720p of 1080p beamer voor op mijn kamer?

Started by Blalien, September 1, 2011, 11:07:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Blalien

Hallo allemaal!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke 3D beamer voor een groter scherm. Is het verschil er groot tussen 720p en 1080p bij een beeld diagonaal van 70inch? En is prijsverschil het waard?

Ik zit waarschijnlijk 2,5m van het scherm af, de kamer is 3m diep.

Wil ook wel een 3D Led tv van Samsung maar dat is dan gelijk de D8000 40inch, ligt even iets boven het budget en mijn tv werkt nog.

sublover

Quote from: Blalien on September  1, 2011, 11:07:00
Hallo allemaal!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke 3D beamer voor een groter scherm. Is het verschil er groot tussen 720p en 1080p bij een beeld diagonaal van 70inch? En is prijsverschil het waard?

Ik zit waarschijnlijk 2,5m van het scherm af, de kamer is 3m diep.

Wil ook wel een 3D Led tv van Samsung maar dat is dan gelijk de D8000 40inch, ligt even iets boven het budget en mijn tv werkt nog.

40" voor 3d ga je spijt van krijgen!

Ik ga voor een beamer, ACER H5360BD kost 600 euro en geeft perfect 3d beeld.


Blalien

Dat is nou precies de beamer die ik ook in gedachten heb! Welke brillen neem jij hierbij?
Heb zitten kijken naar de Acer E2B (Volgens mij identiek aan de Optoma Z201 / ZD201), zou dit wat zijn?

JDM

Quote from: Blalien on September  1, 2011, 16:16:42
Dat is nou precies de beamer die ik ook in gedachten heb! Welke brillen neem jij hierbij?
Heb zitten kijken naar de Acer E2B (Volgens mij identiek aan de Optoma Z201 / ZD201), zou dit wat zijn?

De optoma's zijn perfect! zijn veel lichter dan de acer's

let wel op de de beamer heel precies in het plaatsen is, er zit geen lensshift op. Dus aan een plafond hangen kan je wel vergeten.
(tenzij je scherm heel hoog hangt)
Verder een topper!


sublover

Quote from: Blalien on September  1, 2011, 18:46:02
De Acer brillen die ik bedoel zijn de volgende:
http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B315667/cid/22010/Acer_DLP_3D_Shutterbril_E2B/

Ik zou ff wachten op Epson! Check de thread over ifa 2011

Mocht je toch voor de Acer gaan, die prima is, zou ik voor de optoma brillen gaan.

Blalien

Het lijken me mooie beamers die Epsons! Maar het is toch wel iets boven mijn budget. Komt momenteel ook door de kosten van de reparatie (incl. beurt) van de motor...

sublover

Quote from: Blalien on September  2, 2011, 13:26:29
Het lijken me mooie beamers die Epsons! Maar het is toch wel iets boven mijn budget. Komt momenteel ook door de kosten van de reparatie (incl. beurt) van de motor...

Vergeet de Epsons deze hebben namelijk net zoals de Acer geen lensshift.
Acer is dan wel niet full HD, maar het 3D is top.
De Epson begint vanaf 1200-1500
De Acer kost 600

Ik zat ook met smart op de Epson's te wachten, totdat het bekent werd dat er geen lensshift opzit

VlisChris

QuoteAcer is dan wel niet full HD, maar het 3D is top.
Mooie weerspiegeling van wat "men" tegenwoordig wil.
Snufjes en gadgets in plaats van fatsoenlijk beeld. Natuurlijk eigen keus, maar zou beeldkwaliteit niet belangrijker zijn dan een gadget dat over 2 jaar toch vergeten is?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

sublover

Quote from: Christiaan S on September  2, 2011, 18:29:17
Mooie weerspiegeling van wat "men" tegenwoordig wil.
Snufjes en gadgets in plaats van fatsoenlijk beeld. Natuurlijk eigen keus, maar zou beeldkwaliteit niet belangrijker zijn dan een gadget dat over 2 jaar toch vergeten is?

Christiaan mag ik je cristalbol lenen?

VlisChris

Als je eerst mee helpt zoeken mag dat van mij best hoor 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Blalien

En wat zou jij dan aanraden? Liefst iets van 600 - 800 euro.

sublover

Quote from: Blalien on September  3, 2011, 10:37:30
En wat zou jij dan aanraden? Liefst iets van 600 - 800 euro.

