Dvd's geript, hoe nu afspeelbaar maken Smart HDI Dune?

Started by ThomasBelgium, August 12, 2011, 15:15:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Ik denk dat meneer Jobs gewoon dicteert dat je de media die je met deze proprietary rommel hebt geript alleen op zijn proprietary rommel mag afspelen..

Een vraagje: wie gaat er nou in hemelsnaam 100 DVDs rippen zonder te controleren of de boel wel afspeelbaar is via je mediaplayer?
het handigste is dan om de Dune te verkopen en een vergelijkbaar Apple product te nemen.

jowi


ThomasBelgium

Beste Jowi & Riwi (en de anderen),

Op 'scherm 1' zie je de folder met daarin de geripte bestanden op mijn mac. 'Scherm 2' is wat er te zien is nadat ik op 'Show package contents' heb geklikt.

En wat je andere comments betreft:

1-Of Jobs erachter zit weet ik net, maar vervelend is het in ieder geval wel;-)
2-Ja, ik heb een serieus risico genomen om eerst al een heel pak dvd's te rippen en dan pas de Dune aan te schaffe. Ik hoop dat me dat niet al te zuur gaat opbreken :(
3-Ik ben wel zinnens de Dune te houden

Anyway, misschien zodadelijk eens een dvd'tje rippen met Ripit met dan de optie .dvdmedia uitgeschakeld. Mss is dat een oplossing. Al moet ik dan wel helemaal opnieuw beginnen. :sleepy:

riwi

Je zou ook nog kunnen proberen om van de geripte bestanden weer een DVD te branden. Gewoon om te zien of 'het' nog wel een DVD is en dat het dan in een gewone DVD speler nog afspeelbaar is. Met een PC zou ik zeggen drop de bestanden in Nero. Nero checkt ook van alles voor dat ie begint te branden. met een Mac weet ik het niet.

Hoe lang duurde het rippen met dat programma? Ik vraag dat omdat ik me afvraag of er ook recoding is gedaan, of dat het meer een kopieer actie is geweest. Als er re-coding is gedaan dan kan je het verder vergeten met non-apple spullen.
De bestanden zien er redelijk goed standaard uit volgens mij.

Dit is een van de zaken waardoor ik geen Apple spul gebruik. Onder de kap gebeurt er vanalles waar je geen zicht op hebt. Je denkt een 1:1 rip te hebben gemaakt (zoals uit de andere post ook te lezen was) maar intussen zijn er allerlei onduidelijke handelingen verricht door de software waar jij niet van op de hoogte bent gesteld.

2 weken geleden trouwens een Apple TV in huis gehad. Die werkte prima en deed wat ie moest doen. Leuk ding wel, maar ik was wel blij dat ie mijn huis weer verlaten had een uurtje na de demo ;D Maar ik begrijp wel dat er een groot publiek is dat deze spullen erg aanspreekt.

ThomasBelgium

Net een nieuwe rip gemaakt met Ripit, met de optie .dvdmedia extensie uitgeschakeld. Resultaat; het helpt geen zier :dry:

@ riwi: Het rippen duurt ruwweg zo'n 30 min

Hier nog een paar screenshots van 'Ripit':

scherm 3: Wat je te zien krijgt als je een dvd in de drive steekt
scherm 4: Voorkeuren, scherm 'General'
scherm 5: Voorkeuren, scherm 'Compress'

Wat vooral ook onduidelijk is, is of de parameters 'Compress' wel van toepassing zijn als je gewoon 'Rip' kiest.

bart_nl

bij compressing staat M4V en dat is geen DVD codec. Voor DVD zou het M2V (MPEG2) moeten blijven. Is mij alleen niet duidelijk of je programma comprimeert. Welke andere opties heb je daar?

bart_nl

wat doet de Dune wanneer je de VIDEO_TS.IFO of VIDEO_TS.VOB file opent?

riwi

Quote from: ThomasBelgium on August 13, 2011, 14:44:45
Op 'scherm 1' zie je de folder met daarin de geripte bestanden op mijn mac. 'Scherm 2' is wat er te zien is nadat ik op 'Show package contents' heb geklikt.

De woorden "package contents" doen mij twijfelen. Betekent dat dat de video_ts die we zien niet een 'folder' is maar een enkel 'package'-bestand? Als dat zo is dan moet je op een of andere manier de video_ts inhoud uit het 'package' zien te krijgen. De Dune kan kennelijk niet 'in' het package bestand kijken. Dan zou je nog kunnen proberen om deze bestanden te hernoemen naar titel.iso Een iso bestand is ook een soort 'package' bestand, dat wel door de Dune gelezen wordt.

30 minuten is best lang om een DVD in te lezen. Dus het programma doet wel meer dan lezen en kopieren alleen verwacht ik.

bart_nl

Quote from: riwi on August 13, 2011, 16:39:23
De woorden "package contents" doen mij twijfelen.
dat is de .dvdmedia file die die Apple bedacht lijkt te hebben, waarschijnlijk om hierboven door jou genoemde redenen  :o

riwi

Quote from: bart_nl on August 13, 2011, 16:42:48
dat is de .dvdmedia file die die Apple bedacht lijkt te hebben, waarschijnlijk om hierboven door jou genoemde redenen  :o

Dat bedoel ik : de hele file structuur met video_ts folder inclusies zit in 1 groot bestand. Dat zou nog compatible met iso kunnen zijn.
Als wat jij zegt waar is en er is ge-recode naar m4v dan is het gewoon geen DVD meer nu, nog onafhankelijk van het 'package' formaat.

jowi

Dat had ik ook al geroepen..
Quote from: jowi on August 13, 2011, 11:00:32
Just extract the VIDEO_TS folder from the .dvdmedia file. Right Click--->Show Package Contents. Just copy the folder inside.

bart_nl

Quote from: jowi on August 13, 2011, 16:52:47
Dat had ik ook al geroepen..
nu ik de files in de dvdmedia file zie lijkt mij ook dat kopiƫren van de package naar een gewone losse VIDEO_TS folder zou moeten werken.