Restauratie Klipschorns Seventies

Started by negotiata, September 15, 2011, 02:50:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

H&C Hifi

#25




2 verschillende fineer soorten ?
Ik zou dan alles of in dezelfde fineer maken of de bovenzijde hoogglans zwart spuiten zoals de 60th editie is.
2 fineer soorten kan gaan vloeken, ookal zijn ze beide mooi van structuur en kleur...ook ziet het dan minder origineel uit..





Succes !

Mvg,

Marcel
Home&car Hifi


negotiata

#26
Quote from: HcHifi.nl on September 17, 2011, 17:47:06



2 verschillende fineer soorten ?
Ik zou dan alles of in dezelfde fineer maken of de bovenzijde hoogglans zwart spuiten zoals de 60th editie is.
2 fineer soorten kan gaan vloeken, ookal zijn ze beide mooi van structuur en kleur...ook ziet het dan minder origineel uit..

Succes !

Mvg,

Marcel
Home&car Hifi


Je hebt inderdaad gelijk dat was ook mijn idee in het begin.

Alleen wat is er nu gebeurd : Ik had zowiezo besloten om de onderkant zoals op de foto te zien is met noot te fineren.
En heb noten laten kopen uit een stuk een groot vel. Dat was niet genoeg voor de hele speaker .
Ik was er nog niet uit wat ik met de bovenkant zou doen.

Op een gegeven moment besloot ik om ze helemaal dan maar te laten fineren maar had niet genoeg fineer over. Dus voor het mooiste effect had ik 2 fineerlagen moeten kopen van dezelfde boom.
Zou ik nu een ander vel kopen kan er een beetje kleurverschil zijn.
Plus het punt dat ik wedge zelf heel mooi vind. Toen heb ik maar besloten om de bovenkant met zeer donker wenge te laten fineren.

Als ik in het begin niet had getwijfeld waren ze al af geweest en waren ze nu mooi compleet noten.

Ik ben ervan overtuigd dat ze nu ook heel mooi worden. Het oog wil namelijk ook wat.

Ik kan niet wachten tot ik ze spelend in mijn woonkamer heb !

To be continued !

- To be or not to be, thats the question -

negotiata

Quote from: dre73 on September 17, 2011, 17:27:37
osmo hardewax olie.
zelf vind ik de zijde/mat versie erg fraai.

Ja heb je het zelf ook gebruikt voor speakers ? Of iets anders ? Zo ja heb je misschien een foto ?
- To be or not to be, thats the question -

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

negotiata

- To be or not to be, thats the question -

peterrr

Toch leuk zo'n restauratie volgen...

Ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.
Voor als nog gaat het de goede kant op. :clapping:


Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

negotiata

#31
Quote from: peterrr on September 18, 2011, 12:27:57
Toch leuk zo'n restauratie volgen...

Ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.
Voor als nog gaat het de goede kant op. :clapping:


Grt peterr

Idd ! Eind deze week zijn ze helemaal gefineerd dan komen er nieuwe foto's !
Ben zo benieuwd naar ze.

Ik heb er ook echt plezier aan om ze op te knappen. Het kost wat tijd geld en moeite die ik er graag insteek.

Mijn oproepje voor Klipschorn speakerdoek heeft geen vruchten afgeworpen. Dus aub Medeforummers als iemand een tip heeft adresje of wat voor info dan ook.
Zijn ik en mijn speakers diegene "eeuwig" dankbaar  :thumbs-up:
- To be or not to be, thats the question -

negotiata

#32
Quote from: larsie on September 15, 2011, 16:50:00
Dus die klipschhorns uit 1945 zijn zo goed dat ze vandaag de dag nog meekunnen kwa geluid?

Ik had al eerder geantwoord wat ik er van vond.
Kwam zonet een PDF file met een folder van de Heritage serie  tegen met deze omschrijving :

KLIPSCHORN. Het begin, de trots en basis van de klassieke Klipsch luidsprekerlijn. De Klipschorn
wordt al tientallen jaren geprezen om de unieke kwaliteit. Imposant in geluid
en uiterlijk is een goede omschrijving. Geen andere luidspreker in de wereld
kan de Klipschorn evenaren in gevoeligheid, dynamiekbereik, lage
vervorming, laagbereik en emotieoverdracht. Sinds 1943(!) in productie is
de Klipschorn in al die jaren essentieel onveranderd gebleven. Dit ontwerp
kan niet meer echt worden verbeterd. Luisteren naar Klipschorns komt het
dichtst bij een bezoek aan de concertzaal. Belastbaarheid: 100 W.
Gevoeligheid: 104 dB/1W/1M. Frekwentieber.: 35 Hz - 17Khz +/- 3dB.
Komponenten: K77F,K55X,K33E. Wisselfilter AK4. BiWiring. Afmetingen:
132x79.4x72.4 cm. Gewicht: 75.7 kg.

De hele folder is hier terug te lezen : http://admin.audiovideo2day.be/useruploads/files/heritage.pdf
- To be or not to be, thats the question -

e-sonic

Toppie,


Heb ooit nog wel eens naar de lascala's mogen luisteren, is me altijd bijgebleven.

Veel luisterplezier.


negotiata

#34
Mensen ,

Er heeft een forumgenoot contact met me opgenomen (Mijkie)  ivm mijn vraag wat ik als interne bekabeling moest gebruiken.
En de goede man heeft me een stuk Canare 4S8 kabel van 4 meter gratis aangeboden om te gebruiken testen  :clapping:

Ik ben akkoord gegaan ! Hartelijk bedankt Mijkie !
- To be or not to be, thats the question -

Ejorne

Kijk, dat is goed nieuws. Je hebt al sponsors gevonden.   8)
Nu nog iemand die je een stukkie origineel speakerdoek sponsort...  :hehe:

Je vordert al behoorlijk met het opknappen.  8) Succes nog verder en straks veel plezier, nog vele jaren hopelijk, met deze mooie speakers.

negotiata

Quote from: Ejorne on September 23, 2011, 09:29:41
Kijk, dat is goed nieuws. Je hebt al sponsors gevonden.   8)
Nu nog iemand die je een stukkie origineel speakerdoek sponsort...  :hehe:

Je vordert al behoorlijk met het opknappen.  8) Succes nog verder en straks veel plezier, nog vele jaren hopelijk, met deze mooie speakers.

Ja dat zou mooi zin. Ik zou al blij zijn als iemand me de goede weg wijst en mij vertelt waar ik dit doek op de kop kan tikken.
Misschien komt dat nog,  een beetje vertrouwen is niet misplaatst.
- To be or not to be, thats the question -

Bart_M

Wil je persé Klipsch doek? Ik zou anders gewoon zwart doek halen bij Speakerland.

Flavio

Misschien kan de Duitse Klipsch importeur je helpen met het speakerdoek?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

negotiata

Weer een leuk feitje !

Mijkie had ik mee afgesproken om de kosten van het verzenden van de kabels naar hem over te maken.

Hij stuurde me net een vrolijk mailtje met dat ze opgestuurd zijn en dat het zo goed is.

Ik waardeer dit leuke spontane gebaar ! Thnx Mike !
- To be or not to be, thats the question -

negotiata

Quote from: Bart_M on September 23, 2011, 19:37:46
Wil je persé Klipsch doek? Ik zou anders gewoon zwart doek halen bij Speakerland.

Liever niet dat mooie dikke gaasdoek hoort gewoon bij een klipschorn !

Quote
Posted by: Flavio

Insert Quote

Misschien kan de Duitse Klipsch importeur je helpen met het speakerdoek ?


Duurt 2 maanden en dat vind ik te lang !
- To be or not to be, thats the question -

Ejorne

Quote from: Negotiata on September 23, 2011, 22:08:42
Duurt 2 maanden en dat vind ik te lang !

Na al die jaren eenzame opsluiting in die container kan er toch wel een maandje of twee bij voordat hij weer in volle glorie dienst kan doen?  :P

mijkie

 graag gedaan , lag bij mij al een tijd niets te doen en is op deze manier een leuke manier van iets kunnen proberen  ;D

veel succes met restauratie , verdienen zulke luidsprekers ook en vooral veel luisteren .......

gr mijkie
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

negotiata

#43
Tadaa ! Net contact gehad met Bob Crites een amerikaan die filters voor klipsch bouwt en andere onderdelen.

Hij heeft een groot stuk voor me en hij stuurt het op !! Er komt eindelijk vaart in !

