AV-NU 2011, welke forumleden gaan er?

Started by Bas Akkerman, September 8, 2011, 20:03:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: bmateijsen on October 21, 2011, 08:10:37
De ruimte van Epson is weer klaar en we gaan vanochtend fris van start. De TW9000W wordt met 3D getoond op een set met:
- Meridian 861V6 processor en HD621 HDMI processor
- Meridian DSP8000
- Meridian DSP7200 center
- Meridian DSP5200
- Velodyne DD18+ subwoofer
- Oppo BD-93 3D blu-ray speler

Groet,

Bjorn
Ik ben benieuwd  :popcorn:

nogirard

Jazeker, ik ga ook. Zondag dit keer.
Ben benieuwd. Ging al jarenlang naar Veldhoven, vorig jaar eerste maal in Utrecht. Was op zich best goed opgezet.
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

Streamz

Ben net terug. Het is al weer de tijd geleden dat ik op een dergelijke show ben geweest. Kennelijk moest ik mezelf er even aan herinneren waarom dat ook al weer was...

Waar te beginnen? Met de muziek dan maar, daar gaat het allemaal om. En die was nogal monotoon. 70% jazz, de rest klassiek en iets wat omschreven werd door een bezoeker als "kwaliteitsmuziek" wat dan ook moge zijn. De rest bestaat kennelijk niet. In 1 ruimte klonk Pink Floyd en ik zag de CD Ray of Light van Madonna op een stapeltje liggen. 

Met bijbehorende gemiddelde leeftijd. Ik weet het, heel generaliserend, muzieksmaak koppelen aan leeftijd, maar een feit is dat de gemiddelde leeftijd gewoon hoog ligt. Nu begrijp ik best de commerciële gedachte erachter, jongeren hebben meestal geen 5k te besteden aan een voorversterker, maar dit ga je als branche niet volhouden.
Nu heb ik helemaal niets tegen 55plussers, maar het is wel lachwekkend als je iemand ingespannen naar een set van 30k ziet luisteren, hierna commentaar geeft over de plussen en minnen van wat hij net gehoord heeft aan een bekende, maar ondertussen z'n hand achter z'n oor houdt om het antwoord van diezelfde bekende te kunnen verstaan....
Ik bedoel, wie of wat hou je nu voor de gek? In ieder geval z'n portemonnee. En gezien die hoge gemiddelde leeftijd geldt dit dus in meer of mindere mate voor een hele grote groep.

Ook ergerlijk: importeurs, fabrikanten en winkeliers komen in de omschrijving van hun producten niet verder dan dat een component "neutraal" en "muzikaal" klinkt. Telkens weer, geen uitzondering. Kennelijk klinkt elk merk en elk component gelijk, ongeacht fabrikant? Waarop moet ik dan gaan bepalen wat ik ga luisteren? Uiterlijk en specs dan maar?
Nog even los van het feit dat ik helemaal niet op zoek ben naar een neutraal klinkend component. Ik vind wijn vaak echt beter smaken dan de neutrale smaak van water..

Kortom, ik ga me voortaan weer gedragen als een jongere; ik zwengel internet aan, maak een shortlist en ga direct naar een winkelier.

Overigen is mijn commentaar niet alleen bedoeld voor Av-nu, X-Fi was minimaal net zo erg.


hifiman

Quote from: Streamz on October 22, 2011, 15:01:12
Ben net terug. Het is al weer de tijd geleden dat ik op een dergelijke show ben geweest. Kennelijk moest ik mezelf er even aan herinneren waarom dat ook al weer was...

Waar te beginnen? Met de muziek dan maar, daar gaat het allemaal om. En die was nogal monotoon. 70% jazz, de rest klassiek en iets wat omschreven werd door een bezoeker als "kwaliteitsmuziek" wat dan ook moge zijn. De rest bestaat kennelijk niet. In 1 ruimte klonk Pink Floyd en ik zag de CD Ray of Light van Madonna op een stapeltje liggen. 

Met bijbehorende gemiddelde leeftijd. Ik weet het, heel generaliserend, muzieksmaak koppelen aan leeftijd, maar een feit is dat de gemiddelde leeftijd gewoon hoog ligt. Nu begrijp ik best de commerciële gedachte erachter, jongeren hebben meestal geen 5k te besteden aan een voorversterker, maar dit ga je als branche niet volhouden.
Nu heb ik helemaal niets tegen 55plussers, maar het is wel lachwekkend als je iemand ingespannen naar een set van 30k ziet luisteren, hierna commentaar geeft over de plussen en minnen van wat hij net gehoord heeft aan een bekende, maar ondertussen z'n hand achter z'n oor houdt om het antwoord van diezelfde bekende te kunnen verstaan....
Ik bedoel, wie of wat hou je nu voor de gek? In ieder geval z'n portemonnee. En gezien die hoge gemiddelde leeftijd geldt dit dus in meer of mindere mate voor een hele grote groep.

