hoe stel ik 1 schotel af op astra 1 en 2

Started by artjan, November 5, 2003, 10:23:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

artjan

Hallo,
Ik heb een eclips schotel in schotland om astra 1 en 2 te ontvangen.
Nu is mijn probleem ik krijg beiden niet op vol ontvangst.
Op de schotel zitten 2 lnb s.

Mijn vraag is hoe de schotel nu aftestellen.
grt artjan

Rob_Dingen

Hoi Arjan

Door een dubbele LNB te kopen die de 2 satalieten samen aan kan of met 2 losse LNB's te werken.

Rob

Barabas

#2
Om te beginnen heb je een LNB houder nodig waar de LNB's in een hoek van 9 gemonteerd zijn. Vanachter de schotel gezien is de meest linkse LNB Astra1 (19,2 gr.). Deze Astra 1 LNB sluit je aan op jou ontvanger (zonder disecq switch) Nu ga je de schotel afregelen op maximale ontvangt op Astra1.

Als dit goed is dan moet je ook goede ontvangst hebben op Astra 2 zodra je de kabel op de LNB van Astra 2 aansluit. Als dit goed is sluit dan de LNB's aan op de switch. Configureer de ontvanger opnieuw.

Omdat de LNB's onder 9 graden staan te kijken in de schotel zul je nooit maximale signaal sterkte krijgen. Hiervoor is overigens wel een schotel voor te krijgennl nl de Visiosat BI-sat schotel, deze heeft een dubbel brandpunt. Ook kun je een schotel van voldoende grote diameter (meer dan 90 cm) nemen.

Zelf heb ik de Bi-sat met 3 NLB's nl Hotbird, Astra1 en Astra2 i.c.m. Invacom LNB's. Dit werkt perfect.

Op http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=35;action=display;threadid=10084 kun je wat plaatjes vinden.
En op http://www.sat4all.com/ubbthreads/postlist.php?Cat=&Board=UBB43 veel uitleg.
Denon:        AVR-4306 /  DVD-2910
Elac:            FS-209.2 front / CL-305 rear  / CM-80/4 centre
Pioneer:       PDP 435-HDE
Dreambox:   7000 (2x) Sennheiser:   580 Precision / PX100

Barabas

Quote from: artjan on November  5, 2003, 10:23:59
Hallo,
Ik heb een eclips schotel in schotland om astra 1 en 2  te ontvangen.
Nu is mijn probleem ik krijg beiden niet op vol ontvangst.
Op de schotel zitten 2 lnb s.

Mijn vraag is hoe de schotel nu aftestellen.
grt artjan

Ben je nog verder gekomen met de afstelling  ???
Denon:        AVR-4306 /  DVD-2910
Elac:            FS-209.2 front / CL-305 rear  / CM-80/4 centre
Pioneer:       PDP 435-HDE
Dreambox:   7000 (2x) Sennheiser:   580 Precision / PX100