Nieuwe Pre/Pro van Lexicon

Started by nogirard, August 13, 2011, 11:17:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LexiconLogan

Ik ben het aan mijn "naam" verplicht deze te gaan testen!  :D
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

jaco

#26
Er komen zo te lezen 5 hoogte kanalen bij.
Ik ben benieuw hoe Lexicon er zinvol gebruik van weet te maken zonder een discrete hoogte kanaal in de source. De 5.1 naar 7.1 implementatie was erg goed. Afwachten dus of Dolby IIz ook goed werkt op 5 hoogte kanalen.

Janbo

Quote from: garmtz on August 13, 2011, 14:52:01
Vind ik niet verrassend. Er is namelijk geen passende eindversterker te vinden in de line-up van Harman. En die gaan ze ook niet even ontwikkelen.

Binnen de Harman Group valt ook Crown. De I-tech (professionele) eindversterkers hebben standaard AES/EBU. Ok ok, geschikter voor bioscoopzalen dan thuis  ;)

Kjelt

Ben benieuwd van welk merk ze het dit keer weer hebben ingekocht  :-X

Midcall

Na de bekende zeperd met hun BD-speler hebben ze bij klanten veel goodwill verspeeld. Echt veel schot zat er niet in de overige productlijn van Lexicon, en dat in een uiterst snel bewegende markt. Het zou wel eens een nu of nooit project kunnen zijn voor Lexicon waarbij het van cruciaal belang gaat zijn dat ze een foutloos product neer moeten zetten. Verdere negatieve publiciteit kan wel eens het einde worden voor Lexicon, en dat Harman hun high-end HT-ontwikkeling bij Mark Levinson onderbrengt (maar dat is enkel wat speculatie natuurlijk).
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

garmtz

Quote from: Kjelt on August 15, 2011, 22:33:07
Ben benieuwd van welk merk ze het dit keer weer hebben ingekocht  :-X

De nieuwe Lexicon is volledig door het Harman/JBL team zelf ontwikkeld. Ook de nieuwe surround post-processing komt uit die hoed. Absoluut zelf ontwikkeld dus. Dat met die Blu-ray speler is een flater geweest, zonder meer. Ook de RV-5/MC-5 waren niet zulke geslaagde producten. Ik denk echter dat ze met deze processor wel een topper hebben.

Kjelt

Quote from: garmtz on August 16, 2011, 11:47:53
De nieuwe Lexicon is volledig door het Harman/JBL team zelf ontwikkeld. Ook de nieuwe surround post-processing komt uit die hoed. Absoluut zelf ontwikkeld dus.
Dat wil dus zeggen dat ze de afgelopen jaren een groot aantal zware digitale elektro mensen hebben aangenomen want dit product is een heel andere ballgame dan ze tot nu toe hebben gedaan.
Ik ben echt benieuwd of ze echt alles zelf hebben ontwikkeld of de DSP's met HD audiocodecs hebben ingekocht bij de bekende huizen en zelf er een surround postprocessing algoritme sausje bij hebben gejongd.
Dat is op zich nog niet zo erg want het eindresultaat zal uiteraard beslissend zijn.

QuoteIk denk echter dat ze met deze processor wel een topper hebben.
Probleem is dat een topproduct wel potentiele kopers moet hebben en niet alleen de superrijken der aarde want daar kun je geen omzet mee draaien.
Ik vrees dat ze zich met de gemelde prijsstelling zelfs zwaar uit de highend consumenten markt hebben geprezen. Oftewel het aantal mensen dat dit soort bedragen zal neertellen zal niet echt heel groot zijn. Er moet echt een significant groot verschil zijn met bv de Classe processor wil men het dubbele neertellen (op een enkeling na dan). Dus mensen die nu ook projectoren kopen van 15 mile of meer dat zal dan de doelgroep zijn.
Ik moet er zelf niet aan denken iedere 3 jaar opnieuw 15000 euro te mogen neertellen voor weer het nieuwste model maar ach  :D