Ook ergerlijk: importeurs, fabrikanten en winkeliers komen in de omschrijving van hun producten niet verder dan dat een component "neutraal" en "muzikaal" klinkt. Telkens weer, geen uitzondering. Kennelijk klinkt elk merk en elk component gelijk, ongeacht fabrikant? Waarop moet ik dan gaan bepalen wat ik ga luisteren? Uiterlijk en specs dan maar?
Nog even los van het feit dat ik helemaal niet op zoek ben naar een neutraal klinkend component. Ik vind wijn vaak echt beter smaken dan de neutrale smaak van water..

Kortom, ik ga me voortaan weer gedragen als een jongere; ik zwengel internet aan, maak een shortlist en ga direct naar een winkelier.

Overigen is mijn commentaar niet alleen bedoeld voor Av-nu, X-Fi was minimaal net zo erg.


Dan ben ik wel benieuwd wat je dan verwacht had?

Ben nog niet geweest (ga morgen), maar kan me niet voorstellen dat het heel anders is dan ik de laatste jaren op andere shows gewend ben.

Groetjes,

Ronald

bottlekiss

Ben een beetje uitgekeken op mijn Sonos streamer. D.w.z. op zoek naar hoge resolutie streaming en een hogere kwaliteit componenten dan wat de Sonos mij nu biedt. Maar wel met behoud van de eenvoudige en goede gebruikservaring.

Welke stands moet ik in mijn zoektocht morgen in Utrecht zeker niet overslaan???
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

nogirard

Quote from: bottlekiss on October 22, 2011, 15:48:24
Ben een beetje uitgekeken op mijn Sonos streamer. D.w.z. op zoek naar hoge resolutie streaming en een hogere kwaliteit componenten dan wat de Sonos mij nu biedt. Maar wel met behoud van de eenvoudige en goede gebruikservaring.

Welke stands moet ik in mijn zoektocht morgen in Utrecht zeker niet overslaan???
Volgens mij zou je dan bij Linn de DSM serie moeten gaan kijken en bij Naim.
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

morca

X-Fi was erg leuk vond ik,we waren vroeg dus lekker rustig,ik zeg verhuizen met ze alle daar naar toe,de accoustic vd hotelkamer,s en de 20 en 21ste vloer was erg goed vond ik voor een demoruimte voor 2 dagen.

Dus mannen sla de handen in 1,want de AVNU was met 1,5 uur of nog minder bekeken,niks nieuws niks biizonders en zeer veel nagalm in de ruimte,s.

Nu hier maar even een filmpje kijken,om weer een beetje bij te komen  :popcorn:

harrytasker

Morgen ga ik, ben benieuwd of er nog wat gewijzigd t.a.v. de opzet t.o.v. vorig jaar!
5150 time!

Kingpin

We zijn er net weer, was leuk voor een dagje uit maar niet om een duidelijk beeld te krijgen wat een dergelijke set neer kan zetten, daar zijn de omstandigheden niet naar.
Uitspringers vond ik de Naim stand op de AV-NU, klonk in de zaal toch best goed vond ik en de TAD sessie op de X-fi die de ruimte nog behoorlijk gedempt had met absorberend materiaal.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ejorne

#59
X-fi was inderdaad een leuke ervaring. We hebben een aantal pure liefhebbers en vakmensen gesproken.
Groot gemis voor de av-nu vond ik toch wel MartinLogan en JK.

Jammer dat het weer zo overvol was in sommige zaaltjes. En ook minder aangenaam vond ik de zalen waarin tentoonstelling en luistersessies samengevoegd waren. Veel te veel gerommel tijdens zo'n 'sessie'. Hoewel sommige andere kleinere zaaltjes en niet veel beter af brachten...

Zou er niet een soort ectra excursie achtige dag bij te voegen zijn. Waarin een max aantal deelsnemers in groepjes verdeeld demo's kunnen krijgen. Dat lijkt me wel wat. Natuurlijk zou dit lang niet voor iedereen een welkome opzet zijn maar als een soort extra dag denk ik dat deze wel vol geboekt moet kunnen worden...

Goed, het was in ieder geval weer een leuk uitstapje. Volgend jaar gewoon weer...  ;)  

Miesepies

AV-NU was wel geinig om eens rond te lopen. Ging om te kijken, een beetje te luisteren, en had geen echte (hooggespannen) verwachtingen. Met die insteek is zo'n beurs zeker leuk.

Je ziet toch weer eens wat merken en apparatuur die je nog niet kende. Je krijgt een stukje verhaal mee van importeur of ontwerper die soms een leuke afwisseling betekenden van het gewoonlijke audiofiele gepingel zoals Streamz al aanstipte, en ook een korte demo van een projecter waar ik wel geinteresseerd in ben.

Het enige wat ik mistte waren wat leuke booth babes. Naar mijn smaak te veel (oude) mannen, te weinig extra eye-candy :)

Eddye

Vandaag ook over beide beursen gelopen. Ik was nog nooit op een audiobeurs geweest, tjonge wat een muur van geluid waar je doorheen moet lopen, alles door elkaar heen. Nou heb ik toch al snel last van geluid 'overload', maar hier vond ik het echt erg, tenminste in de expohal op AV-Nu. In de luisterruimtes kon je gewoon onbeperkt naar binnen, wat dus ook een probleem is, teveel mensen op een kleine oppervlakte, waardoor je niets meer van de opstelling hoort, zonde. Ook nog even die KEF Blades horen spelen, erg mooie speaker met een goed geluid, hoewel ik ook hiervan denk dat het niet helemaal tot zijn recht komt.

Na een paar uur naar de XFI (nog geen 5 minuten verder), Sommige zalen zijn volgens mij 'Audiophile Heaven', mijns inziens zelfs zoveel dat het afschrikt. Op de 20ste etage stond een mooie setup met een aantal draaitafels die door NASA gemaakt hadden kunnen zijn. Het geluid uit de enorme luidsprekers in die zaal was echt erg mooi.

Al met al zal ik niet snel meer naar zoiets gaan. Muziek/hometheater is m.i. niet geschikt voor dit soort beurzen. Just my two cents....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

jasjenl

Ik vond het nog wel tegenvallen. De grote hal is vrij nutteloos voor het beluisteren van dingen en wat er in de kleinere luisterruimtes te horen en te zien viel heeft ook niet echt veel indruk op mij gemaakt. Bovendien miste ik de sfeer die bij de VAD altijd wel hing, overall heb ik aan de VAD altijd meer plezier beleefd dan aan de AV-NU en de x-fi bij elkaar. Het leukste was nog de Epson demo maar om nu alleen daar voor naar Utrecht af te reizen... Denk dat ik volgend jaar niet meer hier heen zal gaan. Jammer, want ik had gehoopt op een waardige opvolger van de VAD. Dit is dat wat mij betreft in ieder geval niet...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

FDLARRY

Ik moet zeggen dat ik me wel vermaakt heb, beide geweest en leuke dingen gezien en gehoord, jammer dat de nieuwe Gold van MA niet aan de Roksan hing, was juist de PL die aan de Roksan gehangen was, toch wel goed geluid de nieuwe Gold van MA, wat meer hoog dan dan mijn GS serie, wel een typisch MA geluid, verder voorral (voor mij dan) onbetaalbaare setjes gezien, ik vond de TAD speakers echt top maar als ik dan hoor dat ze 40.000,- pp moeten kosten dan  :o

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

morca

Quote from: Ejorne on October 22, 2011, 19:04:50
X-fi was inderdaad een leuke ervaring. We hebben een aantal pure liefhebbers en vakmensen gesproken.
Groot gemis voor de av-nu vond ik toch wel MartinLogan en JK.

Jammer dat het weer zo overvol was in sommige zaaltjes. En ook minder aangenaam vond ik de zalen waarin tentoonstelling en luistersessies samengevoegd waren. Veel te veel gerommel tijdens zo'n 'sessie'. Hoewel sommige andere kleinere zaaltjes en niet veel beter af brachten...

Zou er niet een soort ectra excursie achtige dag bij te voegen zijn. Waarin een max aantal deelsnemers in groepjes verdeeld demo's kunnen krijgen. Dat lijkt me wel wat. Natuurlijk zou dit lang niet voor iedereen een welkome opzet zijn maar als een soort extra dag denk ik dat deze wel vol geboekt moet kunnen worden...

