Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

H&C Hifi

Quote from: Jeroen V on June 18, 2018, 15:12:55
Ik had het ook al in 'onze auto en toebehoren' gevraagd, maar geen reactie gekregen (ach, had ik het maar in het juiste topic moeten plaatsen :))

Wie kent er een goed inbouwstation, bij voorkeur in de buurt van Amsterdam, voor een mooi systeem inclusied schermpjes voor de kinderen op de achterbank. Ik ben een beetje aan het kijken wat voor leaseauto ik ga uitzoeken, en zit ook te denken aan een 'goedkopere' auto waarbij ik een behoorlijk budget zal overhouden om een systeem in te laten bouwen. (zal zo'n 10.000 zijn, dus dan kan je denk ik wel iets moois voor laten inbouwen)

mocht je weten wat je wilt ken ik er ook nog wel  :)

Jeroen V

Quote from: WilcoL on June 18, 2018, 15:35:01
Snijders!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Thx! En nog in Zaandam ook (ik woon in Koog aan de Zaan :))

Quote from: HcHifi.nl on June 18, 2018, 17:46:42
mocht je weten wat je wilt ken ik er ook nog wel  :)
Ah, ik bekijk nu pas eigenlijk goed jouw logo.... Ik stuur je even een PM....

Dirkjanboon

in mijn Citroën C3 Collection 5 ( 2015) heb ik een Clarion RD4 radio en cd met 6 luidsprekers en een Parrot mki 9200 met eigen versterker en display .
ik ben er zeer te vrede mee het klinkt volwassen genoeg , het moet natuurlijk wel mogelijk blijven om de muziek aan te passen op de omstandigheden.
dank zij het op een na meest luxe niveau lukt dat ook .
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

WilcoL

Ik ben weer eens lekker bezig...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Lion of Judah

Quote from: WilcoL on August 21, 2018, 11:52:18
Ik ben weer eens lekker bezig...[/img]

Zeker! Blijft leuk, knutselen met car-audio.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

GPO

#1105
Onlangs een Nissan Qashqai gekocht en deze een audio upgrade gegeven. Prima uitgevoerd door Marcel van HcHifi!  :pompom:

Stock radio vervangen door Kenwood DDX4018DAB & stock front speakers vervangen door Focal 165AS composet.

Erg tevreden ermee!

Alleen nu merk ik met diepe bas, dat de deurpanelen wat mee trillen...  :P ....dus dat wil ik zelf aanpakken met bitumen.

Het hoeft geen super SQ setup te worden, maar die trillingen minimaliseren zou wel fijn zijn.

Iemand nog advies hierin? Ik zag bv een "starter kit" zoals deze: https://www.carshopfortuin.nl/dempingsmateriaal/97-silent-coat-starter-set-4751011240430.html
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

knubbe

#1106
Nvrmnd, zie dat je compleet pakket zoekt.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

GPO

Quote from: knubbe on November  7, 2018, 11:40:02
Nvrmnd, zie dat je compleet pakket zoekt.

Ik heb geen ervaring met het dempen van een autodeur en wat ik exact nodig hebt, dus of ik een compleet pakket zoek of gewoon wat bitumen tegen het deurpaneel aan moet plakken ... dat weet ik niet zeker.... :)

Heb je advies?
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

knubbe

Mbt de trillingen zou ik zeggen dat bitumen/ontdreuningsplaat wel effect gaat hebben.
Verder vooral kijken naar bevestiging. Zitten je speakers in de deurpanelen gemonteerd?
Beter is om ze op de deur zelf te krijgen :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

GPO

Quote from: knubbe on November  7, 2018, 11:46:59
Mbt de trillingen zou ik zeggen dat bitumen/ontdreuningsplaat wel effect gaat hebben.
Verder vooral kijken naar bevestiging. Zitten je speakers in de deurpanelen gemonteerd?
Beter is om ze op de deur zelf te krijgen :)

eh, ze zitten op de deur (het metalen frame dus) en niet op het deurpaneel (plastic).... zitten speakers niet altijd op de deur gemonteerd? Lijkt me toch het meest logisch of zeg ik nou iets raars :ohmy:

Ik denk dat het meeste van het trillen komt van de ruimte tussen deur en deurpaneel. Wss gaat het paneel meetrillen en dat hoor je dan. Als ik het deurpaneel goed aandruk met mijn hand terwijl er diepe bas gespeeld wordt, dan is het al een heel stuk minder.

