Cinedream Home cinema event

Started by home@the movies, September 22, 2011, 16:22:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

DVDmartinDVD

welke type sony pj stond er te draaien?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

pietnoeck

de 30 en de 95.  Gaan mekaar niet zoveel uit de weg, toch niet om het prijsverschil te wettigen.

HTip

De beurs was (bewust) klein van opzet, maar wat ik nog niet eerder heb gezien is dat je projectoren en schermen naast elkaar kon vergelijken. Als je tussen 2 ruimtes in ging staan, dan kon je goed vergelijken welke beamer je voorkeur had. Ik had wel het gevoel dat niet alle beamers ISF-gekalibreerd waren. Met name de Mitsubishi die Avatar speelde vond ik de kleuren wat aan de felle kant. Mijn voorkeur ging uit naar de JVC. Was niet de scherpste maar wel de meest filmische en daar ligt duidelijk mijn voorkeur. Ben ook blij dat 3D (nog steeds) niets voor mij is ;)

De demo met Epson, Klipsch, McIntosch en de Oppo 95 was imposant om te zien. Per kanaal stond een McIntosch monoblok te spelen, maar het meest in het oog sprong het beeld op het Black Diamondscherm dat, ondanks de niet optimale lichtcondities, toch contrastrijk en mooie zwartwaardes toonde. Wat mij betreft had, ipv Tangled, wel Jurassic Park getoond mogen worden ;)

Bij de stand van Canton vond ik vreemd dat de rears zo ver waren ingedraaid. Maar helaas geen tijd om te vragen naar de reden.

Waar ik ook blij mee was is dat het zelf ook wel aardig voor elkaar heb :D

Werner en iedereen bedankt voor de uitleg. Vond het leuk je ontmoeten. Tot binnenkort bij jou...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skoebiedoe

Mcintosh 1.2 KW....... :wub: :o :popcorn: (T'zal wel bij een droom blijven vrees ik. ;) )

Ben ook effe langs geweest.
Inderdaad klein maar daaarom niet slecht hoor.
Zoals reeds aangehaald had je voldoende tijd om alles eens rustig met elkaar te vergelijken in zowel 2D als 3D (ook nog niet voor mij weggelegd).
Sony in 2D zette inderdaad wel een heel net beeld neer net zoals de JVC.
De Mitsubishi en de Epson deden het niet slecht maar het beeld dat zij weergaven kon mij niet echt bekoren.

Dan die Mcintoshes....die blijven toch indrukwekkend hoor. (gelukkig had ik mijne zakdoek bij of ze konden beginnen kuisen. ;) )
Ze speelden nu Tron Legacy maar vond het laag niet echt indrukwekkend (ondanks de twee subjes die daar stonden),het boenkte wel maar het wapperde niet. ;)

Voor mij was de opzet geslaagd,ben daar toch een kleine 2 uurtjes binnen geweest.

squeek

#29
Quote from: HTip on October 30, 2011, 14:02:52
De beurs was (bewust) klein van opzet, maar wat ik nog niet eerder heb gezien is dat je projectoren en schermen naast elkaar kon vergelijken. Als je tussen 2 ruimtes in ging staan, dan kon je goed vergelijken welke beamer je voorkeur had. Ik had wel het gevoel dat niet alle beamers ISF-gekalibreerd waren. Met name de Mitsubishi die Avatar speelde vond ik de kleuren wat aan de felle kant. Mijn voorkeur ging uit naar de JVC. Was niet de scherpste maar wel de meest filmische en daar ligt duidelijk mijn voorkeur. Ben ook blij dat 3D (nog steeds) niets voor mij is ;)

De demo met Epson, Klipsch, McIntosch en de Oppo 95 was imposant om te zien. Per kanaal stond een McIntosch monoblok te spelen, maar het meest in het oog sprong het beeld op het Black Diamondscherm dat, ondanks de niet optimale lichtcondities, toch contrastrijk en mooie zwartwaardes toonde. Wat mij betreft had, ipv Tangled, wel Jurassic Park getoond mogen worden ;)

Bij de stand van Canton vond ik vreemd dat de rears zo ver waren ingedraaid. Maar helaas geen tijd om te vragen naar de reden.

