Stereo opstellinkje voor in woonkamer

Started by woutjeeh, September 1, 2011, 16:23:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

woutjeeh

Hallo allemaal,

Een paar weken heeft de surroundreceiver van m'n ouders het loodje gelegd. Omdat het om een apart (in mijn ogen pruttel) JVC systeem ging wat via de subwoofer wordt versterkt o.i.d. is er geen mogelijkheid om een nieuwe receiver te kopen om het probleem op te lossen en de verkoper heeft me verteld dat de subwoofer ook niet kan worden aangesloten op een hedendaagse receiver. Waardeloos eigenlijk maargoed.

M'n ouders zoeken nu een simpele stereo oplossing voor rond de 700 euro. Bij dit geld moet dus ook de versterker inzitten.

De voorkeur gaat uit naar vloerstaanders, en de kleur mag niet glimmend zwart zijn.

Is er voor dit geld iets mogelijk of?

Ik weet niet precies hoe het zit met de ingangen op een stereoversterker maar m'n ouders willen dat de speakers het geluid van de TV overneemt en ook werkt met een DVD speler / recorder. Ik denk dus dat er 1 / 2 optische ingangen op moeten zitten als dat mogelijk is voor dit budget.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik weet dat het budget erg krap is, maar nadat deze surroundset van ongeveer 1200 euro kapot is gegaan hebben m'n ouders geen zin om in (hun ogen) veel geld uit te geven aan audio.

Ik heb het idee dat ze nog wel redelijk snel tevreden zij. Misschien is de Jamo S606 iets? Ik vraag me alleen af wat een ''goedkope'' stereoversterker kost?

Groetjes,

Wout
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

Pinohelmond

Moet makkelijk kunnen... Bijvoorbeeld een Marantz versterker/receiver en een setje Tannoy Mercury speakers? Dan heb je een mooi set staan wat ruimschoots binnen budget valt. Koop je een receiver/versterker model 2009 of 2010 dan ben je voor € 450,- al een heel eind. Mocht je toch € 700,- willen uitgeven koop je wat zwaardere speakers ipv die Tannoys.

Bijv:
Marantz PM6003 a € 295,-
Tannoy Mercury F3 x € 149,- per set

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

woutjeeh

Bedankt voor je reactie. Klinken de F3's nog een beetje dan of? Want het is natuurlijk geen geld. Hebben ze nog een beetje laag of valt dat tegen?

Opzich een leuke versterker maar heeft helaas geen digital in. Dit is eigenlijk wel een vereiste, want anders kan ik m'n mediaspeler er volgens mij ook niet op aan sluiten.
Hoe zit het trouwens met lipsync en een versterker? Is de kans groot dat wanneer je via bv. een mediaspeler het geluid via optisch laat lopen en beeld via HDMI dat het niet gelijk loopt?
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

Pinohelmond

Voor het geld klinken ze erg goed maar je moet natuurlijk geen appels met peren vergelijken. Het blijft een relatief goedkope speaker.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Maro

#4
Onkyo TX-NR509 €350,- is natuurlijk ook in stereo te gebruiken. Heeft natuurlijk digitale inputs (dat vind je niet op instap stereo versterkers nl)


JAMO S 606 €350,- setje.

http://www.hifi.nl/recensies/3611/Jamo-S-606-luidspreker.html



Heb je voor €700,- een hele aardige spiksplinter nieuwe set.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

woutjeeh

Ziet er goed uit. De review had ik al een keertje gelezen. Heb ze zelf ook een keer beluisterd. Zijn opzich mooie speakers. Passen ook goed binnen het budget. Heb alleen nog m'n vraagtekens bij de receiver. Is er geen mogelijkheid om een mediaspeler aan te sluiten een stereoversterker van rond de 400 euro?

Zal het geluidsverschil groot zijn tussen een stereoversterker en receiver van dit budget? Kan ik er wel een DVD recorder en TV op aansluiten, op bv. een PM6300?

Zou de  Onkyo A-5VL wat zijn?
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

Maro

'Tuurlijk kun je een DVD speler en TV op een PM6003 (neem aan dat je die bedoeld) analoog aansluiten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

stennisborne

Ik heb zelf vorige week een onkyo tx-sr806 versteker besteld bij correct voor 299,- heb het nagekeken en die aanbieding geld nog

http://www.correct.nl/artikel.php?DIVISIE=special&SUBMENU=Assortiment&MNEMONIC=special&TAG_ID=1059&ARTNR=415257B
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

Wazp

Quote from: woutjeeh on September  1, 2011, 18:25:57
Ziet er goed uit. De review had ik al een keertje gelezen. Heb ze zelf ook een keer beluisterd. Zijn opzich mooie speakers. Passen ook goed binnen het budget. Heb alleen nog m'n vraagtekens bij de receiver. Is er geen mogelijkheid om een mediaspeler aan te sluiten een stereoversterker van rond de 400 euro?

Zal het geluidsverschil groot zijn tussen een stereoversterker en receiver van dit budget? Kan ik er wel een DVD recorder en TV op aansluiten, op bv. een PM6300?

Zou de  Onkyo A-5VL wat zijn?

