oproep voor een luister vergelijk Sony ta-fe 370 verus marantz ref serie

Started by viceadmiraal61, August 20, 2011, 10:17:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Former member 78


chansig

Ik vind dat je hier niet moet lopen zeiken over mensen daar. Dat doe je daar als je wat te melden hebt.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Be tweeter

Het was idd geen gezellige discussie maar een ieder die het naleest ( of wacht op de film) kan zijn eigen oordeel vellen.

@ Pjotr: Het verbaast me dat het volgende misverstand heeft postgevat, het was niet  de bedoeling dat een versterker in kwestie verzwakt zou worden maar dat het signaal vóórafgaand aan de versterkers door een regelbare verzwakker zou gaan die de uiteindelijke uitgangslevels gelijk zou moeten trekken. Dat er bezwaren zijn tegen een goed geconstrueerde attenuatorschakeling lijkt me, gezien de toon en betrokken stellingen in de discussie, welhaast onontkoombaar maar in mijn visie als techneut vrij vergezocht.

Moet hier eigenlijk vaker komen kijken maar een mens heeft maar één leven.

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Koen K

Heb je de site van Breem weleens gelezen? En dan bedoel ik dus niet "oh, dit is een technisch verhaal, doei", maar je eens verdiepen in de teksten. Toegegeven, hier en daar is 'ie ouderwets en bij tijd en wijlen ook erg star, maar hij is een erg goede technicus die bovendien prima uit kan leggen.

erik s.

Quote from: Koen K on August 21, 2011, 12:11:49
Heb je de site van Breem weleens gelezen? En dan bedoel ik dus niet "oh, dit is een technisch verhaal, doei", maar je eens verdiepen in de teksten. Toegegeven, hier en daar is 'ie ouderwets en bij tijd en wijlen ook erg star, maar hij is een erg goede technicus die bovendien prima uit kan leggen.
star is denk ik de spijker op zijn kop....
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Be tweeter

Dat geldt dan, voor zover ik dat dan even snel inschat ook voor jouw mening over de man.

Heb je bijvoorbeeld wel eens gekeken naar zijn 'actieve' aansluitingen van platenspeler-elementen, dat is wel wat gerichter naar neutrale weergave zoeken dan; een topelement in een top-platenspeler monteren met een topinterlink op een toppre-amplifier aansluiten en dan wanhopig componenten verwisselen omdat de klank nog niet is wat het moet zijn. Dat is namelijk het starre gedrag wat ik nogal eens zie bij audiofielen.

Ejorne

Quote from: Be tweeter on August 21, 2011, 12:30:33
Dat is namelijk het starre gedrag wat ik nogal eens zie bij audiofielen.

Ah, je bedoeld de hobby?

erik s.

Quote from: Be tweeter on August 21, 2011, 12:30:33
Dat geldt dan, voor zover ik dat dan even snel inschat ook voor jouw mening over de man.

Heb je bijvoorbeeld wel eens gekeken naar zijn 'actieve' aansluitingen van platenspeler-elementen, dat is wel wat gerichter naar neutrale weergave zoeken dan; een topelement in een top-platenspeler monteren met een topinterlink op een toppre-amplifier aansluiten en dan wanhopig componenten verwisselen omdat de klank nog niet is wat het moet zijn. Dat is namelijk het starre gedrag wat ik nogal eens zie bij audiofielen.

even goed lezen... Koen schrijft: en bij tijd en wijlen ook erg star
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Be tweeter

Ik was niet begonnen met terminologieën ( Breenofielen), ik kaatste de bal slechts terug. Beide partijen vertonen overigens star gedrag, dat is bij discussies over bijvoorbeeld de evolutietheorie niet anders, de aard van het beestje?.

erik s.

Quote from: Be tweeter on August 21, 2011, 12:44:31
Ik was niet begonnen met terminologieën ( Breenofielen), ik kaatste de bal slechts terug. Beide partijen vertonen overigens star gedrag, dat is bij discussies over bijvoorbeeld de evolutietheorie niet anders, de aard van het beestje?.

welke partijen? ik zie ze niet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

John Wx

Quote from: Koen K on August 21, 2011, 12:11:49
Heb je de site van Breem weleens gelezen? En dan bedoel ik dus niet "oh, dit is een technisch verhaal, doei", maar je eens verdiepen in de teksten. Toegegeven, hier en daar is 'ie ouderwets en bij tijd en wijlen ook erg star, maar hij is een erg goede technicus die bovendien prima uit kan leggen.

Breem site is wel altijd weer even back to basic en even een neutrale kijk op de dingen
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Be tweeter

Quote from: erik s. on August 21, 2011, 12:04:42
bij mij staat hififorum gelijk aan Breenofielenclub.

Club, partij, kennelijk ben ik niet zo thuis in jouw lingo of sta jij boven de clubs/partijen en ben je daarin een gelukkig mens.

AbZ

Heb ff gekeken in die discussie daar, hoe het zat met die switch.

Pjotr en Fritz zijn het niet eens met de uitkomst van een eerdere versterkertest.
Deze zou niet kunnen kloppen omdat de ene versterker een goedkope Sony was
en de andere een dure Marantz.  Ze willen die switch allebei niet in de nieuwe test
maar noemen daarvoor niet dezelfde redenen:
-  Volgens Pjotr zou de switch de verschillen kunnen maskeren.
-  Volgens Fritz zou zijn Marantz risico's kunnen lopen.

Wat mij het meest verbaast is dat men bij STS kennelijk niet de competenties heeft
om zelf een goede, redelijk neutrale en veilige switch te regelen.

SB MARANTZ

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

viceadmiraal61

Beste ABZ...ff gekeken 169 pagina,s 55 ..Kijk abz,wij zagen de foto,s van de eerste test opstelling.Luidsprekers pal tegen het raam gezet,
daar tussen een groot LCD scherm,versterkers op elkaar gezet,ramsie bekabeling..ect ect.
Volgens ons zouden de luidsprekers ruim van de wand moeten worden gezet.En gebruik maken van een behoorlijk audio reck
En dat is wat wij nu gaan doen,in het bijzijn van vele getrainde oren.Geen wonder dat er geen verschil te horen was tussen de
sony 199,- en de ref Marantz 8b...En Dhr Breem..ach.ik vroeg hem naar zijn eigen ref installatie om al die stellingen te testen...
low buget .standaard waslijnen,en 230 volt..ect ect..Wat moet je hiervan denken als Audiophile?

AbZ

Quote from: viceadmiraal61 on August 21, 2011, 15:11:26
Beste ABZ...ff gekeken 169 pagina,s 55 ..Kijk abz,wij zagen de foto,s van de eerste test opstelling.Luidsprekers pal tegen het raam gezet,
daar tussen een groot LCD scherm,versterkers op elkaar gezet,ramsie bekabeling..ect ect.
Volgens ons zouden de luidsprekers ruim van de wand moeten worden gezet.En gebruik maken van een behoorlijk audio reck
En dat is wat wij nu gaan doen,in het bijzijn van vele getrainde oren.Geen wonder dat er geen verschil te horen was tussen de
sony 199,- en de ref Marantz 8b...En Dhr Breem..ach.ik vroeg hem naar zijn eigen ref installatie om al die stellingen te testen...
low buget .standaard waslijnen,en 230 volt..ect ect..Wat moet je hiervan denken als Audiophile?
Ik lees snel en goed, en beperk me tot de hoofdzaken.
Het lijkt erop dat je de prijs ook hier weer als argument noemt.

Ik begrijp dat jij de vorige test niet goed vond.  Dat vind ik absoluut geen probleem.  Ik heb zelf trouwens ook twijfels over de vorige test, maar details daarvan en mijn oordeel daarover zijn hier niet zo belangrijk.  Het is volkomen normaal dat verschillende testen verschillende uitkomsten kunnen geven.

Vraag is gewoon waarom jij het niet beter kunt regelen met een switch.

viceadmiraal61

Dat doen wij als volgt...Onze switch  met app,eerst de sony aan de luidsprekers,daarna de Marantz.Wij geven beide versterkers de juiste
en volgens mij de beste mogelijkheid hun kunnen te tonen.De marantz is een eind versterker,daar moet een voorversterker voor..De Sony is een geintegreede versterker dus kan op eigen kracht aan de bak...Dat wordt onze switch...

AbZ

Quote from: viceadmiraal61 on August 21, 2011, 15:41:48
Dat doen wij als volgt...Onze switch  met app,eerst de sony aan de luidsprekers,daarna de Marantz.Wij geven beide versterkers de juiste
en volgens mij de beste mogelijkheid hun kunnen te tonen.De marantz is een eind versterker,daar moet een voorversterker voor..De Sony is een geintegreede versterker dus kan op eigen kracht aan de bak...Dat wordt onze switch...

Je weet dat dit een erg goedkope oplossing is, die de vergelijking niet geheel onmogelijk maakt maar wel minder direct.  Van een professional èn audiofiel had ik verwacht dat hij het minder low budget en meer professioneel zou aanpakken.  Als je geen geld hebt voor goede switches mag je wel wat van mij wel lenen.

p.s.  Een minder directe vergelijking is overigens niet in het voordeel van jouw werkhypothese,
zeker niet als het om subtiele verschillen gaat.

Koen K

Quote from: erik s. on August 21, 2011, 12:22:25
star is denk ik de spijker op zijn kop....

Je geeft er blijk van dat je Breem inderdaad afgeserveerd hebt op een paar aspecten zonder je daadwerkelijk in zijn verhalen te verdiepen. Jammer!

hifiman


Koen K

Quote from: viceadmiraal61 on August 21, 2011, 15:41:48
Dat doen wij als volgt...Onze switch  met app,eerst de sony aan de luidsprekers,daarna de Marantz.Wij geven beide versterkers de juiste
en volgens mij de beste mogelijkheid hun kunnen te tonen.De marantz is een eind versterker,daar moet een voorversterker voor..De Sony is een geintegreede versterker dus kan op eigen kracht aan de bak...Dat wordt onze switch...

Als de uitgangsniveaus gelijk gemaakt worden binnen 0.3 dB of iets dergelijks (en het luisterpaneel niet kan weten welk apparaat er aangesloten is) zou daar niet zoveel mis mee moeten zijn. Of was je van plan om een niet-blinde vergelijking te houden? In dat geval is het resultaat natuurlijk hetzelfde als dat van een normale luistersessie die met een goed glas wijn en een handje nootjes ondergaan wordt: uitermate plezierig maar niet veelzeggend.

AbZ

Quote from: Koen K on August 21, 2011, 16:08:18
Als de uitgangsniveaus gelijk gemaakt worden binnen 0.3 dB of iets dergelijks (en het luisterpaneel niet kan weten welk apparaat er aangesloten is) zou daar niet zoveel mis mee moeten zijn.
Voldoet nog niet aan definitie van dubbelblind. 
Quote from: Koen K on August 21, 2011, 16:08:18Of was je van plan om een niet-blinde vergelijking te houden? In dat geval is het resultaat natuurlijk hetzelfde als dat van een normale luistersessie die met een goed glas wijn en een handje nootjes ondergaan wordt: uitermate plezierig maar niet veelzeggend.
Echte test kan net zo plezierig zijn en misschien meer zeggen.
Wijn en nootjes zijn prima, mits eerlijk verdeeld.  Dat kan exact gelijk of juist random.

chansig

Ach het hoeft ook niet helemaal super dubbel blind te zijn. Maar ik zou wel graag willen lezen wat men nu exact van plan is.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hifiman

Ik prefereer een natuurlijke verdeling volgens de e macht  ;D