik dacht dat ik veel media had... ;)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

StefaanD

Trouwens Teejoo zijn dat Billy Ikea kasten ?

Heb hier zelf 5 Besta kasten staan 3 x 60 cm, 1 x 30 cm en een lage van 120 cm voor de specialekes ( Criterion, Eureka, BFI, ... ) en alles zit ook alweer hopeloos vol  :crazy: Maar hé heb nog een ganse kamer om spullen op te bergen dus ...  O0

Teejoo