Als je toch in stereo gaat spelen en voor een receiver gaat dan geef je natuurlijk een deel van je geld uit aan mogelijkheden en opties die je toch niet gaat gebruiken. Zelf heb ik ook een PM6003 staan met 2x Monitor Audio BX5, via analoge interlinks hangen er een Dune Smart B1, Squeezebox Touch en de tv aan. Ben prima tevreden :)

woutjeeh

Quote from: Wazp on September  2, 2011, 19:24:21
Als je toch in stereo gaat spelen en voor een receiver gaat dan geef je natuurlijk een deel van je geld uit aan mogelijkheden en opties die je toch niet gaat gebruiken. Zelf heb ik ook een PM6003 staan met 2x Monitor Audio BX5, via analoge interlinks hangen er een Dune Smart B1, Squeezebox Touch en de tv aan. Ben prima tevreden :)

Ok dat is opzich prima. De Eminent EM7080 kan daar toch via analoge interlinks op aanworden gesloten ofniet? Ik ben helemaal niet thuis in het analoge gebied namelijk. Waarschijnlijk zal het dan iets worden als een PM6003 + Jamo S606 oid.
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

Wazp

Quote from: woutjeeh on September  2, 2011, 19:34:55
Ok dat is opzich prima. De Eminent EM7080 kan daar toch via analoge interlinks op aanworden gesloten ofniet? Ik ben helemaal niet thuis in het analoge gebied namelijk. Waarschijnlijk zal het dan iets worden als een PM6003 + Jamo S606 oid.

Ja hoor, dat zijn gewoon de R/L uitgangen achter op de speler.

Maro

Quote from: stennisborne on September  2, 2011, 19:03:00
Ik heb zelf vorige week een onkyo tx-sr806 versteker besteld bij correct voor 299,- heb het nagekeken en die aanbieding geld nog

http://www.correct.nl/artikel.php?DIVISIE=special&SUBMENU=Assortiment&MNEMONIC=special&TAG_ID=1059&ARTNR=415257B

608 bedoel je dus...ik dacht al... :hehe:

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

woutjeeh

Quote from: stennisborne on September  2, 2011, 19:03:00
Ik heb zelf vorige week een onkyo tx-sr806 versteker besteld bij correct voor 299,- heb het nagekeken en die aanbieding geld nog

http://www.correct.nl/artikel.php?DIVISIE=special&SUBMENU=Assortiment&MNEMONIC=special&TAG_ID=1059&ARTNR=415257B

Opzich mooie prijs maar mijn voorkeur gaat toch uit maar een stereoversterker maar bedankt voor je reactie.
Quote from: Wazp on September  2, 2011, 19:40:56
Ja hoor, dat zijn gewoon de R/L uitgangen achter op de speler.

Klinkt goed. Ik zal m'n ouders eens inlichten over de mogelijkheden.
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

Lightspeed

Onkyo heeft 't antwoord...

De TX-8050 receiver (tuner/versterker)!


stereo-receiver delivers two channels of audio precision to entertainment spaces where you don't need advanced video processing or multichannel audio.
Analog A/V inputs on the TX-8050 and digital optical and coaxial audio inputs, a Universal-Port for Onkyo peripherals, and a front-side USB input for direct digital connection of iPod/iPhone.
The receiver's network capability lets you stream internet radio or play audio from a PC or network audio storage device.

En €365 bij Correct.  +  Mordaunt Short MS-906i 2.5-weg vloerspeaker voor 99 p/st.

Wat wil men nog meer!?  :smile:
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

stennisborne

Quote from: woutjeeh on September  3, 2011, 12:50:52
Opzich mooie prijs maar mijn voorkeur gaat toch uit maar een stereoversterker maar bedankt voor je reactie.

Weet niet of je er iets mee kunt, maar deze receiver heeft een pure direct functie zodat hij in stereo werkt en alleen je fronts aanstuurd.
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

woutjeeh

Quote from: Lightspeed on September  3, 2011, 14:34:13
Onkyo heeft 't antwoord...

De TX-8050 receiver (tuner/versterker)!


stereo-receiver delivers two channels of audio precision to entertainment spaces where you don't need advanced video processing or multichannel audio.
Analog A/V inputs on the TX-8050 and digital optical and coaxial audio inputs, a Universal-Port for Onkyo peripherals, and a front-side USB input for direct digital connection of iPod/iPhone.
The receiver's network capability lets you stream internet radio or play audio from a PC or network audio storage device.

En €365 bij Correct.  +  Mordaunt Short MS-906i 2.5-weg vloerspeaker voor 99 p/st.

Wat wil men nog meer!?  :smile:

Ben een tijd lang niet actief geweest ivm school examens en ouders die tijdelijk andere prioriteiten hadden maar daar ben ik weer.

De speakers zijn ondertussen gekocht. Het is de Heco Victa 701 geworden. Het enigste wat m'n ouders nog zoeken is een receiver / versterker. De voorkeur gaat dus wel uit naar een stereo versterker. Deze mag zo rond de 400 euro kosten. Iets meer of iets minder is geen probleem. Heeft iemand een idee welke versterker m'n ouders het beste kunnen nemen?

@hierboven; Opzich is dat een mooie oplossing, alleen ik vraag me af of bv. een stereo versterker van rond de 400 euro zo'n onkyo er niet uitspeeld?

Quote from: stennisborne on September  3, 2011, 14:56:27
Weet niet of je er iets mee kunt, maar deze receiver heeft een pure direct functie zodat hij in stereo werkt en alleen je fronts aanstuurd.

Klopt, maar dan nog levert een receiver (volgens mij) ook in Pure Direct functie nog minder stereo geluid dan een stereo versterker.
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

woutjeeh

Welke van deze 3 zouden jullie adviseren, de Cambridge Audio 550A, NAD C326BEE, Marantz PM7003 of de Marantz PM6004? Zouden deze versterkers genoeg vermogen hebben om de Heco's aan te sturen?
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01