Restauratie Klipschorns Seventies

Started by negotiata, September 15, 2011, 02:50:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roger Black


negotiata

Quote from: Richi on September 26, 2011, 06:54:30
een vriend van me heeft twee jaar geleden de 60th Anniversary Edition gekocht, maar was toch niet tevreden over de klankkleur en het geluid liep erg snel vol (waar we de ruimte de schuld van gaven). Na veel wikken en wegen hebben we besloten de interne Van Den Hul bekabeling te vervangen door zilverkabel. Dus kast aan de zijkant openmaken en de bekabeling van filter naar weergevers vervangen alsook de bekabeling van de hoog unit naar de speakerterminals.

Het was een gok, maar de modificatie is zeer goed uitgepakt. Het nasale Van Den Hul geluid is nu weg, de plaatsing en het 3d beeld zijn ernorm verbeterd en het geluid is meer in fase waardoor de ruimte niet meer 'volloopt'. Onvoorstelbaar dat je bij zo'n dure speakee nog zo'n resultaat kan behalen.


Ik heb ook van de 60 year edition mogen genieten.
Ze stonden paar jaar geleden opgesteld bij HChifi forumsponsor in de HT ruimte.

Setje en 2 x svs pb12+2 ! Wat een geweld !
Wat me bijstaat is dat ik ze op muziekgebied super super vond klinken. Ze stonden wel in een totaal "dode" kamer.

Wat ik zo toen links rechts las noemden de echte Klipsch-addicts het geen echte klipschorn. Oftewel heiligschennis omdat de achterkant gesloten is.

De interne bekabeling ga ik mee spelen. Er is mij aangeraden een koperen kabel te gebruiken. En daar ga ik mee beginnen. Canare 4S8 en de Kimber 4tc daar begin ik mee.
Quote from: Roger Black on September 26, 2011, 11:01:39
Leuk project zeg!

Need.

More.

Pics.

:D

Coming
Very
Soon !  :popcorn:
- To be or not to be, thats the question -

Richi

Quote from: Negotiata on September 26, 2011, 11:37:10
Ik heb ook van de 60 year edition mogen genieten.
Ze stonden paar jaar geleden opgesteld bij HChifi forumsponsor in de HT ruimte.
Volgens mij hebben we het over hetzelfde paartje. :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

negotiata

Quote from: Richi on September 26, 2011, 11:51:21
Volgens mij hebben we het over hetzelfde paartje. :D

Haha dat is toevallig. Weet wel dat ze tegen een heeel leuke prijs verkocht waren toen.
- To be or not to be, thats the question -

Richi

Dat klopt. Maar nog steeds heel veel geld.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

H&C Hifi

#55
Blijft veel geld, maar als je iets van 11dz euro korting krijgt word het toch al een stuk betaalbaarder  :ph34r:
Die man had idd een moeilijke kelder... vrij lang en smal..

Maar de originele bekabeling was toch van Monster... in de 60th editie ? of heb ik dat fout ??

Mvg,

Marcel
Home&car Hifi

Richi

De korting was inderdaad heel behoorlijk. Maar ja, voor veel mensen is het dan nog steeds heel veel geld. ;)

De kelder bleek het probleem niet. De bekabeling was Van Den Hul, ik meen CS144 hybrid. Nu met de zilveren bekabeling klinkt alles veel meer 'op zijn plaats' en loopt - zeker bij luid spelen - de ruimte niet meer vol. Het klinkt minder rommelig en (dus) zuiverder.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

negotiata

#59
Quote from: solitaire on September 27, 2011, 22:29:02
Van den Hul CS14 copper-silver multi-strand  

http://media.onecall.com/Image_Products/Klipsch/60thBrochure_.pdf

Voor het geld hoef je het niet te laten ! Zag dat deze aan werd geboden voor 3,50 de meter.
Mischien eens mee spelen en een keertje inbouwen  :D  Verschillende kabels proberen tot ik tevreden ben !
- To be or not to be, thats the question -

negotiata

Eerder in het topic was de discussie gaande betreffende de filters.

Ik heb een amerikaan gevonden die nog een mooi setje had liggen. Nu zit er de AA in en de beste man heeft de AK-2 van de latere klipschorn.
Ze zijn onderweg naar mij toe ! Dan kan ik een beetje experimenteren met kabels en filters !

Langzaam maar zeker komt er schot in de zaak mensen. Met een beetje geluk is het fineerwerk deze week klaar en heb ik ze thuis staan.

- To be or not to be, thats the question -

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

mijkie

wel foto's maken natuurlijk !!!!!

mijkie
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

negotiata

Quote from: mijkie on September 28, 2011, 17:09:36
wel foto's maken natuurlijk !!!!!

mijkie

Ze zijn gefineerd !

Nu worden ze nog meerdere malen geolied !

En natuurlijk komen er veel foto's van het voorlopige eindresultaat.

To be continued !
- To be or not to be, thats the question -

Jumping Jack

Ik ben benieuwd hoe mooi ze geworden zijn!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

negotiata

En ja hoor ! Net mijn speakers teruggekregen !

Ze zijn mooier geworden als ik had gehoopt. Helemaal in noten gefineerd en bewerkt met danish rusty oil.
Ze zijn 3 keer geolied. Maar ik ga ze nog een keer olieen.

Morgen nog even van het mooie weer genieten dan ga ik ze in elkaar bouwen.

Beloof jullie zo snel mogelijk foto's.
- To be or not to be, thats the question -

HTstephan

Fronts: Klipsch RP-160M
Sub: Klipsch R-12SW met QED performance interlink
Onkyo TX-NR509 receiver
QED silver anniversary XT kabels afgewerkt met banaanstekkers.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

negotiata

#68
En ja het is zover heb er 1 in elkaar gebouwd maar nog zonder zijpanelen ! Dus bij deze kijk en geniet van het voorlopige resultaat !

Woofer zit er nog niet in en ze zijn nog niet bedraad en de filter komt nog erin. En het nieuwe speakerdoek is er ook nog niet op gemonteerd.
- To be or not to be, thats the question -

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

SB MARANTZ

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

Roger Black


mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

negotiata

Ja begint er op te lijken !

Heb vandaag ook mijn filters ontvangen uit amerika. Zien er veel moderner uit en mooier opgebouwd ben benieuwd !

Nu nog wachten op mijn nieuwe speakerdoek. Niet dat de doeken zwaar versleten zijn maar gewoon om het nieuw effect te creeeren.
En zeg zelf deze speakers hebben het toch wel verdient na al die ellende wat ze mee hebben gemaakt ?

Total makeover. Alleen is nog lang niet klaar . To be continued !
- To be or not to be, thats the question -