Teejoo

#32
Quote from: garmtz on August 16, 2011, 11:47:53
De nieuwe Lexicon is volledig door het Harman/JBL team zelf ontwikkeld. Ook de nieuwe surround post-processing komt uit die hoed. Absoluut zelf ontwikkeld dus. Dat met die Blu-ray speler is een flater geweest, zonder meer. Ook de RV-5/MC-5 waren niet zulke geslaagde producten. Ik denk echter dat ze met deze processor wel een topper hebben.
Ik geloof best dat ze een topper hebben, die dan vooral weer moet uitblinken op het postprocessing gebied. Want dat is samen met het bassmanagement waarin ze zich met de MC12 konden onderscheiden, en ook nu weer kunnen onderscheiden. De vraag is alleen wanneer de betaalbare varianten komen zonder de overbodige in- en uitgangen, zones etc. Want deze prijs is echt te veel voor een productgroep waarin de veranderingen heel snel gaan.

Ik ben ook benieuwd of ze er in slagen de muzikaliteit van de Classé te evenaren, want dat was naast de postprocessing voor mij het grootste verschil.

garmtz

Ik denk dat jullie de enorme US custom install markt over het hoofd zien... Hier is de grootste markt voor Lexicon. Veel groter dan je denkt en in die markt is Lexicon enorm populair.

Audiofiel

Maar Classé zit ook al jaren in de Custom Install, Garmt. En die hebben daar de laatste jaren veel terrein gewonnen met hun CT-series.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

nogirard

Quote from: garmtz on August 16, 2011, 14:29:40
Ik denk dat jullie de enorme US custom install markt over het hoofd zien... Hier is de grootste markt voor Lexicon. Veel groter dan je denkt en in die markt is Lexicon enorm populair.
Ik weet wel zeker dat deze pre voor een andere doelgroep dan de bovengemiddelde HT enthousiasteling is bedoeld. Onder andere deze quote in het artikel geeft dat aan: Four independent subwoofer outputs deliver accurate bass response in a wide sweet spot in home theaters with multiple seats. en In the four-rack-tall MP-20, QuantumLogic Surround adds five height channels to typical 7.1-channel home theater systems. The five additional channels include two rear-height channels, a center-channel height speaker above the center-channel speaker, and two front-height channels that double as front-wide channels.

Toch niet voor de gemiddelde HT fan. Maar veelal meer voor diegene die alles laten adviseren en inrichten door derde partijen.
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

jan-rotterdam


Een beeldverslag van Home Theatre Forum over de nieuwe MP-20 processor, duurt ca. 12 minuten en bevat aardig wat informatie.
Verwachte release datum Q2-2012



Groeten Jan






bmateijsen

Ik zeg wow... 8). Ben heel benieuwd naar de performance straks in ons JBL Synthesis systeem!

Groet,

Bjorn

jan-rotterdam

#38
Deze ook nog gevonden





Groeten Jan


Audiofiel

Eindelijk eens een serieuze XLR layout op die achterkant. 8)


Hopelijk is die Lexicon dit keer ook echt gebalanceerd opgebouwd (vanaf de DAC).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Quote from: jan-rotterdam on November 16, 2011, 20:26:16
Een beeldverslag van Home Theatre Forum over de nieuwe MP-20 processor, duurt ca. 12 minuten en bevat aardig wat informatie.
Verwachte release datum Q2-2012
Interessant begin:
@1.46 "The audio is significantly improved over what the MC-12 capabilities have"
meteen geboeid luister je verder
@2.12 "These products are mockup so they don't function right now"

WTF?  :blink: Ze claimen nu al betere performance terwijl ze geen eens een werkend product hebben?
Dan gaan ze door om op een lege nepdoos alle features uit te leggen die er nog niet zijn. Dan mis ik ook nog eens een touch screen , zit er niet op voor 15k, maar gewoon losse knoppen aan de zijkanten, lekker retro eind 20e eeuws pinautomaat look en feel dus  :yawnee:.

@6.45: CMS system: "obviously since it won't be in there at launch it is not completely defined yet", waarom breng je het dan ter sprake als je niet weet wat het gaat worden?

