SONOS gebruikers ervaringen

Started by richardnl, September 8, 2011, 08:31:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rudy1968

Quote from: Bama on September  8, 2014, 08:18:39
Draai van begin af aan probleemloos zonder een bridge en heb in 6 ruimtes Sonos staan. In de situatie is verder niks gewijzigd. Zal mijn router eens resetten dan.

OK, dan is mijn vermoeden niet de oorzaak.
Dan vervult in jouw geval het Sonos apparaat dat met internet verbonden is, de 'bridge' functie.
Anders dan slecht contact op netvoedingsnoer kan ik dan niet komen, ben verder niet zo ervaren met Sonos.
In mijn geval echt plug en play en nooit storingen.(Bridge+ZP90)
Succes met troubleshooten!

MaxxMark

Let ook op dat je niet nadat een sonos apparaat is aangezet, je een netwerkkabel er bij prikt. Het kan dan zijn dat dat apparaat opeens óók over het netwerk gaat praten (terwijl hij ook al via wifi praat) met andere sonos apparaten en zo een mooie loop gaat maken.

Als je je router toch gaat resetten, zet dan ook al je sonos apparaten uit en zorg uiteraard dat minimaal 1 apparaat via netwerkkabel is aangesloten (of de bridge uiteraard). Zet de sonos apparaten dan één voor één aan nadat je router opgestart is beginnend met degene die aangesloten is via de netwerkkabel.

ALS je meerdere apparaten in het netwerk met kabel aansluit moet je dus zorgen dat die uit zijn alvorens je ze aansluit. Het voordeel er van is er alleen als het kan zijn dat het andere bedraade apparaat wel eens uit kan zijn. Als ze toch altijd aan staan kan je beter voorkomen dat het fout kan gaan en er maar 1 op het netwerk hebben staan (het is helaas niet mogelijk om als hij bedraad is te voorkomen dat de wifimodule aangaat).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Quote from: NewHT on September  6, 2014, 22:04:05
Ik ga deze week toch maar eens een Connect halen omdat ik de bediening van Spotify over de Mac Mini met Spot Remote of het streamen met Airplay over de ATV te instabiel vind.

Hoewel ik pro sonos ben, is de Spotify integratie met sonos nog altijd niet 100%. Ik heb het volgens mij al eerder in het topic aangehaald, maar wil het nogmaals benadrukken. Playlists afsprelen etc etc werkt prima. Maar zaken als discoveren of playlistradio werkt niet via de Spotify app voor Sonos. Een airplay oplossing is daarin vaak wel beter (bijv een raspberry pi of airport express; evt aan je Sonos apparaat dmv audio-input indien die dat heeft).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Bama

Quote from: MaxxMark on September  8, 2014, 09:16:58
Let ook op dat je niet nadat een sonos apparaat is aangezet, je een netwerkkabel er bij prikt. Het kan dan zijn dat dat apparaat opeens óók over het netwerk gaat praten (terwijl hij ook al via wifi praat) met andere sonos apparaten en zo een mooie loop gaat maken.

Als je je router toch gaat resetten, zet dan ook al je sonos apparaten uit en zorg uiteraard dat minimaal 1 apparaat via netwerkkabel is aangesloten (of de bridge uiteraard). Zet de sonos apparaten dan één voor één aan nadat je router opgestart is beginnend met degene die aangesloten is via de netwerkkabel.

ALS je meerdere apparaten in het netwerk met kabel aansluit moet je dus zorgen dat die uit zijn alvorens je ze aansluit. Het voordeel er van is er alleen als het kan zijn dat het andere bedraade apparaat wel eens uit kan zijn. Als ze toch altijd aan staan kan je beter voorkomen dat het fout kan gaan en er maar 1 op het netwerk hebben staan (het is helaas niet mogelijk om als hij bedraad is te voorkomen dat de wifimodule aangaat).


De zp90 hangt in de kamer achter een switch met nog 10 apparaten, dat loop verhaal zou heel goed kunnen dus.

MaxxMark

Het is een vaak voorkomend maar o-zo onderschat probleem omdat de relatie niet direct duidelijk is. Als je "geluk" hebt kapt je gehele netwerk er gewoon mee als je een loop maakt. En als je pech hebt wordt het langzaamaan trager en kan het mogelijk dagen duren voor je het door hebt (en dan ben je vergeten dat je je sonos aangesloten had).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

raMniv

Ik heb sinds kort ook een sonos. (Play1, Play 3 en de connect). Nu heb ik mijn muziek op mijn NAS gezet en in de sonos app ook verwezen naar die map. Tot zo ver ging het goed. Als ik nu in de app in mijn bibliotheek kijk, bij artiesten of albums dan staan ze er niet allemaal in. Als ik dan in mappen kijk, staat het er wel en kan ik ze ook gewoon afspelen. Iemand een idee waar mijn fout in zit?
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

gerard1

Hoi
Tag en rename of een ander programma gebruiken, als deze niet goed staan zie je ze inderdaad niet.

