Nieuwe Pre/Pro van Lexicon

Started by nogirard, August 13, 2011, 11:17:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nogirard

Lexicon lanceert een nieuwe pre/pro (MP-20) met 12.4 kanalen

Lexicon zal op de komende Cedia de MP-20 gaan introduceren. Eerste van een nieuw op te starten serie van Lexicon.
De verwachting is dat de MP-20 in het eerste kwartaal van 2012 verkrijgbaar zal zijn tegen een prijs die hoger is dan de 11.000 tot 14.000 doller kostende oude Pre de MC-12 van Lexicon.
De bedoeling van Harman, moedermaatschappij van merken zoals Lexicon, Revel, JBL, AKG, dat de nieuwe MP-20 weer mensen moet gaan enthousiasmeren in het merk. De huidige pre, de MC-12 was qua specs namelijk achterhaald.

De nieuwe Pre/pro zal veel nieuwe snufjes op het gebied van 3d gaan ondersteunen.
Niet alleen 3d video pass-through, maar ook 4k video pass-through op alle in- en outputs.
4 subwoofer aansluitingen, 8 HDMI inputs en een tweede HDMI zone aansluiting maken onderdeel uit van de vele mogelijkheden van deze Pre.


QuantumLogic Surround 3D (QLS 3D) post processing, zal tot 12.4 kanalen, surround geluid van mono, stereo en surroundbronnen kunnen reproduceren.
Uiteraard zal in de MP-20 ook native Dolby TrueHD and DTS HD Master decoding aanwezig zijn.

Voor de originele artikelen : http://www.residentialsystems.com/article/62574.aspx en http://www.twice.com/article/472357-Lexicon_Readies_12_4_Channel_Pre_Pro.php
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

Audiofiel

Quote from: nogirard on August 13, 2011, 11:17:50
De verwachting is dat de MP-20 in het eerste kwartaal van 2012 verkrijgbaar zal zijn tegen een prijs die hoger is dan de 11.000 tot 14.000 doller kostende oude Pre de MC-12 van Lexicon.

Dat zal lastig worden voor Lexicon. Jaren te laat instappen op de laatste HD-audio codecs en dan een prijs die hoger is dan de concurrentie... Iedereen is al overgestapt op de (nota bene goedkopere) Classé SSP-800. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

nogirard

Quote from: Audiofiel on August 13, 2011, 11:39:17
Dat zal lastig worden voor Lexicon. Jaren te laat instappen op de laatste HD-audio codecs en dan een prijs die hoger is dan de concurrentie... Iedereen is al overgestapt op de (nota bene goedkopere) Classé SSP-800. ::)
Volgens mij kan deze met aansturing 4 subs, 3d video en 3d reproduceerbaar geluid en 4k video meer dan de Classé. En is de Lexicon dit maal verder dan Classé.
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

Peerless Monster

Quote from: nogirard on August 13, 2011, 11:47:59
Volgens mij kan deze met aansturing 4 subs, 3d video en 3d reproduceerbaar geluid en 4k video meer dan de Classé. En is de Lexicon dit maal verder dan Classé.

Die aansturing van 4 subs is niet heel zeldzaam...
Mijn Sunfire proc doet dat ook ;D.
En wat moet je met 3d video op een proc?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

danielo

Wordt zeker een stukje mooie techniek maar met een prijs van 2x of meer de classe vooral gemikt op highend custom builds denk ik.

Ben ik de enigste die hem wel lelijk vind ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Dirk

Quote from: danielo on August 13, 2011, 12:22:09
Ben ik de enigste die hem wel lelijk vind ?
nope :D
maar ik vind de MC's nu ook niet bepaald pure beauties 8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

riwi

Quote from: danielo on August 13, 2011, 12:22:09
Ben ik de enigste die hem wel lelijk vind ?

Ik vind hem wel mooi  :) Alleen zo'n oplichtende ring rond de draaiknop is niet helemaal mijn ding.
Aan de knoppen rond het scherm te zien is het geen touchscreen zoals bij de SSP800.

Quote from: Peerless Monster on August 13, 2011, 11:57:58
En wat moet je met 3d video op een proc?

3D video passthrough is wel een must tegenwoordig om het in ieder geval mogelijk te houden iets met 3D te gaan doen in het HT. Dat heeft de SSP800 v3 ook wel, en de oudere SSP800 zijn vriendelijk geprijst te upgraden naar wens.

Processing naar 12.4 kanalen.. Lijkt mij wat overkill, maar wie weet  ;D

Peerless Monster

Quote from: riwi on August 13, 2011, 12:32:40
3D video passthrough is wel een must tegenwoordig om het in ieder geval mogelijk te houden iets met 3D te gaan doen in het HT. Dat heeft de SSP800 v3 ook wel, en de oudere SSP800 zijn vriendelijk geprijst te upgraden naar wens.

Lekker vaag...
Het apparaat dat dienst doet als 3D vormer is de BR speler toch?
Of is het een soort van scaler die 3D kan scalen? 3D is zowieso op zijn retour vanwege de vermeende issues op het menselijk lichaam...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

riwi

Quote from: Peerless Monster on August 13, 2011, 12:37:26
Lekker vaag...
Het apparaat dat dienst doet als 3D vormer is de BR speler toch?
Of is het een soort van scaler die 3D kan scalen? 3D is zowieso op zijn retour vanwege de vermeende issues op het menselijk lichaam...

Dat is helemaal niet vaag. Met een bluray speler die 3D kan en een TV die 3D kan en een pre-pro zonder HDMI1.4 heb je nog niks aan al die 3D spullen eromheen, want dan werkt het niet (3D).
Dat jij (en ik) vindt dat 3D het niet wordt heeft toch helemaal niets te maken met of 3D passthrough een belangrijke feature in een prepro is?
Het gros van de dedicated nieuwe HT bouwers zal niet willen dat zijn HT geen 3D kan.

Audiofiel

Quote from: riwi on August 13, 2011, 12:41:38
Met een bluray speler die 3D kan en een TV die 3D kan en een pre-pro zonder HDMI1.4 heb je nog niks aan al die 3D spullen eromheen, want dan werkt het niet (3D).

Ik denk dat met de huidige trend van dubbele HDMI-poorten op de Blu-ray spelers de noodzaak van 3D-through erg klein is. Gewoon het beeld over de ene HDMI 3D versturen en geluid over de andere HDMI. Oppo heeft het en Panasonic heeft het nu al in een speler van <€200 straatprijs. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

danielo

Als deze pre/pro zijn plekje gaat vinden is dat niet om zijn 3d video of zelfs 4k passthrough maar omdat ze een bijzondere stap willen zetten op het gebied van audio processing dit zal deze pre/pro moeten maken of breken. Met de verwachte prijs is dit voor grote ht setups dus 12.4 vind ik niet zo vreemd dacht dat de 20 kanalen nog meer zou brengen persoonlijk. Zit nu met 9.3 en naar verwachting na de update 11.3 dat is voorlopig wel genoeg voor mij :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

riwi

Quote from: Audiofiel on August 13, 2011, 12:46:41
Ik denk dat met de huidige trend van dubbele HDMI-poorten op de Blu-ray spelers de noodzaak van 3D-through erg klein is. Gewoon het beeld over de ene HDMI 3D versturen en geluid over de andere HDMI. Oppo heeft het en Panasonic heeft het nu al in een speler van <€200 straatprijs. ::)

[cynische mode aan]
Precies en dan voor je kabel decoder, sat box, media player allemaal extra kabels leggen naar TV en projectoren etc.  ;D En wachten op een projector met 4 HDMI inputs. Nee dat is de route die je wil bewandelen nadat je 14k hebt neergelegd voor een pre-pro  :nowink:
[cynische mode uit]

Peerless Monster

Quote from: riwi on August 13, 2011, 12:41:38
Dat is helemaal niet vaag. Met een bluray speler die 3D kan en een TV die 3D kan en een pre-pro zonder HDMI1.4 heb je nog niks aan al die 3D spullen eromheen, want dan werkt het niet (3D).
Dat jij (en ik) vindt dat 3D het niet wordt heeft toch helemaal niets te maken met of 3D passthrough een belangrijke feature in een prepro is?
Het gros van de dedicated nieuwe HT bouwers zal niet willen dat zijn HT geen 3D kan.

Ik vond gewoon vaag wat je schreef.
Een must tegenwoordig (waarom: mode/hype?)
Iets met 3D doen... Wat dan?

De BR speler is degene die 3D doet. Waarom zou je video willen doorvoeren naar je proc?
De BR is daar veel beter in en dan rechtstreeks naar TV of beamer toch?

Hahaha ik praat hier mee als een grote, maar heb niet eens een HD scherm hangen in huis :D
(alleen een HD Ready beamer en een Pioneer plamsa HD Ready...).
En heb niks te klagen ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: riwi on August 13, 2011, 12:54:24
[cynische mode aan]
Precies en dan voor je kabel decoder, sat box, media player allemaal extra kabels leggen naar TV en projectoren etc.  ;D En wachten op een projector met 4 HDMI inputs. Nee dat is de route die je wil bewandelen nadat je 14k hebt neergelegd voor een pre-pro  :nowink:
[cynische mode uit]


[cynische mode aan]
Als je zo'n set wil kopen, dan wil je toch draadloos? ;D
[cynische mode uit]
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Voor iemand met 4 videobronnen misschien nodig, maar ik zie geen meerwaarde ten opzichte van de SSP-800.

Bij de laatste Lexicons had je nog steeds geen fatsoenlijke gebalanceerde uitgangen. Op dat gebied heeft Classé een duidelijke voorsprong. Voor een highend custom build wil je toch minimaal een gedegen gebalanceerde opbouw?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

danielo

Quote from: riwi on August 13, 2011, 12:54:24
[cynische mode aan]
Precies en dan voor je kabel decoder, sat box, media player allemaal extra kabels leggen naar TV en projectoren etc.  ;D En wachten op een projector met 4 HDMI inputs. Nee dat is de route die je wil bewandelen nadat je 14k hebt neergelegd voor een pre-pro  :nowink:
[cynische mode uit]


Weet niet waar je die 14k vandaan hebt maar de verwachting is dat die aanzienlijk meer gaat kosten.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Peerless Monster

#16
QuoteDe verwachting is dat de MP-20 in het eerste kwartaal van 2012 verkrijgbaar zal zijn tegen een prijs die hoger is dan de 11.000 tot 14.000 dollerkostende oude Pre de MC-12 van Lexicon.

Dus hij zal nog veeeeeeeeeeeeeel duurder zijn ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

riwi

Quote from: Peerless Monster on August 13, 2011, 12:59:06
Hahaha ik praat hier mee als een grote, maar heb niet eens een HD scherm hangen in huis :D

En kennelijk begrijp je ook helemaal niet hoe het werkt.

Quote from: Peerless Monster on August 13, 2011, 13:00:06
Als je zo'n set wil kopen, dan wil je toch draadloos? ;D

Ik ben van de vaste bekabeling. Geen draadloos item dat betrouwbaar werkt in mijn ogen.

Peerless Monster

Quote from: riwi on August 13, 2011, 13:04:07
Ik ben van de vaste bekabeling. Geen draadloos item dat betrouwbaar werkt in mijn ogen.

Het was cynische opmerking op basis van wat hier boven geschreven werd in cynistische vorm...
Waarom 1 kabel ipv 2 bij zo'n dure set, nou daar gaf ik weer een cynistischere operking bovenop ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

danielo

Quote from: Peerless Monster on August 13, 2011, 13:06:39
Het was cynische opmerking op basis van wat hier boven geschreven werd in cynistische vorm...
Waarom 1 kabel ipv 2 bij zo'n dure set, nou daar gaf ik weer een cynistischere operking bovenop ;D

Durf het bijna niet te zeggen maar misschien heeft apple/intel toch gelijk en hebben we een systeem nodig wat
het mogelijk maakt een BUS als kabel te hebben. Thunderbold zou dit probleem oplossen 1 kabel overal in en je kan erover zetten wat je wil, Zou het niet top zijn als je pre/pro en projector die hebben dat kan elke fabrikant stoppen met die onzinnige passthrough opties verkopen alsof het en feature is :(.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jan-rotterdam

#20
Geweldig, afgelopen week (08-08-2011) toevallig nog contact gehad met "customer support" van Lexicon m.b.t. de nieuwe processor en dit was het antwoord

QuoteHello,

We have no plans to immediately release a new processor, as the MC-12HD meets the market needs and requirements.

When we make a decision to release a new platform, our dealers will be notified and our website will reflect this as well.

All the best,

Ik kreeg in ieder geval wel antwoord op de vraag of er digitale uitgangen richting de eindversterkers op zouden zitten --> Nee dus

Groeten Jan



danielo

Quote from: jan-rotterdam on August 13, 2011, 13:11:40
Geweldig, afgelopen week (08-08-2011) toevallig nog contact gehad met "customer support" van Lexicon m.b.t. de nieuwe processor en dit was het antwoord

Groeten Jan




bizar de MP20 is nu niet bepaald een geheim de laatste 6 a 8 maanden.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

riwi

Quote from: danielo on August 13, 2011, 13:02:46
Weet niet waar je die 14k vandaan hebt maar de verwachting is dat die aanzienlijk meer gaat kosten.

De kern van mijn betoog was dat als je 14k uitgeeft dat je niet wil afzien van een feature als 3D passthrough. Denk jij dat dit betoog wijzigt als het over 20k uit draait?

Ik wil niet zeggen dat ik 3D fantastisch vind, maar ik denk dat als je zo veel geld uitgeeft dat je de mogelijkheid wel wil hebben. En niet zoals audiofiel zegt met een workaround werken zoals een 2de hdmi output poort. Als je dat zegt kan je dit ook doortrekken naar de decoding van HD. Dat kan toch ook met analoge uitgangen?

Andere zaken zijn in een pre-pro echter veel belangrijker. Zoals hoe het klinkt :)

Quote from: Peerless Monster on August 13, 2011, 13:06:39
Waarom 1 kabel ipv 2 bij zo'n dure set, nou daar gaf ik weer een cynistischere operking bovenop ;D
Ik snap het ;) Maar met 2 kabels per bron verlies je ook veel gebruiks gemak dat juist met een goed werkende pre-pro die de gebruikelijke features onder steunt zo veel beter kan worden.

Ik heb jaren gedraaid met externe HDMI switchers, analoge uitgangen, 4 of 5 bronnen, 2 weergevers etc. Het gebruik van de SSP800 die gewoon alles perfect doet is dan een verademing.

danielo

#23
Quote from: riwi on August 13, 2011, 13:15:01
De kern van mijn betoog was dat als je 14k uitgeeft dat je niet wil afzien van een feature als 3D passthrough. Denk jij dat dit betoog wijzigt als het over 20k uit draait?

Mee eens dacht alleen dat je die 11 tot 14 als prijs aannam, Moet zeggen dat ik er ook niet aan moet denken om meerdere kabels te hebben naar de displays en vooral de projector ik wordt nu al gek van alle hdmi kabels hier indien je meerdere schermen gebruikt is switching echt nodig om het nog een beetje te laten werken. Mijn 6 ingangen op mijn pre/pro zitten vol en ook de scaler heeft niet veel meer vrij.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

garmtz

Quote from: jan-rotterdam on August 13, 2011, 13:11:40
Ik kreeg in ieder geval wel antwoord op de vraag of er digitale uitgangen richting de eindversterkers op zouden zitten --> Nee dus

Vind ik niet verrassend. Er is namelijk geen passende eindversterker te vinden in de line-up van Harman. En die gaan ze ook niet even ontwikkelen.

Wat ik overigens niet lees in het bericht en wat ik zeker weet dat er in zit, is het JBL EQ systeem zoals dat ook in de SDEC's van JBL Synthesis zit. Mijn 'bronnen' hadden vermeld dat er zoiets in zou komen.