Plop bij uitschakelen Vincent versterker

Started by CZ79, September 4, 2011, 19:03:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

Beste medeforummers,

ik heb namens en kennis de volgende vraag:

Wanneer hij zijn Vincent (SV338) uitzet is er een luide 'plop' te horen over de luidsprekers, volume regelaar naar 0 maakt niet uit de plop blijft, enkel bij het uitschakelen van de versterker.
Kent iemand dit probleem of weet iemand wat hieraan te doen is (met alle respect voor technisch goed onderbouwde mensen, maar het liefst een uitleg in klare taal zodat ik ook snap wat er gaande is :smile:)

Alvast bedankt voor de reacties
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

Nou dat komt goed uit want uitgaande van mijn technische kennis krijg je bij deze een écht leken antwoord, echter wél gebaseerd op de praltijk...
Mijn Vincent SV 238 deed het lichtnet van een compleet blok met huizen flikkeren bij het in en uitschakelen als gevolg van de grote honger naar stroom, bizar nog niet eerder gehad met éénder welke andere versterker dan ook.............

Theo.

CZ79

Ik krijg ook net te horen dat wanneer de stekker omgedraaid wordt (in fase dan gok ik...) de plop niet te horen is
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

Bij stond ie zeker weten in fase, zélf gecontroleerd met een van den hul pole checker....

CZ79

Nou ja, hij heeft het nu geprobeerd door de stekker om te draaien en een ander stopcontact te kiezen (nu wel geaard) dus de aarde kan het ook zijn, maar hij gaat het nog proberen op het oude stopcontact.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika