Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Witalik

Quote from: darkrunner on March  7, 2020, 20:01:50
Subs van DD Audio zijn onverslaanbaar imo, kleine monstertjes die zeer groots klinken, nu ben tevreden van men Audison ma moest ik een nieuwe nodig hebben dan zeker een DD Audio

Die Gladen amps zijn gewoon zeer goed doe je gene miskoop mee.

Als jij graag een DD Audio wilt kan ik je wel helpen om die Audison afhandig te maken van je haha. Maar ik gok dat die DD audio een stuk dieper is dus dan moet die kist ook weer groter zijn. Ik wil zo min mogelijk inleveren qua ruimte. En wat ik sowieso apart vind is dat de meeste behuizingen de unit in de schuine zijde hebben. Ik moet hem juist hebben met de unit in de rechte zijde. zodat ie van de achterbank af gepositioneerd is zeg maar.

Quote from: WilcoL on March  8, 2020, 07:17:37
Ik hoef je denk ik niet te vertellen dat de inhoud en je beschikbaar vermogen bepalend zijn voor wat het theoretisch het beste zal gaan doen.

Dus: hoeveel liters en vermogen heb je en wat zoek je in een sub?

Ain't no thing but a chicken wing...



Ja dat snap ik, kijk ik vind dat formaatje van die audison nog redelijk te toen. Maar zo'n vierkante behuizing van 30 a 40 diep vind ik dan weer teveel. Ik heb dus ook een Gladen RC 600 dus opzich heb ik goed vermogen voor een leuke unit.

Ik weet wel dat ik een gesloten sub meestal lekkerder vind spelen , dus die zijn dan gelukkig meestal wel compact.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

darkrunner

Die van DD audio is compacter ( LE-S06d) dan die van Audison

Laa je ook niet afschrikken door die 6,5 inch, dat klein ding speelt mening merken hun 10/12 sub naar huis.

https://m.youtube.com/watch?v=3y9JtityFg4

Witalik

Quote from: darkrunner on March  8, 2020, 21:12:15
Die van DD audio is compacter ( LE-S06d) dan die van Audison

Laa je ook niet afschrikken door die 6,5 inch, dat klein ding speelt mening merken hun 10/12 sub naar huis.

https://m.youtube.com/watch?v=3y9JtityFg4

Ook gesloten ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

darkrunner

Die zijn gepoort maar klinken qua sq zeer goed, ben ook geen fan van ported subs maar wel van DD audio hun ported subs klinken ondanks de poort zeer strak.

Witalik

Quote from: darkrunner on March  8, 2020, 21:36:13
Die zijn gepoort maar klinken qua sq zeer goed, ben ook geen fan van ported subs maar wel van DD audio hun ported subs klinken ondanks de poort zeer strak.

Ja ok maar gepoort zijn de meeste behuizingen toch stukje groter ? Vandaar.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

darkrunner


Witalik

Quote from: darkrunner on March  8, 2020, 21:43:46
Klopt met uitzondering van DD audio

Ja ik zie het, ik dacht dat dat type wat je opgaf de driver was maar dat is een complete behuizing met unit. Is wel stukje kleiner inderdaad dan die Audison. Vraag me af hoe deze het tegenover elkaar doen :-)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Exxar

Als je al een Gladen versterker hebt, waarom kijk je dan niet eens naar de Gladen subwoofers uit bvb de SQX serie? Ik heb de SQX 10 in mijn auto en dat klinkt echt niet verkeerd gekoppeld aan een Mosconi D2 500.1 versterker.

darkrunner

#1158
Omdat een DD audio beter speelt :)

+ ik wilde een compacte sub kist die zo min mogelijk plaats in neemt en makkelijk in/uit de koffer te halen is (Audison kist 12 Liter, Gladen Sqx 10 sub aanbevolen 36 liter)

Nu die Audison speelt ook gewoon lekker, DD audio kan nog compacter en is iets meer fun waar de Audison wat meer laid back is tov de DD audio

Met de nieuwe auto (Tipo berline) heb ik koffer ruimte zat ma dan zou ik nog steeds voor een DD audio gaan moest ik ooit een nieuwe sub nodig hebben.

Lion of Judah

Quote from: darkrunner on March 13, 2020, 08:03:58
Omdat een DD audio beter speelt :)
Grapje zeker, zou ik wel eens willen horen dan.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

WilcoL

Ik vind DD heel hard blijven roepen nou niet echt een fantastisch advies. Daar heeft een ander toch niet veel aan? Ik vind ook dat ik in de auto met -één van de- beste subs ooit speel voor mijn smaak en muziekkeuzes, maar dat is persoonlijk.

Ik zou toch echt een advies toespitsen op mogelijke inhoud van je behuizing, muzieksmaak en wensen van de luisteraar...

Ain't no thing but a chicken wing...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

darkrunner

Het ging over compacte subs bij de les blijven een advies van subs in kisten van 30 liter is niet compact...


