Asus Transformer of Ipad 2 wat moet ik doen?

Started by twani, August 28, 2011, 10:38:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Sta op het punt om één van beiden te bestellen, mijn overwegingen (overdenkingen) zijn de volgende:

- Ik ga er voornamelijk mijn Linn Ds mee bedienen (doe het nu middels Chorus DS op de Iphone) en internetten en naar ik heb begrepen doe je dat igv. Android met de Bubbles App.
- Ben heel tevreden over de Iphone (en Chorus) maar wil eigenlijk van de Apple beperkingen af.
- Ben ook benieuwd naar Android, een besturingsprogramma wat nu toch erg "los" lijkt te gaan.....

Wie is er in staat om wat "harde" voordelen van beiden op een rij te zetten waarvoor alvast dank...

Groet,
Theo.

rein

Ze ontlopen elkaar niet veel ik zou voor de ipad gaan alleen al voor de restwaarde als je eens wat anders zou willen.

svmnb

Pro Ipad: veel apps
Anti Ipad: propriëtair (Apple bepaalt wat je mag), te weinig aansluitingen en duur.

Pro Transformer: meer aansluitingen, goedkoper
Anti Transformer: veel meuk onder apps, soms problemen met ontladen dock/accu

Zelf zou ik nooit iets van Apple kopen, omdat het een gesloten systeem is en veel te duur vergeleken met concurrentie.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

THX-UltraII


Cyrus·

Als je al een iPhone hebt, hoef je niet nogmaals te betalen als je die apps op je iPad wil hebben. Schaf je een Android-tablet aan, dan dien je (betaalde) apps weer opnieuw aan te schaffen. Lijkt mij ook iets om rekening mee te houden.
Groeten,
Edwin

twani

Dat is inderdaad een erg relevant argument, mochten ze al beschikbaar zijn voor Android.....
In de nederlandse computerbladen is de Asus een aantal malen als winnaar uit de bus gekomen in "multi tablet" tests (waar uiteraard dan ook de iPad bij was betrokken'.
Ben net terug van vakantie en heb daar flink wat buitenlandse computerbladen door gewapperd, (je moet toch iets doen als je vrouw in een kledingzaak lijkt te zijn verdronken :D) en hoe grappig, daar zie je de Android achtigen (met 3.0) helemaal niet zo duidelijk als winnaar uit de bus komen, sterker nog dat doet de iPad gewoon.
Hmmmm.....het wordt steeds mistiger in de afdeling "besluitvorming"

Bettina

Quote from: THX-ultraII on August 28, 2011, 12:41:15
Eik heb ze beide. asus eee pad by far!

Ik ben ook aan het dubben welke van de twee ik zal aanschaffen.
Kan je uitleggen waarom de Asus bij jouw de voorkeur heeft. Het nadeel van de Asus lijkt me dat er minder apps voor zijn?

Raphie

Quote from: Bettina on September  6, 2011, 15:24:10
Ik ben ook aan het dubben welke van de twee ik zal aanschaffen.
Kan je uitleggen waarom de Asus bij jouw de voorkeur heeft. Het nadeel van de Asus lijkt me dat er minder apps voor zijn?
hoeveel apps heeft iemand nodig... mijn god als je nog geen duidelijk doel hebt als bijv eReader, beetje surfen of specifiek remote programma dan heb je toch helemaal geen pad nodig?!? ga me niet vertellen dat je een iPad zou kopen omdat je dan gratis je "bierglas" op de iPad kan gebruiken
JBL PRX Power!

WickedGame

Quote from: Raphie on September  6, 2011, 15:45:56
hoeveel apps heeft iemand nodig... mijn god als je nog geen duidelijk doel hebt als bijv eReader, beetje surfen of specifiek remote programma dan heb je toch helemaal geen pad nodig?!? ga me niet vertellen dat je een iPad zou kopen omdat je dan gratis je "bierglas" op de iPad kan gebruiken

Meeste pad kopers hebben ook geen idee wat ze er allemaal mee gaan doen. Vaak begint het met ohw beetje internetten en mailen. Al snel komt men gaande weg tot de conclusie wat men eigenlijk allemaal kan (of niet kan) met de pad. En dan hebben ze pas een idee wat de mogelijkheden zijn.

