Restauratie Klipschorns Seventies

Started by negotiata, September 15, 2011, 02:50:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

2 puntjes van kritiek:
- fineer ziet er wel erg "opgelijnd" uit de vlam zit overal op dezelfde hoogte
- zie ik nou strijkbout glimstrepen overdwars op 1/3 en 3/3 ?

verder wel mooi, i.d.d. mooie 70ties look
JBL PRX Power!

negotiata

Quote from: Raphie on October  5, 2011, 14:09:45
2 puntjes van kritiek:
- fineer ziet er wel erg "opgelijnd" uit de vlam zit overal op dezelfde hoogte
- zie ik nou strijkbout glimstrepen overdwars op 1/3 en 3/3 ?

verder wel mooi, i.d.d. mooie 70ties look

Opgelijnd ? Zo vond ik persoonlijk het mooist het fineer is ook uit 2 platen gemaakt elke speaker 1 plaat dus geen stroken. Dat was dus echt zo de bedoeling.

De fotos zijn met mijn telefoon gemaakt in niet de meest ideale omstandigheden. Zal binnenkort eens in daglicht fotos maken.

Ik vind ze eigenlijk een tijdloos ontwerp hebben niet specifiek 70.
Ze zijn namelijk ook in noten zoals hier afgebeeld nog steeds te verkrijgen voor het leuke bedrag a 14.000 euries ! (Wat in mijn ogen absurd is ! )

Mijn voornaamste doel was bij deze speakers ze op te knappen en een nieuw leven te geven na alles wat ze hebben meegemaakt.
In mijn ogen lukt het me aardig !
- To be or not to be, thats the question -

peterrr

Leuk, project

Vind ze mooi worden :clapping:

Als je klaar bent een paar mooie foto's..........in actie  ;D

Succes verder.
Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Alex Groningen

Al een tijdje volg ik deze topic met veel bewondering, en wil je bij deze m'n complimenten geven.
Ontzettend mooi gedaan.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

negotiata

Quote from: Alex Groningen on October  6, 2011, 18:29:29
Al een tijdje volg ik deze topic met veel bewondering, en wil je bij deze m'n complimenten geven.
Ontzettend mooi gedaan.
Quote from: peterrr on October  5, 2011, 19:15:18
Leuk, project

Vind ze mooi worden :clapping:

Als je klaar bent een paar mooie foto's..........in actie  ;D

Succes verder.
Grt peterr

Dank je wel !

Ik doe ook echt mijn best om ze zo mooi mogelijk te maken.
Als ik nu terug kijk naar de foto's van toen ik ze had aangeschaft en hoe ze nu er uit zien....

Ik heb tot nu toe veel geduld gehad met verschillende onderdelen zoeken, vaklui zoeken.

Maar het resultaat ben ik zeer blij om. Nu is het nog wachten op mijn speakerdoek. En speaker terminals.
Ik heb een gevraagd advertentie geplaatst en hoop dat iemand mij aan een paartje hoogwaardige terminals kan helpen.

Het zit namelijk zo : Bij de oorspronkelijke filters de AA gingen de speakerkabels direct aan het filter.
De nieuwere filters bestaan uit 2 stukken 1 komt bij de hoornen, en 1 bij de woofer. Ik heb bij mijn nieuwe filters geen terminals bijgekregen.
Liefste heb ik de originele terminals maar dat is ook weer een maandenplan om die hier te krijgen vanuit de fabriek.  En 2e hands heb ik na uren surfen niks kunnen vinden.
En zodoende heb ik terminals nodig.

Als iemand iets weet dan hoor ik dat graag
- To be or not to be, thats the question -

m9

gewoon goeie wbt gebruiken, kun je absoluut niet fout mee gaan.

de klem kun je het beste helemaal volgooien met soldeer (van tevoren wel even flux aanbrengen).

*** Link verwijderd naar niet forum sponsor ***

geweldig project moet ik zeggen.

wat heb je voor de speakers bij de beul betaald, als ik zo brutaal mag zijn?

Arno P

Quote from: m9 on October  7, 2011, 05:46:47
gewoon goeie wbt gebruiken, kun je absoluut niet fout mee gaan.

de klem kun je het beste helemaal volgooien met soldeer (van tevoren wel even flux aanbrengen).

*** Link verwijderd naar niet forum sponsor ***

geweldig project moet ik zeggen.

wat heb je voor de speakers bij de beul betaald, als ik zo brutaal mag zijn?

Lucaudio is niet aan te raden

Dienadel wel  ;)

negotiata

Ja ik had al een gezocht advertentie geplaatst voor WBT terminals. Maar liefste met mountingplates van WBT.

Zoiets bijvoorbeeld :

Alleen die krengen zijn stervensduur volgens mij deze van dit plaatje biwire kitje advies+- 250 euro !

69 euro p stuk voor de plates en 29 p stuk voor de connectoren !!


Maar wel zeer mooi  :inlove:
- To be or not to be, thats the question -

H&C Hifi

Quote from: Negotiata on October  7, 2011, 06:39:43
Ja ik had al een gezocht advertentie geplaatst voor WBT terminals. Maar liefste met mountingplates van WBT.

Zoiets bijvoorbeeld :

Alleen die krengen zijn stervensduur volgens mij deze van dit plaatje biwire kitje advies+- 250 euro !

69 euro p stuk voor de plates en 29 p stuk voor de connectoren !!


Maar wel zeer mooi  :inlove:


Wel mooi... maar beetje zonde als de speakerterminals zelf alleen al de helft van het totale budget van de renovatie kost...(bijwijze van spreken)
Dat hoor je er echt nooit aan af  ;)
De originele heeft trouwens niet eens speakerterminals.... daar zitten de dropvetertjes gewoon rechtstreeks op een plankje geschroefd met wat simpele moertjes/boutjes....
De nieuwere hebben ook gewoon standaard plastic aansluitingen van 10 euro.. dus niet te moeilijk doen. (alleen de 60th edition had WBT's die direct op de kast waren geschroefd a 20,00 euro per stuk)

Dingen die je niet ziet en niet hoort niet teveel tijd en aandacht in steken, de aansturing en plaatsing van deze speakers is veel belangrijker.

Gr,

Marcel
Home&Car Hifi

negotiata

Quote from: HcHifi.nl on October  7, 2011, 10:50:10

Wel mooi... maar beetje zonde als de speakerterminals zelf alleen al de helft van het totale budget van de renovatie kost...(bijwijze van spreken)
Dat hoor je er echt nooit aan af  ;)
De originele heeft trouwens niet eens speakerterminals.... daar zitten de dropvetertjes gewoon rechtstreeks op een plankje geschroefd met wat simpele moertjes/boutjes....
De nieuwere hebben ook gewoon standaard plastic aansluitingen van 10 euro.. dus niet te moeilijk doen. (alleen de 60th edition had WBT's die direct op de kast waren geschroefd a 20,00 euro per stuk)

Dingen die je niet ziet en niet hoort niet teveel tijd en aandacht in steken, de aansturing en plaatsing van deze speakers is veel belangrijker.

Gr,

Marcel
Home&Car Hifi

Je hebt helemaal gelijk marcel.
Liefste zou ik gewoon de originele terminals willen hebben van de latere series dan.

Wel beetje raar dat er bij zo'n dure speakers er zo simpele terminals op zitten !

Ik blijf gewoon op zoek gaan naar de originele. Krijg ik in de tussentijd een leuke aanbieding hier van een mooi setje, dan kijk ik wel verder.
- To be or not to be, thats the question -

solitaire

Quote from: Negotiata on October  7, 2011, 05:32:06
Nu is het nog wachten op mijn speakerdoek.


ken je http://www.corrienmaas.nl/hoofdframe/radiodoek.htm ? (weet niet hoeveel centjes je voor het doek gealloceerd hebt ?)

BTW, je project wordt mooier en mooier !!




soli


edit: Oeps, je hebt al doek besteld ... even vergeten ... (wellicht heeft iemand anders iets aan de link)
Hinterm Horizont geht's weiter.

negotiata

Quote from: solitaire on October  7, 2011, 18:47:34
ken je http://www.corrienmaas.nl/hoofdframe/radiodoek.htm ? (weet niet hoeveel centjes je voor het doek gealloceerd hebt ?)

BTW, je project wordt mooier en mooier !!
edit: Oeps, je hebt al doek besteld ... even vergeten ... (wellicht heeft iemand anders iets aan de link)

Hmm zou een mooi alternatief zijn geweest, alleen de wachttijd kan oplopen tot een jaar bevalt me niet echt  ;D
- To be or not to be, thats the question -

AbZ

Heel mooi geworden, met dat fineer.

Er zijn allerlei speakerterminals die gewoon direct door het hout gemonteerd kunnen worden.
Lijkt me veel mooier dan zo'n overpriced WBT plaatje dat niet eens bij de stijl past.
Als je er wat voor over hebt, Mundorf maakt ook heel mooie terminals.

negotiata

Quote from: AbZ on October 16, 2011, 11:16:15
Heel mooi geworden, met dat fineer.

Er zijn allerlei speakerterminals die gewoon direct door het hout gemonteerd kunnen worden.
Lijkt me veel mooier dan zo'n overpriced WBT plaatje dat niet eens bij de stijl past.
Als je er wat voor over hebt, Mundorf maakt ook heel mooie terminals.

Ja daar was ik ook naar aan het kijken WBT heeft ze ook.
Heb nog geen beslissing gemaakt.
- To be or not to be, thats the question -

solitaire

Bob Crites al geraadpleegd voor (een adresje voor) de terminals ?


succes



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Bolle

Supercool project. Heb hier nog ergens een oude (ca 1993) Hifi Choice review van de Klipschorns liggen, en die was ook erg positief.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

negotiata

Quote from: Bolle on November 13, 2011, 21:48:15
Supercool project. Heb hier nog ergens een oude (ca 1993) Hifi Choice review van de Klipschorns liggen, en die was ook erg positief.

O ja ? Als je toevallig een scanner hebt hou ik me aanbevolen :)
- To be or not to be, thats the question -

Bolle

Quote from: Negotiata on November 13, 2011, 22:08:30
O ja ? Als je toevallig een scanner hebt hou ik me aanbevolen :)

PM me even je -email adres dan krijg je ze.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

negotiata

- To be or not to be, thats the question -

H&C Hifi

Hey Ricardo,


En hoe staat het met deze wereld beroemde speakers ? nog schot in de zaak
of staan ze stiekem al te spelen  O0

Mvg,

Marcel
Home&Car hifi

mijkie

ben eigenlijk ook wel benieuwd of ze al spelen .........

mijkie
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Nahpets

Zo te zien niet bij Ricardo, linkje naar adv.

Jammer dat je ze niet kunt plaatsen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.