Eventueel vervangen versterker.

Started by PorscheHD, September 3, 2011, 10:22:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PorscheHD

Ik zit er aan te denken mijn recieven toch maar in te wisselen. (Lees: verkopen) ik heb hem nog niet lang maar heb toen de fout (denk ik) gemaakt een versterker te kiezen met digitale ingangen wat achteraf dus niet nodig is omdat ik er een V-Dac naast gezet heb. Waar dus mijn 2digitale bronnen ingaan en analoog er weer uit komen.

Nu zegt mijn gevoel dat een versterker van dezelfde prijs (400,- max internet prijzen) toch weer een stuk beter mijn zijn dan mijn huidige RECIEVER van dezelfde prijs, of is dit een rare gedachte?

Harman Kardon en klipisch bevallen me goed samen maar ik sta open voor andere opties. Wat ik zelf even bekeken heb is de HK 3490 te verkopen en een HK980 voor in de plaats te zetten. Nadeel: van 120watt naar 80watt  (Klipsch RF-82) of zou dit niet zoveel uitmaken? En zou er winst zijn? En zijn er misschien nog andere BETERE opties waar het verschil misschien nog wel groter in is?

Ter info kijk af en toe een film (Via VDAC en muziek gaat ook via VDAC (ook PSU ernaast) uit de Squeezebox, dit ga ik verder niet vervangen want de set is net een maand oud haha, weet ook nog niet of ik reciever verkoop maar dit licht er ook aan wat ik er voor terug kan krijgen natuurlijk.

Graag jullie mening!

PorscheHD

2x50watt Cambridge en Marantz hoef ik zeker niet naar te kijken met deze speakers?

HermanW.

Vermogen is niet verkeerd natuurlijk, maar staar je niet blind op de opgegeven wattages!

PorscheHD

Want zie dat in de prijsklasse van 400,- het maximaal 60watt is (Pioneer) rest is allemaal 45/50watt en de Klipsch zijn 150watt ik heb er wat matching gebeuren niet zoveel verstand van eerlijk gezegd. Gevoeligheid ook belangrijk?

Want de Marantz PM 6003 lijkt me wel wat....

squeek

Klipsch zijn erg gemakkelijke speakers (gevoeligheid van 96 db/m/w)  dus het verminderen in vermogen zal niet zo'n ramp zijn.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

PorscheHD

Hmm okay,

Dan heb ik nu dit als lijstje:

Cambridge Audio Azur 350A (550 als dat zinnig zou zijn?)
Marantz PM6003
Harman Kardon 980
Pioneer A-A6 mk2

Meningen?

squeek

Quote from: PorscheHD on September  3, 2011, 12:38:41
Hmm okay,

Dan heb ik nu dit als lijstje:

Cambridge Audio Azur 350A (550 als dat zinnig zou zijn?)
Marantz PM6003
Harman Kardon 980
Pioneer A-A6 mk2

Meningen?

gaan luisteren?

Persoonlijk zou ik voor stereo geen pioneer doen, eerder de marantz of de cambridge. Maar wie ben ik he, ben geen stereo player
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

PorscheHD

Ja okay dat ziezo maar heb verder geen verstand van specs haha

Denk dat het ook niet doorgaat want wil toch een redelijk bedrag voor mijn huidige HK hebben en dat valt niet mee zo nieuw....

squeek

Quote from: PorscheHD on September  3, 2011, 20:20:47
Ja okay dat ziezo maar heb verder geen verstand van specs haha

Denk dat het ook niet doorgaat want wil toch een redelijk bedrag voor mijn huidige HK hebben en dat valt niet mee zo nieuw....

Er is een enorme afschrijving van je componenten als je ze wilt verkopen. Ook al zijn ze nog vrij nieuw. Iedereen wil het voor een appel en een ei. Wen er maar aan zou ik zeggen  ;) Upgraden kost geld, zelfs al heb je materiaal om te verkopen.

Succes
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Spijkie

Als je de sound van HK mooi vind combineren met je Klipsch zou ik zeker voor de 980 gaan , die heeft volgens mij flink wat power en HK is altijd wat laag in het opgegeven vermogen.

Kan je ze ergens luisteren dan daarop bepalen, kan dit niet dan voor de veilige weg en de HK nemen.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

PorscheHD

Kwa geluid bevalt de HK Perfect! Heb daar echt niks over te klagen! Ben altijd alleen erg geschakeerd van Cambrige haha maar dat is natuurlijk niet genoeg reden!

Ga eerst even kijken wat er op MP gebeurd. Dat van de afschrijving weet ik alles van maar de HK gaat niet weg voor minder dan 325 anders krijg ik ruzie met de vrouw  ::)

Maro

Dat gaat al lastig worden als je ziet dat ie nieuw op kieskeurig voor €360,- staat.

Ik weet het natuurlijk ook niet want ik ken de HK niet maar mijn gevoel zegt dat je met een switch naar bv een PM-6003 er niet veel op vooruit zal gaan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

PorscheHD

Ja is ook lastig maar ach, 325 of 370/80 met verzenden is toch weer een redelijk verschil voor een apparaat van nog geen maand oud. Ach het is ook niet erg maar als het lukt koop ik een wat puurdere versterker terug en dan is de HK het beste of iets 2de hands dat is ook nog een optie natuurlijk!

Maro

Zou voor dat geld zeker even op de 2ehands markt kijken. Heb je er vaak wel een stapje hoger model voor.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

erik s.

Cambridge met Klipsch is denk ik too much. ze hebben beiden een vergelijkbaar karakter. behoorlijk "in your face".
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

PorscheHD

Had ik idd gelezen ja, ach lastig. Maar wat denken jullie, zal de HK 980 nou beter zijn dan de 3490 die ik nu heb?

Minguel

Quote from: PorscheHD on September  4, 2011, 12:05:29
Had ik idd gelezen ja, ach lastig. Maar wat denken jullie, zal de HK 980 nou beter zijn dan de 3490 die ik nu heb?

Misschien lees ik er over heen, maar heb je de HK spullen bij een reguliere dealer gekocht? Zo ja kan je daar de 3490 niet vergelijken met de 980? Kan je zelf beoordelen of de 980 je meer brengt dan de 3490. Ik denk dat niet dat er veel HK eigenaren hier zijn. Dan nog zijn het meningen van anderen. Zelf luisteren is altijd het beste.

Als je bij een reguliere dealer hebt gekocht, valt er niet te praten over een eventuele inruil? Of je nou verkoopt of inruilt, inleveren doe je sowieso.

Minguel
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

PorscheHD

#17
Nee geen dealer, ben een echte Hollander ;)

Bedoelde meer het technische plaatje de specs.

Advance Acoustic MAP-103 Of is dat te oud?

PorscheHD

Vincent SV-121 deze kan ik voor een leuke prijs krijgen. Ik lees er zeer goede dingen over! Is dat misschien een idee? Ga ik dan geen problemen krijgen met het aansturen van mijn speakers?

erik s.

niet onaardig, maar problemen met betrouwbaarheid. persoonlijk zou ik even verder kijken.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

PorscheHD

#20
Ah lees ook net het gemis van een treble en bass afstelling. Dat durf ik niet aan.....

Ben ook nog bezig 2de hands voor een Cambridge Audio Azur 650A....

PorscheHD

Nou deze zou ik erg graag willen en kan ik krijgen voor een leuke prijs maar dan moet ik wel mijn Vdac/PSU en versterker kwijt raken......

Advance Acoustic MAP-303DAII

erik s.

ik zou je huidige dac niet direct verkopen, die waarschijnlijk beter als die in de MA. MA is chinees, net als Vincent. niet slecht, maar weinig waarde vast.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

PorscheHD

Haha denk ook niet dat ik iets verkoop want de versterker staat er al een week op maag 0,0 reactie haha  ::)

Kan wel een nieuwe 980 halen voor 200,- maar ben bang dat er geen verschil zal zijn.

PorscheHD

#24
Advance Acoustic MAP-303DAII  wordt het denk ik. Haha of deze Advance Acoustic 305 DA-II maar ben nu even MP afhankelijk want moet wel 1 van mijn 2 eigen componenten kwijt voordat ik iets ga kopen eigenlijk dus hoop dat dat lukt voor zaterdag anders gaat het feest niet door denk ik.