ervaringen KPN all in one pakket / glasvezel

Started by blue-eyes, September 4, 2011, 18:50:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Allen,

iemand ervaring met KPN all in one pakketten, met name via glasvezel?



De reden is wellicht de overstap van UPC naar KPN. Per 1 januari schijn ik 25 - 50% korting te krijgen op KPN producten.
Het is niet dat ik bij UPC weg wil, UPC televisie is een van de betere in de markt, zo niet de beste.
De service van UPC is erg goed, dit al zo'n 15 jaar bij mij. Wellicht dat ik in den beginne een van de weinige tevreden klanten was :D

Maar goed, dus om geld redenen overstappen. Ik kan tot zo'n 50 euro per maand besparen tov mijn huidige UPC bundel, en dat is toch veel geld!
Ik zie vooralsnog veel nadelen, o.a. minder zenders, en een mindere kwaliteit. Groot voordeel zijn de internet snelheden, alhoewel ik die niet gebruik. Met name de upload klapt omhoog. En uiteraard de vele tientjes die ik per maand kan besparen.




Ik zoek ervaringen. Experiabox? 2e TV? Uptime? Kwaliteit? Services? Kan je een eigen TV tuner aanschaffen of ben je verplicht de KPN box af te nemen?
Hoe wordt de TV aangesloten, kaartje mogelijk, of toch een "dikke in het zicht" box nodig?

Ik ben benieuwd!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

EJ

Ik vond een aantal goede redenen om geen KPN te nemen:

- beeldkwaliteit voor tv is gewoon beroerd. HD is 8 Mb/s max, meestal minder. Er zijn geruchten dat het gaat verbeteren. In principe is het nu hetzelfde signaal dat ook aan adsl klanten wordt geleverd. Niet echt een concurrent voor HD tv van UPC of Ziggo.
- draadloze kastjes zoals die indertijd werden geadverteerd werken niet (goed genoeg).
- experia box is volledig dichtgespijkerd, je kunt amper bijzondere grappen en grollen uithalen. Het is 'mijn' internet verbinding, daar heeft KPN zich niet mee te bemoeien. Services worden geblokkeerd (ook in de experiabox).
- in een aantal regio's wordt een asymmetrische verbinding aangeboden, dat is kolderiek met glas.

Weet je zeker dat die korting niet maar enkele maanden is?

Voor mij redenen te over om over te stappen op Lijbrandt glasvezel. Je moet alleen geluk hebben met de regio (WGDO of WGA gebied, in WGDO wordt tv door glashart media verzorgd, dus maximale bandbreedtes beschikbaar, in WGA wordt het prutswerk van KPN gebruikt). Volledig symmetrisch internet. Volledig onbeperkt internet, gewoon een ethernet kabeltje, je moet zelf voor een router zorgen. Analoge kanalen ook unencrypted beschikbaar voor SD, met EPG.

blue-eyes

Quote from: EJ on September  4, 2011, 19:36:05
Weet je zeker dat die korting niet maar enkele maanden is?

Ik werk bij KPN, derhalve die 50% korting. Ik kan ook Lybrandt kiezen. Lybrand en KPN zijn de enige 2 providers op het glas hier (overigens wordt het glas hier pas in oktober geïnstalleerd, en ik krijg de korting (als het doorgaat, ben een overgenomen partij) pas per 1-1-12).

Mbt kwaliteit. Ik vind dat wel belangrijk. Aan de andere kant, we kijken niet zoveel TV, voornamelijk de kinderen.
Ik kan erg veel geld besparen, 50 t.o.v. 100 euro nu .....

Het is geen moeten. Alleen als ik die 50 euro het kwaliteits verschil waard vindt. Kan ik 2 BD's voor kopen per maand ;)


M.b.t. dicht timmeren: Dat heeft UPC ook. Heb ik geen problemen mee. Services, ik heb geen benul of het wel of niet is dichtgetimmerd. Ik gebruik alleen de standaard zaken. Als de diverse poorten voor email, etc. maar open staan.
Ik host zelf een email server, FTP, web, etc. Voor rest maakt me dat niet zoveel uit. Zaken als newsserver het zal wel.