Ik verwacht dan ook het meeste van dat "foam" (sound absorber) aangezien die volgens mij de ruimte tussen deurpaneel en deur opvult.

Is neem ik aan een kwestie van uitproberen?
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

knubbe

Quote from: GPO on November  7, 2018, 13:26:15
eh, ze zitten op de deur (het metalen frame dus) en niet op het deurpaneel (plastic).... zitten speakers niet altijd op de deur gemonteerd? Lijkt me toch het meest logisch of zeg ik nou iets raars :ohmy:

Ik denk dat het meeste van het trillen komt van de ruimte tussen deur en deurpaneel. Wss gaat het paneel meetrillen en dat hoor je dan. Als ik het deurpaneel goed aandruk met mijn hand terwijl er diepe bas gespeeld wordt, dan is het al een heel stuk minder.

Ik verwacht dan ook het meeste van dat "foam" (sound absorber) aangezien die volgens mij de ruimte tussen deurpaneel en deur opvult.

Is neem ik aan een kwestie van uitproberen?

Inderdaad gewoon uit proberen door er iets tussen te stoppen.

Bitumen aanbrengen op je metalen panelen zorgt ervoor dat de eigenfreq omlaag wordt gehaald. Kan dus ook helpen voor je trillingsprobleem.

Overigens zitten bij mij de speakers op de panelen en niet op de deur zelf, het bestaat dus :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WilcoL

Dat hierboven dus [emoji1]

Ik heb Silent Coat dichtgesmeerd met Brax Exvibration en daaroverheen Noise Isolator op het plaatstaal aan de "straatkant" van mijn deuren. Het staal waar het deurpaneel tegen aan komt heb ik zoveel mogelijk voorzien van Silent Coat en Exvibration, deurpaneel op tactische plaatsen voorzien van Sound Absorber. En -niet onbelangrijk- een ring van Sound Absorber rondom de midwoofers zodat deze zo min mogelijk 'lekken' tussen het deurpaneel en rooster daar in...

En als je toch bezig bent: losse kabeltjes en stangetjes in je deur zoveel mogelijk fixeren en/of omwikkelen met linnentape. Want vooral ook dat soort dingen kunnen irritant hoorbare trillingen gaan geven...




Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

GPO

Quote from: WilcoL on November  7, 2018, 14:22:53
Dat hierboven dus [emoji1]

Ik heb Silent Coat dichtgesmeerd met Brax Exvibration en daaroverheen Noise Isolator op het plaatstaal aan de "straatkant" van mijn deuren. Het staal waar het deurpaneel tegen aan komt heb ik zoveel mogelijk voorzien van Silent Coat en Exvibration, deurpaneel op tactische plaatsen voorzien van Sound Absorber. En -niet onbelangrijk- een ring van Sound Absorber rondom de midwoofers zodat deze zo min mogelijk 'lekken' tussen het deurpaneel en rooster daar in...

En als je toch bezig bent: losse kabeltjes en stangetjes in je deur zoveel mogelijk fixeren en/of omwikkelen met linnentape. Want vooral ook dat soort dingen kunnen irritant hoorbare trillingen gaan geven...




Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

haha vet. Lijkt me een leuke zaterdag/zondag besteding. Een maat van me staat ook al te popelen om te helpen mijn deuren te tweaken..

:headbanging:

nou nog een weekend vinden met genoeg tijd....  ::)
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

WilcoL

Quote from: GPO on November  7, 2018, 14:42:04
haha vet. Lijkt me een leuke zaterdag/zondag besteding. Een maat van me staat ook al te popelen om te helpen mijn deuren te tweaken..

