Zou graag eens een andere DAC willen beluisteren, dit is een uitnodiging ...

Started by BMW850, August 11, 2011, 22:43:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BMW850

Hallo,

Ik zou graag eens een andere DAC beluisteren aan mijn installatie, ben namelijk zeer benieuwd naar de verschillen.
Zijn er personen die deze vergelijking ook eens willen beluisteren en hun DAC eens willen beluisteren op mijn installatie?
Mijn locatie is Midden Drenthe.

• CD Transport: Shigaclone
• DAC: DDDAC1543 MK2 FULL-24 Kit.
• Accu Preamp: Fettle pinkfaun.com
• Amplifier monoblokken: ZapPulse 2.3SE met grote voeding.
• Speakers: ACR Isostatic RP400

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Tinus_

Rebuilding my HT

BMW850

Quote from: Tinus_ on August 12, 2011, 08:22:29
Even contact opnemen met Audiofiel ;)


Hij zal dit topic "neem ik aan"  ook wel lezen  ;)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

zoldar

Dag

Ik zou graag meedoen met een simaudio Moon 300D dac. Drenthe is niet erg centraal. Kunnen we niet centraler afsprekem en ook een metrum octave mee nemen in het verhaal ?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Bokitotje

ook interested. ik heb een benchmark dac-1 hdr en wil graag verschil horen een usb dac die echt async is. kijken of dat veel verschil geeft

zoldar

Quote from: xoror on August 13, 2011, 12:52:35
ook interested. ik heb een benchmark dac-1 hdr en wil graag verschil horen een usb dac die echt async is. kijken of dat veel verschil geeft

Mooie line up zo. Ben ook erg benieuwd naar de benchmark.

Ik heb overigens een mf vlink die async usb naar spdif doet.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Audiofiel

Quote from: BMW850 on August 12, 2011, 14:39:13
Hij zal dit topic "neem ik aan"  ook wel lezen  ;)

Rudy

Hij leest mee, maar zijn eigen DAC heeft te ver van huis heimwee. Met andere woorden: ik ga er niet mee op stap door het land. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

BMW850

Audiofiel ik begrijp het, no hard feelings  ;)

Let wel, ik heb dit topic gestart om een andere DAC te beluisteren op mijn installatie.
Het is goed bedoeld om een centraal punt af te spreken, maar dan heb ik nog geen idee wat de verschillen zijn "op mijn set"  ;)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

dre73

en zelf iets als de buffalo dac bouwen?

ik ben ook aan het rondkijken ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

BMW850

Quote from: dre73 on August 14, 2011, 17:13:22
en zelf iets als de buffalo dac bouwen?

ik ben ook aan het rondkijken ;)

Zou deze ook graag willen horen, heb gemerkt dat de spanning (b.v goede regulatoren) naar de DAC heeeel belangrijk is en anders klinkt.
Maar daar ga ik nu verder niet op in  ;)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

JoBBe

Hier ook interesse, heb een gemodificeerde benchmark DAC1(de soundevolution versie). Drenthe is prima te doen.
Use the SIPS Luke, use the SIPS....

Isflicka

Quote from: zoldar on August 12, 2011, 20:55:34
Dag

Ik zou graag meedoen met een simaudio Moon 300D dac. Drenthe is niet erg centraal. Kunnen we niet centraler afsprekem en ook een metrum octave mee nemen in het verhaal ?

Heb zelf een aardige verzameling DAC's o.a. de Metrum Quad en 2 X Octave (standaard en een hobby modificatie exemplaar) maar Drenthe is mij iets te ver.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff