Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

H&C Hifi

Quote from: Raymond187 on June  3, 2016, 20:28:54
De plus zat verbonden met de plus in de zekering kast. 


Dat is niet zoals het hoort....
Als je de voeding uit de zekeringkast kan halen kun je de grootste problemen krijgen  :ph34r: (zeker bij nieuwere auto's)
Ik heb al gezien dat er ecu's zijn doorgebrand door dit soort praktijken...

kost je zomaar 3000,00 Euro bij een beetje nieuwere wagen..

Raymond187


WilcoL

Quote from: Raymond187 on June  4, 2016, 14:00:29
Toch ene lease auto  :D

Leuke instelling...

En iets zegt me dat de leasemaatschappij het niet zomaar gaat dokken als er op onkundige wijze met de elektriciteit is geprutst. Ik vind het ook bijzonder dat een inbouwbedrijf een versterker van stroom voorziet door iets te pakken van de zekeringkast... Schandalig!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Witalik

Quote from: WilcoL on June  4, 2016, 20:47:19
Leuke instelling...

En iets zegt me dat de leasemaatschappij het niet zomaar gaat dokken als er op onkundige wijze met de elektriciteit is geprutst. Ik vind het ook bijzonder dat een inbouwbedrijf een versterker van stroom voorziet door iets te pakken van de zekeringkast... Schandalig!

Ik sta er ook wel van te kijken eigenlijk. Daar kan je toch ook max een 4mm2 kwijt ofzo. En dan onder zo'n schuif schoentje  :-X 
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Raymond187

Plus kabel is ongeveer 1cm dik.

Lease maatschappij heeft zelf akkoord gegeven voor de audio upgrade. Dus als er dingen stuk gaan valt dat onder garantie of de kosten voor Athlon. Daarom doe ik er zelf niks aan. Is niet van mij.

Raphie

#705
Met een 1cm naar de zekeringkast? Wat een prutsers
Toen ik nog een petje was die met 205'jes en 306's reed ging de kabel i.d.d. gewoon maar de accu, dikke zekering ertussen en gaan, niks "zekeringkastje"
Maar dat was ook wat andere categorie spul: hifonics, lanzar en rockford.
Echt, ik snap niet dat je met een moderne auto met dit soort meuk aan het klooien bent.
High level klinkt sowieso al ruk.
JBL PRX Power!

Michelp

Met nieuwere auto's zit je al bijna vast aan de high level aansturing.
Of je moet een dure aftermarket headunit gaan inbouwen als dat mogelijk is, maar dat is ook niet altijd een optie.
Wat ik ook wel eens heb gezien is dat mensen een losse headunit inbouwen speciaal voor de muziek, en de originele laten zitten. Maar dat is ook een redelijke omweg

Raphie

Ja, maar bouw dan gewoon niks in, of doe een fabrieks upgrade/retrofit.
Dat 3rd pty spul komt gewoon niet tot z'n recht in een moderne auto. Is alleen gewicht en gezeik.
JBL PRX Power!

H&C Hifi

Quote from: Raphie on June  5, 2016, 12:12:54
Ja, maar bouw dan gewoon niks in, of doe een fabrieks upgrade/retrofit.
Dat 3rd pty spul komt gewoon niet tot z'n recht in een moderne auto. Is alleen gewicht en gezeik.

Overdrijven is ook een kunst....

Raphie

#709
Quote from: HcHifi.nl on June  5, 2016, 13:05:36
Overdrijven is ook een kunst....
nou wees eerlijk, high level klinkt gewoon nergens naar, dat klinkt zo beroerd als bijv je iPhone via de aux ingang aansluiten.
JBL PRX Power!

Lion of Judah

Quote from: Raphie on June  5, 2016, 13:13:03
nou wees eerlijk, high level klinkt gewoon nergens naar, dat klinkt zo beroerd als bijv je iPhone via de aux ingang aansluiten.
Ik zal eerlijk zijn: andere speakers, versterker en sub high-level aangesloten klinkt onnoemelijk veel beter dan de gemiddelde/eerste upgrade van de BMW 3 en Audi A4/A5  en een stuk beter dan hun top upgrade zoals ze die aan bieden van onder andere Harman Kardon en B&O. Dus over welke retro-fit heb jij het dan? Oprecht benieuwd naar want ik heb nu nog de mogelijkheid om andere wegen in te slaan.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Dirk

Quote from: Raphie on June  5, 2016, 13:13:03
nou wees eerlijk, high level klinkt gewoon nergens naar, dat klinkt zo beroerd als bijv je iPhone via de aux ingang aansluiten.
BS
ik had in m'n laatste 3 wagens (BMW's 3 en 1) telkens de originele set vervangen door maatwerk "deurpockets" met daarin een set 2-weg Focal Utopia, aangevuld met één sealed JL Audio 12W7 (uitneembaar "kistje" in de koffer), dit alles aangestuurd door 2 Phoenix Gold amps vd oude generatie (die ik al bijna 20j bezit).
deuren wel serieus gedempt btw, wat ook een niet te onderschatten invloed heeft.

in m'n laatste wagen had ik bij het aanvinken vd opties per ongeluk gekozen voor een fancy factory install die alles via een eigen protocol deed, dus daar had de installateur z'n handen vol mee, want nergens was er dus nog low-level signaal te vinden. :unhappy:
noodzakelijke maar perfecte oplossing was toen een DQL-8 van Audiocontrol, waarmee je vanaf speaker-level alles kan gaan re-routen en eq'en, waardoor de head-unit iig niet hoefde vervangen te worden (waren allen lease wagens, dus los vd netjes met leer overtrokken deurpockets was er visueel niets te zien)

nou...menig autodealer/verkoper heeft me achteraf toch moeten toegeven dat zelfs hun allerbeste upgrade/retrofits hier echt niet aan konden tippen.  :D

fwiw:de installateur die dit kunstje heeft klaargespeeld was zelf ook dang onder de indruk vh eindresultaat dat hij die specifieke processing unit later nog bij een paar klanten heeft gebruikt, met net zoveel succes ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raymond187

Quote from: Raphie on June  5, 2016, 13:13:03
nou wees eerlijk, high level klinkt gewoon nergens naar, dat klinkt zo beroerd als bijv je iPhone via de aux ingang aansluiten.
Niks van waar.

Gladen wat ik heb is geen Beverwijk zwwrtemarkt troep. Ik heb ook hifinics gehad. En dit vind ik beter klinken.

Mijn vorige 3serie had harman kardon, en dat klonk niet zo goed als mijn huidige set.

Witalik

Quote from: Raphie on June  5, 2016, 13:13:03
nou wees eerlijk, high level klinkt gewoon nergens naar, dat klinkt zo beroerd als bijv je iPhone via de aux ingang aansluiten.

::) oh oh gaat goed daar haha, die ervaring deel ik zeker niet met je, de tijd staat niet stil hoor met dit soort technieken.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

H&C Hifi

Quote from: Raphie on June  5, 2016, 13:13:03
nou wees eerlijk, high level klinkt gewoon nergens naar, dat klinkt zo beroerd als bijv je iPhone via de aux ingang aansluiten.

Dat hi-level niet ideaal is ben ik met je eens.. maar je kan het zeker wel tot een heel goed niveau krijgen en zeker beter laten klinken
dan de te dure std upgrade systemen.

die std upgrades van Bose / Harman / Dynaudio zijn niet echt heel spannend en je betaald er echt way too much voor..


Ghanzzzzz

Quote from: Raphie on June  5, 2016, 11:54:00
Maar dat was ook wat andere categorie spul: hifonics, lanzar en rockford.
Echt, ik snap niet dat je met een moderne auto met dit soort meuk aan het klooien bent.
High level klinkt sowieso al ruk.

High Level zal je inderdaad wel iets inleveren, maar ik begrijp volgens mij die andere opmerking niet. Rockford maakte nog leuk spul (maar ook erg afhankelijk van de serie), maar ik schat Gladen en Mosconi over het algemeen hoger in dan Hifonics en Lanzar (enkele versterkers van Hifonics daargelaten).
Net als dat sommigen bij voorbaat een merk als Pioneer afkraken, maar nooit een PRS of ODR serie hebben gehoord.

knubbe

Klopt dan toch dat het een andere categorie spul is :D

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Versterker is tot op heden niet meer uitgevallen.  :pompom:

Overigens was de + kabel niet in de zekeringkast aangesloten, maar op de + kabel die van de accu afkwam. Die kwam binnen bij de zekeringkast. Had hij in het begin goed moeten doen, had hem ook tijd gescheelt.

De composet van Gladen die ik gebruik de RS 165, word ook veel verkocht als pas klare sets voor BMW F serie, Golf en nog wat merken. De Gladen one M 165 zie je veel als sets, maar ik raad toch aan om voor de RS te gaan of als je echt HARD speelt de SQX. One M is instap serie.

Ik heb nu alles zo ingesteld dat de compo sets ~100hz en daarboven pakken. Dat ontlast de versterker ook, en ik wil alleen hoog en mid, en de rest uit de sub.

Ik heb voorheen ook complete install van DLS reference gehad, en ik vind dit toch wel mooier klinken.

Enige waar ik nog niet tevreden mee ben is de sub. De Kicker comp VR in originele gesloten behuizing gaat best hard met ze 400rmw, maar de sub heb ik ook al dik 10 jaar. Had er zelfs 2 in de kofferbak, en die hebben echt moeten werken.  :D

Zit af en toe nog wel op MP te spieken voor een andere leuke sub.


Michelp

Ik weet niet waar je vandaan komt en wat je precies zoekt, maar ik heb eventueel wel wat leuks liggen  ;D

Raymond187

Zou zoiets wel willen horen.
KICKER L7 VS12L72


Exxar

In de SQX lijn van Gladen zitten ook subs. Ik heb al een tijd naar alle tevredenheid een SQX 08 in de wagen.

WilcoL

Quote from: Raymond187 on June  7, 2016, 12:21:57
Zou zoiets wel willen horen.
KICKER L7 VS12L72

Wat wil je van de sub? Blazen? Klankkwaliteit? Hoeveel vermogen heb je tot je beschikking en hoeveel ruimte mag de behuizing in beslag nemen? Best essentiële vragen om tot de juiste sub te komen natuurlijk...

Ik heb m'n droomsub al jaren. Als er ooit iets anders komt wordt het 2x10" vermoed ik. Of, als ik de ruimte heb tóch 2x Aliante Limited...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Raymond187

Beide. hard en SQ.
Monoblok levert op 2 ohm 560wRMS
Kleine kist. Huidige is meen 27 a 30L

Kicker gaat voornamelijk hard, vooral die L7. Maar daar moet een grotere monoblok op met meer vermogen. Die ga ik niet kopen.

Heb geen haast, maar beetje rond kijken. En als ik iets tegenkom dan ff luisteren en misschien vervangen.

WilcoL

Quote from: Raymond187 on June  7, 2016, 14:40:25
Beide. hard en SQ.
Monoblok levert op 2 ohm 560wRMS
Kleine kist. Huidige is meen 27 a 30L

Kicker gaat voornamelijk hard, vooral die L7. Maar daar moet een grotere monoblok op met meer vermogen. Die ga ik niet kopen.

Heb geen haast, maar beetje rond kijken. En als ik iets tegenkom dan ff luisteren en misschien vervangen.

Ik denk meteen aan Audio System HX, JL 10W3 of doe eens gek iets van een Sundown SA-8, Ground Zero Hydrogen 8 of 10"...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

H&C Hifi

Quote from: WilcoL on June  7, 2016, 14:49:30
Ik denk meteen aan Audio System HX, JL 10W3 of doe eens gek iets van een Sundown SA-8, Ground Zero Hydrogen 8 of 10"...

Zoveel leuk spul.
Ook Eton maakt erg leuke kistjes voor niet teveel centen !