Mooie luidspreker-stands van 75cm of 80cm, bestaan ze?

Started by kippekop, August 23, 2011, 11:09:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kippekop

Ik ben voor een boekenplankspeaker op zoek naar stands van 75cm - 80cm, en het valt me op dat bijna alle stands rond de 60cm zijn. Ik vind dit erg merkwaardig, want om de (achter) speakers op oorhoogte te krijgen, is vaak echt iets meer nodig qua hoogte.

Een stand die ik echt mooi vind is deze bijvoorbeeld: http://www.canton.de/de/prohouse/zub/produkt/ls600.2.htm

Plateau moet maximaal de volgende maten hebben: 181mm (B) x 276 mm (D), gewicht is 6.1kg

Iemand een idee? Prijs is niet belangrijk, mits niet boven de 500 euro. Alvast bedankt!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Flavio

Quote from: kippekop on August 23, 2011, 11:09:33
Ik ben voor een boekenplankspeaker op zoek naar stands van 75cm - 80cm, en het valt me op dat bijna alle stands rond de 60cm zijn. Ik vind dit erg merkwaardig, want om de (achter) speakers op oorhoogte te krijgen, is vaak echt iets meer nodig qua hoogte.

Een stand die ik echt mooi vind is deze bijvoorbeeld: http://www.canton.de/de/prohouse/zub/produkt/ls600.2.htm

Plateau moet maximaal de volgende maten hebben: 181mm (B) x 276 mm (D), gewicht is 6.1kg

Iemand een idee? Prijs is niet belangrijk, mits niet boven de 500 euro. Alvast bedankt!

Kijk hier eens:
http://www.standanddeliver.eu/acatalog/speaker_stands.html

Achterspeakers zouden naar mijn mening niet precies op oorhoogte moeten staan, dat leidt te veel af. Beter is om ze nog wat hoger te zetten.
Misschien zijn deze wat: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113810.0  ;D ;D ;D
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Xander32

http://www.apollohifi.co.uk/Speaker/Speaker.html

Ook gewoon in NL te verkrijgen hoor en de prijzen vallen  m.i. heel erg mee.



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robert T

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

kippekop

Top, dank voor de reacties, helaas geen 80cm variant, iemand daar nog ervaring mee? Anders wordt het waarschijnlijk de 70cm Spectral stand.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

garmtz

Absoluut... Custom Design maakt iedere stand die je maar kunt bedenken in iedere custom hoogte (zonder meerprijs). Zie hier de stands die ik heb laten maken voor onder mijn Harbeth Monitor 30.


kippekop

Garmt > gewoon een kwestie van een mailtje sturen? Want ik zie geen custom designs aangeboden, alleen een aantal lijnen met maar twee hoogtes qua stands. Dank wederom!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

norman

Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

phmeijer

Wij mogen sinds kort ook Solidsteel aanbieden; deze hebben de ZX-7; hoogte 71cm met een plateau van 160x190mm:


Als je deze op een tegel zet dan kom je aan de door jou gewenste hoogte; kost: €425,- en is in zilver en zwart leverbaar.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

garmtz

Quote from: kippekop on August 23, 2011, 22:37:55
Garmt > gewoon een kwestie van een mailtje sturen? Want ik zie geen custom designs aangeboden, alleen een aantal lijnen met maar twee hoogtes qua stands. Dank wederom!

Graag gedaan... Als je een stand mooi vindt in hun lijn, kun je die dus in iedere gewenste hoogte krijgen.

koekymonster


roland p

Ik heb ook lang gezocht naar hoge sprearerstands en ben bij de Taget HR-70 uitgekomen, die zijn 70cm:
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

kippekop

Quote from: koekymonster on August 26, 2011, 20:24:18
Norstone heeft eventueel ook stands van 80 cm.

Top! Die Stylum 3 is waarschijnlijk precies wat ik zoek, heel erg bedankt!

ps mooie polk speakers Roland  :smile:
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

N1v3K

Even een oud topic afstoffen.
Voor mijn nieuwe surround speakers ben ik ook aan het kijken naar de Stylum 3 met een hoogte van 80cm.
Maar nu twijfel ik of ik ze niet nóg hoger wil hebben. Dus bijvoorbeeld op stands van een meter. De Atacama Nexus 10 denk ik dan aan.