Charlemagne

Dit moet inderdaad met de ID-tagging te maken hebben.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

smacdab

Quote from: skank1 on January 25, 2015, 11:15:59
:wow:

http://www.hypebot.com/hypebot/2015/01/sonos-explores-api-for-3rd-party-music-apps.html

Erg goeie stap van sonos!
Cant wait

Sonos laat de huidige generatie uitlopen  en third party apps doen de nazorg de komende jaren.
2016 nieuwe generatie?

gerard1

De prijzen gaan morgen omhoog, bron wifimedia


i2Paq

Quote from: gerard1 on July 30, 2015, 13:41:11
De prijzen gaan morgen omhoog, bron wifimedia

Gaat zeker niet zo goed?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

gast2018

En nog steeds geen 24 bit ondersteuning.

_ MarcelloW _

Quote from: i2Paq on July 30, 2015, 13:47:55
Gaat zeker niet zo goed?

Ik denk eerder de wisselkoers EUR/USD
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

keeszondag

muziekskes: connect - Yamaha R-N301 - B&W 683s2/ connect:amp-MA R90 HD-Yamaha YST-SW90/ connect:amp - Magnat Monitor 1000/ Play:3/ Play:5
filmpkes: Sony KDL42W705B-Onkyo TX-NR636-B&W DM601-DM600-CC3-Yamaha YST-SW90/RBPi-KODI
bitjes opslag: DIY NAS- FreeBSD met ZFS - 6 x 1 TB in RaidZ

BJF

Ik zocht een soort 'Het grote Sonostopic' en kwam hier terecht.

In verband met de gebruiksvriendelijke bediening die m.i. door nog geen enkel ander merk wordt geëvenaard ben ik fan van SONOS. Ik heb er diverse producten van (gehad) en gebruik momenteel een Connect om actieve speakers aan te sturen (Dynaudio Xeo 2). In het verleden heb ik de Connect aan een Linn Majik 2100 gehad en daarmee verschillende passieve speakers bediend. Ook heb ik de Amp hiervoor gebruikt.

Hoewel ik eigenlijk het pad van de actieve speakers ben ingeslagen, ben ik toch heel benieuwd naar de onlangs aangekondigde nieuwe Amp. Iets meer mogelijkheden dan de huidige, ander uiterlijk en meer vermogen. Leverbaar vanaf februari 2019. Ik heb er tot nu toe niks over gelezen op dit forum, maar vind hem interessant genoeg om er toch even over te beginnen. Al was het alleen al vanwege de veel grotere range aan passieve speakers...
NAD M10 V2
Elac FS247

gerard1

Jammer genoeg vertikt sonos het om te zorgen voor voldoende aansluitingen en om de geluidsformaten te ondersteunen.
Anders was ik om.

Jonkheer

#67
Quote from: BJF on September 15, 2018, 10:33:11
Ik zocht een soort 'Het grote Sonostopic' en kwam hier terecht.

In verband met de gebruiksvriendelijke bediening die m.i. door nog geen enkel ander merk wordt geëvenaard ben ik fan van SONOS. Ik heb er diverse producten van (gehad) en gebruik momenteel een Connect om actieve speakers aan te sturen (Dynaudio Xeo 2). In het verleden heb ik de Connect aan een Linn Majik 2100 gehad en daarmee verschillende passieve speakers bediend. Ook heb ik de Amp hiervoor gebruikt.

Hoewel ik eigenlijk het pad van de actieve speakers ben ingeslagen, ben ik toch heel benieuwd naar de onlangs aangekondigde nieuwe Amp. Iets meer mogelijkheden dan de huidige, ander uiterlijk en meer vermogen. Leverbaar vanaf februari 2019. Ik heb er tot nu toe niks over gelezen op dit forum, maar vind hem interessant genoeg om er toch even over te beginnen. Al was het alleen al vanwege de veel grotere range aan passieve speakers...

Inmiddels al jaren een Sonos fan, ons hele huis is er van voorzien.  :pompom:
Bijna elke kamer heeft wel een Play:1 of Play:3 en in de woonkamer de PlayBar, Sub en 2x Play:1 :headbanging:

Nu zie ik het artikel ook van de nieuwe amp en zie dat deze ook gekoppeld kan worden als zijnde achter speaker set.
Misschien ook wel voor 7.1 setup?
Maar wat ik nog steeds een gemis vind is het ontbreken van DTS e.d. :nopompom:
Nog steeds hoop ik, zoals vele anderen, dat Sonos met DTS e.d. ondersteuning komt.
Epson EH-TW9400W | Kingpin TAB270 |Denon AVR-X4500H | 2x Kef Q750 | 2x Kef Q350 | 4x Kef Q50a |Kef Q650c |Kef Cube12b | XBOX One X

BJF

Quote from: BJF on September 15, 2018, 10:33:11
Ik zocht een soort 'Het grote Sonostopic' en kwam hier terecht.

In verband met de gebruiksvriendelijke bediening die m.i. door nog geen enkel ander merk wordt geëvenaard ben ik fan van SONOS. Ik heb er diverse producten van (gehad) en gebruik momenteel een Connect om actieve speakers aan te sturen (Dynaudio Xeo 2). In het verleden heb ik de Connect aan een Linn Majik 2100 gehad en daarmee verschillende passieve speakers bediend. Ook heb ik de Amp hiervoor gebruikt.

Hoewel ik eigenlijk het pad van de actieve speakers ben ingeslagen, ben ik toch heel benieuwd naar de onlangs aangekondigde nieuwe Amp. Iets meer mogelijkheden dan de huidige, ander uiterlijk en meer vermogen. Leverbaar vanaf februari 2019. Ik heb er tot nu toe niks over gelezen op dit forum, maar vind hem interessant genoeg om er toch even over te beginnen. Al was het alleen al vanwege de veel grotere range aan passieve speakers...
Inmiddels te bestellen/reserveren, levering vanaf 13 februari as. Ik lees graag ervaringen!
NAD M10 V2
Elac FS247

xlr8

Staat hier reeds in pre-order  :pompom:

xlr8

#70
...en staat reeds al een paar uurtjes te spelen op een set Focal Aria 926  :)

1e indruk is zeer positief, geluidsbeeld staat als een huis en plenty grip op de Focals  :headbanging:  wat een verschil met de eerdere Connect Amp zeg!
Er is veel breedte het komt zelfs beperkt redelijk los vd speakers, 'tmocht iets meer diepte hebben maar dat kan mss nog komen. Ik geloof niet zo zeer in enorme verschillen mbt inspelen en zie dat meer in kleine nuances.

Installeren, bediening en functies toekennen is zoals je gewend bent van Sonos, bijzonder intuïtief en feilloos.
Binnen de instellingen kan je o.a. de wireless Sonus sub óf ander merk bekabelde sub toevoegen inclusief volledige app-control binnen crossover & fase etc... maar heb hier net zoals de integratie van beeldbronnen nog niets mee gedaan. Laat het gewoon even in 2.0 kabbelen en zal later een Focal SUB1000f inprikken om eens te ervaren hoe zich dit in de praktijk gaat uitwijzen.

PS.  je heb 'm ook al?   ;D

i2Paq

Klinkt goed!

Die Amp: ziet er inderdaad goed uit op de site van Sonos.

In eerste instantie heb ik hier thuis ook alles van Sonos gehad, nu alleen nog de zolder Connect:Amp en de slaapkamer met 2x Play:5 gen1.

Was deze Amp: er eerder geweest dan had ik hem zeker beluisterd.

Veel plezier!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

BJF

Goed om te lezen. Ik blijf Sonos volgens, mooi merk. Heb actieve speakers en daarom (nog) geen behoefte aan de nieuwe Amp, maar wie weet wat de toekomstt brengt.
NAD M10 V2
Elac FS247

xlr8

Als je tevreden bent zou ik het zo laten en mocht later een passieve speaker op je pad komen die kietelt kan je altijd nog naar een Amp.

Quote from: i2Paq on February 17, 2019, 12:28:08
Klinkt goed!

Die Amp: ziet er inderdaad goed uit op de site van Sonos.

In eerste instantie heb ik hier thuis ook alles van Sonos gehad, nu alleen nog de zolder Connect:Amp en de slaapkamer met 2x Play:5 gen1.

Was deze Amp: er eerder geweest dan had ik hem zeker beluisterd.

Veel plezier!

Thanks  :)

Draait hier ook als 2e set maar zal de Amp tzt* ook eens in de woonkamer op de Sonus Faber speakers aansluiten inclusief beeldbron.
'tis die gewoonlijke dadendrang aangewakkerd door knagende nieuwsgierigheid  :D

*het temperatuurtje stijgt en het zonnetje laat zich goed zien dus motor en cabriokriebels komen om de hoek kijken wat betekend dat hobby's zich gaan opdringen binnen te weinig beschikbare tijd.

Hannibal_

Mooi te horen dat die amp toegevoegde waarde heeft.
Ik dacht dat die meer in de hdmi aansluiting en zo zat, maar het geluidsbeeld is dus ook beter.

Hier 2 oude amps maar op luidsprekers die niet meer nodig hebben, lijkt me.
In de woonkamer speelt een connect via de rega.

Mooi dat ze nog steeds goede producten maken.
Geniet er van!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.