Downloaden doe ik niet, ik vind dat je films, muziek, etc. dient te kopen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SpeedyAndré

Volgens mij kan je in Lelystad kiezen tussen Kpn en Lijbrandt.
Helaas is Lijbrandt nogal slecht met de informatie voorziening en planning van nieuwe aansluitingen.
Als je bij Lijbrandt een 50/50 tripple play abo zou nemen dan ben je bijna net zo goedkoop uit als bij Kpn met korting.
Voordeel is dat je dan niet die ellendige Experia zut krijgt en dat het tvsignaal vergelijkbaar is met Upc.
Bij Lijbrandt gaat het tv signaal ten koste van de internet bandbreedte, bij 100Mb verlies je 8-16Mb/s per tv box.
Een ander voordeel is dat Lijbrandt ook analoge tv en dvb-c aanbiedt, waardoor je de coax in huis nog kan gebruiken.
Later zal je wellicht nog meer providers kunnen kiezen, meestal een jaar na Kpn.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

EJ

Juist zaken als email (moe(s)t via mx provider), web, ftp enzo zijn dichtgespijkerd. Dus precies services die je nodig hebt. ;)

Geen idee van de laatste stand van zaken dienaangaande, maar ik denk dat een waarschuwing wel op zijn plaats is. ;) De experia box is een draak van een ding.

PS KPN is ook (groot)aandeelhouder van Lijbrandt via een getrapte constructie.
PPS KPN heeft enige tijd geleden aangekondigd om tot 500 Mbit/s internet via glasvezel te gaan leveren. Niet dat je dat nodig hebt, maar het is wel de doodsteek voor de snelheidsrace met de kabelaars. Die lukt dat niet. ;)
PPPS Omdat je een webserver draait is de upload wel boeiend voor je. Die is veel hoger dan UPC die ooit kan maken. :D

EJ

Quote from: SpeedyAndré on September  4, 2011, 20:06:34
Volgens mij kan je in Lelystad kiezen tussen Kpn en Lijbrandt.
Helaas is Lijbrandt nogal slecht met de informatie voorziening en planning van nieuwe aansluitingen.
<knip>
Bij Lijbrandt gaat het tv signaal ten koste van de internet bandbreedte, bij 100Mb verlies je 8-16Mb/s per tv box.
André  8)
Pertinent onjuist. Ik zie niets van mijn 100 Mbit/s bandbreedte af gaan. Het glas wordt op gigabit gebruikt, en in huis gesplitst. Vandaar vermoedelijk ook de 500 Mbit/s aankondiging van KPN, dan blijft er nog 500 Mbit/s voor IPtv en een klein beetje voor VoIP over.

SpeedyAndré

Quote from: EJ on September  4, 2011, 20:11:11
Pertinent onjuist. Ik zie niets van mijn 100 Mbit/s bandbreedte af gaan. Het glas wordt op gigabit gebruikt, en in huis gesplitst. Vandaar vermoedelijk ook de 500 Mbit/s aankondiging van KPN, dan blijft er nog 500 Mbit/s voor IPtv en een klein beetje voor VoIP over.


Dit is niet onjuist, zeker niet iedere aansluiting is 1Gb, misschien wel die in Lelystad omdat ze daar kort geleden zijn gestart.
Overigens zou ik wel gigabit kunnen krijgen maar dan moet e.e.a. aan beide kanten van de glasvezel worden aangepast.
Bij mij (Almere) is het langer dan een jaar geleden aangelegd dus toen werd er nog oudere techniek gebruikt.
Overigens is een 50/50 aansluiting dan weer voordelig, het tvsignaal zit dan in de niet gebruikte bandbreedte van totaal 100Mb.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

blue-eyes

Quote from: EJ on September  4, 2011, 20:08:48
Juist zaken als email (moe(s)t via mx provider), web, ftp enzo zijn dichtgespijkerd. Dus precies services die je nodig hebt. ;)

Geen idee van de laatste stand van zaken dienaangaande, maar ik denk dat een waarschuwing wel op zijn plaats is. ;) De experia box is een draak van een ding.

PS KPN is ook (groot)aandeelhouder van Lijbrandt via een getrapte constructie.
PPS KPN heeft enige tijd geleden aangekondigd om tot 500 Mbit/s internet via glasvezel te gaan leveren. Niet dat je dat nodig hebt, maar het is wel de doodsteek voor de snelheidsrace met de kabelaars. Die lukt dat niet. ;)
PPPS Omdat je een webserver draait is de upload wel boeiend voor je. Die is veel hoger dan UPC die ooit kan maken. :D

Hmmm, die services zijn zaken die ik juist WEL wil houden....... Zeg je dat die poorten zijn dichtgezet, deze services niet worden toegestaan?

Ik mag alleen bij KPN zelf zaken afnemen, niet bij dochterondernemingen, etc.
Upload is wel boeiend, maar met een uplaod van 2 Mb, die ik nu heb, kan ik zelf nog prima internetten, met de huidige load aan gebruikers en data.
Maar meer is beter, is dus een voordeel en al door mij benoemd.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

By Lybrandt zijn de poorten wel vrij.
Is de keuze voor een decoder ook vrij.

En zijn de kosten vergelijkbaar met wat ik nu heb. Dus waarom overstappen naar Lybrand?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

donaldk

Mijn broer is net overgegaan van Alice naar KPN, vanwege de tweede box in combinatie met de power-line in home aansluitingen en vooral ook de eerste 6 maanden gratis. Prijs is ongeveer gelijk aan UPC in combinatie met Alice 20/20 op Glasnet in Amsterdam. Maar monteur moest terugkomen, ruim een maand later, want de eerste keer hadden ze hem niet overgezet. Telefoonnummer was maand buiten gebruik. Iedere keer kwam er wat binnen en zelfs bij de tweede truck roll was nog niet alles aanwezig en moest de monteur het uit zijn auto gaan halen. Tweede box kwam zelfs nog later, blijkt een oude box=PVR te zijn, moeten blijkbaar op nu ze op network pvr overgestapt zijn, scheelt weer vijf euro per maand, ten minste hij kan nu opnemen, want hij heeft het basis tv aanbod. Beeldkwaliteit is goed zeker niet slechter dan UPC Digital en box reageert stuk sneller, vertelde ie me. Wifi in de router doet het met meer dan 20 MBit/s op het 30/30 abo.

SpeedyAndré

Quote from: Blue-Eyes on September  4, 2011, 21:25:04
By Lybrandt zijn de poorten wel vrij.
Is de keuze voor een decoder ook vrij.

En zijn de kosten vergelijkbaar met wat ik nu heb. Dus waarom overstappen naar Lybrand?

100/100 doel je blijkbaar op, anders is het wel voordeliger.
De decoder is niet vrij, ze werken met Animo (net als de zusjes zoals Xms die hetzelfde tvsignaal aanbieden).
Als je geen haast hebt zou ik even afwachten wat de prijzen gaan doen, de 500Mb van Kpn eind dit jaar zou wel eens bepalend kunnen gaan worden.
De kabelaars geven al vrij lang gratis snelheid verhogingen weg, bij glasvezel is dat (nog) niet het geval.
Er zijn geruchten dat Kpn van het 'adsl' iptv af wil en net als Lijbrandt en co het signaal onbewerkt door gaat geven.

In de Kpn glasvezel topics op Got zie ik nog veel problemen met de Experia box maar er komen ook nieuwe versies die minder dichtgetimmerd zijn.
Kpn houdt echter wel toegang tot de box (instellingen) dus je zou naar vlan e.d. moeten gaan als je big brother buiten de deur wilt houden.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

blue-eyes

Nee........

Ik had 25/25 vergeleken! Als ik alle opties neem die ik nu ook bij UPC heb kom ik op 65 euro bij Lybrandt. En dat nog met korting!
Ik betaal bij UPC ongeveer 80 euro.

Sowieso wacht ik tot januari, ik weet niet of ik via interne personeelssites moet bestellen of kan declareren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

eduard

Blue,
Declareren kan via Atrium via Agora maar waarschijnlijk kan je daar vanaf getranet nog niet bij. Je moet daar het juiste product en abo nummer invullen en dan word de korting automatisch geregeld.  Ik zit hier in den haag al erg lang te wachten op het glas van kpn.

blue-eyes

thx voor de tip!


Formeel is voor voormalig GTN dit nog niet ingeregeld. Ik wacht sowieso met de beslissing om over te stappen als KPN formeel bevestigd dat oud GTN medewerkers ook gebruik mogen maken van deze regeling.

Heb je docje voor me met de voorwaarden zoals jij die hebt? Ik kan niet op de intranetsites van KPN!

Ik wil bijv. weten welke kortingen en welke producten. Kan ik elk pakket voor tel./internet/tv bestellen en automatisch declareren? Etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

eduard


blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

eduard