Ik begon er ook mee als vervanger van laptop voor simpel internet/mail maar gaande weg is het ook bij mij uitgegroeid tot remote.

katwax

Omdat de support van de developer van bubbleds super is, daarvoor alleen zou ik android gaan :)

Veel meer gratis apps op android en veel meer keuze, dit heeft dan ook weer een negatieve kant zoals reeds aangegeven.

Langs de andere kant er zijn veel meer extra's te vinden voor ipad zoals docks. Voorlopig is het bij de asus zelfs zo goed als onmogelijk om het keyboard los te krijgen.
Bij ipad zit je met itunes en ik ben niet voor dingen met een i-voor, maar itunes is gewoon  :'(
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jasjenl

Ik heb zelf sinds een week een Asus transformer, met keyboard dock. Waar je denk ik rekening mee moet houden als je iOS gewend bent, is dat Android op sommige punten toch nog wat minder soepeltjes werkt dan iOS. Dat merk je in apps die met enige (on)regelmaat crashen, animaties (zoals van menu's, foto's scrollen en in/uitzoomen) die wat haperig/inconsequent gaan en dat er nog niet zoveel apps zijn die geoptimaliseerd zijn voor een tablet (ze werken dan meestal wel, maar worden deels geupscaled). Ook is de stock webbrowser nog verre van perfect, met name bij het typen van reacties in een forum (zoals dit forum) zit er een gigantische delay in het typen, wat die browser voor dat soort taken niet echt lekker bruikbaar maakt. Anderzijds kun je dit soort problemen binnen Android dan vaak weer wel zelf (deels) oplossen, bijv. door een andere browser te gebruiken (Opera mobile heeft dat lag-issue bij het typen bijv. niet), maar daar moet je wel trek in hebben.

Wil je iets wat standaard al gewoon goed werkt en kun je leven met bepaalde beperkingen, dan is een iOS based apparaat denk ik nog steeds een betere keuze. Wil je meer kunnen en het voor lief nemen dat je af en toe zelf wat moet zitten pielen om e.e.a. goed aan de praat te krijgen, dan is Android een betere keuze. Android voelt veel meer aan als een pc/windows achtige omgeving, zeker op een tablet, met alle voor en nadelen vandien.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

katwax

Inderdaad er moeten nog veel apps aangepast worden voor tablet, echter zit er in android 3 wel het een en andere ingebakken om ze te laten werken op tablet.

Het is volgens mij een persoonlijke keuze, die vooral te maken heeft met hoe je staat tov alle I toestand :) Je kan echter geen foute keuze maken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jasjenl

Ja, dat klopt, de meeste apps die niet optimized voor een tablet zijn werken daarom ook wel gewoon, alleen zien er vaak wat minder mooi uit dan echte native tab apps.

Maar het is inderdaad vooral een persoonlijke keuze, ik heb het zelf niet zo op al die beperkingen/vereisten die Apple stelt, waardoor je bijv. altijd iTunes nodig hebt om iets van/naar je pad te kunnen krijgen. Bij de Transformer met dock kun je gewoon met het bijgeleverde kabeltje direct op elke pc de tab benaderen zonder verdere software te hoeven installeren. Daarnaast heb je in de dock een ingebouwde (fullzize) SD card reader plus 2 USB aansluitingen en in de tablet zelf zit nog eens een micro sd kaart slot. Daarbij zit er in de dock ook nog eens een extra accu, waardoor de totale tijd dat je op de accu's kunt werken maar liefst iets van 16 uur wordt. En dat alles bij elkaar voor iets van €499. In feite heb je met de Transformer gewoon heel veel waar voor je geld.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5