Algemeen In Car Entertainment (I.C.E.) topic.

Started by Martijnst1990, August 5, 2011, 20:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoL

Quote from: HcHifi.nl on May 26, 2016, 14:54:56
Hij speelt Hi-Level via een orginele HU
Dus hij versterkt het luidsprekersignaal van de originele HU
Ik zou wanneer je dit doet de HU niet verder willen openzetten dan 60% en daar alles op afstemmen, die originele radio''s
sturen na 60% echt een hoop vervorming uit ...

Helemaal waar; was ik me niet van bewust...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Raymond187

Gisteren de zekeringen nagekeken en beide waren goed.
Op de versterker even de multimeter gezet, maar die krijgen geen prik.

Gisteren tijdens het rijden gingen ze even aan. En na 5 min. hoorde ik een plop uit de sub komen en geen geluid meer.

Quote from: WilcoL on May 26, 2016, 14:51:19

Is je hoofdzekering niet gewoon brak? Die gaan nog wel eens haperen zonder dat ze echt  stuk (gebroken) lijken te zijn: stop er eens een nieuwe in (eerst de "-" van je accu loshalen uiteraard...)

Succes!
Had gisteren verder geen tijd om die door te meten. Ik verwacht wel dat het ergens voorin zit.

Als het meezit kan ik vanmiddag even langs komen, zonder muziek in de auto is kudt. Gisteren naar een klant in zuid Brabant en dat is 1.5 uur enkele rit en dat zonder muziek...blaahh  :shaun:

Positieve is iig dat ik ze niet overstuur en dat ze in protect gaan ivm te hard spelen. Dus voor nu geen nood om een ander monoblok te kopen. Scheelt me weer knaken :D

H&C Hifi

Als ze geen voeding hebben is of de sekeringhouder / zekering rot (gebeurt vaak)
of ze hebben een slecht massa punt gepakt.

kan goed dat daar ook je klacht van het in protect springen vandaan komt.

Raymond187

Probleem is opgelost. Ik was er net heen gereden. Geen muziek in de auto is  :closedeyes:

Voedingkabel voorin bij de zekeringkast zat blijkbaar niet goed vast geknepen  :-X

Heb meteen de gain van de 4 kanaals hoger gezet, zodat de radio volume minder ver open gedraaid hoeft te worden.

Goed het weekend in  :headbanging:

WilcoL

Quote from: Raymond187 on May 27, 2016, 14:42:57
Probleem is opgelost. Ik was er net heen gereden. Geen muziek in de auto is  :closedeyes:

Voedingkabel voorin bij de zekeringkast zat blijkbaar niet goed vast geknepen  :-X

Heb meteen de gain van de 4 kanaals hoger gezet, zodat de radio volume minder ver open gedraaid hoeft te worden.

Goed het weekend in  :headbanging:

Goed nieuws! Geniet ze, lekker geluid in de auto is zoooo fijn!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Raymond187

&#&((:'@€€)@&)

Ging  die weer uit wtf. Vrijdag zet ik hem daar neer en maken ze het permanent goed. Ben er klaar mee....  :sneaky:

WilcoL

Dat is echt zuur... En dan laat je het nog allemaal doen ook een dan heb je de hele tijd gedoe  :'(
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Raphie

Auto's zitten tegenwoordig zo vol electronica dat "universeel" aftermarket spul aansluiten een ramp,is geworden, "schone" stroom trekken en zorgen dat er geen ECU boordcomputer fouten zijn of uitval zoals hierboven is een vak op zich geworden.
Mijn vrouw heeft hetzelfde gehad met parkeer sensoren inbouwen, had 3 verschillende relaiskastjes nodig, op 4 verschillende stroomaftakpunten voordat het eindelijk goed was.
JBL PRX Power!

knubbe

Quote from: Raymond187 on May 27, 2016, 18:32:51
&#&((:'@€€)@&)

Ging  die weer uit wtf. Vrijdag zet ik hem daar neer en maken ze het permanent goed. Ben er klaar mee....  :sneaky:

Zou er al eerder behoorlijk klaar mee zijn geweest! Vind je nog geduldig :)
Laat je alles inbouwen dan verwacht je ook dat het gewoon naar behoren werkt..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Wat Raph zegt. Probleem zit hem voornamelijk in de electronica van deze auto. Ik was de eerste met een 308 sw die spullen van Gladen erin wilde volgens die gast van Gladen. Dat ik er gisteren weer was zei hij dat het regende van issues met deze auto en gladen spul op high level aangesloten.

