Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

jon81

Quote from: mijkie on March  2, 2018, 07:57:49
KD-BT1 is t

Dat ziet er een mooie HU uit, maar als ik het goed zie heb je voor een ipod nog een aparte unit nodig, dus dat is dan helaas niet zo handig.
Maar bedankt voor het aanbod  :thumbs-up:
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

NielsLu

Quote from: jon81 on March  1, 2018, 08:10:32
Weet er toevallig iemand een budget autoradio met de usb aansluiting aan de achterkant?
Dit is nodig om een ipod aan te sluiten die in het dashboardkastje ligt.

Alle nieuwe autoradio's lijken de usb aansluiting aan de voorkant te hebben tegenwoordig.
2e hands mag ook, maar ik ben er een beetje huiverig voor, omdat de huidige 2e hands aangekochte Alpine ida-x305 niet goed werkt.

Het is voor bij mijn vriendin in de auto, ik heb zelf een Alpine CDA-117Ri met imprint processor die prima werkt.

Ik heb nog een Pioneer DEH-P65BT HU liggen incl. module om iPod aan te sluiten (dit is wel de 30 pins aansluiting). De radio werkt nog prima (alleen de volume draaiknop hapert af en toe een heel klein beetje). Deze mag je voor een klein prijsje wel van me overnemen. Als je er belang bij hebt mag je me wel een PM sturen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

jon81

Quote from: NielsLu on March  3, 2018, 11:27:32
Ik heb nog een Pioneer DEH-P65BT HU liggen incl. module om iPod aan te sluiten (dit is wel de 30 pins aansluiting). De radio werkt nog prima (alleen de volume draaiknop hapert af en toe een heel klein beetje). Deze mag je voor een klein prijsje wel van me overnemen. Als je er belang bij hebt mag je me wel een PM sturen.

Bedankt voor het aanbod, maar ik ben bang dat een radio met een haperende volumeknop niet in de smaak zal vallen.

Ik vind wel nieuwe autoradio's met usb aan de achterzijde, maar dit zijn altijd de duurdere modellen, zoals de Alpine kce-178bt, of de kenwood KDC-BT73DAB.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

NielsLu

Advies gevraagd mbt speakers (ivm impedantie):

Wij hebben als tweede auto een Fiat Grande Punto, daarin zit de originele Blaupunkt MP3 radio:


Ivm de mooie integratie van het dashboard wil mijn vriendin hier geen aftermarket radio in hebben. Nu is één van de speakers niet goed, dus ben ik wat aan het rondkijken op internet naar een leuk composetje welke het goed doet rechtstreeks aan de radio (dus zonder versterker).

In mijn zoektocht kwam ik het merk Blam tegen (ik heb hier nog nooit van gehoord maar als je op internet naar reviews gaat zoeken kom je best wel positieve reacties tegen). Wat me echter opvalt is dat deze speakersets allemaal 2 Ohm impedantie hebben.

Onderstaande citaat staat op één van de sites waar deze speakers worden aangeboden:
Quote
Deze speakerset is voorzien van een lage 2 OHM weerstand, dit geeft direct een hoger volume en efficiency dan speakers met een 4 OHM weerstand ideaal i.c.m. een origineel Radio/Navigatie systeem om het volume direct te verdubbelen en een warmere en zuivere klank toe te voegen

In dit geval gaat het dan om BLAM 165 RS (in onderstaand bestand staan de gegevens van deze speakers)
https://www.blam-audio.fr/images/FichesTechniques/165RS-RX.pdf

Hoe is dat nou met de impedantie? Men zegt dat het prima kan om 2 Ohm speakers rechtstreeks aan de HU aan te sluiten, maar kan een HU dat eigenlijk wel aan qua vermogen, of is dit gewoon verkooppraat?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

mijkie

Hier hangt een setje Blam, gewoon achter de HU, geen probleem
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

NielsLu

#1031
En hoe klinkt dat? En hoe klinkt dat zonder subwoofer?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

darkrunner

#1032
Kan geen kwaad een autoradio heeft net juist een ingebouwde amp die een lage impedantie aan kan, nuja het is en blijft zonde voor zo een set om daar geen versterker achter te hangen, je hebt er tegenwoordig al die je kan inbouwen in je handkastje bv Excursion HXA-20 of Plug en play amps die je tussen je bekabeling hangt.

Ohm van die Blams is trouwens 2.8

mijkie

Ik ben zeer tevreden over de Blam compo set, zeker nadat ik mijn deuren en dak met demping beplakt heb !!

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

darkrunner

Hier ook zeer tevreden van volgende auto komt er een Blam live setje in maar de 165RX speelt ook al zeer goed.

mijkie

hier ook een setje 165RX, erg mooi klinkende set, of ik gebruik ga maken van een versterker ben ik nog niet uit, aanstaand weekeinde ga ik eens testen met een sub(je)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

NielsLu

Ik heb vandaag een setje Blam 165 RS opgehaald en ingebouwd in de Fiat, mijn eerste indruk is dat dit voor het bedrag (€ 119) een goede composet is, waarbij ik moet opmerken dat de HU naar mijn idee de beperkende factor is.

Ik heb de deuren goed gedempt met Silent coat platen (de deuren rammelen totaal niet meer) echter heb ik toch nog het gevoel dat de bas een beetje in de deuren blijft "hangen", naar mijn idee zou er meer (kick/sub)laag uit de deuren moeten kunnen komen (met de oude Pioneer speakers kreeg ik dit ook niet uit de deuren). Echt sublaag krijg je natuurlijk niet uit de deuren.

Ik ben al uitgebreid met de equalizer van de HU aan het spelen geweest maar ik krijg het nog niet helemaal zoals ik gehoopt had. De klank haalt het in elk geval niet bij mijn auto (Volvo V50 met High Performance, voornamelijk de bassen zijn in de Volvo echt veel beter).

Hebben jullie nog tips om dit te verbeteren? Het is niet de bedoeling om een andere HU of versterker in te bouwen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

mijkie

Heeft je Volvo geen sub ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

NielsLu

Quote from: mijkie on March 10, 2018, 22:17:55
Heeft je Volvo geen sub ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Nee, geen subwoofer in m'n Volvo.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

mijkie

Dan zal t een akoestiek dingetje zijn denk ik, al spelen ze bij mij ook niet afgrondlaag hoor maar, de rest is erg naar mijn smaak !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

NielsLu

Ja, de klank vind ik ook wel prima, maar had toch gehoopt op wat meer diep laag.

Ik vraag me dan toch af waarom het in m'n Volvo wel zo diep laag kan gaan, met enkel 2 composets in de deuren. Akoestiek alleen zou dat toch niet echt kunnen zijn lijkt me, in de basis lijkt het interieur van auto's toch wel redelijk op elkaar qua bouw... Wellicht zit er toch enige vorm van dsp in de Volvo.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Raphie

Laat die blams ff een weekje of 3 loskomen.
JBL PRX Power!

darkrunner

#1042
Van een compo setje dat maar tot 60 Hz gaat moet je niet veel diep laag verwachten daar heb je kickbass compo setjes of een sub voor, vanwaar de keuze voor de Blam RS en niet de RX?

En niet onbelangrijk ook voor het laag Mdf ringen.


NielsLu

Quote from: darkrunner on March 11, 2018, 09:39:26
Van een compo setje dat maar tot 60 Hz gaat moet je niet veel diep laag verwachten daar heb je kickbass compo setjes of een sub voor, vanwaar de keuze voor de Blam RS en niet de RX?

En niet onbelangrijk ook voor het laag Mdf ringen.

Ik heb voor deze set gekozen omdat de RX niet op voorraad was bij de verkoper en hij gaf ook aan dat hij de verschillen ook heel klein vind tov de RS (alsook budgettair).

De speakers zijn nu gemonteerd op plastic ringen, maakt het zo'n groot verschil als ik dat zou vervangen naar mdf?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Raphie

#1044
Nee, als het maar spelingsvrij vast zit.
De RS maakt wél degelijk uit, veel grotere uitslag.
JBL PRX Power!

darkrunner

#1045
Mdf ringen maken altijd wat verschil, ikzelf heb een die Blams in een Fiat stilo ingebouwd  in die prijsklasse toch niet slecht qua bass, wel deuren en paneel met 4 mm Ctk demping gedaan, zie wel eens dat er zijn die 2mm gebruiken wat toch te min is voor de deuren,

Nu ik ken de makers van Blam een beetje zat vroeger bij Focal en dan weet je in de goedkoper car audio segment dat je geen bass killers moet verwachten bij Focal/Blam dan zal je toch echt al naar de Blam live versie moeten gaan of een sub erbij.

En die setjes vragen ook om een externe versterker, op de HU kan wel fijn klinken maar je mist zoveel potentieel van wat het kan.


mijkie

Quote from: Raphie on March 11, 2018, 11:07:47
Nee, als het maar spelingsvrij vast zit.
De RS maakt wél degelijk uit, veel grotere uitslag.

heb je hier een linkje van Ralphie, ik kom bij de fabrikant niet verder als dat elke(RS, RX en de RSQ) 165 mm driver/set een x-max heeft van 3 mm of ik moet iets over het hoofd zien, wat zomaar zou kunnen  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

NielsLu

#1047
Quote from: mijkie on March 11, 2018, 11:37:37
heb je hier een linkje van Ralphie, ik kom bij de fabrikant niet verder als dat elke(RS, RX en de RSQ) 165 mm driver/set een x-max heeft van 3 mm of ik moet iets over het hoofd zien, wat zomaar zou kunnen  ;D

Dat vroeg ik me ook al af, de datasheet is voor de RS en RX dezelfde. Het grootste verschil is volgens mij het scheidingsfilter (waarbij de RS alleen een 6 dB/oct filter is en de RX een 6/12 dB/oct filter heeft).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Raphie

My bad, was in de war met Hertz, 6dB betekent wel dat het laag minder steil afloopt vanaf het kantelpunt,namelijk met 6dB per octaaf
JBL PRX Power!

mijkie

geen probleem Ralphie, ieder kan zich vergissen  ;)

heb wel vraagje over de RS, heeft deze nu wel of geen inline-filter, dat is mij niet helemaal duidelijk !

op de ene foto zie je een gezamenlijk filter, van woofer en tweeter in 1 doosje en bij de andere foto, die ik vind op het www, zie je een klein filter op de drivers gemonteerd, op woofer en tweeter apart

soms is een gescheiden filter wel handig als je tweeter en woofer separaat wilt versterken, iemand die daar een antwoord op heeft ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6