Welke DAC voor streaming

Started by Peerless Monster, August 16, 2011, 20:44:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: Audiofiel on August 17, 2011, 09:32:57
Shootouts zijn altijd gezellig. Worden tegenwoordig veel te weinig gehouden. ::)
Ik hou me aanbevolen! Niet dat ik al een DAC in te brengen heb, maar een luisterend oor kan altijd. Toch?
Een Naim DAC heeft trouwens ook meerdere ingangen. Maar of het het niveau haalt waarnaar je zoekt...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

J-B

#51
Enkele maanden een dacmagic gebruikt, maar sinds ik mijn versterker en speakers geupgrade heb vond ik deze niet meer voldoen.

Ik ben dus ook aan het rondkijken voor een nieuwe DAC.
Niet simpel omdat reviews weinigzeggend zijn vind ik (smaak) en winkels waar je geen geschiedenis hebt vaak niet zo happig zijn om apparaten zomaar mee te geven op proef.

Pas een musical fidelity M1 DAC thuis gehad op proef.
Zeker niet verkeerd. Ik denk wel dat veel mensen deze DAC uitstekend vinden maar musical fidely is niet 'mijn sound' vrees ik (heb ook al eens een M6i versterker terug gebracht).
Wel duidelijk een hoger niveau dan de dacmagic.

Volgende op mijn checklist is de benchmark DAC1 (usb).






S@m

Quote from: J-B on August 17, 2011, 09:53:04
Volgende op mijn checklist is de benchmark DAC1 (usb).




Als je budget toereikend is zou ik ook de Pink Faun DAC3.24 USB eens beluisteren.


Raphie

#53
Quote from: J-B on August 17, 2011, 09:53:04
Enkele maanden een dacmagic gebruikt, maar sinds ik mijn versterker en speakers geupgrade heb vond ik deze niet meer voldoen.

Ik ben dus ook aan het rondkijken voor een nieuwe DAC.
Niet simpel omdat reviews weinigzeggend zijn vind ik (smaak) en winkels waar je geen geschiedenis hebt vaak niet zo happig zijn om apparaten zomaar mee te geven op proef.

Pas een musical fidelity M1 DAC thuis gehad op proef.
Zeker niet verkeerd. Ik denk wel dat veel mensen deze DAC uitstekend vinden maar musical fidely is niet 'mijn sound' vrees ik (heb ook al eens een M6i versterker terug gebracht).
Wel duidelijk een hoger niveau dan de dacmagic.

Volgende op mijn checklist is de benchmark DAC1 (usb).
door mij aangeboden voor een scherpe prijs, met garantie (zie m'n advertentie in de markt)






JBL PRX Power!

Audiofiel

Iemand volledig citeren zonder wat toe te voegen.... ehm voegt weinig toe, Raphie. :withstupid:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

S@m

Quote from: Audiofiel on August 17, 2011, 09:59:30
Iemand volledig citeren zonder wat toe te voegen.... ehm voegt weinig toe, Raphie. :withstupid:

Laatste regel van citaat... ;)

J-B

Quote from: Raphie
door mij aangeboden voor een scherpe prijs, met garantie (zie m'n advertentie in de markt)

Die had ik inderdaad al gezien, maar jij verkoopt een HDR die tweedehands toch nog steeds een stukje duurder is dan een nieuwe DAC1, al dan niet met USB.
De extra's die de HDR (zoals het pre-amp gedeelte) heb ik niet echt nodig.

Misschien wel wat voor Peerless Monster?

Audiofiel

Quote from: S@m on August 17, 2011, 10:06:13
Laatste regel van citaat... ;)

Wie gaat er nou binnen de geciteerde tekst typen? Heeft hij wat te verbergen? :clapping:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Quote from: J-B on August 17, 2011, 10:12:12
Die had ik inderdaad al gezien, maar jij verkoopt een HDR die tweedehands toch nog steeds een stukje duurder is dan een nieuwe DAC1, al dan niet met USB.
De extra's die de HDR (zoals het pre-amp gedeelte) heb ik niet echt nodig.

Misschien wel wat voor Peerless Monster?
hangt natuurlijk van de kwaliteit van de huidige pre af? wat voor pre heb je nu? de HDR heeft voldoende ingangen, high end analoge volume knop en zelfs nog een analoog in ook. + instelbaar uitgangsniveau voor de balanced out. mooier wordt het niet :D
JBL PRX Power!

J-B

#59
Quote from: Raphie on August 17, 2011, 10:36:48
hangt natuurlijk van de kwaliteit van de huidige pre af? wat voor pre heb je nu? de HDR heeft voldoende ingangen, high end analoge volume knop en zelfs nog een analoog in ook. + instelbaar uitgangsniveau voor de balanced out. mooier wordt het niet :D

Je probeert het in ieder geval mooi aan de man te brengen  :D
Zal ongetwijfeld een erg leuk apparaat zijn.

Ik vind de pre-amp in mijn geïntegreerde versterker (NAD M3) erg goed, dus ik heb niet meteen de behoefte daar wat aan te veranderen.

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Raphie

Quote from: Pjotr27 on August 17, 2011, 11:09:15
Deze www.6moons.com/audioreviews/burson6/1.html schijnt erg goed te zijn en onder de 1000 euro!
Wel eens een slechte review bij 6 moons gezien?
JBL PRX Power!

johanbicke

dat vraag ik mij ook af. Je leest zoveel reviews, maar eigenlijk staat er nooit iets slechts in  :D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

S@m

Quote from: johanbicke on August 17, 2011, 11:57:37
dat vraag ik mij ook af. Je leest zoveel reviews, maar eigenlijk staat er nooit iets slechts in  :D

Misschien omdat slechte reviews niet worden gepubliceerd...

