Cambridge Audio versterker dort raar

Started by Arjan-Assen, September 7, 2011, 23:33:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arjan-Assen

Ik heb een vraag aan bezitters van een Cambridge audio versterker 740a of 840a.

Heb je weleens problemen ondervonden met de volumeknop?  bij mij reageert de knop niet goed op het apparaat, wanneer ik 'm zachter probeer te zetten gaat ie alleen maar harder. Bij gebruik van de Afstandsbediening werkt het wel gewoon goed.

Rara hoe kan dit, als ik kijk naar de specs van deze serie hebben ze het over een uniek systeem qua volume.

Voordat ik 'm wegbreng ter reparatie wil ik toch jullie nog even polsen.
Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

RonK.

Ik heb de 840A v2 en geen problemen, ik gebruik voor het volume ook 99,9% de afstandsbediening.

De 840 heeft een relais gestuurde volume regeling, de 740 heeft die niet volgens mij.



Nou dan ga ik maar afkloppen  ;D

Rowdy

Misschien helpt het met een harde reset (netsnoer uit het stopcontact halen, minuutje wachten, netsnoer terug in het stopcontact).

Maro

Probleem had ik ook bij mijn 840E voor versterker. Heb hem niet meer maar komt dus vaker voor.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

MJR

#4
Ik heb de 840a v2 en de 840e gehad, maar bij beiden geen problemen ondervonden. Ik ben overigens wel overgestapt op een ander merk omdat ik niet erg te spreken was over de betrouwbaarheid van de Cambridge apparatuur... Het euvel dat je beschrijft bevestigt de juistheid van mijn keuze... :(
Primare pre30 - A33.2 - cd31 - B&W 804s

frank2

Mijn buurvrouw had hetzelfde probleem, is naar de dealer gegaan en heeft meteen een nieuwe gekregen. Je moet 'm dus laten maken komt vaker voor.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren