Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

notoxus

Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

darkrunner

Quote from: knubbe on January  8, 2018, 21:00:43
Nieuwe wagen, nieuwe kansen :)

Zit nog erg in dubio over hoe en wat maar heb iig alvast de deurpanelen eraf getrokken..
Ik wil een nette install met originele radio. Nu heb ik de meest simpele audio uitvoering in mijn auto dus enkel een speakertje in mn paneel.

Heb een 3-weg set op het oog welke helaas niet 123 te monteren is. Voor de tweeters zal ik aan de poly moeten en voor de sub(jes) onder de stoelen zal ik ook aan de knutsel moeten ivm het nu ontbreken ervan. Niet onoverkomelijk, maar wel veel werk..

Nu even mbt het aansluiten. De 3-weg zal versterkt moeten worden maar wil verder zoveel mogelijk origineel laten. Mid en tweeter met filter in de deuren, moet lukken als ik de huidige speaker kabel in het filter prik? Sub onder de stoelen zullen nieuwe bekabeling moeten krijgen, kan rechtstreeks van de nieuwe 4ch amp.

En dan de ingang van de versterker. Wil dus high level gaan gebruiken maar nog nooit gedaan. Begrijp ik het goed dat je een soort verloop achter je originele radio aansluit waardoor je de LS signalen aftapt? Die gaan dan dus naar je amp-in?

Dan nog power naar de versterker maar dat moet ook wel lukken.
Twijfel nog een beetje over de omvang van het project icm de winst :D
Waarom het moeilijk maken met een 3-way als er 2-way zijn die evengoed tot zelf beter kunnen spelen,
Ik denk bv aan een set van Rainbow

knubbe

Quote from: darkrunner on February 12, 2018, 20:36:38
Waarom het moeilijk maken met een 3-way als er 2-way zijn die evengoed tot zelf beter kunnen spelen,
Ik denk bv aan een set van Rainbow

Omdat de standaard speaker slechts 13cm is.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

darkrunner

#1003
Quote from: mijkie on February 12, 2018, 17:13:28
ik heb inmiddels de set Blam 165RX ingebouwd, versterker komt later, samen met een subje van Focal( zo'n, ik stop je weg onder de stoel variant) en ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe head-unit en daar heb ik geen ervaring mee en wilde dus wat vragen, meerdere weten altijd meer dan 1  ;D

DAB+, ja/nee ?

Time-alignment, ja/nee en niet onbelangrijk, Pioneer heeft t icm een meet-microfoon, is dat een toegevoegde waarde ?

Interne versterker uitschakelbaar, ja/nee, ik gebruik t toch niet ivm een Audison versterker

Hoeft geen cd/dvd-speler in te zitten, wordt niet gebruikt en zou imo zonde van het geld zijn

Merk head-unit, Pioneer, Alpine, Kenwood

dussss, best wel wat dingen waar ik geen ervaring mee heb

graag jullie tips, wordt gewaardeerd  ;D

oja, budget rond de 250 maar mocht t wat meer worden, ook geen probleem, mits t de moeite is !
Voor headunit is de keuze heel makkelijk van merk: Alpine bv de CDE-195BT, heb je geen cd nodig de UTE-92BT die heb ik ook op een Blam RX-165 setje aangestuurd door amp van gladen, de rx165 gaat na de zomer naar achteren en van voor komt er dan een Blam blam 165 100 live set.

Heb je demping al gekocht? Indien niet raad ik je CTK demping 4mm aan heb je geen absorber en isolater meer nodig die CTK is echt top spul

darkrunner

#1004
Quote from: knubbe on February 12, 2018, 20:40:24
Omdat de standaard speaker slechts 13cm is.
Krijg je met een ring er geen 16cm in? bv een Gladen slim heeft ma een 4cm inbouw nodig

knubbe

Quote from: darkrunner on February 12, 2018, 20:42:45
Krijg je met een ring er geen 16cm in?

Verwacht niet netjes achter het deurpaneel nee.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

darkrunner


eddy135

Een goede 13 cm icm een flinke sub doet wonderen hoor!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

knubbe

Quote from: darkrunner on February 12, 2018, 20:44:04
Gat groter maken dan.

Tot zover het argument dat een 3weg het moeilijker maakt :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Quote from: eddy135 on February 12, 2018, 20:44:32
Een goede 13 cm icm een flinke sub doet wonderen hoor!

Klopt, maar er moet wel iets onder de 13cm gaan. Of dat nou een sub is of een 3weg.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

darkrunner

#1010
Dan zou ik als je het gat niet wil groter maken (gaat makkelijk normaal) voor bv een Gladen RS-X130 of  SQX 130 gaan en een goede sub, ga je meer plezier aan hebben tov een 3-weg.

Quote from: knubbe on February 12, 2018, 20:45:33
Tot zover het argument dat een 3weg het moeilijker maakt :)
Van 13cm naar 16,5 cm is op 5 min gemaakt kan geen kwaad dat stuk eruit knippen :)

eddy135

Ik zou dat niet doen als het niet persé hoeft; je bent ook de bevestigingsgaten kwijt, en het is onomkeerbaar. Deurbekleding moet je ook aanpassen voor grotere roosters, en let ook op de inbouwdiepte... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

eddy135

Nogmaals, een goede composet, aangevuld met een sub, 3-weg als je dat zo wilt noemen, scheelt een hoop werk en doet er echt niet onder voor.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

mijkie

Quote from: darkrunner on February 12, 2018, 20:42:17
Voor headunit is de keuze heel makkelijk van merk: Alpine bv de CDE-195BT, heb je geen cd nodig de UTE-92BT die heb ik ook op een Blam RX-165 setje aangestuurd door amp van gladen, de rx165 gaat na de zomer naar achteren en van voor komt er dan een Blam blam 165 100 live set.

Heb je demping al gekocht? Indien niet raad ik je CTK demping 4mm aan heb je geen absorber en isolater meer nodig die CTK is echt top spul

Na vele positieve geluiden moet t maar een Alpine worden icm DAB+, hier nu een jvc kd-bt1 HU, een oud beessie en doet het op zich prima maar soms, wil je ook in je auto wat nieuws  ;D

Demping komt eraan, Chinees product van een mm of 5 dik waar ik binnen en buitenzijde van de deur mee ga beplakken en mijn erg gehorige dak, ik rij een Berlingo grijs kenteken en die zijn niet echt stil aan de bovenzijde

Alpine wordt t, Focal subje, Glam compo-set, Audison versterker en een paar m2 demping  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

darkrunner

#1014
Ik zou een sub van dd audio doen ipv focal, heb zelf een audison prima 10 sub wreed content van moest iets compact hebben vanwege kinderwagen dd heeft ook leuke kliene kistjes ma als je de plaats hebt een dikke dd audio 12 inch erin.

mijkie

#1015
Focal heb ik nog liggen, ga daar eerst eens mee spelen [emoji1]

gebruik jij ook iets van time-allignment ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

darkrunner


mijkie

elk merk geeft dat weer een eigen naam  ;D

welke driver heb jij aangehouden, de tweeter of de mid/woofer ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

darkrunner


mijkie

ik moet zeggen, de Alpine UTE-93DAB is wel leuk speelgoed, heel anders dan mijn gouwe ouwe JVC KD-BT1  ;D

Time allignment werkt goed en makkelijk instelbaar via de app, nu nog wachten op de rest, heb nog geen aansluitsets ontvangen voor versterker en sub, vanuit China

Wel de demping aan het plafond geplakt, dit weekeinde maar eens goed luisteren en verder klooien  ;D

Wordt vervolgd door de deuren, demping plakken en dan gelijk nieuwe bekabeling en versterker en sub installeren  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

WilcoL

Quote from: mijkie on February 17, 2018, 14:45:35
ik moet zeggen, de Alpine UTE-93DAB is wel leuk speelgoed, heel anders dan mijn gouwe ouwe JVC KD-BT1  ;D

Time allignment werkt goed en makkelijk instelbaar via de app, nu nog wachten op de rest, heb nog geen aansluitsets ontvangen voor versterker en sub, vanuit China

Wel de demping aan het plafond geplakt, dit weekeinde maar eens goed luisteren en verder klooien  ;D

Wordt vervolgd door de deuren, demping plakken en dan gelijk nieuwe bekabeling en versterker en sub installeren  ;D
Goed bezig [emoji6]

Een zomerse instelling in de herfst is het halve werk...

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

darkrunner

Quote from: mijkie on February 17, 2018, 14:45:35
heb nog geen aansluitsets ontvangen voor versterker en sub, vanuit China
Welke sets zijn dat? ik heb van aansluitsets/kabels alles van Ground zero genomen is echt wel goed spul.

jon81

Weet er toevallig iemand een budget autoradio met de usb aansluiting aan de achterkant?
Dit is nodig om een ipod aan te sluiten die in het dashboardkastje ligt.

Alle nieuwe autoradio's lijken de usb aansluiting aan de voorkant te hebben tegenwoordig.
2e hands mag ook, maar ik ben er een beetje huiverig voor, omdat de huidige 2e hands aangekochte Alpine ida-x305 niet goed werkt.

Het is voor bij mijn vriendin in de auto, ik heb zelf een Alpine CDA-117Ri met imprint processor die prima werkt.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

mijkie

Ik heb hier nog een oudere JVC liggen met USB kabeltje aan de achterzijde, mag weg tegen verzendkosten !

heeft ook nog 3 vergulde versterker-uitgangen  ;D

Staat is gebruikt maar, niet afgeleefd, het kadertje, rondom het frontje is wel een beetje minder maar, speelt goed !

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

jon81

Quote from: mijkie on March  1, 2018, 19:30:30
Ik heb hier nog een oudere JVC liggen met USB kabeltje aan de achterzijde, mag weg tegen verzendkosten !

heeft ook nog 3 vergulde versterker-uitgangen  ;D

Staat is gebruikt maar, niet afgeleefd, het kadertje, rondom het frontje is wel een beetje minder maar, speelt goed !

Niet slecht!
Weet je een typenummer?
Ze had eerst ook een jvc, die ligt nog in de schuur, maar de bediening daarvan was niet zo handig.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8