Geduld heb ik genoeg, zolang ik weet dat hij goeie service blijft geven. En dat doet hij. Hij is een van de weinige die ik ken die ook weet waar hij over praat. Betreft ook instellen en afstellen.

Rij nu met de kap bij de zekerringen kas teraf. Zit bij me knie. Als het geluid weg valt ff friemelen en weer geluid. Moet maar ff zo.

Raphie

#685
EMI is een ramp, ik zou bij een nieuwe auto alleen maar fabrieksopties nemen, scheelt héél veel gezeik, gepruts/gebroddel/geexperimenteer/tijd en ergenis. Want zelfs wanneer het uiteindelijk werkt, blijft dat algemene gevoel van onbehagen.

Quote from: Raymond187 on May 28, 2016, 09:56:30
Wat Raph zegt. Probleem zit hem voornamelijk in de electronica van deze auto. Ik was de eerste met een 308 sw die spullen van Gladen erin wilde volgens die gast van Gladen. Dat ik er gisteren weer was zei hij dat het regende van issues met deze auto en gladen spul op high level aangesloten.

Geduld heb ik genoeg, zolang ik weet dat hij goeie service blijft geven. En dat doet hij. Hij is een van de weinige die ik ken die ook weet waar hij over praat. Betreft ook instellen en afstellen.

Rij nu met de kap bij de zekerringen kas teraf. Zit bij me knie. Als het geluid weg valt ff friemelen en weer geluid. Moet maar ff zo.
JBL PRX Power!

Lion of Judah

Quote from: Raphie on May 28, 2016, 10:06:20
EMI is een ramp, ik zou bij een nieuwe auto alleen maar fabrieksopties nemen, scheelt héél veel gezeik, gepruts/gebroddel/geexperimenteer/tijd en ergenis. Want zelfs wanneer het uiteindelijk werkt, blijft dat algemene gevoel van onbehagen.
Ik ga het toch proberen, niet geschoten is altijd mis :music:. Vijf jaar lang met dat af-fabrieks spul dat trek ik niet.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

H&C Hifi

Wanneer de spullen hi-level zijn aangesloten heb je helemaal niks van doen met de rest van de electronica in de wagen.
Ik snap niet waarom ze dit niet goed aan de gang zouden krijgen....

De versterkers creeeren bij hi-level aansturing hun eigen remote, die schakelde voeding die je normaal dus nodig hebt om de versterker aanteschakelen hoef je dus al niet af te tappen ergens in de wagen.
De gladen versterkers krijgen gewoon rechtstreeks voeding vanaf de accu (zeker niet in de wagen de stroom af tappen !! dat betekent geheid problemen)

De radio zelf stuurt via de speaker uitgangen gewoon een analoog signaal wat pas in de eindversterkers word omgezet naar een laa voltage lijnsignaal.. daar kan je echt geen problemen door krijgen.


Ik denk echt dat ze ergens hun werk toch niet helemaal top hebben gedaan  :-X

WilcoL

Ik wou ook al zeggen: het is geen rocket science hoor! Voeding en massa zoals gebruikelijk rechtstreeks van de accu en een goed massapunt pakken en hi-level... Tsja, spreekt voor zich.

Erg vreemd dat dat zoveel issues moet opleveren.

En Lion Of Juddah: zo is het! Succes!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

H&C Hifi

Quote from: Raymond187 on May 28, 2016, 09:56:30

Rij nu met de kap bij de zekerringen kas teraf. Zit bij me knie. Als het geluid weg valt ff friemelen en weer geluid. Moet maar ff zo.

Eigenlijk zegt deze zin al genoeg in mijn optiek..  :ph34r:

Exxar

Gewoon een kabel leggen van aan de batterij. Ik heb dat ook gedaan voor mijn twee Mosconi versterkers, want die lusten elk zo'n 40 ampère, en dat kun je niet van de zekeringdoos aftappen zonder problemen.

WilcoL

Quote from: Exxar on May 31, 2016, 20:29:59
Gewoon een kabel leggen van aan de batterij. Ik heb dat ook gedaan voor mijn twee Mosconi versterkers, want die lusten elk zo'n 40 ampère, en dat kun je niet van de zekeringdoos aftappen zonder problemen.

Die kabel ligt er wel gewoon volgens mij hoor!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Raymond187

Vanochtend de auto weer weg gebracht.

+ kabel zit nu rechtstreeks op de accu. Accu maar ff doorgemeten bij belasting. Deze zakt naar 11v. Subje heeft wat meer prik nodig dan ik had verwacht.

Net gereden en is niet uitgevallen. Hopelijk blijft het nu gewoon spelen.

H&C Hifi

Quote from: Raymond187 on June  3, 2016, 15:14:32
Vanochtend de auto weer weg gebracht.

+ kabel zit nu rechtstreeks op de accu. Accu maar ff doorgemeten bij belasting. Deze zakt naar 11v. Subje heeft wat meer prik nodig dan ik had verwacht.

Net gereden en is niet uitgevallen. Hopelijk blijft het nu gewoon spelen.

Was dat bij draaiend motor ? bij auto op contact is dat niet ongewoon.
Kijk bij die klasse d versterkers wel uit dat je echt niet onder de 10,5volt komt... dan kunnen ze spontaan uitfikken..

Raymond187

Hoe zorg je ervoor daarbij niet onder 10.5V komt?

Misschien kijken naar een zwaardere accu. Met 1 sub had ik dat niet verwacht.

H&C Hifi

Quote from: Raymond187 on June  3, 2016, 18:07:47
Hoe zorg je ervoor daarbij niet onder 10.5V komt?

Misschien kijken naar een zwaardere accu. Met 1 sub had ik dat niet verwacht.

Niet te hard draaien zonder lopende motor....

Hoeveel ampere is je huidige accu ?
Daalt het voltage ook op de accu zelf ? (zo niet hebben ze te dunne voedingskabel gebruikt)

Witalik

Quote from: HcHifi.nl on June  3, 2016, 18:39:10
Niet te hard draaien zonder lopende motor....

Hoeveel ampere is je huidige accu ?
Daalt het voltage ook op de accu zelf ? (zo niet hebben ze te dunne voedingskabel gebruikt)

Zat die plus eerst via het zekering kastje dan ? En dan met zo'n plat schoentje misschien ? Dan zal de kabel zelf ook wel niet al te groot zijn lijkt me ? Sowieso wel beetje raar om die niet direct (Zoals het heurt) vanaf de accu te pakken.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

WilcoL

Quote from: Raymond187 on June  3, 2016, 18:07:47
Hoe zorg je ervoor daarbij niet onder 10.5V komt?

Misschien kijken naar een zwaardere accu. Met 1 sub had ik dat niet verwacht.

Nou een zwaardere accu heb je echt niet nodig. Je bekabeling op orde hebben wél. Ik speelde met een totaal vermogen van rond de 1600wrms probleemloos met één accu.

Ik dacht eigenlijk dat je voedingskabel al rechtstreeks van de accu kwam??
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Raymond187

De plus zat verbonden met de plus in de zekering kast.  De kabel en aansluiting was aangesloten omdat in de eerste setup mono blok op 4ohm ging spelen en dat was 200wrms. Ik was niet helemaal happy met die sub, dus had de sub van zolder aangesloten. Die is 400wrms op 2ohm. Mono blok levert 390wrms meen ik op 2ohm. Dus er gaat meer vermogen overheen  dan gepland.


Michelp

Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik een oude Micra heb waar je alles zo los kan halen zonder problemen.
Bij mij ligt er 2x 50mm2 door de auto heen, achterin 2 extra accu's.
Onder de motorkap ook extra massa aangelegd, en een dikkere + vanaf de dynamo.
Stroomvoorziening iig geen probleem, ook met een versterker die bijna 300A kan trekken. Spanning blijft nog boven de 12,5v met de motor gewoon stationair.
Ik ga nu downgraden naar een 5-kanaals versterker die in totaal misschien 500w doet, dan hoef ik me helemaal geen zorgen meer te maken over de stroom  ;D