...uiteindelijk lees je dus alleen goede reviews wat dan wil zeggen dat het ook goede apparatuur betreft.

Pjotr27

Quote from: Raphie on August 17, 2011, 11:35:58
Wel eens een slechte review bij 6 moons gezien?

Nee natuurlijk niet maar deze wordt vergeleken met een Weiss en die vind ik persoonlijk erg mooi!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Audiofiel

Quote from: S@m on August 17, 2011, 12:03:22
Misschien omdat slechte reviews niet worden gepubliceerd...

Dat klopt helaas.

Quote...uiteindelijk lees je dus alleen goede reviews wat dan wil zeggen dat het ook goede apparatuur betreft.

Nee, dat is te simpel geredeneerd. Er worden ook producten de hemel in geschreven. Er is een connectie tussen de advertentieruimte van een medium en de review die er in staat. Dat was al zo bij de gedrukte media en is nu op internet nog steeds hetzelfde. Het is niet onafhankelijk.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

johanbicke

ja oké, wat ik nu ga zeggen is kort door de bocht, maar goed  :D
je hebt bijvoorbeeld

de v-dac
je hebt de dac magic
je hebt de dac m1
je hebt de nos metrum dac (ofzoiets)

en volgens de reviews, zijn dat allemaal fantastische apparaten...
maar er moet toch een verschil zijn...
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

S@m

Quote from: Audiofiel on August 17, 2011, 12:07:47
Dat klopt helaas.

Nee, dat is te simpel geredeneerd. Er worden ook producten de hemel in geschreven. Er is een connectie tussen de advertentieruimte van een medium en de review die er in staat. Dat was al zo bij de gedrukte media en is nu op internet nog steeds hetzelfde. Het is niet onafhankelijk.

Als het eerste klopt dan klopt het tweede ook  ;)

En naast dat het dan om goede apparatuur gaat spelen natuurlijk de munten ook een grote rol.

S@m

Quote from: johanbicke on August 17, 2011, 12:08:48
ja oké, wat ik nu ga zeggen is kort door de bocht, maar goed  :D
je hebt bijvoorbeeld

de v-dac
je hebt de dac magic
je hebt de dac m1
je hebt de nos metrum dac (ofzoiets)

en volgens de reviews, zijn dat allemaal fantastische apparaten...
maar er moet toch een verschil zijn...

Stapjes zijwaarts.

De één is wat analytischer, de ander wat vriendelijker, of ruimtelijker of een breder beeld of 3-dimensionaler, of wat dieper in het laag of ....

johanbicke

dus (misschien weer kort door de bocht) zijn de verschillen minimaal, maar de prijsverschilen kunnen wel groot zijn  :D

ik ga binnenkort de rega dac eens beluisteren. Ben benieuwd naar het verschil.
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Audiofiel

Quote from: S@m on August 17, 2011, 12:11:09
Als het eerste klopt dan klopt het tweede ook  ;)

Nee, want de wereld is niet binair, niet alleen goed of slecht.

Quote from: S@m on August 17, 2011, 12:03:22
...uiteindelijk lees je dus alleen goede reviews wat dan wil zeggen dat het ook goede apparatuur betreft.

Je vergeet hiermee de middelmatige apparatuur en daar gaat het merendeel van alle reviews over.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

S@m

#71
Quote from: Audiofiel on August 17, 2011, 13:18:59
Nee, want de wereld is niet binair, niet alleen goed of slecht.


Quote from: S@m on August 17, 2011, 12:03:22
Misschien omdat slechte reviews niet worden gepubliceerd...

...uiteindelijk lees je dus alleen goede reviews wat dan wil zeggen dat het ook goede apparatuur betreft.

Quote from: Audiofiel on August 17, 2011, 12:07:47
Dat klopt helaas.

Nee, dat is te simpel geredeneerd. Er worden ook producten de hemel in geschreven. Er is een connectie tussen de advertentieruimte van een medium en de review die er in staat. Dat was al zo bij de gedrukte media en is nu op internet nog steeds hetzelfde. Het is niet onafhankelijk.


Als het klopt dat slechte reviews niet worden gepubliceerd dan blijven dus de reviews over van niet slechte (lees: goede) apparatuur die wel worden gepubliceerd.

Een beetje goed is toch ook goed, een onderbroek is toch ook een broek?

Of is voor jou een beetje goed eigenlijk slecht?

Audiofiel

Quote from: S@m on August 17, 2011, 13:26:18
Dat zei ik dus, de wereld is niet binair, alles is niet zwart of wit.

Zoals ik al zei: de wereld is niet binair, alles is niet zwart of wit.

QuoteEen beetje goed is toch ook goed, een onderbroek is toch ook een broek?

Een onderbroek is niet een beetje broek.

QuoteOf is voor jou een beetje goed eigenlijk slecht?

Herhaling.... Zoals ik al zei: de wereld is niet binair, alles is niet zwart of wit.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

6moons zijn review hoeren, doen alles voor een Not For Resale unit of advertentie
JBL PRX Power!

S@m

Quote from: Audiofiel on August 17, 2011, 13:36:56
Zoals ik al zei: de wereld is niet binair, alles is niet zwart of wit.

Een onderbroek is niet een beetje broek.

Herhaling.... Zoals ik al zei: de wereld is niet binair, alles is niet zwart of wit.

Ik snap je punt... ;D  ;)