De Acer

(dat 2 jaar gadget verhaal is kletspraat van Christiaan)

Blalien

Dat antwoord is duidelijk  ::)

Weet iemand hoe het 2D van de Acer is? Ik heb ergens gelezen dat je het beste een filter kon gebruiken om het beeld wat donkerder te maken?
Heb in ieder geval al 3x 3D blu-ray's klaarliggen: Ocean Wonderland, Piranha, Legend of the Guardians.
Dit alles voor 33 euro :D! Uiteraard bij Amazon gekocht  :angel:, en ja er zit ook overal een 2D versie bij ;).

sublover

Quote from: Blalien on September  3, 2011, 12:19:51
Dat antwoord is duidelijk  ::)

Weet iemand hoe het 2D van de Acer is? Ik heb ergens gelezen dat je het beste een filter kon gebruiken om het beeld wat donkerder te maken?
Heb in ieder geval al 3x 3D blu-ray's klaarliggen: Ocean Wonderland, Piranha, Legend of the Guardians.
Dit alles voor 33 euro :D! Uiteraard bij Amazon gekocht  :angel:, en ja er zit ook overal een 2D versie bij ;).

2d is Okey, best aardig. Het hoge aantal lumen van de lamp zorgt voor een slechte contrastratio.

Wat voor filter?


juvade

#16
###

Blalien

Schermgrootte wordt dan 60 a 70 inch.

Dat wordt inderdaad erg lastig, heb er al over nagedacht maar moet het toch in de praktijk zien.
Ik zal er rekening mee houden wanneer ik ermee aan de slag ga :)!

Ik heb een rolluik dus dat moet wel goed komen ;), en het raampje boven de deur is ook al afgeplakt.

donaldk

Een 720P shortthow projector? Of heb je gewoon zo'n smal muurtje beschikbaar?

Blalien

Quote from: donaldk on September  3, 2011, 17:13:25
Een 720P shortthow projector? Of heb je gewoon zo'n smal muurtje beschikbaar?

Zoals eerder vermeld is de afstand tussen de muren 3m. En ik wil een beamer die overweg kan met 3D signalen en het liefst out of the box. De positie van de beamer kan ik pas bepalen wanneer ik er een heb.

Blalien

De Optoma GT750e lijkt me ook wel wat!
Maarja wanneer komt ie en wat gaat het kosten?

http://www.optomausa.com/products/detail/GT750E

maximus79

Quote from: sublover on September  3, 2011, 10:40:55
De Acer

(dat 2 jaar gadget verhaal is kletspraat van Christiaan)

Sublover mag ik je cristalbol lenen?

Advies, koop nu een goede 2d projector. De meeste films zijn nog gewoon 2d. 3d staat nog in de kinderschoenen en er zullen nog steeds dingen veranderen en verbeteren. Begin bij een goede 2d basis en kijk dan verder.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

sublover

Quote from: maximus79 on September  4, 2011, 10:53:59
Sublover mag ik je cristalbol lenen?

Advies, koop nu een goede 2d projector. De meeste films zijn nog gewoon 2d. 3d staat nog in de kinderschoenen en er zullen nog steeds dingen veranderen en verbeteren. Begin bij een goede 2d basis en kijk dan verder.

Hoef je je cristalbol voor te hebben, mocht het floppen dan is dit niet binnen 2 jaar.
Wanna bet?

Blalien

Ik ben niet iemand die om de 'x' jaar een andere beamer gaat kopen. Er zijn ook nog andere dingen die ik moet bekostigen dus het is niet zo dat ik al mijn geld naar HT gaat.

Verder zijn er toch al wel wat verschillende 3D film's, uiteraard is het nog in opkomst maar het zijn op dit moment dan ook de 'nieuwe' films die in 3D verschijnen en niet de oude.

sublover

Quote from: Blalien on September  4, 2011, 11:13:10
Ik ben niet iemand die om de 'x' jaar een andere beamer gaat kopen. Er zijn ook nog andere dingen die ik moet bekostigen dus het is niet zo dat ik al mijn geld naar HT gaat.

Verder zijn er toch al wel wat verschillende 3D film's, uiteraard is het nog in opkomst maar het zijn op dit moment dan ook de 'nieuwe' films die in 3D verschijnen en niet de oude.

Anders ga je een keer bij een forumlid kijken.

Opzich is het advies van een goede 2d beamer wel correct.
Maar als je 3D wilt zien tsja.... Dan een 3D beamer met iets mindere 2d kwaliteit.
Of 3k lappen dan heb je het allebei