:headbanging:

nou nog een weekend vinden met genoeg tijd....  ::)
Ach, leuke bezigheid toch? Veel rendement en relatief weinig kosten. En tussentijds frequentie sweeps doen of er niets trilt... En na verloop van tijd? Trilt er toch wel weer ergens iets [emoji1][emoji39][emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

darkrunner

#1114
Ctk demping van 4mm meer heb je niet nodig top spul.

Witalik

Hoeveel kilo van dat spul gaat er gemiddeld in een auto ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

darkrunner

#1116
Met 1 pak Ctk Premium 4.00mm kom je ruim toe voor je 2 voordeuren, dan nog noppen (Silent Coat Sound Absorber 15 heb ik) aan de binnenkant van je kunststof deurpaneel en klaar, isolator is onnodig met die Ctk Premium.

Raphie

Voor de W213 vandeweek weer een 10mm plus en min laten aanleggen, speakerkabel naar voren, die moet op de subwoofer onder het dashboard worden afgetapt.
Dan kan de Hertz DCP1 weer op de JL Audio sub worden aangesloten en doet de onderste oktaaf het ook weer goed :)

Daarna maar eens kijken voor een goede pasklare combo set. Rainbow heeft speciale sets voor mercedes. Wil nu iets volledig plug & play.
JBL PRX Power!

marcelvandekamp

Ik heb zelf voor de kinderen een ICE syeem gebouwd. Op basis van een raspberry pi, , schermen die ik nog had liggen van auto DVD speler, een PS3 controller en een stapel software. resultaat: Game systeem PS1/NES/SuperNES enz. Kodi mediaplayer. Alles bedienbaar met de PS3 controllers. En twee blije kinderen.
Uiteindelijk 2 RPi's gebruikt zodat de kinderen onafhankelijk van elkaar kunnen kijken. kostenplaatje: 2x RPi, 2x PS3 controllers (had ik nog liggen) , 2 LCD schermen, en heel wat tijd.
met vriendelijke groet,

marcel

Raphie

Ff een vraagje over de Hertz HCP 1D versterker, ik heb deze in de koffer samen met een JL Audio PowerWedge cs113tg-tw5v2-2.

Dit klinkt goed, maar de woofer is 2ohm en de versterker mono 2ohm of 4ohm.
De versterker heeft wél een speaker out 1 en 2 maar zegt niks over een "bridged mode" (de plus van een en de min van twee) moet ik de sub idd bridged aansluiten? Of past de versterker de impedantie gewoon aan aan de woofer? Want hij is mono en brugt dus niet vanaf stereo.
De handleiding zegt hier niks over. Wie weet het antwoord?
JBL PRX Power!

Exxar

#1120
Wat ik uit deze online handleiding afleid, is dat er maar 1 aansluiting mogelijk is bij de 1D. Ik zou gewoon de handleiding volgen en de sub op de linker klemmen aansluiten. Veel kans dat de rechter kant niet eens aangesloten is binnenin de versterker.
Er valt ook niets te bruggen, het is een 1 kanaals versterker.

http://www.hertzaudiovideo.com/car-audio-amplifier-hcp1d/

Pagina 38 in de handleiding.

Witalik

Wat voor nut heeft het om een monoblock te bruggen dan? Hij is toch 2 OHM stabiel en je sub is 2 OHM gewikkeld. Perfect toch?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Raphie

Idd, ik wilde het even zeker weten, dus de 2 ohm driver zorgt voor 2 ohm belasting.
JBL PRX Power!

Raphie

#1123
Volgende stap wordt deze vóór
https://www.just-sound.de/lautsprecher/rainbow-il-c4-2s-mb-w222-w217-w253-w213-w205-mercedes-lautsprecher/a-69518/ als een van onze sponsors een betere prijs heeft, hoor ik het graag per PB
JBL PRX Power!

Witalik

Je speaker bepaald de belasting of de wikkeling ervan of de combinatie van speakers . Je moet alleen zorgen dat je versterker stabiel is op de weerstand dat je hen belast. Niet alles is 2 OHM stabiel maar monbokken juist weer wel.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"