Goed, het was in ieder geval weer een leuk uitstapje. Volgend jaar gewoon weer...  ;)  
Ja dat ML er weer niet stond was jammer,
De 3d demo bij Epson was erg leuk om te zien,maar vind 3d niet echt mijn ding heb ik al gezien.
De speakers van Meridian klonken geweldig,mooie set uitgekozen dit klinkt super tov vorig jaar.

Maar het meeste blijven die speakers me bij met die keramische unit,s Ejorne kan jij het merk nog vinden?Dat was op de X-fi


ad6922

#66
niet eerder naar een dergelijke av-show geweest, had dus ook niet echt speciale verwachtingen.

Toen we aankwamen kregen we het advies om eerst boven te kijken. Dat was het leuke deel van de beurs met meerdere luister ruimtes.
Bijzonder om te zien dat je een mooie demo verwacht van een surround systeem waar blijkt dat de lyp sync niet werkt. Daarnaast blijtk dat prijs niet alles is.
Samen met mijn medebezoeker kwamen we uit op Tannoy als de best klinkende speaker. Bij navraag blijken deze 'maar liefst' 599 euro te moeten kosten.

De beurs beneden ook bezocht, maar dat was zonde van de tijd. Een kakafonie aan geluid. Vervolgens op naar de x-fi.
Op de 20e/21e een mooie set beluisterd (merk weet ik niet meer) met enorme lompe boxen die fantastisch klonken maar er uit zagen uit het jaar nul.
Vervolgens nog heel wat luisterkamertjes bezocht. Opvallend was het goede geluid van een paar kleine zelfbouwboxen die aan een limited edition Marantz hingen.

Op het laatst hadden we het wel gehad. Aan 1 stuk door jazz en akoustisch, dat is niet mijn ding. Je krijg het idee dat audiofielen per definitie van dit soort
muziek zouden moeten houden. Waarom die speakers niet eens lekker aan de tand voelen met Pink Floyd, Coldplay of Madonna. Kan je je ook nog eens onderscheiden van de grijze jazz massa.

CZ79

Toch is er op de X-fi show wel een hoop andere muziek gedraaid, Yello, Madonna, Blues, maar merendeel op de AV-NU was inderdaad jazz en klassiek. Ik vond de X-fi show echt interessanter alleen jammer dat een hoop (dure) sets niet goed stonden opgesteld, nu waren niet ale ruimtes groot maar op de 22e en 23e verdieping hadden ze meer dan genoeg ruimte en zelfs daar stonden de luidsprekers maar twee meter van elkaar terwijl 4 meter haalbaar was geweest, met een luisterafstand van 5 meter is imo 4 meter een beter afstand van de luidsprekers onderling.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

WimB

Ik ben gisterenmiddag geweest en het eerste wat ik er van kan zeggen is dat ik het net als vorig jaar gewoon een stuk minder vind als de VAD.
Het lijkt een beetje op de Doelen HIFI, maar zelfs die vond ik beter.
De luisterruimtes zijn nog wel ok, maar die verzamelruimte is gewoon jammer. Er valt niets te demonstreren en alles rommelt door elkaar heen.
Zeker bedrijven als Audiac horen hun componenten te demonstreren en het is gewoon een gemis als je niets van Levinson, Arcam of Revel te horen is.

Wat betreft de demo's. Kef had op zich een mooie demo, maar dat mag ook wel voor de prijs van die Blades.
De demo van Epson vond ik erg tegenvallen. Het geluid van de Meridian set was wel erg goed, maar dat 3D kon mij echt niet bekoren. Ik vond het bijzonder storend. Allemaal dubbele lijnen, onscherpte, rare kleuren en vage beelden. Als dit 3D is dan haak ik echt af. Draagt wat mij betreft echt helemaal niets bij aan de beleving van een film. Je kan op zo´n manier geen moment in de film komen.
De demo van AND met Dali was wel aardig, al blijft Dali een speaker die mij niet echt aanspreekt.
De demo van Nordost vond ik wel goed klinken en die plug vond ik echt invloed hebben op het geluidsbeeld.
De Naim demo was ook wel goed en hun streamer is volgens mij een mooi apparaat.
Er was toch wel veel aandacht voor streaming naast vinyl.

Wat betreft de muziek. Erg veel klassiek en jazz en dat vind ik wel weer jammer. Kef had dan nog een demo met wat oudere rockmuziek, maar een beetje bredere muziekkeuze zou niet verkeerd zijn.
Al met al twijfel ik of ik volgend jaar weer ga, na 2 teleurstellende beurzen achterelkaar.
Mijn mening over de X-fi doe ik in het desbetreffende topic.

