"Dressoir"

Started by CaptainJack, August 20, 2011, 21:07:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tommie1

Wat een mooie oplossing.
Kun je mischien ook foto plaatsen als de sub dresair in de woonkamer staat met de tv en alles.

Former member 78

Dag Tommie,

De sub staat momenteel even werkloos bij mij in de woonkamer.
Dit door de aanschaf van mijn nieuwe versterker.

De sub wordt aangesloten op mijn bejaarde receiver, welke wél een sub-out heeft.

Mocht ik de sub weer aan het spelen hebben, dan komen er zeker foto's :)
Maar dat kan nog een paar weekjes duren...

Clifdon

Wat voor materiaal zit er nu eigenlijk in de deurtjes? Is dit een plexiglas ofzo? Want dat zou volgens mij betekenen dat je de deurtjes er af moet halen als je wilt gaan luisteren?

CaptainJack

Dat is lichtgrijs speakerdoek.

Former member 78

Hij is alweer ff in gebruik.
Bevalt nog steeds erg goed!  :D

Over het algemeen is de sub redelijk rustig, zoals ik hem nu heb ''afgesteld''
Maar, met bepaalde films...Dan geeft die zo'n ongeloofwaardige impact! Alsof er iemand
met een moker tegen de bank aan slaat.

Ook met muziek doet die het goed.
Ik hoor hem niet met muziek, maar als je de sub dan uit zet, mis je duidelijk wat.

Het staat er momenteel nog zo bij. (moet er nog ff met een kwast overheen)


morca

#55
Mooi man,top te horen dat hij weer aangesloten is ,en ingeregeld.
En :thumbs-up: dat hij zo goed bevalt nu

Former member 78

Quote from: morca on October 11, 2011, 19:15:11
Mooi man,top te horen dat hij weer aangesloten is ,en ingeregeld.
En :thumbs-up: dat hij zo goed bevalt nu

Hij is nog niet goed afgesteld hoor, heb ik zelf gedaan namelijk :P
Nog een foto zonder fronts...



Former member 78

Keyser is vandaag bij mij geweest, en heeft mijn sub zo goed als mogelijk afgesteld.
Dit was wat lastig, omdat de luisterpositie tegen de muur is. (korte kant) Das nooit ideaal.

Er zijn pieken weggehaald, en hij heeft van alles aangepast. Vraag mij maar niet wát allemaal ;D
Ook heb ik van de Usher 520 de poort dicht gemaakt, dit zag er met de metingen beter uit icm met
de nieuwe instellingen van de sub.

Daarna hebben wij wat stukken film gekeken. Tron en de laatste X-Men.
Hij is wat subtieler, maar met nog steeds erg veel geweld! Ik moet alle deuren in de woonkamer
voorzien van tochtstrippen. Want deze gaan heftig tekeer. 

Nu luister ik wat muziek, en de sub hoor je gewoon niet meer!
Echt heel erg knap wat Keyser heeft gedaan  :worship:

Na 20Hz valt de sub wel snel af, iets wat normaal was voor een gesloten systeem zei Keyser.
Zal binnenkort wat metingen posten.

CaptainJack


Martijn M

Het laag van Arjans HT is zeer indrukwekkend! Wat een power! Met baszwaar materiaal zijn films bij Arjan echt een fysieke beleving. De luisterpositie tegen de achterwand draagt daar aan bij, doordat je te maken hebt met drukmaxima van veel staande golven. Geheel naar Arjans wens heb ik de pieken en dalen zoveel mogelijk weggewerkt, maar wel een tilt naar de lagere frequenties toe aangebracht. De overgang tussen de monitoren en de sub is nu ook beter. De reden dat het laag onder 20 hz betrekkelijk steil afvalt, ligt niet zozeer aan het feit dat het een gesloten sub betreft, maar juist aan de DEQ die maar tot 20 hz corrigeert. Overigens zie ik ook geen enkel voordeel in het vlak trekken van de response onder 10 hertz. Je hoort het niet en je voelt er ook betrekkelijk weinig van, maar de belastbaarheid van de subs gaat drastisch naar beneden.
Dutch & Dutch

Former member 78

Dan had ik dat verkeerd begrepen, met het afvallen onder de 20hz.

Hier de waterval van de sub.