Nieuwe Pre/Pro van Lexicon

Started by nogirard, August 13, 2011, 11:17:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Quote from: bmateijsen on January 11, 2014, 14:03:16
Wij hebben de JBL synthesis SDP-45HD staan, en die lijkt verdomd veel op deze ;). En de SDP-45HD is weer afgeleid van de Bryston SP3 overigens.

Dus de MC14 is een afgeleide van de SP3 ? Dat is bijzonder want bryston is toch niet een deel van de harman group ?. Of zou het beide ontwerpen gemaakt zijn door een 3e partij en dat we hier een license zien van een basis structuur ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

garmtz

Quote from: danielo on January 11, 2014, 15:07:55
Dus de MC14 is een afgeleide van de SP3 ? Dat is bijzonder want bryston is toch niet een deel van de harman group ?. Of zou het beide ontwerpen gemaakt zijn door een 3e partij en dat we hier een license zien van een basis structuur ?

Daniel.

Ik denk niet eens dat de MC14 en SDP45 afgeleiden zijn van de Bryston, ze zijn denk ik bouwgelijk. Alleen het uiterlijk wijkt iets af. Inderdaad is Bryston geen onderdeel van de Harman Group. Denk wel dat het een origineel Bryston design is.

BuSpu

Quote from: garmtz on January 11, 2014, 15:11:22
Ik denk niet eens dat de MC14 en SDP45 afgeleiden zijn van de Bryston, ze zijn denk ik bouwgelijk. Alleen het uiterlijk wijkt iets af. Inderdaad is Bryston geen onderdeel van de Harman Group. Denk wel dat het een origineel Bryston design is.
Als je de fronts van de Lexicon en de Bryston vergelijkt zijn die wel schokkend gelijk ! Zelfde layout zelfde aantal knoppen, bizar.

AbZ

Quote from: BuSpu on January 11, 2014, 19:41:04
Als je de fronts van de Lexicon en de Bryston vergelijkt zijn die wel schokkend gelijk ! Zelfde layout zelfde aantal knoppen, bizar.
Zelfde als met Lexicon en JBL processors, ook bouwgelijk, alleen waren die wel allebei van HK.
Waarom is dat schokkend?

Kjelt

Jongens Lexicon is behalve de studio hardware toch qua consumenten hardware allang begraven, deze zombie pre/pro zal wel weer een inkoop product met relabeling zijn zoals destijds met die bluray speler.
Maar voordat we dit 100% kunnen stellen zullen we hem open moeten schroeven en de printen vergelijken. Dat hier diverse dealers al open en bloot hun verdenkingen uiten die dezelfde richting op wijzen zegt mij genoeg  ;)

Miesepies

#80
LOL! Heb dit bij versterkers gezien, bij br spelers en nu bij rete dure pre/pro's :) 

Maar... bij wat meer budget vriendelijke apparatuur vind ik het niet zo'n probleem, dan snap ik ook wel dat je kostenbesparend moet werken om de prijzen laag te houden. Maar bij die dure gevallen betaal je nu, meer dan ooit, voornamelijk voor de naam, niet voor het apparaat zelf.

BuSpu

Quote from: AbZ on January 11, 2014, 19:50:22
Zelfde als met Lexicon en JBL processors, ook bouwgelijk, alleen waren die wel allebei van HK.
Waarom is dat schokkend?
Ik begreep Garmt verkeerd denk ik nu ik het terug lees. Ik dacht dat hij schreef dat de Lexicon en JBL hetzelfde waren maar de Bryston anders, niet dus.  ;)

JürgenW

Opmerkelijk dat ook de Lexicon geen ruimtecorrectie programma al la Audyssee aan boord heeft. Was anders een mogelijk koopargument bij een ongeveer zelfde prijs.

Bij Bryston is de filosofie dat zo'n 'ingreep' niet goed is voor de klankkwaliteit, maar of ze dat ook bij Lexicon denken?

Flavio

Lexicon en Bryston hebben al eerder deze truc uitgehaald. De Lexicon versterkers zijn gerebadgde Bryston versterkers.
De MC-14 zal ongetwijfeld goed klinken maar een pre-pro zonder room-eq is wel een gewaagde stap en bovendien is het ontwerp van de SP3 ook al weer een paar jaartjes oud.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

danielo

Quote from: Kjelt on January 11, 2014, 20:13:57
Jongens Lexicon is behalve de studio hardware toch qua consumenten hardware allang begraven, deze zombie pre/pro zal wel weer een inkoop product met relabeling zijn zoals destijds met die bluray speler.
Maar voordat we dit 100% kunnen stellen zullen we hem open moeten schroeven en de printen vergelijken. Dat hier diverse dealers al open en bloot hun verdenkingen uiten die dezelfde richting op wijzen zegt mij genoeg  ;)

Yep helaas is de kennis die we (nog) aan lexicon toeschrijven er allang niet meer de mensen die dat deden werken nu ergens anders in de groep of extern. Mijn opmerking ging meer of gezien ze alle 3 de zelfde basis hebben het misschien niet eens een bryston ontwerp is maar van een externe design groep en gekocht door alle 3.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

garmtz

Overigens is het in een JBL Synthesis systeem geen probleem als er geen eq in de unit zit. Alle levels, delays en eq gebeuren extern in de SDEC. Heb je niet zo'n JBL systeem, is geen eq wel erg jammer. Gelukkig is er nog Anthem... :)

Miesepies

Quote from: danielo on January 12, 2014, 19:38:00...maar van een externe design groep en gekocht door alle 3.

China?  :turn:

garmtz


danielo

#88
Quote from: garmtz on January 12, 2014, 22:29:52
Nee, zoals ik al zei: een origineel Bryston ontwerp.

Ik heb geen slecht oordeel als het wel in china gemaakt is. Maar hoe weet je dat het een 100% bryston eigen ontwerp is ?. Het is niet de eerste keer dat 2 a-merken iets van elkaar overnemen maar meestal is er een gezamenlijke bron vandaar mijn vraag.

Nogmaals ik heb niets tegen als iets door een 3e ontworpen is. Grote delen van de sp800 zijn ook geen eigen ontwerp.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Miesepies

Het is ook wel logisch, dat er samen wordt gewerkt of gekozen wordt voor een reeds bestaande basis. Dit zegt uiteraard niets over de kwaliteit.

Het ontwerp van een pre/pro wordt natuurlijk ook steeds ingewikkelder, met alle standaarden, alle beeld en geluids formaten, decoding algoritmes, beveiliging, buggy apparatuur die niet volgens de standaard werken maar wel moeten kunnen werken. Zijn meerdere bedrijven die geprobeerd hebben een eigen platform te maken, met wisselend resultaat.

Maar, ik vind het dan niet netjes om nog steeds astronomische bedragen te vragen voor iets wat waarschijnlijk heel wat goedkoper is. Neem de blu ray speler als voorbeeld. Oppo verkoopt het apparaat voor 500, 600 euro? Lexicom was 4k ? (even uit mijn hoofd). En ik heb het idee dat dat nu weer gebeurd.

AbZ

Moet je kijken wat een Oppo kost als hij Ayre wordt genoemd...

Al dit soort dingen met veel digitale electronica komen qua basis-ingredienten sowieso maar van een paar fabrikanten.
Veel meer dan bij versterkers enz.

garmtz


Quote from: AbZ on January 13, 2014, 09:51:10
Moet je kijken wat een Oppo kost als hij Ayre wordt genoemd...

Al dit soort dingen met veel digitale electronica komen qua basis-ingredienten sowieso maar van een paar fabrikanten.
Veel meer dan bij versterkers enz.

De controverse was dat de Lexicon vrijwel bouwgelijk was, de Ayre heeft een stuk minder gemeen met de oorspronkelijke speler.

Kjelt

Quote from: Miesepies on January 13, 2014, 08:50:45
Het ontwerp van een pre/pro wordt natuurlijk ook steeds ingewikkelder, met alle standaarden, alle beeld en geluids formaten, decoding algoritmes, beveiliging, buggy apparatuur die niet volgens de standaard werken maar wel moeten kunnen werken. Zijn meerdere bedrijven die geprobeerd hebben een eigen platform te maken, met wisselend resultaat.
Er zijn maar een paar fabrikanten die uberhaupt dit soort DLP implementaties maken en die worden als kant en klare chipsets verkocht aan alle andere bedrijven. De enigste kwaliteitsverschillen die je dan nog kunt hebben zitten in de voeding, DACs sectie en het analoge gedeelte.

Midcall

#93
Quote from: danielo on January 12, 2014, 19:38:00
Mijn opmerking ging meer of gezien ze alle 3 de zelfde basis hebben het misschien niet eens een bryston ontwerp is maar van een externe design groep en gekocht door alle 3.

Daniel.
Dit is inderdaad het geval. Er zijn bijna geen merken die in eigen huis een volledige pre-pro ontwikkelen. Gezien de snelle ontwikkelingen in die markt zou dat ook veel te kostbaar zijn gezien het relatief geringe aantal units wat ze zullen verkopen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Harry HT

proest ... even wat stof wegblazen

Het Amerikaanse Lexicon, onderdeel van Harman International heeft op de CES in Las Vegas een tweetal nieuwe AV-receivers genaamd RV-6 en RV-9 getoond, alsmede een nieuwe AV-processor genaamd MC-10. De nieuwe Lexicon RV-6 en RV-9 Immersive Surround Sound AV-ontvangers en de Lexicon MC-10 Immersive Surround Sound AV-processor zijn ontworpen om voor de veeleisende liefhebber van een thuisbioscoop. Met Dolby Atmos en DTS:X 3D-surround sound processing, Dirac Room Live EQ, de Logic7 Immersion-mixer en krachtige hardware zorgen de receivers en processor voor een echt meeslepende ervaring, aldus Lexicon. Binnenkort zouden de apparaten in de winkel moeten liggen.

Lexicon RV-6, RV-9 en MC-10: AV-apparaten voorzien van de nieuwste techniek

De RV-6 en RV-9 van het Amerikaanse Lexicon zijn ontworpen om ervoor te zorgen dat de belangrijkste componenten van een premium AV-systeem ongeëvenaarde prestaties leveren. Overbodige verbindingen en functies werden geëlimineerd en alles was gericht op het weergeven van de beste audio- en videosignaalintegriteit en -verwerking, evenals de allerbeste versterking op alle kanalen, de hele tijd, zelfs met het meest veeleisende programmamateriaal. De apparaten zijn ontworpen voor huidige en opkomende technologieën: HDMI 2.0a met HDCP2.2 4K Ultra HD en 3D-videomogelijkheden zijn ingebouwd, evenals compatibiliteit met Dolby Vision. Het publiek heeft op de CES kennis mogen maken met de nieuwe apparaten.



hieronder de link voor meer tekst:
https://www.hifi.nl/artikel/26331/Lexicon-toont-AV-apparaten-RV-6,-RV-9-en-MC-10-op-CES-2018.html

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Marco66

Zo dat is een tijd geleden, heb de MC-4 nu maar dit kan een serieuze upgrade worden voor de nieuwe ht ruimte.
Zal wel weer vorstelijk prijskaartje aan hangen in nl vrees ik.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

BuSpu

Quote from: Marco66 on January 20, 2018, 21:10:47
Zo dat is een tijd geleden, heb de MC-4 nu maar dit kan een serieuze upgrade worden voor de nieuwe ht ruimte.
Zal wel weer vorstelijk prijskaartje aan hangen in nl vrees ik.
Zou ik voor een RV8 gaan  ;)

Teejoo

En weer Logic 7, nu dus ook voor Atmos! Is dit nou op basis van de Arcam. Ben ook wel benieuwd naar het bass management. Zou mooi zijn als er weer een processor komt die het LFE apart van het subkanaal kan regelen qua volume.

Marco66

Quote from: BuSpu on January 20, 2018, 22:07:14
Zou ik voor een RV8 gaan  ;)

Schiet ik niet veel mee op, niks meer als ik nu heb.
Dan wil ik gelijk de nieuwste formaten en 4k.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

road rebel

#99
Dat waren die Arcam/ Audiocontrol clones toch? Leuk dat ze er ook logic7 op zetten!