720p of 1080p beamer voor op mijn kamer?

Started by Blalien, September 1, 2011, 11:07:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sublover

Quote from: Blalien on September  4, 2011, 11:13:10
Ik ben niet iemand die om de 'x' jaar een andere beamer gaat kopen. Er zijn ook nog andere dingen die ik moet bekostigen dus het is niet zo dat ik al mijn geld naar HT gaat.

Verder zijn er toch al wel wat verschillende 3D film's, uiteraard is het nog in opkomst maar het zijn op dit moment dan ook de 'nieuwe' films die in 3D verschijnen en niet de oude.

Opzich zou je ook voor de nieuwe Epson kunnen gaan.
Heeft geen lensshift maar wel veel beter 2d en denk dat het 3D ook beter is zelfs....
Maar ja is wel een stuk duurder.

De Acer is echt de moeite waard hoor, avatar 3D is echt o my god op de Acer.
Veel veel beter als in de bios. De planten stonden echt in m'n kamer.

juvade

#26
###

sublover

Quote from: juvade on September  4, 2011, 13:16:40
Het zou best kunnen dat er binnenkort 3D met een passieve bril mogelijk is en dat je alleen een speciaal gepolariseerd scherm ofzo nodig hebt (een beetje a la Real 3D maar dan thuis), dan baal je toch mooi als jij nog met je active shutter brillen zit ...



Als je zo denkt koop je nooit wat, simple as that

juvade

#28
###

donaldk

Passief is gewoon te koop hoor, met een projector is het een beetje (ahum) duur, want dan kom je op een RealD Zscreen die je moet leasen, maar bijvoorbeeld Hitachi promoot passive met twee kleine stackable LCD beamertjes.

Blalien

Maakt het trouwens uit dat het scherm groter is dan het beeld dat erop wordt geprojecteerd?
Geprojecteerd beeld : 132x74
Scherm : 160 x 90

Kan niet echt iets kleiners vinden, het geprojecteerde beeld kan misschien iets groter maar dat is afwachten.

sublover

Quote from: Blalien on September  5, 2011, 18:26:36
Maakt het trouwens uit dat het scherm groter is dan het beeld dat erop wordt geprojecteerd?
Geprojecteerd beeld : 132x74
Scherm : 160 x 90

Kan niet echt iets kleiners vinden, het geprojecteerde beeld kan misschien iets groter maar dat is afwachten.

132 cm breed? Maak je een grapje?
Neem in dat geval dan maar een 3dtv

juvade

Quote from: sublover on September  5, 2011, 19:48:42
132 cm breed? Maak je een grapje?
Neem in dat geval dan maar een 3dtv

Ja dat bedoel ik dus ... op een projectie-afstand van maar 3 meter of zelfs kleiner bij tafelopstelling krijg je dat. Er zijn wel beamers
die een groter beeld produceren, maar dan moet je zoeken naar beamers met een "short throw" lens ...

Da's trouwens waar dat passive 3D al beschikbaar is. Je hebt op de kermis ook al 2 jaar zo'n attractie (4D heet ie geloof ik). Zij werken ook met 2 hitachie
beamertjes naast elkaar. Weet alleen niet of ze een speciaal scherm hebben.

sublover

Quote from: juvade on September  6, 2011, 11:17:17
Ja dat bedoel ik dus ... op een projectie-afstand van maar 3 meter of zelfs kleiner bij tafelopstelling krijg je dat. Er zijn wel beamers
die een groter beeld produceren, maar dan moet je zoeken naar beamers met een "short throw" lens ...

Da's trouwens waar dat passive 3D al beschikbaar is. Je hebt op de kermis ook al 2 jaar zo'n attractie (4D heet ie geloof ik). Zij werken ook met 2 hitachie
beamertjes naast elkaar. Weet alleen niet of ze een speciaal scherm hebben.

Ik projecteer op 2,6-2,8 meter en krijg 82"makkelijk vullend. (Met de H5360BD)


Blalien

Quote from: juvade on September  6, 2011, 11:17:17
Ja dat bedoel ik dus ... op een projectie-afstand van maar 3 meter of zelfs kleiner bij tafelopstelling krijg je dat. Er zijn wel beamers
die een groter beeld produceren, maar dan moet je zoeken naar beamers met een "short throw" lens ...

Da's trouwens waar dat passive 3D al beschikbaar is. Je hebt op de kermis ook al 2 jaar zo'n attractie (4D heet ie geloof ik). Zij werken ook met 2 hitachie
beamertjes naast elkaar. Weet alleen niet of ze een speciaal scherm hebben.

Dat is ook de reden waarom de Optoma GT750e mij wel wat lijkt. Maar dat is nog even afwachten.
De Benq W710ST lijkt me ook wel een leuk beamertje, maar daar moet dan weer een video processor bij.

Aiko

En een Epson TW3200 dan met een prijs van rond de 900 euro momenteel? Weliswaar geen 3D, maar wel FullHD en lensshift. Kan iemand inschatten of er veel verschil zit tussen deze beamer en de eerder genoemde Acer bij een normale 2D film?

sublover

Quote from: Aiko on September  6, 2011, 21:29:49
En een Epson TW3200 dan met een prijs van rond de 900 euro momenteel? Weliswaar geen 3D, maar wel FullHD en lensshift. Kan iemand inschatten of er veel verschil zit tussen deze beamer en de eerder genoemde Acer bij een normale 2D film?


Ja zit veel verschil tussen.


Blalien

Wat is trouwens de beste beeld grootte en afstand verhouding?
Is dat breedte beeld * 1,5 = kijk afstand? (Heb hier iets over gelezen maar weet niet of het klopt)