Panasonic 42vt30 ventilatoren deels afdekken?

Started by mave, September 22, 2011, 11:18:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mave

Hallo, de beide ventilatoren in mijn plasma veroorzaken een hoge toon die behoorlijk irriteert, vooral later op de avond bij rustige programma's.
De monteur kon er niets aan doen en gaf aan dat het veroorzaakt wordt door de combinatie vents en omringende ruimte... Ik kan hem inruilen, maar ben zeer tevreden over het beeld/geluid.

Als ik beide echter voor de helft afdek met een stukje papier is de toon verdwenen.
Zouden jullie dat risico nemen, of is het risico sowieso te verwaarlozen...?
Rotel RSX-1056, Naim Nait 5i, RDV-1060, Vincent CD-6, Paradigm Signature S2, Rel Stampede, Nordost Super Flatline Gold

Rha007

Lijkt mij dat het (gedeeltelijk) afdekken van de ventilatoren op d'n duur een toch koelings problemen kan opleveren. Persoonlijk vind dat koeling voor alle elektrische apparaten nooit onderschat mag worden.
Eea is uiteraard ook afhankelijk van hoelang de tv aan een stuk door aan staat.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

RonG

Quote from: mave on September 22, 2011, 11:18:47
Hallo, de beide ventilatoren in mijn plasma veroorzaken een hoge toon die behoorlijk irriteert, vooral later op de avond bij rustige programma's.
De monteur kon er niets aan doen en gaf aan dat het veroorzaakt wordt door de combinatie vents en omringende ruimte... Ik kan hem inruilen, maar ben zeer tevreden over het beeld/geluid.

Als ik beide echter voor de helft afdek met een stukje papier is de toon verdwenen.
Zouden jullie dat risico nemen, of is het risico sowieso te verwaarlozen...?

Ik zou hem inruilen, ik zou dat risico niet nemen. Kan me niet voorstellen dat al deze type tv's dat hebben.

Hanky Panky

Plak eens met wat schilderstape een paar stukjes akoestisch isolatie/noppenschuim achter (de muur van) je TV om te testen.

Dan weet je of het inderdaad de pitch vd fans is of de ruimte
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000