Is dat een geschikte hoogte voor surrounds of wordt dat een beetje te veel van het goede. Op stands van 80 cm komt de tweeter namelijk niet eens zo ver boven oorhoogte. Een 5 a 10 cm maar zelfs.

Tips?


denoontje

#15
De tweater moet mijn inziens goed boven de bank uitkomen en toch niet in je oor tetteren.
Bij mij gaf een iets hoger dan oor gepositioneerde surround/back een beter beeld, beter spreiding en goed boven de bank uit.


Ik had dus ook extra hoogte nodig voor mijn surrounds.
Mijn oplossing daar ik de originele WB-stands ook wilde bewaren en gebruiken en geen nieuwe wilde kopen (zou ook erg duur worden denk ik om ze custom te laten aanpassen).

het volgende gedaan (zie pic op https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=27311.1075 hoe ik later de floorstanders ook had verhoogd (nu weer weggedaan) en https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=27311.825 zoals de monitoren met stand stonden)

Houten kistje (Xenos). Deze stond met dichte onderzijde op vloer en open kant naar boven.
In de hoeken van het kistje een 4*4 houten balkje gelijmd, daarop wat rubber.
Kist gevuld met dempingsmateriaal. Je zou evt het kistje ook met zand/grint kunnen vullen om te verzwaren.
Op het rubber (dus op de balkjes) een granieten steen, die mooi in het kistje viel.(balkjes waren dus wat korter gezaagd dan de inwendige hoogte van het kistje. Op de granieten steen de stand met speaker....

Ook de center heb ik later opgehoogd:  een yton blokken wat rubber en dan weer een granieten tegel. Dit alles te omkasten met mdf voor de looks. Zie hiervoor
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=27311.1275.

Nu ik atmos draai heb ik de kistjes weer kunnen verwijderen en staan de speakers alleen op het graniet; het is beter dan de speakers weer echt op oorhoogte te hebben, anders trekt het geluidsbeeld beeld te ver naar boven

N1v3K

Bij mij staat het spul in de woonkamer, dus die kistjes vind ik esthetisch gezien geen optie. Wel slim opgelost..

Hoe hoog boven de vloer zaten je tweeters?

MechanicalAnimal

Quote from: kippekop on August 23, 2011, 11:09:33
Iemand een idee? Prijs is niet belangrijk, mits niet boven de 500 euro. Alvast bedankt!

voor zulk geld kun je allicht eens langs bij de lokale metaalbewerker/lasser. Als je een schetsje, of voorbeeldtekening mee neemt en de gewenste maten dan kom je denk ik een heel eind.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Markless

Quote from: MechanicalAnimal on March 27, 2018, 08:42:53
voor zulk geld kun je allicht eens langs bij de lokale metaalbewerker/lasser. Als je een schetsje, of voorbeeldtekening mee neemt en de gewenste maten dan kom je denk ik een heel eind.

Klopt. Afhankelijk van hoe handig je zelf bent, en afwerkniveau hou je ook nog geld over.

Ik heb voor mezelf ook enkele stands gemaakt. Als je het ontwerp niet te lastig maakt hoeft het ook niet heel duur te zijn.

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

denoontje

Quote from: N1v3K on March 27, 2018, 08:27:15
Bij mij staat het spul in de woonkamer, dus die kistjes vind ik esthetisch gezien geen optie. Wel slim opgelost..

Hoe hoog boven de vloer zaten je tweeters?

Even schatten, in speaker zit tweater ca op 95, kisjes waren ca 35 hoog dus 1.30, nu dus weer terug op 95 +2 (de steen)

N1v3K

Quote from: denoontje on March 27, 2018, 19:52:05
Even schatten, in speaker zit tweater ca op 95, kisjes waren ca 35 hoog dus 1.30, nu dus weer terug op 95 +2 (de steen)

Hmmmm...
Ik wil ze op de NorStone Stylum 3 zetten. Daarmee komt de tweeter op 110cm. Toch wel flink lager dan bij jou (toen).
Maar 130 is ook flink.. Tot nu toe geen stands gevonden van 90cm. Dat zou ideaal zijn...

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

N1v3K

Holy... Welke gek heeft die site in elkaar geknutseld?  ;D

Xander32

... een Deutsche lasser?

Quote from: N1v3K on March 27, 2018, 22:25:27
Holy... Welke gek heeft die site in elkaar geknutseld?  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT