TC sounds TC2+ 15" box circa 75 liter bouwen?

Started by Liber0, November 15, 2011, 10:16:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Liber0

Via de online ISD zegt ie voor deze speaker: 132 liter is optimaal??

Denk dan een lange smalle maken voor achter TV?


morca

Er staat verder niks bij ,Xmax en vermogen,groupdelay.
Maar vermoed dat dit de kleinste kist is die je dan zou kunnen maken,en safe zitten bij de eerste 2.

morca

Als je SVS style wilt moet hij goed uitgerekend worden ivm luchtsnelheden
SVS werkt vaak met 3 pijpen van ong 8 cm,daar kan je hele mooi resultaten mee halen.
Ik heb zelf een bandpass gebouwd,in de style van SVS ,dat klinkt ongelovelijk goed,als je het over filmlaag hebt.......bandpass of een hele goeie gepoorte.

Liber0

Bij de eerste 2

Wat doet 132 liter in jou programma en wat voorspel je?

Alvast bedankt

morca

Bedoel je bij een gepoort systeem,er zijn wel wat ZBA,ers die dit beter als ik voor je uit kunnen rekenen.
Ik heb je woofer nog niet ingevoerd,druk geweest en ik wist nog niet wat je percies wilde,vaak rekenen je voor niks dan  ;)
Maar als je wilt rekenen ik hem uit,komt goed heb die vanmezelf ook al nagerekend nu  :D

Maar de luchtsnelheid vd poorten komt heel percies om de sub goed te laten klinken,daar heb je iemand met veel ervaring met andere prog voor nodig eigenlijk,wil je het echt goed doen.
Denk dat degene die mijn bandpass berekend heeft voor deze unit ook een monster filmsub kan berekenen,maar dat is wel een klusje hoor met die 3 pijpen.
Heb je frees enzo voor nodig,moet je wel beetje handig zijn met zulke dingen.
En het hout bij een goeie handel op maat laten zagen ,scheelt je veel werk.

Ik zat vd week film te kijken star wars deel 1,dan rijd die tank over de Jedi en Jar Jar 10 min na het begin ong.
Die tank RIJD gewoon echt door de kamer,een bandpass is mits goed gebouwd en ontworpen erg goed in laat output wat zeer strak en detailrijk klinkt.

Liber0

Ik heb een frees en ik ben handig

Maar zo'n band pass klinkt ie bij dire straits ook goed?

ik luister ook veel muziek het wordt een 50/50 woofer

of bestaande kast evt aanpassen?
ben op zoek wat ik nu het beste kan maken.....

morca

Wat het beste is lopen de meningen over uit,dus je moet het zelf gaan ervaren.
Voor muziek zeg ik toch gesloten dan,hoeveel liter ? denk als hij nu goed klinkt niks aan doen  ;)

Liber0

Zelf ervaren gaat niet
iedereen hier heeft van die fladder boofers

Dus ben ik afhankelijk van kenners hier die voorspellen hoe iets klinkt

Dan ga ik zelf maar iets knutselen voor gesloten kast das het makkelijkst

Zal wat oud hout in de bestaande sub doos tassen om te kijken wat minder volume brengt....

morca

Quote from: Liber0 on December  3, 2011, 10:23:02
Zelf ervaren gaat niet
iedereen hier heeft van die fladder boofers

Dus ben ik afhankelijk van kenners hier die voorspellen hoe iets klinkt

Dan ga ik zelf maar iets knutselen voor gesloten kast das het makkelijkst

Zal wat oud hout in de bestaande sub doos tassen om te kijken wat minder volume brengt....

wat bedoel je met :fladder boofers?

yorkie13

Ik snap de vraag ook niet helemaal.

Zeker daar je de TC woofer al in een (te) grote gesloten kast hebt kunnen testen.

Liber0

De topic vraag was om een andere kast te bouwen met de vraag hoe dat klinkt voor ik hout ga halen.

een te grote kast klinkt gewoon strak
Mijn kamer is 15 meter lang met schuin dak van 2.3 meter naar 5 meter
zithoek is 5.5 meter breed

kamer is in het midden 4 meter breed

Makkelijker misschien  wat zou je zelf bouwen met deze spullen gebruik.....50% muziek 50% film

morca

Ik vind het moeilijk om te zeggen,Tim haalde eerder al aan dat deze unit een hoge VAS heeft,en daarom iets grotere kist nodig zou hebben als ik bv met mijn JL,s doe.
Als hij nu erg goed klinkt en je wilt een andere kist maken,zou ik niet veel van je huidige inhoud afhalen.
Ik heb hem natuurlijk niet gehoord,maar als jij vind dat hij nu strak speelt,houden zo de inhoud,andere vorm kist komt je beter uit als de huidige kist?

Timvg

In jouw plaats zou ik gewoon kijken waar de sub moet komen, en wat de grootst mogelijke kist qua inhoud is dat ik op die plaats kwijt kan(/mag - WAF ;) ) en die bouwen.

Edit: en ga gewoon voor gesloten, in jouw kamer heb je al bewezen dat zo goed werkt met die sub..

morca

Quote from: Timvg on December  5, 2011, 18:31:12
In jouw plaats zou ik gewoon kijken waar de sub moet komen, en wat de grootst mogelijke kist qua inhoud is dat ik op die plaats kwijt kan(/mag - WAF ;) ) en die bouwen.

Edit: en ga gewoon voor gesloten, in jouw kamer heb je al bewezen dat zo goed werkt met die sub..
Te groot is natuurlijk ook weer niet goed,ik zou die inhoud van nu aanhouden als dat geluid bevalt.
En idd meet hem gewoon in de hoek waar je hem hebben wil .

Timvg

ja m'n reply was in de veronderstelling dat de nieuwe kist niet hetzelfde volume zou kunnen behouden :)