WilcoL

Quote from: darkrunner on March 13, 2020, 12:29:08
Het ging over compacte subs bij de les blijven een advies van subs in kisten van 30 liter is niet compact...

Ik dacht niet dat ik ergens iets geroepen had over een merk of type? Ik heb nog steeds niets over liters ofzo gehoord, dus heb ook nog geen persoonlijk tips gegeven.

Maar ik ben hier niet om ruzie te maken  ;D
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

toetertje

Soms begint het bij mij ook wel weer te kriebelen.
Heb vroeger in de tijd van de Emma, aardig wat sq wedstrijden gedaan.
En heb nog wel het een en ander aan moois liggen.  ;D

WilcoL

Quote from: toetertje on March 13, 2020, 12:44:26
Soms begint het bij mij ook wel weer te kriebelen.
Heb vroeger in de tijd van de Emma, aardig wat sq wedstrijden gedaan.
En heb nog wel het een en ander aan moois liggen.  ;D

Gewoon in gaan bouwen dan!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Witalik

Quote from: darkrunner on March 13, 2020, 08:03:58
Omdat een DD audio beter speelt :)

+ ik wilde een compacte sub kist die zo min mogelijk plaats in neemt en makkelijk in/uit de koffer te halen is (Audison kist 12 Liter, Gladen Sqx 10 sub aanbevolen 36 liter)

Nu die Audison speelt ook gewoon lekker, DD audio kan nog compacter en is iets meer fun waar de Audison wat meer laid back is tov de DD audio

Met de nieuwe auto (Tipo berline) heb ik koffer ruimte zat ma dan zou ik nog steeds voor een DD audio gaan moest ik ooit een nieuwe sub nodig hebben.

Laat maar weten als je die Audison weg doet :-)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

jon81

Is er hier iemand die wat zinnigs over mijn installatie kan zeggen?

Onlangs heb ik mijn hele car audio installatie in mijn nieuwe auto ingebouwd en nu klinkt het niet echt naar mijn zin.
Dat was in mijn vorige auto eigenlijk ook al zo.

Het betreft de volgende apparatuur:
HU: Alpine cda 137 bti+pxa-h100
FS: Pioneer TS c171prs (Versterkt)
AS: Pioneer coaxiaal (aangestuurd door hu)
SW: Phoenix Gold Xmax 12"
Amps: Signat ram 2 mk 2
          Signat ram 3 mk 2

Eerder had ik een Alpine cda 117ri en sinds ik die vervangen heb klinkt het eigenlijk een stuk minder.
Composet produceert zeer weinig lage tonen, zo erg zelfs dat de coaxiale speakers in de achterdeuren meer produceren.
Dat ligt niet aan de fase, want als ik de balans en/of fader verschuif wordt het niet beter.

Voordat de versterkers er in zaten zat de composet ook op de HU en dat gaf eigenlijk hetzelfde beeld.

Zou er iets mis kunnen zijn met de Alpine of de Compo, of zie ik ergens een instelling over het hoofd?
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

toetertje

Theoretisch moet je met deze setup echt wel een zeer serieus resultaat kunnen halen.
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe het ingebouwd is, met welk materiaal en in welke auto.
Van de prs weet ik dat het niet echt knallers zijn qua bas, maar ze kunnen vreselijk goed klinken.
De h100 is niet zo uitgebreid, maar toch moet het hiermee kunnen.

Met de prs compo, heb ik in het verleden zelfs wedstrijden gewonnen. (sq).

WilcoL

Quote from: jon81 on April 29, 2020, 11:08:07
Is er hier iemand die wat zinnigs over mijn installatie kan zeggen?

Onlangs heb ik mijn hele car audio installatie in mijn nieuwe auto ingebouwd en nu klinkt het niet echt naar mijn zin.
Dat was in mijn vorige auto eigenlijk ook al zo.

Het betreft de volgende apparatuur:
HU: Alpine cda 137 bti+pxa-h100
FS: Pioneer TS c171prs (Versterkt)
AS: Pioneer coaxiaal (aangestuurd door hu)
SW: Phoenix Gold Xmax 12"
Amps: Signat ram 2 mk 2
          Signat ram 3 mk 2

Eerder had ik een Alpine cda 117ri en sinds ik die vervangen heb klinkt het eigenlijk een stuk minder.
Composet produceert zeer weinig lage tonen, zo erg zelfs dat de coaxiale speakers in de achterdeuren meer produceren.
Dat ligt niet aan de fase, want als ik de balans en/of fader verschuif wordt het niet beter.

Voordat de versterkers er in zaten zat de composet ook op de HU en dat gaf eigenlijk hetzelfde beeld.

Zou er iets mis kunnen zijn met de Alpine of de Compo, of zie ik ergens een instelling over het hoofd?
Inbouw (zéér belangrijk!) en crossover settings lijken me de eerste zaken waarna je zou moeten kijken. Ik sluit me aan bij Toetertje: de PRS kan zeker behoorlijk klinken, maar je moet er geen wonderen van verwachten qua output (maar kan hard genoeg voor normale mensen hoor [emoji16]).

Ain't no thing but a chicken wing...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

jon81

Inbouw zit nu goed volgens mij, ik heb de mids in een mdf ring gemonteerd en de deuren flink gedempt met bitumen en isolatie.

De auto is een Citroen C4, misschien niet de meest voor de hand liggende auto hiervoor, maar volgens mij zijn de locaties van de drivers niet verkeerd.
Zeker aangezien de achterspeakers wel lage tonen lijken te produceren (maar wel dof, dus wellicht die crossovers inderdaad)

Het hoeft zeker niet hard te gaan, het gaat me er vooral om dat het goed klinkt.

Quote from: toetertje on April 29, 2020, 11:16:36
Theoretisch moet je met deze setup echt wel een zeer serieus resultaat kunnen halen.
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe het ingebouwd is, met welk materiaal en in welke auto.
Van de prs weet ik dat het niet echt knallers zijn qua bas, maar ze kunnen vreselijk goed klinken.
De h100 is niet zo uitgebreid, maar toch moet het hiermee kunnen.

Met de prs compo, heb ik in het verleden zelfs wedstrijden gewonnen. (sq).

Waarmee stuurde je destijds de prs aan? En was deze actief of passief aangestuurd?
Actief kan bij mij ook in deze setup, alleen kom ik dan twee kanalen te kort (op de pxh) en zou ik de speakers in de achterdeuren niet meer kunnen aansturen, wat mij een hoop gezeur vanaf de achterbank oplevert  ::)
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

toetertje

Mijn wedstrijd auto was een c5 break, dus je hoeft je niet te schamen.  :D
Ik had alles actief aangestuurd met de oudere grote broer van jouw processor.

Zo te horen ligt het bij jou dus niet aan de combi van apparatuur en de inbouw.
Dan blijft er dus maar 1 ding over, en dat is afstelling. Ik zou dan even helemaal
op nieuw beginnen. Eerst beginnen met de frontspeakers, dan rear en als laatste
de sub erbij zetten.
Het perfect afregelen en instellen, kost vaak meer moeite en tijd, dan het inbouwen.

jon81

Quote from: toetertje on April 29, 2020, 15:15:17
Mijn wedstrijd auto was een c5 break, dus je hoeft je niet te schamen.  :D
Ik had alles actief aangestuurd met de oudere grote broer van jouw processor.

Zo te horen ligt het bij jou dus niet aan de combi van apparatuur en de inbouw.
Dan blijft er dus maar 1 ding over, en dat is afstelling. Ik zou dan even helemaal
op nieuw beginnen. Eerst beginnen met de frontspeakers, dan rear en als laatste
de sub erbij zetten.
Het perfect afregelen en instellen, kost vaak meer moeite en tijd, dan het inbouwen.

Daar ga ik dan binnenkort eens wat tijd in steken  8)
Mocht ik er niet uitkomen, dan kan ik altijd nog ergens hulp vragen.

Een goede car audio shop moet dat toch ook wel voor elkaar kunnen krijgen lijkt me.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

toetertje

Helaas kun je er niet van uitgaan dat iedere caraudioshop daar kaas van gegeten heeft.
Een kennis van mij heeft een mosconi dsp set in zijn bmw laten bouwen voor bijna 2000 euro,
en dat klonk echt nergens naar. De inbouw was goed gedaan, maar de afstelling was echt ruk.
Uit welke omgeving kom je eigenlijk?

jon81

Quote from: toetertje on April 29, 2020, 16:46:04
Helaas kun je er niet van uitgaan dat iedere caraudioshop daar kaas van gegeten heeft.
Een kennis van mij heeft een mosconi dsp set in zijn bmw laten bouwen voor bijna 2000 euro,
en dat klonk echt nergens naar. De inbouw was goed gedaan, maar de afstelling was echt ruk.
Uit welke omgeving kom je eigenlijk?

Dat is echt zuur  :(

Ik kom uit Zeeuws-Vlaanderen, hier in de buurt weinig caraudioshops, maar aan de andere kant van de westerscheldetunnel zijn er wel een paar.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

WilcoL

#1174
Valt allemaal mee hoor: de PXA100 is simpel, maar effectief. Zelf jaren meegespeelt. Een Mosconi DSP is heel wat geavanceerder en ingewikkeld.

Als je met de passieve filters tussen de PRS en je rear speelt en de PXA dus noet actief gebruikt, de kanalen van de PXA op high pass (of full of flat, maar dat kan niet dacht ik) zetten en zo'n laag mogelijke frequentie inzetten en de steilheid (slope) op 0 of 6db zetten. Dan gebruik je dus effectief de passieve filters van je speakers. Vooral niet dubbel gaan filteren,  dus de PXA niet op 80hz en 24db zetten ofzo.

Probeer dat eens...

Ain't no thing but a chicken wing...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear