Advies gevraagd betreffende Highend streaming

Started by dennisgaal, August 22, 2011, 17:44:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dennisgaal

Allen,

De afgelopen maanden heb ik veel op het internet rondgesnuffeld en veel gelezen over streaming audio. De komende maanden wil ik namelijk een nieuwe set gaan opbouwen, rondom de basis van een goede geïntegreerde versterker en een set stereo speakers.

De volgende apparatuur heb ik bekeken en elk heeft voor mij toch wel wat nadelen:

- Marantz NA7004 streamer: niet gapless, en verder vind ik de plastic stukken op de voorkant erg uit de toon vallen in vergelijking met het metalen middenstuk, een detail maar voor mij een belangrijke
- Musical fidelity CLIK, vanwege het formaat
- T+A MP1260R speelt geen 192Khz af
- Linn Majik DS, supergeluid maar het design kan me echt niet bekoren
- Logitech Transporter vind ik niet mooi qua design
- Wellicht de Classe CP-800 maar ik kan de info niet echt destilleren naar voor mij hapklare brokken informatie. Zit er nou wel of geen webradio op? Kan ie nou streamen of niet?

De eventuele aanwezigheid van webradio zou mooi zijn, evt de analoge versie ook. Hopelijk blijft KinkFM wel bestaan op internet (...)

Maar waar ik erg over twijfel is het al dan niet aanschaffen van een goede DA-converter in combinatie met een redelijke streamer om uiteindelijk een zelfde niveau te bereiken als de Linn Majik DS, dat is voor mij goed genoeg. En dan in combinatie met een NAS.

Al moet ik zeggen dat de Olive 4HD er ook gelikt uitziet. :satisfied:

Wat is echt een handige setup in comibatie met een NAS, een all-in-one streamer, of een DA-converter plus aparte streamer? Voordelen, nadelen?

Het moet ook handig aan te zetten zijn, ik bedoel, ik wil het mijn vrouw niet aandoen om vijf apparaten te moeten aanzetten als ze een ceedeetje wil luisteren. :blink:

Alvast bedankt voor de reakties!

vg Dennis.

Rowdy


bmateijsen

Quote from: Rowdy on August 22, 2011, 18:11:46
Had Naim ook geen streamer in hun gamma?

Ja hoor, en verschillende zelfs....:

- Unitiserve (ripper, opslag en streaming via digital out)
- Unitiqute of Uniti (incl. digitale ingangen en (voor-)versterker
- NDX
- HDX

Daarnaast kan de Meridian Media Core 200 aan de lijst toegevoegd worden. Zeer gave Sooloos streamer!

Groet,

Bjorn

dennisgaal

Allen,

Dank voor de tips. Van de Naim's is de NDX precies wat ik zoek, ware het niet dat de prijs aan de ietwat zeer hoge kant is.

De T+A leek het te gaan worden totdat ik in een review las dat deze geen Gapless playback heeft. Daarom vallen ook de goedkope Cambridge, de duurdere PS Audio en de Marantz af. Gemiste kans voor alle vier. Jammer want de T+A had eigenlijk alles dat ik zocht.

Ik vraag me af hoe erg het is dat een streamer niet 192Khz kan afspelen. Is dat een gemis, is dat toekomstonzeker? Gaat het op gegeven moment misschien 384Khz worden of meer?

Ik denk dat een Linn Majik DS dan toch de beste keuze wordt, in combinatie met een NAS.

Laatst hoorde ik wel dat NAD met een nieuwe streamer gaat komen in de Masters serie, wie weet een mooie combo met de M2 of M3.

vg Dennis.

Spijkie

Gewoon de Linn kopen en in een kastje stoppen zodat je er niet naar hoeft te kijken, je bedient m toch met je Ipad. Als je het een super geluid vind ( wat volgens mij de bedoeling is als 1e prioriteit) moet je het wel een erg lelijk ding vinden om m niet te kopen.

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

J.S.

Voor mij persoonlijk is 24/192 geen gemis: de bestanden worden erg groot en ik hoor geen verschil tussen 24/88.2 (of 24/96) en 24/192 (en soms ook niet met een goede 16/44.1). Uiteindelijk zijn je oren (als je een super set + akoestiek hebt) toch de beperkende factor, dus ik zou niet weten waarom 192kHz nog overtroffen moet worden. Zo doen mijn oren boven 18kHz helemaal niets meer en dat zal met de tijd niet beter worden...

Isflicka

- Linn Majik DS, supergeluid maar het design kan me echt niet bekoren

Moet het persé in het zicht staan?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Streamz

De T&A kan inmiddels gapless. Met een paar voorwaarden overigens. Zie onder "news" op hun site.

Ik heb net de upgrade geinstalleerd, ik wacht alleen nog op de code.

jon81

Cambridge heeft toch ook een mooie streamer in hun gamma?
En een mooie dac.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

Tom

Ik heb een M1 dac en een sonos zp90 aangeschaft:de geluidskwaliteit is beter dan mijn cd speler dus 100% tevreden.

dennisgaal

Allen,

Dank voor alle info.

De T+A MP 1260 R wordt dan toch wel een stukje interessanter. Er zit alles op, streamer, webradio, FM radio, etc.

In dit opzicht is de MUSIC PLAYER MKII ook mooi, daar zit ook nog een CD speler ingebouwd.

Echter, NAD heeft nu ook een prachtig nieuw apparaat op de markt gebracht, met ook nog eens een ingebouwde high-end CD speler waarmee je ook je CDs kunt rippen. Dat is die uit de Masters serie, en heeft de naam gekregen "M50". Bijbehorend is de harde schijf/opslagmedium M52.

Voor meer info: http://shop.stereotec.ch/nad-m50-digital-music-player-24-192.html

Het gaat één van deze twee worden, dat is één ding wat zeker is.

Of toch de Linn?  :P

We zullen zien.

vg Dennis.

Kingpin

De T&A E-serie MusicPlayer is anders ook erg mooi en goed.
Heb deze thuis gehad om te testen tegen m'n pre-pro+eindbak.

Als je nog een bijbehorende versterker zoekt zou de E-Serie een hele mooie kunnen zijn en als design staat het ook nog eens super.





Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack