Spartacus acteur Andy Whitfield overleden.

Started by maximus79, September 12, 2011, 08:54:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maximus79

De acteur Andy Whitfield, die de titelrol vertolkte in de succesvolle tv-serie 'Spartacus: Blood and Sand', is gisteren overleden. Hij leed al geruime tijd aan kanker. Whitfield is 39 jaar geworden.
Anderhalf jaar geleden werd bij Whitfield non-Hodgkinlymfoom gesignaleerd, een zeldzame vorm van lymfklierkanker. Dat gebeurde juist toen hij zou beginnen aan de opnamen voor het tweede seizoen van de televisieserie.
In plaats daarvan plande de producent in allerijl een zogeheten prequel, 'Spartacus: Gods of the Arena', zes afleveringen met het verhaal dat voorafging aan de eigenlijke serie. Whitfield was daarin alleen als voice-over te horen.
Instanthit
De veelgeprezen dertien delen van de eerste reeks vormden twee jaar geleden een instanthit voor het Amerikaanse kabelnetwerk Starz. Ze onderscheidden zich door het expliciete karakter van gewelddadigheden en seksualiteit.
Whitfield stierf gisteren vredig in zijn woonplaats Sydney, aldus zijn echtgenote in een verklaring. De acteur kwam oorspronkelijk uit Wales, maar verhuisde in 1999 naar Australië.
Bron: VK.nl

R.I.P.

Ik dacht dat het juist beter met hem ging.......


7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

evilniek

Spartacus: Blood & Sand was echt een verassend gave serie, jammer dat Andy Whitfield niet meer is.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Aeron

Treurig nieuws... :(
Vond hem erg goed als Spartacus, en ik denk dat hij nog ver had kunnen komen in de film/tv wereld.

r.i.p Andy Whitfield

modde239

Altijd triest als een jong iemand komt te overlijden....R.I.P

Duck Twacy

Dat is inerdaad heel erg jammer. In de 1e plaats voor hemzelf en zijn naasten.

Maar ik had graag wat meer van gezien op het witte doek.

Erik

Ik heb zelfs nooit het verschil in acteurs opgemerkt tussen die 1e en 2e serie terwijl ik het echt een waanzinnig goede serie vond. Dacht de hele tijd dat het dezelfden waren.
Wat zegt dit over mij....
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Aeron

Quote from: Erik on September 19, 2011, 17:26:18
Ik heb zelfs nooit het verschil in acteurs opgemerkt tussen die 1e en 2e serie terwijl ik het echt een waanzinnig goede serie vond. Dacht de hele tijd dat het dezelfden waren.
Wat zegt dit over mij....


Welke acteurs bedoel je? Want Andy Whitfield zat niet in Gods of the Arena?

Roger Black

Quote from: Erik on September 19, 2011, 17:26:18
Ik heb zelfs nooit het verschil in acteurs opgemerkt tussen die 1e en 2e serie terwijl ik het echt een waanzinnig goede serie vond. Dacht de hele tijd dat het dezelfden waren.
Wat zegt dit over mij....


Dat je hem niet gekeken hebt?  :D Spartacus zat niet in seizoen 2  :)