Ik zeg:  :nopompom:  Kom maar terug als het werkt, onvoorstelbaar dat ze 3 kwartalen voor hun release met een plastick lege doos op zo'n beurs gaan staan, dan moet je echt ballen hebben of heel desperate zijn om het bericht naar buiten te brengen in de hoop dat de mensen die het kunnen betalen ondertussen geen werkend concurrerend product kopen.

riwi

Kwa features is het zeker wel veel belovend. Sommige dingen kom je in geen enkel ander product tegen (en mis ik een beetje op de SSP800).
De audio van de ene HDMI en de video van een andere HDMI input. Leuk.

Hij zei trouwens niet dat het product een mockup was, maar de buttons. Dus het zal al best wel werken alleen hebben ze de menu's en de bediening nog niet klaar/demonstreerbaar.
Hij is configureerbaar via usb en via netwerk dus die user gui is dan van latere zorg.
Touch bediening is alleen voor GUI lovers en andere nono's ;) Heeft de SSP800 ook en is niet per definitie handig.

CMS in de pre-pro kan best leuk zijn. Al denk ik dat het steeds meer een standaard feature in projectoren en TVs is die je niet meer zo nodig extern hoeft te doen.

Teejoo

Quote from: riwi on November 16, 2011, 22:37:41
Kwa features is het zeker wel veel belovend. Sommige dingen kom je in geen enkel ander product tegen (en mis ik een beetje op de SSP800).
De audio van de ene HDMI en de video van een andere HDMI input. Leuk.

Hij zei trouwens niet dat het product een mockup was, maar de buttons. Dus het zal al best wel werken alleen hebben ze de menu's en de bediening nog niet klaar/demonstreerbaar.
Hij is configureerbaar via usb en via netwerk dus die user gui is dan van latere zorg.
Touch bediening is alleen voor GUI lovers en andere nono's ;) Heeft de SSP800 ook en is niet per definitie handig.

CMS in de pre-pro kan best leuk zijn. Al denk ik dat het steeds meer een standaard feature in projectoren en TVs is die je niet meer zo nodig extern hoeft te doen.
Ik blijf dit over the top vinden qua in en outputs / zones etc. Ik ben dus vooral benieuwd naar de eenvoudige 1 zone versies, die hopelijk wel de rest op post-processing gebied in huis hebben. Want surround deed de MC12 dankzij logic 7 erg spectaculair, hoewel wel gekleurd. De Classé is een toestel dat naar mijn smaak veel sterker is in stereo dan de MC12. Surround is wellicht natuurlijker, maar wel minder spectatculair dan een MC12. Wat we dus moeten hebben is een Classé met Lexicon processing :-)

Kjelt

Quote from: riwi on November 16, 2011, 22:37:41
Hij zei trouwens niet dat het product een mockup was, maar de buttons. Dus het zal al best wel werken alleen hebben ze de menu's en de bediening nog niet klaar/demonstreerbaar.
Ik heb het nog drie keer beluisterd (gisteren al drie keer omdat ik het zeker wilde weten) hij zegt echt:
Quote from: Kjelt on November 16, 2011, 22:26:46
@2.12 "These products are mockup so they don't function right now"

VlisChris

IK heb 1 keer geluisterd, en wat Kjelt typt: "These products are mock-ups".
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vik

Quote from: jan-rotterdam on November 16, 2011, 20:44:53
Deze ook nog gevonden





Groeten Jan



IMO wat een verschrikkelijk lelijk apparaat. 
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Ik vind de uitstraling van deze Lexicon (en Lexicon over het algemeen) wel mooi, hoewel het wel een beetje naar een speelgoedlook neigt. Desalniettemin, als de postcodeloterij bij ons valt dan ben ik zeker geinteresseerd  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

BuSpu

Ik vond de MC12 look duidelijk mooier, meer karakter.

Teejoo

Ik vind hem wel mooi uitzien, en verwacht ook kwalitatief een top apparaat.

riwi

Quote from: Christiaan S on November 17, 2011, 08:44:07
IK heb 1 keer geluisterd, en wat Kjelt typt: "These products are mock-ups".

Klopt, ik had het verkeerd gehoord gisteren  ::)

Quote from: Teejoo on November 17, 2011, 13:50:49
Ik vind hem wel mooi uitzien, en verwacht ook kwalitatief een top apparaat.

Ik vind hem ook wel mooi. In ieder geval mooi functioneel. Maar je koopt zo'n ding niet voor de looks van het frontje.