NorthStar M192 mk1, 110V -> 220V?

Started by paaj, September 3, 2011, 13:12:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paaj

Bij de aankoop van mijn M192 is mij verteld dat deze om te zetten is van 110V naar 220V werking. Nu had ik al een transformator dus was dat niet echt nodig, maar deze claim heb ik ook in mijn advertentie geplaatst dus wil toch wel even zeker weten of en hoe dat dan werkt dus heb ik hem open geschroefd:



Het zijn twee transformators, een voor de analoge en een voor de digitale sectie.
Nu zijn er vier draden die de transformators in gaan, bruin/blauw/lichtgrijs/donkergrijs, en vier draden die daar weer uitkomen, paars/geel/grijs/rood, die in het bord prikken.

De ingaande draden zijn zo te zien aan elkaar verbonden aan het schakelaarpunt dus krijgen allen dezelfde 120/220V spanning, is het dan zo simpel als daar twee draden (wel de goede natuurlijk  ::)) van loshalen? Dan zou de dubbele spanning maar half binnenkomen lijkt me.

Op het bord zijn de ingaande draden precies verkeer om aangesloten: paars(rood), geel(grijs), grijs(geel), rood(paars). Dan lijkt het me dat bijvoorbeeld geel/paars en wit/rood samen de gewenste spanning geven bij 110V input, dus ook daar zou een halvering kunnen werken voor 220V? Dus dat daar de gele en witte kabel worden losgehaald?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2