Eindelijk mijn Gaas speakerdoek van Klipsch !! Nu iemand vinden die het netjes aan kan brengen  ;D
- To be or not to be, thats the question -

negotiata

Ik ben gister bij de beste houtbewerker gaan kijken naar de wenge die ik wou laten aanbrengen op de bovenkant.

Heb er toch maar van afgezien. Ze worden toch maar compleet noten.
Dat heb ik besloten nadat ik de kasten zag staan geolied en wel met rustin danish oil.

Mooie nerf die er zeer mooi uitkomt. En de geoliede kasten hadden een mooie kleur.

Dus ze worden toch helemaal origineel gemaakt.
- To be or not to be, thats the question -

larsie

Quote from: Negotiata on September 22, 2011, 04:43:27
Ik had al eerder geantwoord wat ik er van vond.
Kwam zonet een PDF file met een folder van de Heritage serie  tegen met deze omschrijving :

KLIPSCHORN. Het begin, de trots en basis van de klassieke Klipsch luidsprekerlijn. De Klipschorn
wordt al tientallen jaren geprezen om de unieke kwaliteit. Imposant in geluid
en uiterlijk is een goede omschrijving. Geen andere luidspreker in de wereld
kan de Klipschorn evenaren in gevoeligheid, dynamiekbereik, lage
vervorming, laagbereik en emotieoverdracht. Sinds 1943(!) in productie is
de Klipschorn in al die jaren essentieel onveranderd gebleven. Dit ontwerp
kan niet meer echt worden verbeterd. Luisteren naar Klipschorns komt het
dichtst bij een bezoek aan de concertzaal. Belastbaarheid: 100 W.
Gevoeligheid: 104 dB/1W/1M. Frekwentieber.: 35 Hz - 17Khz +/- 3dB.

Als ik ze eens tegenkom zal ik ze zeker eens beluisteren!
Komponenten: K77F,K55X,K33E. Wisselfilter AK4. BiWiring. Afmetingen:
132x79.4x72.4 cm. Gewicht: 75.7 kg.

De hele folder is hier terug te lezen : http://admin.audiovideo2day.be/useruploads/files/heritage.pdf
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

negotiata

- To be or not to be, thats the question -

larsie

Ah ik zie het. fout gequote.

Dus.
Als ik ze eens tegenkom zal ik ze zeker eens beluisteren! Ik heb nu Dali Helicon 800. Klinkt goed. Maar een concertervaring.... nee dat niet

succes met de restauratie
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

negotiata

Quote from: larsie on September 25, 2011, 23:15:15
Ah ik zie het. fout gequote.

Dus.
Als ik ze eens tegenkom zal ik ze zeker eens beluisteren! Ik heb nu Dali Helicon 800. Klinkt goed. Maar een concertervaring.... nee dat niet

succes met de restauratie

Ach misschien hou ik wel een keer een meet greet. Dan kan je ze luisteren als ze klaar zijn.

Ik zal je wel zeggen ze zijn zwaar indrukwekkend. Kippevel gewoon.

Ik heb net ff bij de importeur gekeken ze worden nog steeds verkocht a 6999 euro per stuk !
- To be or not to be, thats the question -

Richi

Quote from: Negotiata link=topic=115755.msg2027128#msg2027128
Ik heb net ff bij de importeur gekeken ze worden nog steeds verkocht a 6999 euro per stuk !
een vriend van me heeft twee jaar geleden de 60th Anniversary Edition gekocht, maar was toch niet tevreden over de klankkleur en het geluid liep erg snel vol (waar we de ruimte de schuld van gaven). Na veel wikken en wegen hebben we besloten de interne Van Den Hul bekabeling te vervangen door zilverkabel. Dus kast aan de zijkant openmaken en de bekabeling van filter naar weergevers vervangen alsook de bekabeling van de hoog unit naar de speakerterminals.

Het was een gok, maar de modificatie is zeer goed uitgepakt. Het nasale Van Den Hul geluid is nu weg, de plaatsing en het 3d beeld zijn ernorm verbeterd en het geluid is meer in fase waardoor de ruimte niet meer 'volloopt'. Onvoorstelbaar dat je bij zo'n dure speakee nog zo'n resultaat kan behalen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a