Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner


NielsLu

Quote from: mijkie on March 11, 2018, 12:46:34
heb wel vraagje over de RS, heeft deze nu wel of geen inline-filter, dat is mij niet helemaal duidelijk !

op de ene foto zie je een gezamenlijk filter, van woofer en tweeter in 1 doosje en bij de andere foto, die ik vind op het www, zie je een klein filter op de drivers gemonteerd, op woofer en tweeter apart

soms is een gescheiden filter wel handig als je tweeter en woofer separaat wilt versterken, iemand die daar een antwoord op heeft ?

Er is een losse inline filter voor de tweeter aanwezig, de woofer gaat rechtstreeks dus apart versterken is geen probleem. Het filter is wel los, dus de tweeters zouden rechtstreeks aan een versterker kunnen (mits actief gefilterd uiteraard).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Ik overweeg om de Blam speakers terug te brengen...

Wat zouden jullie voor composet inbouwen (rekening houdend met de HU) waar een serieuze kickbass/afgrond laag in zit, hebben jullie tips? Tweedehands is wat mij betreft ook geen probleem, het budget wil ik graag onder € 150 houden voor de set. Een versterker inbouwen is niet de bedoeling.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

WilcoL

Quote from: NielsLu on March 11, 2018, 16:50:44
Ik overweeg om de Blam speakers terug te brengen...

Wat zouden jullie voor composet inbouwen (rekening houdend met de HU) waar een serieuze kickbass/afgrond laag in zit, hebben jullie tips? Tweedehands is wat mij betreft ook geen probleem, het budget wil ik graag onder € 150 houden voor de set. Een versterker inbouwen is niet de bedoeling.
Nou, "afgrond laag" gaat hem echt niet worden. Iets wat met 24db@50hz nog echt retestrak speelt kan wel gaan lukken, maar dan moet je inbouw echt wel topnotch zijn. En moet je bijvoorbeeld wel echt drivers min of meer gaan matchen met het volume wat je in je deur tot je beschikking hebt. Maar, sowieso:
1. Deuren echt heel goed dood en zo veel mogelijk openingen in het staal dicht maken.
2. MDF of stallen ringen monteren.
3. Versterker er op!
4. Juiste speaker selecteren icm met je deuren.

Resumerend: het is allemaal van behoorlijk wat factoren afhankelijk. Zo heb ik destijds in m'n BMW qua 16cm zeer goede midbass-laag resultaten geboekt met de Xetec G6'jes en ESX VE6.2 (mijn deuren en panelen waren toen extreem). Toen ik een keer de "illustere" Micro Precision 5.16 heb aangeschaft vanwege het overlijden van 1 Xetec driver bleef er van heel de sound, het mid-laag en de belastbaarheid helemaal niets meer over. En die 5.16 lijkt best veel op de Xetec (afgeleid van dezelfde scanspeak driver)... En anderen speelde er erg briit mee in hun setup. Er is dus geen gouden formule die altijd werkt.

Als ik tóch wat zou moeten roepen denk ik aan de hogere lijnen van Rainbow (helaas voor jou heb ik net een setje Platinum's verkocht), de oude Utopia's van Focal, Exact! M18W's en je zou natuurlijk ook eens kunnen kijken of die MP 5.16's bij jou wel werken (staat nog oets op Marktplaats).

En de eenvoudigste oplossing? HP voor de midbass toepassen rond de 80hz en een subje erbij plaatsen [emoji6]


Een zomerse instelling in de herfst is het halve werk...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

darkrunner

#1054
Zet er een plug/play iso versterker tussen moet je geen kabels trekken, die set terug brengen is zinloos want in die prijsklasse ga je nieuw niet veel beter vinden.

NielsLu

Quote from: darkrunner on March 11, 2018, 17:29:51
Zet er een plug/play iso versterker tussen moet je geen kabels trekken, die set terug brengen is zinloos want in die prijsklasse ga je nieuw niet veel beter vinden.

En tweedehands? Ik zoek dan dus een set met lekker diep laag (dat sublaag onmogelijk is snap ik uiteraard ook) en lekkere warme klank.

Als ik voor rond dat budget tweedehands een leuk setje zou kunnen kopen, wat zou dan te adviseren zijn? Ik heb nog een i-sotec iso-versterker liggen, deze zou er eventueel tussen kunnen (maar dan moet ik een geschikte adapter kabel zien te vinden).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

WilcoL

Quote from: NielsLu on March 11, 2018, 19:34:42
En tweedehands? Ik zoek dan dus een set met lekker diep laag (dat sublaag onmogelijk is snap ik uiteraard ook) en lekkere warme klank.

