hoog en laag aansturing Denon POA 3200 en PRA QS10 verdwenen

Started by Franck846, September 16, 2011, 19:50:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Franck846

Hallo allemaal,

Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van de Denon poa 3200 en qs10,met daarachter een set synthese's. De set klonk goed tot mij afgelopen week het opviel dat het hoog en laag niet meer werd gehaald zoals ik gewent was. Eerste instantie dacht ik dat het aan de speakers lag maar dat is niet het geval, de reserve set Synthese die heb ik staan liet het zelfde geluid horen. Het geluid wat ik nu hoor is blikkerig,veel mid,weinig laag en hoog zeg maar een soort am geluid in stereo.( Ik luister niet elke dag naar de set,vandaar dat het later opviel )
De versterking zelf is niet verandert, standje half is gewoon hard maar klinkt er niet mooier op. Wat ik mij nu afvraag of het mogelijk is dat een of andere aansturing van tonen stuk kan zijn, ik kan de treble knop wel helemaal opendraaien wat inderdaad wat hogere tonen oplevert maar dat is niet het mooie en finesse dat wat ik eerst had.
Overigens ligt het niet aan de cd speler, andere bronnen laten hetzelfde geluid horen, wie weet raad?

mtissink

Toevallig de stekker eruit gehad?
Klopt de polariteit nog?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Raphie

Quote from: mtissink on September 18, 2011, 11:05:42
Toevallig de stekker eruit gehad?
Klopt de polariteit nog?
kom op zeg, is dat nou het beste advies van het HTforum?
heb je een loudness knop? stond die eerst aan en nu uit?
"hoog" en "laag" dat wegvallen is wel een zéér vage omschrijving

begin maar eens na te denken met wát er is veranderd in de afgelopen dgn?
JBL PRX Power!

Franck846

Hallo Raphie enmtissink,

Deze set heeft geen loudnessknop,het is inderdaad heel vaag/lastig om het probleem te omschrijven. Laat ik nog eens poging ondernemen; van een normaal geluid met de treble en bass knoppen op "0" had ik gewoon een heel goed geluid, zowel in hoge tonen,lage tonen,diepte en breedte.
Het diepte en breedte hoor ik nog steeds alleen zijn de hoge tonen en lage tonen "verdwenen", wat ik nu hoor is een blikkerig geluid wat ik vergelijk als een AM geluid van een radio. Als ik de knopen van treble en bass helemaal opendraai dan hoor ik duidelijk dat de tonen omhoog gaan maar niet het geluid haalt met wat ik eerst had.

Dit geluid hoor ik op beide kanalen, uit meerdere weergevers zoals tuner,cd en tv. De kanaal selectoren kraken niet en als ik de volume knop open draai gaat het gewoon hard. Ik heb net de set uit elkaar geschroefd om de boel schoon te maken en eventueel een kapotte zekering te vervangen, helaas heb ik geen gekke dingen gezien.
Wat ik mij dus afvraag of het mogelijk is dat de/een aansturing van hoge en lage tonen kapot kan wezen of een schakeling/elco die van invloed zijn op geluidskleuring.

De set speelt nu al een tijd in deze opstelling en nee er is niets aan verandert.

Raphie

hoe doet ie het op koptelefoon?
lijkt op versterker defect dan
JBL PRX Power!

Ruud-

Probeer eens een andere versterker op de speakers te zetten.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..