3D op CRT projector

Started by zenderke, September 7, 2011, 13:54:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zenderke

In principe zouden de betere CRT-projectoren dit aankunnen.
Dit met bvb:
- MooMe ext V3
- 3D VIP

Is er hier iemand die 3D ziet op z'n CRT projector?
Welke resultaten geeft dit?
Iemand enige ervaring met 1 van bovenstaande of andere systemen?
Welke systemen zijn aan te raden?
...?

Of heb ik ECHT over dergelijk topic over gekeken??

9500LC Build-up-time!

Gerbrand

Volgens mij heeft niemand in Nederland/Belgie(?) dit al gedaan, al weet ik wel dat Andre bezig was om 3D met twee projectoren te proberen (de meeste oplossingen gebruiken shutter glasses).

De meeste info is te vinden in deze thread op curtpalme.com:
http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=23567

Ik wil dit zelf ook ooit nog wel eens proberen, maar ga dan eerst eens met een HTPC aan de gang.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

CineSmurf

Precies SpeedyAndré was aan de gang gegaan hiermee. Ik wilde zelf aan de slag toen ik tijdelijk twee projectors had (zie dit topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=109959.msg1898490#msg1898490). Geen CRT, maar de principes zijn hetzelfde.

Je hebt circulair polariserende lenzen nodig (2 sets van 3 voor CRT) en uiteraard polariserende brillen (ook circulair voor het beste effect).
Verder heb je een scherm nodig dat de polarisatie in stand laat (dat was één van de problemen bij mij, en ik had geen zin om mijn scherm te vervangen).
Laatste uitdaging is om de beelden voor het linker en rechteroog uit het signaal te halen en apart naar de twee projectoren te sturen.

Succes!
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

jantje112

Ik ben hier mee bezig geweest, maar het ligt even stil. Op een goede 9"  kun je het met goed resultaat proberen als je het forum van curt mag geloven. Echter moet je dan wel hobby gehalte goed omhoog schroeven.

Je kunt met mooie kastje en een ir transmitter een samsung bril aansturen en klaar :)

zenderke

Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

Hoewel ik in de huidige setup 2 projectoren kan hangen zou ik toch liever voor een 1-PJ oplossing gaan en valt polarisatie dus af.

'k Heb echter geen zin een hoop dure spullen te kopen om dan te concluderen dat het niet gaat of niet goed genoeg is...
En om eventjes de plas over te steken om een kijkje te gaan nemen zie ik ook niet zitten :)

'k Zal om te beginnen die thread op CurtPalme eens doornemen en dan zien we wel.

Ervaringen altijd welkom.

Voor beide (of meerdere?) systemen. Misschien dat ik dan toch 2 bakken in de woonkamer hang (ipv in de verborgen nis ... :S Dilemma's...)


9500LC Build-up-time!