Waar ik ook blij mee was is dat het zelf ook wel aardig voor elkaar heb :D

Werner en iedereen bedankt voor de uitleg. Vond het leuk je ontmoeten. Tot binnenkort bij jou...

Beetje off topic dit, maar waar ik mijn projector heb gekocht, daar hebben ze een ruimte waar er tot 4 projectoren naast elkaar hetzelfde beeld projecteren. Dan is de keuze toch erg snel gemaakt hoor  :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

ccpl

Vond dat uitschuifbaar 19" rack systeem de max...net wat ik al een ganse tijd zocht... blijkt nu wel dat hij nog niet in productie is zeker pfffffff jammer jammer jammer...

Projectoren :
- Optoma : aangenaam verrast want geen rainbow op een DLP (en dat was de allereerste keer voor mij)
- Mitsubishi: hun LCOS vond ik HEEL mooi...
- Sony : 3d is voor mij toch echt wel spielerei, vond het anders wel mooi beeld geven hoewel m'n rechteroog donkerder zag dan m'n linker (misschien de bril ? Maar meest waarschijnlijk dat ik eens naar de oogarts moet)
- JVC : eerst speelde Batman hier, slechte copie... dan een 3d camera (leuk, meer niet...) maar dus geen van beide bronnen gaf een voldoende goed beeld om een waardeoordeel te vellen
- Epson : damn wat een slechte Jurassic Parc blu ray is me datte... weeral dus geen degelijke opinie over te vormen, hoewel het feit dat er geen lens shift op de 6000 zit (werd me perfect en correct uitgelegd door de mensen daar, cudo's and thx !) wel een serieuzer bummer was (had er zo m'n zinnen op gezet...)

home@the movies

Hi iedereen,

Ik zou in eerste instantie graag willen beginnen met een zeer welgemeende dank u aan alle bezoekers, zowel aan alle HT forumleden die ons bezochten als alle anderen. :worship:
De opkomst die we gedurende de twee dagen hebben gehad overtrof onze al onze verwachtingen, mede dank zij jullie is ons eerste Home Cinema event een geweldig succes geworden. :pompom:

Tot mijn grote spijt betekende dit ook dat ik wegens de talrijke opkomst veel minder tijd heb kunnen vrijmaken dan ik had gehoopt voor een babbel met jullie, mijn welgemeende excuses daarvoor. Skoebidoe, ik heb je in mijn linker ooghoek op de stand van Sony zien staan maar ben je daarna weer uit het oog verloren, we spreken binnenkort nog wel af;

QuoteIk had wel het gevoel dat niet alle beamers ISF-gekalibreerd waren. Met name de Mitsubishi die Avatar speelde vond ik de kleuren wat aan de felle kant.

Bij de Mitsubishi was dat inderdaad het geval even een woordje uitleg, de HC9000 die je op de beurs zag is een maand of twee geleden door ons voor het eerst onder handen genomen als test, toen hebben we een opmerking gemaakt dat het CMS systeem absoluut onbruikbaar was, ondertussen is er een HC9000 advanced voor in de plaats gekomen met een nieuw CMS systeem. De bezitters van de HC9000 kunnen hun toestel laten aanpassen door Mitsubishi en zijn dan weer up to date.

Jammer genoeg was er voor ons event geen HC9000 advanced beschikbaar en moesten we het dus redden met de gewone versie, die los van het CMC systeem wel een zeer verassend mooi 2D plaatje neerzet.

De HW30 van Sony is pas op de dag van het event zelf toegekomen, daar heb ik dus tot mijn grote spijt niet meer de mogelijkheid gehad om hem onder handen te nemen.

De VW95, JVC, Epson TW9000W, Optoma HD83 en de HD33 (voor zover dat hier mogelijk was) waren wel gecalibreerd en dat was er dus inderdaad wel aan te zien  ;D ;D ;D

QuoteWat mij betreft had, ipv Tangled, wel Jurassic Park getoond mogen worden

Om heel eerlijk te zijn viel de kwaliteit van de Jurassic park Blu ray mij meer dan behoorlijk tegen, ik heb da anderen nog niet bekeken maar hoop dat die er beter uitzien.

Een toestel dat mij zeer aangenaam heeft verrast was de Optoma HD83, ik ben nooit een DLP liefhebber geweest maar bij de HD83 heb ik zeer weinig tot geen last van regenboogeffect, en in 3D heeft DLP zeer zeker een stapje voor op alle andere technieken.

Voor mij komt in de hogere prijsklasse de VW95 op de eerste plaats, hij hangt vanaf vandaag bij ons in demo en ik kan niet wachten om er zelf een filmpje op te zien  ;D

Verder blijf ik bij mijn conclusie die ik in het review toppic over de Epson TW9000W heb gemaakt, ik weet niet wat er op de AV-NU is misgegaan ( zeer zeker een te groot formaat van scherm voor 3D) maar de reacties die wij gedurende de twee dagen hebben gekregen waren allemaal bijzonder positief.

Als je dan weet welke andere kleppers er nog te zien waren dan zet Epson voor mij nog steeds een zeer mooie projector neer voor 2800 euro.



home@the movies

QuoteZe speelden nu Tron Legacy maar vond het laag niet echt indrukwekkend (ondanks de twee subjes die daar stonden),het boenkte wel maar het wapperde niet.

Op de eerste dag wapperde het wel degelijk  ;)  zo hard zelfs dat we bewust de subs hebben moeten temperen of de wanden van onze stand hadden het begeven  ;D, alweer de beperkingen van een beurs

squeek

Quote from: home@the movies on October 31, 2011, 14:03:33
Hi iedereen,

Ik zou in eerste instantie graag willen beginnen met een zeer welgemeende dank u aan alle bezoekers, zowel aan alle HT forumleden die ons bezochten als alle anderen. :worship:
De opkomst die we gedurende de twee dagen hebben gehad overtrof onze al onze verwachtingen, mede dank zij jullie is ons eerste Home Cinema event een geweldig succes geworden. :pompom:

Tot mijn grote spijt betekende dit ook dat ik wegens de talrijke opkomst veel minder tijd heb kunnen vrijmaken dan ik had gehoopt voor een babbel met jullie, mijn welgemeende excuses daarvoor. Skoebidoe, ik heb je in mijn linker ooghoek op de stand van Sony zien staan maar ben je daarna weer uit het oog verloren, we spreken binnenkort nog wel af;

Bij de Mitsubishi was dat inderdaad het geval even een woordje uitleg, de HC9000 die je op de beurs zag is een maand of twee geleden door ons voor het eerst onder handen genomen als test, toen hebben we een opmerking gemaakt dat het CMS systeem absoluut onbruikbaar was, ondertussen is er een HC9000 advanced voor in de plaats gekomen met een nieuw CMS systeem. De bezitters van de HC9000 kunnen hun toestel laten aanpassen door Mitsubishi en zijn dan weer up to date.

Jammer genoeg was er voor ons event geen HC9000 advanced beschikbaar en moesten we het dus redden met de gewone versie, die los van het CMC systeem wel een zeer verassend mooi 2D plaatje neerzet.

De HW30 van Sony is pas op de dag van het event zelf toegekomen, daar heb ik dus tot mijn grote spijt niet meer de mogelijkheid gehad om hem onder handen te nemen.

De VW95, JVC, Epson TW9000W, Optoma HD83 en de HD33 (voor zover dat hier mogelijk was) waren wel gecalibreerd en dat was er dus inderdaad wel aan te zien  ;D ;D ;D

Om heel eerlijk te zijn viel de kwaliteit van de Jurassic park Blu ray mij meer dan behoorlijk tegen, ik heb da anderen nog niet bekeken maar hoop dat die er beter uitzien.

Een toestel dat mij zeer aangenaam heeft verrast was de Optoma HD83, ik ben nooit een DLP liefhebber geweest maar bij de HD83 heb ik zeer weinig tot geen last van regenboogeffect, en in 3D heeft DLP zeer zeker een stapje voor op alle andere technieken.

