Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghanzzzzz

Quote from: WilcoL on June  7, 2016, 14:16:19
Ik heb m'n droomsub al jaren. Of, als ik de ruimte heb tóch 2x Aliante Limited...

Die dingen blijven toch haast onovertroffen he! Wat een geweldige SQ sub
Ik heb op zolder nog een oude Helix HXS1006 waar ik maar geen afscheid van kan nemen. Hij speelt al 4 jaar niet meer, maar toch... wie weet voor ooit. Het kriebelt nu toch weer aardig, en ik verwacht toch in onze volgende (tweede) auto weer een kleine simpele install in te bouwen.

Maarja.. de zolder moet misschien toch maar eens opgeruimd worden. Er liggen toch nog wel erg leuke ICE onderdeeltjes, waaronder 3x Sm@rt Devices versterker (waaronder The Bear), Zapco Reference 650 6-kanaler, 2x Morel composet, Morel MT-23 Tweeters, Helix HXA400, Phoenix Gold x200.4, Focal polykevlar 13cm compo, en nog wat HU's)

Raymond187

Quote from: WilcoL on June  7, 2016, 14:49:30
Ik denk meteen aan Audio System HX, JL 10W3 of doe eens gek iets van een Sundown SA-8, Ground Zero Hydrogen 8 of 10"...
Geeft de huidige 10" generatie subs wel genoeg druk? Als ik de huidige sub op max speel, dan mag er van mij nog wel wat meer druk aanwezig zijn  :angel:
Helaas geen 2 subs, dus moet 1 goeie zijn.

Kan zo,n JL in mijn huidige kist geschroefd worden?
http://intl.jlaudio.com/12w3v3-2-car-audio-w3v3-subwoofer-drivers-92153

Moet alleen de maten va nde kist opmeten om er achter te komen wat de inhoud is.

Bedoel je deze Audio system?
http://www.car-products.nl/subwoofers/630-audio-system-hx12sq-4260101640307.html

Groundzero ken ik uit het verleden. Gingen erg hard, maar SQ wil ik het zeker niet noemen.

Ghanzzzzz

Quote from: Raymond187 on June  7, 2016, 15:58:23
Groundzero ken ik uit het verleden. Gingen erg hard, maar SQ wil ik het zeker niet noemen.

Dat ligt er wel een beetje aan welke serie. De Uranium serie vroeger had mooie SQ dingetjes

Michelp

#728
Ik heb hier nog 2 Phoenix Gold Cyclones, maar die gaan niet weg  :sigh:
Wat ik eventueel wel heb is een Phoenix Gold Xenon 12d4, past mooi bij je versterker
De Gladen SQX serie is erg aan te raden. Heb zelf 2 stuks in een TL gehad. Nu spelen ze gesloten bij een vriend van me. Klinken erg goed, en gaat ook nog eens hard genoeg. Zijn de 8 inches

WilcoL

Quote from: Ghanzzzzz on June  7, 2016, 15:21:41
Die dingen blijven toch haast onovertroffen he! Wat een geweldige SQ sub
Ik heb op zolder nog een oude Helix HXS1006 waar ik maar geen afscheid van kan nemen. Hij speelt al 4 jaar niet meer, maar toch... wie weet voor ooit. Het kriebelt nu toch weer aardig, en ik verwacht toch in onze volgende (tweede) auto weer een kleine simpele install in te bouwen.

Maarja.. de zolder moet misschien toch maar eens opgeruimd worden. Er liggen toch nog wel erg leuke ICE onderdeeltjes, waaronder 3x Sm@rt Devices versterker (waaronder The Bear), Zapco Reference 650 6-kanaler, 2x Morel composet, Morel MT-23 Tweeters, Helix HXA400, Phoenix Gold x200.4, Focal polykevlar 13cm compo, en nog wat HU's)

Wow, wat een collectie old skool gear! Mooi hoor, ik weet waar ik moet zijn als ik wat zoek. De Aliante en de 2 Alpine PDX-en gaan nooit meer weg. Die Alpone's zijn echt wat zeg: ik heb ook Sinfoni gehad, maar de PDX-en doen er niet voor onder...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

WilcoL

Quote from: Raymond187 on June  7, 2016, 15:58:23
Geeft de huidige 10" generatie subs wel genoeg druk? Als ik de huidige sub op max speel, dan mag er van mij nog wel wat meer druk aanwezig zijn  :angel:
Helaas geen 2 subs, dus moet 1 goeie zijn.

Kan zo,n JL in mijn huidige kist geschroefd worden?
http://intl.jlaudio.com/12w3v3-2-car-audio-w3v3-subwoofer-drivers-92153

Moet alleen de maten va nde kist opmeten om er achter te komen wat de inhoud is.

Bedoel je deze Audio system?
http://www.car-products.nl/subwoofers/630-audio-system-hx12sq-4260101640307.html

Groundzero ken ik uit het verleden. Gingen erg hard, maar SQ wil ik het zeker niet noemen.

Tsja. Een 12" zal het nooit zijn. Je speelt gesloten? De JL zou in je kistje passen, effe wat wol er in (beetje mee experimenteren).

En ik bedoel inderdaad die AS, die zal het ook prima doen. En ook GZ kan goed klinken natuurlijk en de Uranium-serie inderdaad ook zeker!

En zoals H&C zei: er is zoveel! Eton is ook mooi!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Ghanzzzzz

Quote from: WilcoL on June  7, 2016, 19:12:04
Wow, wat een collectie old skool gear! Mooi hoor, ik weet waar ik moet zijn als ik wat zoek. De Aliante en de 2 Alpine PDX-en gaan nooit meer weg. Die Alpone's zijn echt wat zeg: ik heb ook Sinfoni gehad, maar de PDX-en doen er niet voor onder...

Haha, tja.. je koopt wel eens wat en het doet haast pijn om iets te verkopen, want stel nou dat ik het weer wil gebruiken..  :blush:
Om de Sm@rt Devices bij elkaar te krijgen was wel een behoorlijke zoektocht. Ik heb er destijds actief mee gespeeld op de Pioneer DEX-P99R. Best een beetje old skool :)

Die Alpines ken ik eigenlijk helemaal niet. Wat dat betreft heb ik alleen maar de ervaring met de HU's van ze. Die Sinfoni's zijn wel prachtig, maar ergens behelst mij het idee dat de looks de geluidskwaliteit wat maskeerden. Destijds redden ze het m.i. ook niet t.o.v. de Genesis versterkers.

Quote from: Michelp on June  7, 2016, 19:02:28
Ik heb hier nog 2 Phoenix Gold Cyclones, maar die gaan niet weg  :sigh:

Dat kan ik me ook voorstellen. Absolute klassiekers zijn dat!
PG heeft sowieso een hele hoop geweldige klassiekers (met name versterkers). O.a. The Bandit & Outlaw en Route66 zijn echte hebbedingen.

Michelp

Gaan er wel een deel van jou verzameling weg?
Ik zie de Morel MT23 tweeters er tussen staan  :wub:
Ik heb zelf nu de MT22, maar ik ben er al een tijdje niet heel tevreden over. Dit is wel de versie met ferrofluid dus, kan zijn dat dat een beetje slecht begint te worden.
Dus een upgrade naar de MT23 zou een mooie optie zijn, ben toevallig net op zoek naar andere tweeters

Ghanzzzzz

Quote from: Michelp on June  8, 2016, 12:05:12
Gaan er wel een deel van jou verzameling weg?
Ik zie de Morel MT23 tweeters er tussen staan  :wub:
Ik heb zelf nu de MT22, maar ik ben er al een tijdje niet heel tevreden over. Dit is wel de versie met ferrofluid dus, kan zijn dat dat een beetje slecht begint te worden.
Dus een upgrade naar de MT23 zou een mooie optie zijn, ben toevallig net op zoek naar andere tweeters

Ik wil binnenkort wel eens inventariseren wat ik wil verkopen en wat ik wil behouden. Mogelijk zullen deze Morel tweeters dan ook op het verkooplijstje komen (aangezien ik ook nog losse Helix tweeters heb van de HXS636 composet die ik echt geweldig vind)

Lion of Judah

Hoe zit het nu precies met Gladen en Mosconi? Ik heb een offerte waarin een Mosconi Gladen 60.4 is aangeboden maar ik kom op internet ook een Gladen RS serie tegen. Is Gladen bij Mosconi een serienaam maar ook een op zich staand merk?
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Arcenon

Quote from: Lion of Judah on June  8, 2016, 21:58:38
Hoe zit het nu precies met Gladen en Mosconi? Ik heb een offerte waarin een Mosconi Gladen 60.4 is aangeboden maar ik kom op internet ook een Gladen RS serie tegen. Is Gladen bij Mosconi een serienaam maar ook een op zich staand merk?

