Hoogglans lak polijsten

Started by Arno P, August 10, 2011, 23:29:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Heeft iemand hier ervaring mee...of tips?

AbZ

Misschien vragen aan de maker/verkoper hiervan.
Meen me te herinneren dat hij meubelmaker is.  (momenteel op vakantie?)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Arno P

Quote from: dre73 on August 11, 2011, 07:44:45
wat wil je weten?

Bijv. aantal laklagen, welk polijstmiddel (comm4?), roller/kwast/spuiten?, laksoort..jachtlak?

dre73

een dd lak lijkt me het mooist.
aantal lagen opbouwen.
dan vanaf 320 opschuren in kleine stappen naar 2500(waterproof)
dan met commadant 4 polijsten(of eerst 3 als het wat te grof is,maar dat zie je zo)
en daarna met een fijne polish hem op volle glans brengen.

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Arno P

Quote from: dre73 on August 11, 2011, 08:14:55
een dd lak lijkt me het mooist.
aantal lagen opbouwen.
dan vanaf 320 opschuren in kleine stappen naar 2500(waterproof)
dan met commadant 4 polijsten(of eerst 3 als het wat te grof is,maar dat zie je zo)
en daarna met een fijne polish hem op volle glans brengen.



Klinkt haalbaar en spannend...eerst maar eens beginnen met de laklagen de komende dagen

Mario D


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Arno P

Quote from: kalimero on August 11, 2011, 09:08:21
Hier een handig topic voor je denk ik.  ;)   =>  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68057.0

Net nog eens doorgekeken en die lijdensweg kwam mij bekend voor...wat een werk zeg...hoe dan ook...hoogglans zal het in ieder geval worden

Arno P

Quote from: dre73 on August 11, 2011, 09:09:49
het is goed te doen arno! ;)

Dat gaan we zien....de hoornbollen hebben ondertussen hun kleur gekregen en hierna kan de blanke lak er op....(zie hoorn-topic)

Mario D

Quote from: Arno P on August 11, 2011, 13:00:41
Net nog eens doorgekeken en die lijdensweg kwam mij bekend voor...wat een werk zeg...hoe dan ook...hoogglans zal het in ieder geval worden

Ach wat je lijdensweg noemt, noem het leren met vallen en opstaan.  :D


_ MarcelloW _

Polijsten en lak... Dan denk ik gelijk aan autoliefhebbers....

carclean.nl

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

ronnydepony

dd lak ?
wat is dat voor soort verf ?

ronnydepony

commadant 4 polijsten, nooit van gehoord, zal nog veel moeten leren.