Als ik voor rond dat budget tweedehands een leuk setje zou kunnen kopen, wat zou dan te adviseren zijn? Ik heb nog een i-sotec iso-versterker liggen, deze zou er eventueel tussen kunnen (maar dan moet ik een geschikte adapter kabel zien te vinden).
Ik zou eens naar die Esx vision ve6.2c composet gaan kijken. Is de MK2 versie (ik had zelf de MK1) en deze schijnt nog beter te zijn als de eerste versie.

Staat nu op Marktplaats voor 179,- terwijl hij overal 299,- kost.

Goede midwoofers, zeer goede tweeters!

Een zomerse instelling in de herfst is het halve werk...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

darkrunner

#1057
Audio system, Ground zero, Hifonics, Dls compo setje met een kickbass midwoofer 2dehands moet wel te vinden zijn.

H&C Hifi

Ik verkoop de blam ook al sinds het begin het op de markt is.
Met veel std HU's klinkt het gewoon niet top.. een iso versterker
Kan al veel verschil maken maar dan word de hele ingreep wel meteen erg veel kostbaarder..

Het mooiste zou zijn een iso versterker met dsp.. blam heeft er 1 kost officieel bijna 500 euro..
Exact hetzelfde toestel alleen met een andere logo (Axton) koop je voor ongeveer 300 euro..

Wil je dit allemaal niet zou ik het volgende doen :

Compo eruit en simpele coax erin.
Koop een Alpine Swe-815 actieve sub voor in de kofferbak.

Kost samen nog geen 220 euro en klinkt gegarandeerd veel beter dan je huidige setup.


Succes  ;)


WilcoL

Quote from: HcHifi.nl on March 13, 2018, 22:29:42
Compo eruit en simpele coax erin.
Koop een Alpine Swe-815 actieve sub voor in de kofferbak.
Succes  ;)

Goede tip! En ik hoor vvaker dat de Alpine Swe-815 z'n geld inderdaad meer dan waard is....
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

darkrunner

#1060
Of een kleine amp (zijn er al kleiner dan een hand) die je ergens onderin je dashboard wegwerkt, kan je nog steeds genieten van je composet.

Bv een massive audio.

NielsLu

#1061
Vandaag heb ik een set Morel Maximo Ultra 602 gekocht, deze heb ik gehoord (zonder subwoofer) en klonk naar mijn idee veel belovend. Ik wil ook nog mdf ringen in de deuren maken waarop de woofers komen (ipv de plastic ringen waar ze nu op zitten).

Ik ga deze set één van de komende dagen inbouwen samen met een I-sotec Medialink (die had ik nog). Mocht de laagweergave niet voldoende zijn dan ga ik op deze versterker een kleine subwoofer aansluiten en in de kofferbak zetten.


Zodra alles erin zit zal ik mijn ervaring delen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

WilcoL

Quote from: NielsLu on March 14, 2018, 21:46:42
Vandaag heb ik een set Morel Maximo Ultra 602 gekocht, deze heb ik gehoord (zonder subwoofer) en klonk naar mijn idee veel belovend. Ik wil ook nog mdf ringen in de deuren maken waarop de woofers komen (ipv de plastic ringen waar ze nu op zitten).

Ik ga deze set één van de komende dagen inbouwen samen met een I-sotec Medialink (die had ik nog). Mocht de laagweergave niet voldoende zijn dan ga ik op deze versterker een kleine subwoofer aansluiten en in de kofferbak zetten.


Zodra alles erin zit zal ik mijn ervaring delen.
Leuke set. Enige is dat die Morel redelijk powerhungry is...

Een zomerse instelling in de herfst is het halve werk...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

NielsLu

Ik hoop dat de I-sotec voldoende power kan leveren..
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Witalik

Quote from: HcHifi.nl on March 13, 2018, 22:29:42
Ik verkoop de blam ook al sinds het begin het op de markt is.
Met veel std HU's klinkt het gewoon niet top.. een iso versterker
Kan al veel verschil maken maar dan word de hele ingreep wel meteen erg veel kostbaarder..

Het mooiste zou zijn een iso versterker met dsp.. blam heeft er 1 kost officieel bijna 500 euro..
Exact hetzelfde toestel alleen met een andere logo (Axton) koop je voor ongeveer 300 euro..

Wil je dit allemaal niet zou ik het volgende doen :

Compo eruit en simpele coax erin.
Koop een Alpine Swe-815 actieve sub voor in de kofferbak.

Kost samen nog geen 220 euro en klinkt gegarandeerd veel beter dan je huidige setup.


Succes  ;)

Leuke tip van die Axton ! Zie paar types staan , A530DSP  is die van 300 dan zeker ? Enig idee wat de prijs is van een A580DSP. Heb nu niet echt geweldig geluid in de A6 , denk dat die 30Watt dan net jammer is en beter die hogere zou kunnen (laten) installeren ivm eventuele upgrade later van de speakers. Dit ziet er namelijk wel goed betaalbaar uit ipv die Mosconi apparaten van 800+ euro

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Dirkjanboon

in mijn auto heb ik een clarion rd4 -6 speaker i.c.e. in combinatie met een iPod van 80 gb (99.5% filled) en een parrot mki 9200 bluetooth/carkit en mp3 installatie (4x25w ) en radio zelf totaal 250w zonder sub , ik wilde het volwaardige reserve wiel toch niet kwijt
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

Ghanzzzzz

Quote from: NielsLu on March 14, 2018, 22:17:00
Ik hoop dat de I-sotec voldoende power kan leveren..

Eventueel heb ik nog wel een leuke bijpassende i-sotec Isosub te koop. Klein woofertje die niet al te veel nodig heeft, maar wel een leuke aanvulling geeft. Hij kan ook nog eens in het reservewiel: http://www.xt-audio.de/xt_gb/i-sotec-isosub-8-reserverad-subwoofer-12-liter-versiegeltes-gehause-150w.html
Die van mij heeft wat beschadigingen aan de behuizing, maar mag voor EUR 50,- van eigenaar wisselen.

NielsLu

Quote from: Ghanzzzzz on March 15, 2018, 14:50:39
Eventueel heb ik nog wel een leuke bijpassende i-sotec Isosub te koop. Klein woofertje die niet al te veel nodig heeft, maar wel een leuke aanvulling geeft. Hij kan ook nog eens in het reservewiel: http://www.xt-audio.de/xt_gb/i-sotec-isosub-8-reserverad-subwoofer-12-liter-versiegeltes-gehause-150w.html
Die van mij heeft wat beschadigingen aan de behuizing, maar mag voor EUR 50,- van eigenaar wisselen.

Heb je de kabel erbij?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Ghanzzzzz

Quote from: NielsLu on March 15, 2018, 16:10:20
Heb je de kabel erbij?

Volgens mij kan deze met gewone speakerkabel met klemmetje worden aangesloten. Mocht je het zeker willen weten, moet ik hem vanavond ff op zolder opvissen.

H&C Hifi

Quote from: Witalik on March 15, 2018, 01:37:55
Leuke tip van die Axton ! Zie paar types staan , A530DSP  is die van 300 dan zeker ? Enig idee wat de prijs is van een A580DSP. Heb nu niet echt geweldig geluid in de A6 , denk dat die 30Watt dan net jammer is en beter die hogere zou kunnen (laten) installeren ivm eventuele upgrade later van de speakers. Dit ziet er namelijk wel goed betaalbaar uit ipv die Mosconi apparaten van 800+ euro

De Axton A580DSP is exact hetzelfde apparaat als de Blam Relax RA704DSP

De Axton koop je bij ons voor 279,00 Euro,  De Blam kost advies gewoon 479,00........ dus 200 Euro meer voor exact hetzelfde apparaat  :ph34r:

NielsLu

Quote from: Ghanzzzzz on March 15, 2018, 16:27:20
Volgens mij kan deze met gewone speakerkabel met klemmetje worden aangesloten. Mocht je het zeker willen weten, moet ik hem vanavond ff op zolder opvissen.

Als je wilt mag je wel even kijken (volgens mij horen er namelijk een specifieke connectoren aan de kabel).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Ik heb de Morel set ingebouwd icm met de I-sotec versterker. Wat een verschil  O0
Het klinkt echt heel goed, zelfs zonder subwoofer.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

mijkie

ook getest zonder versterker voor een mooi vergelijk ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

NielsLu

#1073
Quote from: mijkie on March 15, 2018, 20:43:29
ook getest zonder versterker voor een mooi vergelijk ?

Ja, deze speakers hebben de versterker wel nodig (dat is wel duidelijk). Zonder versterker vervormd het al heel snel kan de radio het laag niet aan. Deze klinkt wat mij betreft (ook zonder versterker) veel warmer dan de Blam speakers.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

mijkie

dan lekker versterker ertussen, vervormd laag is ook niks  ;D

veel luisterplezier, mooie set !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6