Voor mij komt in de hogere prijsklasse de VW95 op de eerste plaats, hij hangt vanaf vandaag bij ons in demo en ik kan niet wachten om er zelf een filmpje op te zien  ;D

Verder blijf ik bij mijn conclusie die ik in het review toppic over de Epson TW9000W heb gemaakt, ik weet niet wat er op de AV-NU is misgegaan ( zeer zeker een te groot formaat van scherm voor 3D) maar de reacties die wij gedurende de twee dagen hebben gekregen waren allemaal bijzonder positief.

Als je dan weet welke andere kleppers er nog te zien waren dan zet Epson voor mij nog steeds een zeer mooie projector neer voor 2800 euro.




Weird, ik vind het voor toch al een film op leeftijd er toch behoorlijk mooi uitzien. Niet alles is perfect scherp heb ik hier en daar gezien, maar het valt toch zeker niet tegen, vooral het geluid is erg vooruit gegaan. Maar ik snap zoiezo niet waarom je een oudere film zou tonen op een beurs, aangezien de huidige films er toch een stuk beter uitzien en toch meer demo waardig zijn.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

HTip

Leuk voor jullie dat het event zo'n succes is geworden!

Werner, bedankt voor de uitleg. Heb ik toch iets begrepen van ISF-calibratie :D Heb trouwens gelezen dat het beeld van Jurassic Park niet referentiemateriaal is, maar ook niet slecht. Er is licht gebruik gemaakt van DNR, maar het grootste probleem is edge-enhancement. Het is waarschijnlijk wel zo, dat een groot deel van het publiek dat niet eens is opgevallen. Anders is dat natuurlijk voor ons videofielen :D

De Epson vond ik ook een mooi plaatje neerzetten, zeker voor het geld :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Het was een mooie dag om een beurs te bezoeken. Mijn bevindingen even puntsgewijs:

+
* Beamers in zaaltjes naast elkaar, dus veel vergelijkingsmogelijkheden
* Mogelijkheid buttkicker uit te proberen
* Mogelijkheid D-box uit te proberen (helaas niet gedaan!)
* Accessoires als popcornmachines en racks geexposeerd
* Enkele speakermerken en versterkers op stands aanwezig
* Genoeg zetels bij de stands om zelf even te kunnen zitten
* Goodybag!! :-)
* Een drankje aan de bar was zeer goed betaalbaar

-
* Had het gevoel dat mensen erg druk waren en dat een praatje over een product niet mogelijk was (dit gevoel is natuurlijk persoonlijk)
* Ik mis enkele accessoires (denk aan: licht(bv. management, sterrehemels, slangen) en akoestiek)
* Ik mis toch wat meer stands met de bekende speakermerken en versterkers
* Er stond niet duidelijk vermeld (of ik heb er echt compleet overheen gekeken) welke projectiedoeken er bij welke stand gebruikt waren.

Dit is natuurlijk allemaal heel persoonlijk, maar goed, just my 2 cents. Als deze beurs volgend jaar weer georganiseerd wordt dan zal ik zeker overwegen nog een keer te gaan.

Maarre... wie hebben de prijzen gewonnen? ;)

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

home@the movies

QuoteHad het gevoel dat mensen erg druk waren en dat een praatje over een product niet mogelijk was (dit gevoel is natuurlijk persoonlijk)

Daar heb je tot mijn spijt voor een groot stuk gelijk in, we hadden deze overweldigende opkomst niet verwacht, het was de eerste keer dat we dit organiseerden en dan is het natuurlijk altijd afwachten.
Ik ben zeer blij dat mensen hier hun bevindingen posten, zowel positief als negatief, daar kunnen we voor een volgende keer alleen maar uit leren.
QuoteIk mis enkele accessoires (denk aan: licht(bv. management, sterrehemels, slangen) en akoestiek)

Ook zeker iets om op de agenda te zetten, alhoewel we al deze producten wel degelijk in ons assortiment hebben, we kregen van Utopolis echter maar één dag om alles op te bouwen aangezien er de dag daarvoor nog een event op deze lokatie was en dan moet je keuzes maken om niet in tijdsnood te geraken( wat nu eigenlijk al een beetje het geval was  ;)

QuoteIk mis toch wat meer stands met de bekende speakermerken en versterkers

Even aanhalen dat dit in eerste instantie een event was om onze merken onder de aandacht te brengen, de enige afwezige waren B&W en Marantz die geen zin hadden om deel te nemen.
Verder hadden we denk ik toch een mooi aantal bekende luidsprekermerken staan, Focal, Klipsch, Canton, Dali, en Onkyo , NAD en Mc Intosh zijn als versterkermerken toch behoorlijk populair in Home Cinema land.