Ejorne

Wij kwamen ergens binnen waar house/dance werd gedraaid. Een leuk setje was dat wel met speakers van ruim een middenklasse auto. Alleen jammer dat er dan van die voor geprogrammeerde computer geluidjes op te horen was. Later werd er gelukkig ook nog wel muziek op beluisterd. En ik heb meerdere kamertjes bezocht dan voorgaande jaren waar anders dan klassiek/jazz gedraaid werd. Dus wat dat betreft zit er volgens mij wel een veranderende lijn in, al is het natuurlijk ook wel weer een moment opname. Een ander zou best wel vrijwel alleen jazz zijn tegengekomen...

papaleo

QRT Qv2 LINE HARMONIZER

Geen filter maar een soort van conditioner...,is dit het walhalla voor je stroomketen?


Mogelijk hebben er meer forumgenoten geluisterd naar dit 'Abacadabara' apparaatje?
Er werd in demo ruimte 311 een demo gegeven door een Engels sprekende persoon die heeelll lang haar had  :headbanging: en die een verhaal afstak die je zou moeten overtuigen van het gebruik van de "QRT Qv2 LINE HARMONIZER" In je reeds bestaande setup.
Mij heeft dit apparaat in iedergeval niet kunnen overtuigen in de gegeven demoruimte,de ruimte was daar mijn inziens niet geschikt voor,deze was veel te rumoerig....
Er waren toch mensen bij in de demoruimte die het wel hoorden wanneer er zo'n stekker in de stroom-keten werd gestoken...nâw ik hoorde geen reet verschil,ook niet wanneer er zelfs 4 van deze stekkers in werden gestoken,want volgens de Engels man kon je beter meer van deze stekkers in je setup/stroomketen moeten steken,afhankelijk natuurlijk van je apparatuur en 'vuile stroom',om het effect te garanderen.

Ik dacht nog bij mij zelf,diegene die het wel hoorde,die zouden eens een blinde test moeten ondergaan,want je ziet wanneer de beste man deze HocusPocus stekkers er in steekt,dus ben je al meer of meer gemanipuleerd,in de vorm van een soort van optisch bedrog,maar goe...das mijn mening hier over,natuurlijk ::)

Oohja,ze kosten €299,- p/stuk...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jowi

Quote from: WimB on October 23, 2011, 13:37:18
3D kon mij echt niet bekoren. Ik vond het bijzonder storend. Allemaal dubbele lijnen, onscherpte, rare kleuren en vage beelden. Als dit 3D is dan haak ik echt af. Draagt wat mij betreft echt helemaal niets bij aan de beleving van een film. Je kan op zo´n manier geen moment in de film komen.
Had je er wel een 3D bril bij opgezet? Want dit klinkt alsof je zonder bril zat te kijken...?

Ejorne

#72
Quote from: morca on October 22, 2011, 21:08:05
De 3d demo bij Epson was erg leuk om te zien,maar vind 3d niet echt mijn ding heb ik al gezien.
De speakers van Meridian klonken geweldig,mooie set uitgekozen dit klinkt super tov vorig jaar.

Maar het meeste blijven die speakers me bij met die keramische unit,s Ejorne kan jij het merk nog vinden?Dat was op de X-fi

De Epson demo klonk inderdaad geheel anders dan vorig jaar. Volgens mij heeft bb&g ook een meer oplopende curve op het laag toegepast omdat de bas nu veel duidelijker aanwezig leek dan vorig jaar? Het klonk naar mijn smaak in ieder geval aanzienlijk beter dan vorig jaar. Wel hoorde ik iets resoneren, volgens mij aan de rechter zijkant? Ook ben ik wel benieuwd naar de verhouding in het bas aandeel tussen de Meridian en de DD18...

3D is inderdaad nog niet geweldig, onscherpe beelden. Als er 3d mogelijk is zo ragscherp als een gewone (niet 3d) strakke hdtv tegenwoordig beeld weergeven kan, denk ik dat het wel aardig leuk kan zijn. Maar nu vind ik het inderdaad ook nog niet iets dat ik perse moet hebben. Hoewel sommige effecten wel leuk zijn. Geeft een systeem met polarisatie filtering een scherper beeld weer? Ik weet nog dat ik vrij vermoeiend vond om destijds de gehele Avatar film uit te kijken maar onscherpte is me daarvan niet echt bij gebleven.

WimB

Quote from: papaleo on October 23, 2011, 13:46:13
QRT Qv2 LINE HARMONIZER

Geen filter maar een soort van conditioner...,is dit het walhalla voor je stroomketen?


Mogelijk hebben er meer forumgenoten geluisterd naar dit 'Abacadabara' apparaatje?
Er werd in demo ruimte 311 een demo gegeven door een Engels sprekende persoon die heeelll lang haar had  :headbanging: en die een verhaal afstak die je zou moeten overtuigen van het gebruik van de "QRT Qv2 LINE HARMONIZER" In je reeds bestaande setup.
Mij heeft dit apparaat in iedergeval niet kunnen overtuigen in de gegeven demoruimte,de ruimte was daar mijn inziens niet geschikt voor,deze was veel te rumoerig....
Er waren toch mensen bij in de demoruimte die het wel hoorden wanneer er zo'n stekker in de stroom-keten werd gestoken...nâw ik hoorde geen reet verschil,ook niet wanneer er zelfs 4 van deze stekkers in werden gestoken,want volgens de Engels man kon je beter meer van deze stekkers in je setup/stroomketen moeten steken,afhankelijk natuurlijk van je apparatuur en 'vuile stroom',om het effect te garanderen.

Ik dacht nog bij mij zelf,diegene die het wel hoorde,die zouden eens een blinde test moeten ondergaan,want je ziet wanneer de beste man deze HocusPocus stekkers er in steekt,dus ben je al meer of meer gemanipuleerd,in de vorm van een soort van optisch bedrog,maar goe...das mijn mening hier over,natuurlijk ::)

Oohja,ze kosten €299,- p/stuk...
Wat dat betreft zijn dus geen 2 paar oren hetzelfde.
Ik hoorde weldegelijk verschil toen hij 1 stekker erin stak. Bij de tweede was het verschil voor mij niet aanwezig, maar met 4 hoorde ik wel weer iets verschil. Maar 1 stekker maakte wat mij betreft het grootste verschil. Maar ja, iedereen zijn mening. Wat mij betreft is iedereen die 1000 euro voor een kabel betaald compleet gestoord. Maar dat is dan weer mijn mening.

Quote from: jowi on October 23, 2011, 13:52:30
Had je er wel een 3D bril bij opgezet? Want dit klinkt alsof je zonder bril zat te kijken...?
Ja en ook dat ding vond ik vervelend. Het was net of hij heel smerig was (viel op zich wel mee) en om met zo'n ding 2 uur een film te kijken lijkt mij geen prettig idee.

Staaled

Quote from: papaleo on October 23, 2011, 13:46:13
QRT Qv2 LINE HARMONIZER

Geen filter maar een soort van conditioner...,is dit het walhalla voor je stroomketen?


Mogelijk hebben er meer forumgenoten geluisterd naar dit 'Abacadabara' apparaatje?
Er werd in demo ruimte 311 een demo gegeven door een Engels sprekende persoon die heeelll lang haar had  :headbanging: en die een verhaal afstak die je zou moeten overtuigen van het gebruik van de "QRT Qv2 LINE HARMONIZER" In je reeds bestaande setup.
Mij heeft dit apparaat in iedergeval niet kunnen overtuigen in de gegeven demoruimte,de ruimte was daar mijn inziens niet geschikt voor,deze was veel te rumoerig....
Er waren toch mensen bij in de demoruimte die het wel hoorden wanneer er zo'n stekker in de stroom-keten werd gestoken...nâw ik hoorde geen reet verschil,ook niet wanneer er zelfs 4 van deze stekkers in werden gestoken,want volgens de Engels man kon je beter meer van deze stekkers in je setup/stroomketen moeten steken,afhankelijk natuurlijk van je apparatuur en 'vuile stroom',om het effect te garanderen.

Ik dacht nog bij mij zelf,diegene die het wel hoorde,die zouden eens een blinde test moeten ondergaan,want je ziet wanneer de beste man deze HocusPocus stekkers er in steekt,dus ben je al meer of meer gemanipuleerd,in de vorm van een soort van optisch bedrog,maar goe...das mijn mening hier over,natuurlijk ::)

Oohja,ze kosten €299,- p/stuk...
Nordost rep Bjorn Bengtsson.


De pluggen zijn van QRT en Nordost gebruikt iets dergelijks ook in de Thor (netfilter).
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)