"Dressoir"

Started by CaptainJack, August 20, 2011, 21:07:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

#25
De Inuke is trouwens een classe D amp ,die worden niet zo warm als een gewone

Former member 78

Heeft iemand een idee, hoe je het gewicht kunt uitrekenen van de sub?
Heb er een weegschaal aan het einde onder gezet, deze gaf 63kg aan.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat het ding weegt :P


Former member 78


Clifdon

Vragen welk hout Jacco gebruik heeft daar dan het m³/m² gewicht van zien te verkrijgen. Alles opmeten en uitrekenen hoeveel m³/m² hout er in zit + het gewicht van de woofers. 2 weegschalen is minder omslachtig ;)

CaptainJack

De iNuke blijft al veel koeler dan andere versterkers door de Klasse-D techniek. Daarnaast draait de fan constant (Behringer eigen) dus warmte ontwikkeling is er absoluut niet.
Wel het vermelden waard: de originele fan moest wel vervangen worden door een stillere.

AbZ

Quote from: CaptainJack on August 22, 2011, 00:20:32
De iNuke blijft al veel koeler dan andere versterkers door de Klasse-D techniek. Daarnaast draait de fan constant (Behringer eigen) dus warmte ontwikkeling is er absoluut niet.
Wel het vermelden waard: de originele fan moest wel vervangen worden door een stillere.
Ik ken de klasse D hands-on van Lyngdorf SDA (geen fan) en Crown XLS (wel fan, niet continu aan).  Let's face it:  als er helemaal geen warmteontwikkeling was dan zou die Behringer ook geen fan nodig hebben.  Anyway deze keer blijkbaar geen probleem en volgende keer neem je de overweging misschien wel mee.  Het is een mooi ding verder.

CaptainJack

Quote from: AbZ on August 22, 2011, 00:36:50
Ik ken de klasse D hands-on van Lyngdorf SDA (geen fan) en Crown XLS (wel fan, niet continu aan).  Let's face it:  als er helemaal geen warmteontwikkeling was dan zou die Behringer ook geen fan nodig hebben.  Anyway deze keer blijkbaar geen probleem en volgende keer neem je de overweging misschien wel mee.  Het is een mooi ding verder.
Helemaal mee eens AbZ en tijdens de ontwikkeling zijn door mij ook Crown en QSC aan gegeven als alternatieven.
Maar soms is de keuze al gemaakt.

Clifdon

het is toch ook niet zo moeilijk om een fan zelf te regelen met een PTC weerstand? Lijkt mij an sich niet zo'n probleem. Maar ik denk dat als ik die versterker heb ik een duct maak zodat ik er aan de buitenkant evt een 120mm of 140mm koeler in kan planten. deze zijn sowieso een stuk stiller met een hoop meer airflow. want als ik het goed heb zit er nu een platte 80mm in he?

Former member 78

Na de modificatie van Jacco hoor je hem NIET.
Als het zo easy te fixen is, waarom dan meer moeite gaan doen?

Clifdon

Quote from: ArjanR1 on August 22, 2011, 12:23:00
Na de modificatie van Jacco hoor je hem NIET.
Als het zo easy te fixen is, waarom dan meer moeite gaan doen?

Hmm ok heb je gelijk in. maar bijna alle platte 80mm/60mm fans maken best een kabaal. Maar Jacco kan mij dan ook vast vertellen welke fans hij gebruikt bij het vervangen. Overigens ben ik een computer gewend met een koeler of 8, Die maken bij elkaar wel een hoopje herrie hoor. Dus ik kan er waarschijnlijk wel tegen. Overigens snap ik niet waarom Behringer niet direct een goed fannetje er in zet. Dat zou echt maar meerprijs van 1 á 2 euro zijn. Jammer vind ik dat, maar ach als het zo goed op te lossen is wat maakt het dan uit?

Interficior

Quote from: Clifdon on August 22, 2011, 12:43:49Overigens snap ik niet waarom Behringer niet direct een goed fannetje er in zet. Dat zou echt maar meerprijs van 1 á 2 euro zijn. Jammer vind ik dat, maar ach als het zo goed op te lossen is wat maakt het dan uit?
Dat zou bijvoorbeeld kunnen komen omdat deze Behringer niet de hele tijd op volle sterkte moet pompen en daardoor met minder airflow toekan, of simpelweg door de schaalgrootte. Als je een goedkope versterker maakt waarvan het de bedoeling is dat het in luidruchtige omgevingen komt te staan, ga je niet opeens extra geld uitgeven voor een stille fan. Zeker niet als je er 2000 moet aanschaffen.
Take it or lease it

Clifdon

Interficior je hebt eigenlijk wel een puntje. Geluidsproductie doet er niet toe in de omgeving waar deze versterkers 'normaal gesproken' toegepast worden. Toch vind ik het mooier als hij wat stiller was geweest. Maar we lossen het zelf wel op :).

@CaptainJack, aangezien jij deze versterker 'gemod' hebt. Is er sprake van een eventueel warranty seal wat je moet verbreken bij het openen ? Ofwel verlies je garantie na het openen van je versterker?

CaptainJack

De reden waarom ik alleen de fan vervang is inderdaad voor eventuele garantie te behouden.
De original fan bewaar ik zodat ik die gewoon weer terug kan zetten zonder dat er te zien is dat de fan vervangen is geweest.

er is geen seal die verbroken moet worden.


Nog even terug komend op waarom behringer de goedkope luidruchtige fans gebruikt: Ze moeten rekening houden met de uiteindelijke verkoopprijs en alle marges die op he product moeten zitten. Wanneer je 1 euro of minder kan besparen op de kostprijs door een goedkope fan te gebruiken is dit heel belangrijk want 1 euro duurder op de kostprijs kan veel schelen voor de uiteindelijke verkoopprijs (ik spreek hier uit ervaring heb dit soort beslissingen vaak genoeg van dichtbij meegemaakt). Als je dan inderdaad ook nog weet dat de versterker normaal in drukke ruimtes wordt gebruikt waarbij je een wat luidruchtiger fan niet hoort is de beslissing alleen maar makkelijker te nemen in het voordeel van de goedkope fan.

Former member 78

Toen ik vanavond thuis kwam, heb ik even door Kick Ass (blu ray) heen zitten skippen.
En de leuke stukjes van de film even beluisterd zoals dat hoort, stevig dus.

Het lijkt bijna dat ik geen sub heb, maar van die bass shakers onder de bank.
Damn, wat een klappen krijg je van dat ding ;D

CaptainJack


Former member 78

Quote from: CaptainJack on August 22, 2011, 22:19:03
O0 :headbanging:

Het zonnescherm welke ik buiten in de tuin heb hangen, hoor je trouwens wel buiten.
Geef wel een idee hoe de sub het doet, neem ik aan ;)

CaptainJack

#42
Dan doet hij het goed ja  ;D

Former member 78


CaptainJack

Quote from: ArjanR1 on August 22, 2011, 22:28:24
Mwoah, matig...Heel matig ;D
Ja vast beneden alle peil  8)

Former member 78

Precies!
Schandalig, wat voor werk jij aflevert!!!  :devil:


gerardv

Mooie oplossing zo'n mega sub in een kastje :clapping:

Quote from: ArjanR1 on August 21, 2011, 23:32:47
Heeft iemand een idee, hoe je het gewicht kunt uitrekenen van de sub?
Heb er een weegschaal aan het einde onder gezet, deze gaf 63kg aan.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat het ding weegt :P

Als je aan één kant 63kg weegt, hoeveel denk je dan dat de andere kant weegt ::)
Dus bij benadering weegt je dressoir 2 x 63 kg = 126kg   :D :D
Rega Mira3 & Radio3 / Marantz DV6600vm / Monitor Audio RS6 akoestisch aangepast / Nordost Flatline Gold  / Div. diy kabeltjes

Former member 78

Quote from: gerardv on August 22, 2011, 22:58:18
Mooie oplossing zo'n mega sub in een kastje :clapping:

Als je aan één kant 63kg weegt, hoeveel denk je dan dat de andere kant weegt ::)
Dus bij benadering weegt je dressoir 2 x 63 kg = 126kg   :D :D

Minimaal 126kg ;)

Zal vanavond eens iets opzoeken wat exact even hoog is als de weegschaal.
Dan leg ik dat aan de ene kant onder de sub, en de weegschaal aan de andere kant.
Volgens mij heb ik dan precies de helft van het gewicht.

CaptainJack

Quote from: ArjanR1 on August 23, 2011, 11:26:35
Minimaal 126kg ;)

Zal vanavond eens iets opzoeken wat exact even hoog is als de weegschaal.
Dan leg ik dat aan de ene kant onder de sub, en de weegschaal aan de andere kant.
Volgens mij heb ik dan precies de helft van het gewicht.

Of je haalt een sterk staaltje uit en zet de sub eventjes op z'n zijkant op de weegschaal  :turn:

gerardv

Tja, misschien een paar kilo's meer........
Je kunt beter na het afwerken wegen.....     verf, hang- en sluitwerk enz. ook weer extra kilo's ::)
Rega Mira3 & Radio3 / Marantz DV6600vm / Monitor Audio RS6 akoestisch aangepast / Nordost Flatline Gold  / Div. diy kabeltjes