QuoteEr stond niet duidelijk vermeld (of ik heb er echt compleet overheen gekeken) welke projectiedoeken er bij welke stand gebruikt waren.

Er stond toch wel een behoorlijk grote stand van Kingpin  ;D

In ieder geval dank voor je opmerkingen, ze staan zeker genoteerd voor een volgende keer, alvast hartelijk dank voor je bezoek.

skyfox

Haha, het grappige is, ik heb wel een bord van Kingpin gezien (naast de Mitsubishi stand) maar dat was alleen maar een bord. De rest van de stand is me dan serieus ontgaan  :crazy:

Hopelijk tot volgend jaar!  :thumbs-up:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

clicquot

Het heeft wat voeten in de aarde gehad vooraleer ik mijn eega kon overtuigen om van plasma over te schakelen naar projector, maar ik denk dat ik nu toch groen licht gekregen heb om een toestel en scherm in huis te gaan halen. Bij de zoektocht naar een projector en scherm dat binnen het te spenderen budget past, komt zo'n Home Cinema Happening natuurlijk als geroepen,,, dacht ik.
Dus, even afgezakt naar Mechelen op zaterdagnamiddag om te gaan piepen. Geen echte overrompeling qua volk, dus leuk voor ons! Kleine demostandjes met verschillende projectoren. We kregen niet echt een wowgevoel van de beelden die we te zien kregen. De Sony 3d projector gaf alleszins een beter 3d effect dan wat wij in de bios al ooit gezien hebben. Leuk, maar om 3d is het ons niet te doen, zeker niet met een ver-en bijziend oog  :P Dus focus op 'gewoon'. Mijn vrouw merkte op dat het beeld van de huidige TV "mooier" vindt dan wat ze hier zag... ik dacht al , "shit", daar gaat mijn plan...  :'( Maar ze zei ook dat het wellicht de omgeving is die niet ideaal was. Er was een redelijke lichtinval van buitenaf nog, tot er later wat wolkjes hingen buiten en het daglicht iets verminderde. Maar spectaculair was het allemaal niet. Misschien zijn we met een verkeerd idee naar daar gestapt: grote (beeld) projecties, met vet geluid etc... zelfs de McIntosh stuff kwam niet tot z'n recht vond ik persoonlijk. Niets mis met de hardware, maar denk gewoon de verkeerde omgeving...
Qua info verkrijgen bleven we toch ook wat op de honger zitten: een goeiedag en een lach. De man bij de Sony stand was de enige die vroeg "kan ik jullie helpen met iets..." en waar we dan ook uitleg kregen over de Sony projector en 3d brillen.
De grote Kingpinstand hebben we blijkbaar ook gemist? (op dat bord met een paar mini frames na). Ik zag enkel vaste spanschermen tegen de muur?
Het grootste ontvangst kregen we op de popcornstand...en we gingen dan ook aan de haal met een popcornpan. Reeds uitgestest en supergoed bevonden!  :clapping:

Ik geloof dat we best eens een bezoek brengen aan de cinemashop, waar men echt is uitgerust zoals het hoort? De locatie was in iedere geval een leuk idee, maar om daar nu optimaal een setup uit te bouwen, blijkt bijzonder moeilijk! In iedere geval, bedankt voor de organisatie van dit event!

ccpl

Misschien een beetje lomp, want de goede man in kwestie zal wel mee gesponsord hebben aan dit knappe cinema event, maar stonden ze daar net na de ingang niet met dit :

http://www.smarthome.com/8746SRR22/22-Space-4-Track-Sliding-Rotating-Rail-System-Home-Theater-Equipment-Rack-SRSR-4-22-/p.aspx

...en is het dus niet zo inventief/nieuw als de goede man/verkoper zelf liet blijken ?