Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Exxar

Jeps, zeker DSP toevoegen. In een auto maakt dat echt super veel verschil.

Ik heb de Mosconi D2 100.4dsp (650euro?) en daarbij zijn de instellingen echt oneindig.

Als achterluidsprekers heb ik dezelfde als vooraan (Gladen SQX compo), maar eigenlijk was dat weggegooid geld want die spelen 10dB of meer stiller aangezien het geluidsbeeld anders naar het midden van de auto getrokken wordt, en dat klinkt echt niet.

Voordeel van zo'n versterker met dsp is dat je ook meerdere presets hebt, bvb eentje voor als je alleen rijdt, eentje voor als er een bijzitter is, eentje voor een volle wagen waarbij iedereen muziek wilt,... En mits je ook de remote koopt kun je ook meteen het volume van de sub aanpassen enzo.

Lion of Judah

Quote from: skyfox on February  6, 2018, 18:33:02


Ik twijfel nog een beetje of ik niet toch de dsp uitvoering zou moeten kiezen van de versterker, maar dat kost toch weer even 250 euro extra. Een hoop geld waarvan ik me afvraag in hoeverre ik dat eruit ga horen. Daarnaast vraag ik me af of de composet achterin voldoende is. Het scheelt 90 euro en eigenlijk is het geluid achterin puur wat vulling van de stage... wat zijn jullie ideeën hierover?
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar ik zou echt mijn geld steken in Dsp en de huidige achterspeakers gebruiken. Zeker als je die als rearfillnwilt gebruiken en ook op de versterker met Dsp aansluit.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

skyfox

Quote from: WilcoL on February  6, 2018, 18:45:46
Goede keuze!

DSP uitvoering voegt zeker wat toe! Je poets daarmee het hele geluid op en kunt een hoop akoestische dingen in je auto aanpakken. En volgens mij is er bij die Mosconi's een BT adapter te krijgen waarmee je rechtsreeks vanaf je telefoon kunt streamen naar de amp. Check dit even...

Quote from: Exxar on February  6, 2018, 19:29:27
Jeps, zeker DSP toevoegen. In een auto maakt dat echt super veel verschil.

Ik heb de Mosconi D2 100.4dsp (650euro?) en daarbij zijn de instellingen echt oneindig.

Als achterluidsprekers heb ik dezelfde als vooraan (Gladen SQX compo), maar eigenlijk was dat weggegooid geld want die spelen 10dB of meer stiller aangezien het geluidsbeeld anders naar het midden van de auto getrokken wordt, en dat klinkt echt niet.

Voordeel van zo'n versterker met dsp is dat je ook meerdere presets hebt, bvb eentje voor als je alleen rijdt, eentje voor als er een bijzitter is, eentje voor een volle wagen waarbij iedereen muziek wilt,... En mits je ook de remote koopt kun je ook meteen het volume van de sub aanpassen enzo.

Quote from: Lion of Judah on February  6, 2018, 19:33:02
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar ik zou echt mijn geld steken in Dsp en de huidige achterspeakers gebruiken. Zeker als je die als rearfillnwilt gebruiken en ook op de versterker met Dsp aansluit.

Duidelijk, DSP voor in de auto lijkt dan toch echt van toegevoegde waarde. Ik ga informeren of er inderdaad van die presets inzitten bij de Mosconi die ik dan zou nemen (130.4 dsp). Is wel ff een extra uitgave, maar als ik daar extra veel plezier aan beleef dan sla ik er wel wat andere dingen voor over als ik het red met budget.

Die Bluetooth module die Mosconi aanbiedt had ik gezien. Ik wil alleen ook een carkit functie erbij, daar ik die niet standaard in de auto heb. De Dension zorgt ervoor dat ik dan wel ook handsfree kan bellen in de auto. Ik doe het niet snel, maar vind het in de file toch wel fijn om wat belletjes te kunnen doen. Vandaar de losse module achterin de autoradio.

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Lion of Judah

Quote from: skyfox on February  6, 2018, 20:41:31
Duidelijk, DSP voor in de auto lijkt dan toch echt van toegevoegde waarde. Ik ga informeren of er inderdaad van die presets inzitten bij de Mosconi die ik dan zou nemen (130.4 dsp). Is wel ff een extra uitgave, maar als ik daar extra veel plezier aan beleef dan sla ik er wel wat andere dingen voor over als ik het red met budget.
Er zitten 4 presets in maar als je die wilt bedienen van de berijdersstoel dan heb je een optionele ab nodig en dan wordt het weer duurder. Niet nodig ook weet ik uit ervaring, lekker op je eigen voorkeur instellen en er verder van afblijven.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Witalik

Quote from: Lion of Judah on February  6, 2018, 19:33:02
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar ik zou echt mijn geld steken in Dsp en de huidige achterspeakers gebruiken. Zeker als je die als rearfillnwilt gebruiken en ook op de versterker met Dsp aansluit.

Ervaring met Mosconi DSP op standaard speakers toevallig  ? In de Audi A6  ::) van mij wil ik dit misschien ook toepassen. Het is natuurlijk niet heilige graal oid, maar waarschijnlijk wel beter als origineel vanuit de MMI, kan ik later altijd nog de speakers upgraden.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Lion of Judah

Quote from: Witalik on February  6, 2018, 22:00:34
Ervaring met Mosconi DSP op standaard speakers toevallig  ? In de Audi A6  ::) van mij wil ik dit misschien ook toepassen. Het is natuurlijk niet heilige graal oid, maar waarschijnlijk wel beter als origineel vanuit de MMI, kan ik later altijd nog de speakers upgraden.
Ik heb alleen de voorspeakers vervangen, die worden samen met de sub aangestuurd door de mosconi. Standaard achterspeakers op de standaard headunit. Mooiste zou zijn om die ook op de mosconi te zetten en dan een aparte versterker op de pre-out naar de sub maar ik vind het wel goed zo. Fader staat bij mij toch bijna helemaal naar voren.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Witalik

Er is ook een Mosconi Gladen D2 80.6DSP  , die kan bijvoorbeeld de speakers in de deuren doen. En is dan ook nog te bridgen voor de Subwoofer.  Welke sub gebruik je ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Lion of Judah

Quote from: Witalik on February  6, 2018, 22:19:20
Er is ook een Mosconi Gladen D2 80.6DSP  , die kan bijvoorbeeld de speakers in de deuren doen. En is dan ook nog te bridgen voor de Subwoofer.  Welke sub gebruik je ?
Ik ben voor het vermogen gegaan :D Gladen SQX 12VB
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Witalik

Haha , dat is nogal een apparaat. Als ik een losse extra sub zou nemen moet het wel een shallow type worden. Rockford heeft mooie bijvoorbeeld. Maar de normale speakers versterken en DSP lijkt me toch al een aardige verbetering.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

eddy135

Mosconi 60.6 in m'n auto gehad, prachtige versterker...

Ligt nu te verstoffen, helaas
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Witalik

Quote from: eddy135 on February  6, 2018, 22:54:53
Mosconi 60.6 in m'n auto gehad, prachtige versterker...

Ligt nu te verstoffen, helaas

Met of zonder DSP ? Staat die al in de markt  ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Lion of Judah

Quote from: Witalik on February  6, 2018, 22:42:42
Haha , dat is nogal een apparaat. Als ik een losse extra sub zou nemen moet het wel een shallow type worden. Rockford heeft mooie bijvoorbeeld. Maar de normale speakers versterken en DSP lijkt me toch al een aardige verbetering.
Zeker!
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

WilcoL

Quote from: Witalik on February  6, 2018, 22:42:42
Haha , dat is nogal een apparaat. Als ik een losse extra sub zou nemen moet het wel een shallow type worden. Rockford heeft mooie bijvoorbeeld. Maar de normale speakers versterken en DSP lijkt me toch al een aardige verbetering.
12" Aliante doen! De Limited is de love of my life  [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

eddy135

Quote from: WilcoL on February  7, 2018, 07:40:56
12" Aliante doen! De Limited is de love of my life  [emoji16]

Heb ik ook gehad, geweldige sub idd.... :worship:

De 60.6 heeft geen dsp...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Witalik

Quote from: WilcoL on February  7, 2018, 07:40:56
12" Aliante doen! De Limited is de love of my life  [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Die is helaas alleen niet meer te verkrijgen...

Quote from: eddy135 on February  7, 2018, 17:25:55
Heb ik ook gehad, geweldige sub idd.... :worship:

De 60.6 heeft geen dsp...

Oh geen dsp , das jammer.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Exxar

Is de 60.8dsp dan geen optie? Dan heb je 8x60watt of 4x60 + 2x170 watt.

Of zoals bij mij, de D2 100.4dsp met de D2 500.1 voor de sub, aangesloten via de dsp regelbare pre-out op de dsp.

Raymond187


royal d

Ik zou graag mijn iphone willen gebruiken als bron voor muziek in de auto.
Het gaat om een Volvo V50 met een aux (jack) en usb als mogelijke aansluiting. Zijn er bluetooth sticks die dmv usb werken?


Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Exxar

Quote from: D.E. on February  8, 2018, 20:22:09
Ik zou graag mijn iphone willen gebruiken als bron voor muziek in de auto.
Het gaat om een Volvo V50 met een aux (jack) en usb als mogelijke aansluiting. Zijn er bluetooth sticks die dmv usb werken?

Google eens op Oehlbach BTX1000
Da's een bluetooth ontvanger die je aansluit op de aux jack (3,5mm) en heeft een ingebouwde batterij die je met een micro usb kabel kunt opladen.

Usb bluetooth sticks genoeg, maar waarschijnlijk zal er geeneen werken via de usb aansluiting van een wagen.

Witalik

Quote from: Exxar on February  8, 2018, 08:59:30
Is de 60.8dsp dan geen optie? Dan heb je 8x60watt of 4x60 + 2x170 watt.

Of zoals bij mij, de D2 100.4dsp met de D2 500.1 voor de sub, aangesloten via de dsp regelbare pre-out op de dsp.

60.8 dsp is zeker een optie. Kan nooit genoeg power hebben natuurlijk maar een 500.1 is denk ik overkill voor zo'n shallow sub wat ik voor ogen heb.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

eddy135

Aliante met de 1000.1 speelt gruwelijk goed... :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

mijkie

#998
ik heb inmiddels de set Blam 165RX ingebouwd, versterker komt later, samen met een subje van Focal( zo'n, ik stop je weg onder de stoel variant) en ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe head-unit en daar heb ik geen ervaring mee en wilde dus wat vragen, meerdere weten altijd meer dan 1  ;D

DAB+, ja/nee ?

Time-alignment, ja/nee en niet onbelangrijk, Pioneer heeft t icm een meet-microfoon, is dat een toegevoegde waarde ?

Interne versterker uitschakelbaar, ja/nee, ik gebruik t toch niet ivm een Audison versterker

Hoeft geen cd/dvd-speler in te zitten, wordt niet gebruikt en zou imo zonde van het geld zijn

Merk head-unit, Pioneer, Alpine, Kenwood

dussss, best wel wat dingen waar ik geen ervaring mee heb

graag jullie tips, wordt gewaardeerd  ;D

oja, budget rond de 250 maar mocht t wat meer worden, ook geen probleem, mits t de moeite is !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

NielsLu

Quote from: D.E. on February  8, 2018, 20:22:09
Ik zou graag mijn iphone willen gebruiken als bron voor muziek in de auto.
Het gaat om een Volvo V50 met een aux (jack) en usb als mogelijke aansluiting. Zijn er bluetooth sticks die dmv usb werken?

Van welk bouwjaar is jouw V50 en heb je high performance? Ik denk dat dit voor jou de oplossing is: https://www.volvotech.eu/v50/V50-MY-2007-2012/aux2a2dp
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D