Vruuger had je Audio System en Mosconi (zelfde importeur), Mosconi was meer gericht op de audiofiel, Audio system meer mainstream (maar ook zeer goede kwaliteit). Audio system moest destijds stoppen vanwege gedoe met de naam van het merk, blabla. Uiteindelijk is de oorspronkelijk chef van Audio System met Gladen begonnen, Mosconi heeft hier altijd naast gelopen. Mosconi is zeg maar meer te vergelijken met de hifi merken met versterkers die niet boven de 100W rms uitkomen (Bescheiden vermogen en puur gericht op SQ) en Gladen is meer een soort van bijv Rotel/Parasound. Gladen is van alle markten thuis, instap range tot aan de high end SQX/SPL range.

Ik speel overigens zelf nog met het top model van het ''oude'' audio system, de Helon 165 compo set.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Michelp

Quote from: Ghanzzzzz on June  8, 2016, 21:41:52
Ik wil binnenkort wel eens inventariseren wat ik wil verkopen en wat ik wil behouden. Mogelijk zullen deze Morel tweeters dan ook op het verkooplijstje komen (aangezien ik ook nog losse Helix tweeters heb van de HXS636 composet die ik echt geweldig vind)

Ik heb ook nog even naar de Helix C1T tweeter gekeken (iets hogere klasse volgens mij?), maar de prijs is niet echt iets om even te testen. Weet verder ook niemand die er zo eentje in de auto heeft, dus ff luisteren gaat ook moeilijk worden.
Mochten de MT23 weg gaan, al enig idee qua richtprijs? Heeft ook niet zo veel haast, compo zit er in deze auto nog niet eens in

Ghanzzzzz

Quote from: Arcenon on June  8, 2016, 22:19:00
Ik speel overigens zelf nog met het top model van het ''oude'' audio system, de Helon 165 compo set.

Ik weet het niet helemaal zeker, maar zat de Dust niet nog boven de Helon?

Quote from: Michelp on June  8, 2016, 22:30:50
Mochten de MT23 weg gaan, al enig idee qua richtprijs?

Durf ik nu helaas nog geen uitspraak over te doen. Als hij op het verkooplijstje gaat, zal ik jou eerst even een berichtje sturen voor ik hem online gooi.

Lion of Judah

Quote from: Arcenon on June  8, 2016, 22:19:00
Vruuger had je Audio System en Mosconi (zelfde importeur), Mosconi was meer gericht op de audiofiel, Audio system meer mainstream (maar ook zeer goede kwaliteit). Audio system moest destijds stoppen vanwege gedoe met de naam van het merk, blabla. Uiteindelijk is de oorspronkelijk chef van Audio System met Gladen begonnen, Mosconi heeft hier altijd naast gelopen. Mosconi is zeg maar meer te vergelijken met de hifi merken met versterkers die niet boven de 100W rms uitkomen (Bescheiden vermogen en puur gericht op SQ) en Gladen is meer een soort van bijv Rotel/Parasound. Gladen is van alle markten thuis, instap range tot aan de high end SQX/SPL range.

Ik speel overigens zelf nog met het top model van het ''oude'' audio system, de Helon 165 compo set.

Thanks!
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

WilcoL

Quote from: Ghanzzzzz on June  8, 2016, 23:12:03
Ik weet het niet helemaal zeker, maar zat de Dust niet nog boven de Helon?

Ja en de Phase ook!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

eddy135

Quote from: Lion of Judah on June  8, 2016, 21:58:38
Hoe zit het nu precies met Gladen en Mosconi? Ik heb een offerte waarin een Mosconi Gladen 60.4 is aangeboden maar ik kom op internet ook een Gladen RS serie tegen. Is Gladen bij Mosconi een serienaam maar ook een op zich staand merk?
Hier ligt een 60.6 te verstoffen; pm maar bij interesse...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Arcenon

#741
Quote from: WilcoL on June  8, 2016, 23:26:14
Ja en de Phase ook!

Quote from: Ghanzzzzz on June  8, 2016, 23:12:03
Ik weet het niet helemaal zeker, maar zat de Dust niet nog boven de Helon?

Durf ik nu helaas nog geen uitspraak over te doen. Als hij op het verkooplijstje gaat, zal ik jou eerst even een berichtje sturen voor ik hem online gooi.

Zowel de Phase als de Dust vielen destijds onder de SQ lijn, de Helon viel onder de SPL lijn voor zover ik me kan herinneren. Verder ook niet heel spannend, mosconi, audio system, gladen it's all good  :headbanging:
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

snopper

na al het geweld in hoofdzakelijk audiocomponenten, wilde ik eens gaan kijken wat ik kan doen om de VIDEO aansluitingen te gebruiken die in het rear entertainment systeem van mijn auto zitten. Zoals op het beeld te zien is kan ik hier component video en HDMI op aansluiten.
Mijn kinderen kijken graag film als we onderweg zijn en dit lukt ook goed met het ingebouwde Bluray/DVD systeem. Echter moeten er hier de schijfjes worden gewisseld. Wat denken jullie ervan om hier een andere oplossing te vinden?
- raspberry met Openelec/Kodi en een externe HD met films?
- Playstation in de kofferbak?
- .... andere ideen?

Snopper


Lion of Judah

Aangezien ik in mijn nieuwe auto een versterker met DSP laat inbouwen heb ik deze meetmicrofoon besteld: http://www.audiocontrol.com/pro-audio/mobile-solutions/sa-4100i/. Het mooie vind ik dat het werkt icm met een iPhone of IPad dus makkelijk hanteerbaar. Ben ook benieuwd of het lukt om een meting te doen in de huiskamer.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

snopper

Vanaf woensdag een nieuwe berijder met een 19 speaker Harman Kardon uitrusting .... ben benieuwd hoe dat gaat klingen ... met 7.3 ondersteuning  :headbanging:

Snopper

WilcoL

Quote from: snopper on July 18, 2016, 10:49:01
Vanaf woensdag een nieuwe berijder met een 19 speaker Harman Kardon uitrusting .... ben benieuwd hoe dat gaat klingen ... met 7.3 ondersteuning  :headbanging:

Snopper

Ben ook benieuwd. Ik ben een fervent aanhanger van less is more (liever een goede 2-weg compo ipv een 3-weg, etc.), maar met zoveel drivers om je heen zal er wel een flinke bubble gecreëerd worden. Maar hoe stereo dan klinkt...

Sowieso gefeliciteerd!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

sj0er-D

Quote from: snopper on July  1, 2016, 12:50:21
na al het geweld in hoofdzakelijk audiocomponenten, wilde ik eens gaan kijken wat ik kan doen om de VIDEO aansluitingen te gebruiken die in het rear entertainment systeem van mijn auto zitten. Zoals op het beeld te zien is kan ik hier component video en HDMI op aansluiten.
Mijn kinderen kijken graag film als we onderweg zijn en dit lukt ook goed met het ingebouwde Bluray/DVD systeem. Echter moeten er hier de schijfjes worden gewisseld. Wat denken jullie ervan om hier een andere oplossing te vinden?
- raspberry met Openelec/Kodi en een externe HD met films?
- Playstation in de kofferbak?
- .... andere ideen?

Snopper



https://www.nintendo.nl/Divers/Nintendo-Classic-Mini/Nintendo-Classic-Mini-Nintendo-Entertainment-System-1124287.html

;-)

snopper

Quote from: WilcoL on July 18, 2016, 11:03:09
Ben ook benieuwd. Ik ben een fervent aanhanger van less is more (liever een goede 2-weg compo ipv een 3-weg, etc.), maar met zoveel drivers om je heen zal er wel een flinke bubble gecreëerd worden. Maar hoe stereo dan klinkt...

Sowieso gefeliciteerd!
dank je wel ... 825 watt D-class versterker zit er ook in ...

@sj0er-D
dank je wel .. zal dit thuis even kijken .. die site is hier op het werk geblokkeerd ...

Snopper

sj0er-D

Quote from: snopper on July 18, 2016, 11:08:08
dank je wel ... 825 watt D-class versterker zit er ook in ...

@sj0er-D
dank je wel .. zal dit thuis even kijken .. die site is hier op het werk geblokkeerd ...

Snopper